jbalcar Vloženo 11. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2022 Dobry den, mame Skoda Enyaq iV 60 a chcem sa spytat aka strategia je lepšia pre zachovanie čo najlepšej životnosti batérie. Snažím sa dodržiavať pravidlá ako udržovať nabitosť od 20% do 80%, nabíjať čo najpomalším prúdom (1,5kW) a jazdiť relatívne plynule. Každý deň prejdem cca 80km a vždy keď prídem domov tak batériu nechám dobiť na 80%. Je takáto nabíjacia taktika najoptimálnejšia? Ďakujem Juraj Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
superb10 Vloženo 11. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2022 1.5 kw je veľmi malo skôr to tej batérii škodí, najlepšie je od 4kw do 11kw platí pre 60 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
superb10 Vloženo 11. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2022 před 47 minutami, jbalcar napsal: Dobry den, mame Skoda Enyaq iV 60 a chcem sa spytat aka strategia je lepšia pre zachovanie čo najlepšej životnosti batérie. Snažím sa dodržiavať pravidlá ako udržovať nabitosť od 20% do 80%, nabíjať čo najpomalším prúdom (1,5kW) a jazdiť relatívne plynule. Každý deň prejdem cca 80km a vždy keď prídem domov tak batériu nechám dobiť na 80%. Je takáto nabíjacia taktika najoptimálnejšia? Ďakujem Juraj 1.5 kw je veľmi malo skôr to tej batérii škodí, najlepšie je od 4kw do 11kw platí pre 60 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 11. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2022 @superb10 Podle čeho soudíš, že takto malý proud/dobíjecí výkon je škodlivý? Musel bych asi dlouze hledat (nabíjecí charakteristiku) pro Li-Ion, nebo o co se jedná, ale o příliš nízkém proudu jsem zatím neslyšel. Enyaq lze určitě dobíjet ze zásuvky, ne každá 1f zásuvka je schopna dobíjet 3,7 kW (16A * 230V). S 1,5mm2 vedením bych si to netroufnul. Co autora vede k takové věci? Ano, snaha pošetřit akumulátory. Nestává se pak člověk otrokem auta? Taky si svoje auto rád umyju, doplním kapaliny a dám mu servis, který potřebuje, ale tohle je asi trochu moc. Jestli chci lepší taktiku, tak bych možná řešil chlazení akumulátorů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jbalcar Vloženo 11. Červenec 2022 Autor Sdílet Vloženo 11. Červenec 2022 před 2 minutami, bouchy napsal: @superb10 Podle čeho soudíš, že takto malý proud/dobíjecí výkon je škodlivý? Musel bych asi dlouze hledat (nabíjecí charakteristiku) pro Li-Ion, nebo o co se jedná, ale o příliš nízkém proudu jsem zatím neslyšel. Enyaq lze určitě dobíjet ze zásuvky, ne každá 1f zásuvka je schopna dobíjet 3,7 kW (16A * 230V). S 1,5mm2 vedením bych si to netroufnul. Co autora vede k takové věci? Ano, snaha pošetřit akumulátory. Nestává se pak člověk otrokem auta? Taky si svoje auto rád umyju, doplním kapaliny a dám mu servis, který potřebuje, ale tohle je asi trochu moc. Jestli chci lepší taktiku, tak bych možná řešil chlazení akumulátorů. Za noc mi to stiha nabit aj 1fazou aj 3fazami, takze zalezi uz len co je viac šetrnejšie. Chladenie akumulátorov je však automatické autom, či sa mýlim? před 7 minutami, superb10 napsal: 1.5 kw je veľmi malo skôr to tej batérii škodí, najlepšie je od 4kw do 11kw platí pre 60 Na zaklade čoho si zistil že to nie je moc dobre? Využívam oficialnu nabijačku do jednofazovej zasuvky, ale mam možnosť to nabíjať aj trojfazovo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
superb10 Vloženo 11. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2022 před 8 minutami, bouchy napsal: @superb10 Podle čeho soudíš, že takto malý proud/dobíjecí výkon je škodlivý? Musel bych asi dlouze hledat (nabíjecí charakteristiku) pro Li-Ion, nebo o co se jedná, ale o příliš nízkém proudu jsem zatím neslyšel. Enyaq lze určitě dobíjet ze zásuvky, ne každá 1f zásuvka je schopna dobíjet 3,7 kW (16A * 230V). S 1,5mm2 vedením bych si to netroufnul. Co autora vede k takové věci? Ano, snaha pošetřit akumulátory. Nestává se pak člověk otrokem auta? Taky si svoje auto rád umyju, doplním kapaliny a dám mu servis, který potřebuje, ale tohle je asi trochu moc. Jestli chci lepší taktiku, tak bych možná řešil chlazení akumulátorů. pozri si video rozhovor s doc. Tomášem Kazdou, PhDr., vědcem VUT v Brně Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
superb10 Vloženo 11. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2022 před 8 minutami, jbalcar napsal: Za noc mi to stiha nabit aj 1fazou aj 3fazami, takze zalezi uz len co je viac šetrnejšie. Chladenie akumulátorov je však automatické autom, či sa mýlim? Na zaklade čoho si zistil že to nie je moc dobre? Využívam oficialnu nabijačku do jednofazovej zasuvky, ale mam možnosť to nabíjať aj trojfazovo. urcite si pozri toto: https://www.youtube.com/watch?v=3DtQqwF6WZI Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 11. Červenec 2022 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2022 Před hodinou, jbalcar napsal: Chladenie akumulátorov je však automatické autom, či sa mýlim? U tohoto vozu pravděpodobně ano. Ani tak bych ho asi nenechával v zadeklované garáži (což netvrdím, že se děje). Stejná blbost, jako naložit spalovacímu motoru a pak zamknout vrata. Pozrem sa, ale nevím, jestli je dobré sázet na jeden názor, zvláště pokud by se snažil šokovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.