Přejít na obsah

Převodovka 1.5 TSI 6 st. manuál


dav1981

Doporučené příspěvky

On 9/15/2021 at 11:16 AM, benobrno said:

Řazení jde o hodně lépe. Nechci napsat o 100% protože mám určité představy jak má převodovka řadit.

Ale aspoň na křižovatce se dá zařadit 2 a popojet a nebo se rozjet.

Na staré jsme to musel řadit od 1 pak 2 atd. prostě vopruz.

Diferenciál nekňučí i když někdy na 2 je přerušovaně kňučení slyšet ale není to nějaké hrozné.

 

U tohoto motoru 1,5 je asi lepší brát převodovku automat protože motor pracuje v dost nízkých otáčkách a manuální převodovka má zde dost kvůli CO2 dlouhé kvalty což spolu moc dohromady asi nejde a kroutící moment dost převodovku zatěžuje v nízkých otáčkách.

To jsem vypozoroval za ujetých 10 000 km takže bych asi příště obětoval těch 50 tis za automat , protože elekronika motoru a elektronikou převodovky by si lépe u automatu rozuměla než se manuálně strefovat do toho co si konstruktéři softwaru vymyslí aby plnili normy.

 

Tak toto ma úplne zabilo.

Rozbiehať sa dvojkou alebo podtáčať motor u manuálnej prevodovky a potom tvrdiť že je špatná. Pevne verím, že si to tu neprečíta servis, ktorý ti tú predovku menil a že ťa takzvane "nestotožní"! Keby som bol tvoj spolujazdec tak máš pravú ruku zmodralú po 10kilometroch.

Ja si beriem manuál práve z dôvodu, že automat radí u 1000 ot na vyšší stupeň čo si myslím, že je hlavne pre motor (a to akýkoľvek okrem 4-litru bez turba) úplne "super".

Takže pokiaľ takto jazdíš s manuálom tak myslím, že tých návštev v servise budeš mať oveľa viac a nielen s prevodovkou. Dám ti kľudne linky na fóra kde sa riešia zakarbonované rozsypané motory alebo utrápené zotrvačníky. Priprav si peňaženku.

 

Človeče neber to ako osobnú invektívu, ale pokiaľ takto jazdíš ako píšeš, tak potrebuješ starý diesel od Pežotu, ten by to vydržal v pohode. Malý benzín, ktorý potrebuje otáčky aby dohnal čo mu chýba na objeme - aj keď nafúknutý turbom dáva pocit, že "ťahá" aj pri otáčkach pod 2000 - skončí pri jazde ktorú popisuješ skôr či neskôr zle. Takže chyba nie je ani tak v tej 1.5TSI ale fakt, to mi ver medzi sedačkou a volantom tvojho auta. sorry ešte raz za štýl akým to píšem.

Prajem ti aby to auto vydržalo bez závady dlho a prinášalo ti už len radosť. Skús si prelepiť tú zelenú šípku "pobádača radenia" na palubke nejakou páskou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Rozjíždím se na 1

2. 2 jsme myslel když dojíždím třeba ke krajáči a auto je v pohybu tak tam nebudu rvát 1 ale dám 2 a jedu.

3. Pod otáčkami nejezdím a ani to nevytáčím do červeného.

4.Čísílka co mi radí jak mám řadit moc nesleduju. Jen pro zajímavost co mi to navrhuje. Řadím podle zvuku motoru a jeho otáček.

 

Každopádně stará převodovka mi to neumožňovala a 1. tam na křižovatce dostat bylo celkem těžké narvat.

A potom 2 také. Někdy nedořadila ani 3. Ale co čekal jsem že si to sedne. A nesedlo.

Převodovku měnili proto že se z ní najednou začalo ozývat po nastartování chroustání - asi ložisko.

Po vyšlápnutí spojky to přestalo ale s najetými kilometry se to rapidně zhoršovalo. S tím jezdit nemohu a nemyslím si že jsem to způsobil já. Ale chyba se vždy do výroby vloudí.

Moje úvaha o automatu spočívala v tom že si asi soft obou celků více s uškrceným motorem poradí lépe.

Protože především u studeného motoru je to s manuálem skokan a přidává si to jak chce a ne jak chci já.

Ale je to věc názoru.

Dělám v automotivu cca 40 let a pár aut už jsem jezdil. O motorech, karbonu, spojkách, převodovkách atd. vím své. Takže souhlas. Podtáčením je z toho pak utrápené auto.

Ale jestli to auto nevydrží můj svižnější způsob ježdění tak je to holt smůla.

A manuál mám proto že rád řadím. Ale musí to jít jako po másle. A ne abych to tam rval násilím.

Proč je nová převodovka lepší než původní. protože asi ta původní měla někde chybu. A to se stane.

Editováno: , autor: benobrno
nedočetl jsem celý příspěvek a odpověděl jen částečně
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Já mám nového Tourana 1,5 TSI 6stupňový manuál (aktuálně najeto 5tis km) a ten samý problém. Na volnoběh zvuk, jako když se rozsype ložiško. V servise mi vyměnili roztažný šroub hnací hřídele převodovky. Po dojetí domů ok, ale po 200 km trase opět volnoběh vydává zvláštní zvuky, jako když se hážou kamínky z výšky na zem. Doufám teda, že už mi vymění celou převodovku, protože nerad bych jezdil s novým autem do servisu po každé delší trase... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím všechny,

rád bych se podělil o svoji zkušenost s problémovou převodovkou na své Octávce 1.5 tsi, na které mám najeto 5.500 km.

Na cestě z práce jsem sledoval zvýšenou hlučnost během řazení a hlavně rozjezdu při řazení 1-2. Po pár km už se ozývalo hlasité skřípání ,,plechů" tak jsem neváhal a dojel ihned do servisu Škoda, který mám kousek od bytu. Druhý sen na auto koukli, byli ho projet a následoval telefon: Převodovka KO, spojka načatá, setrvák taky KO. Následující den jsem se v servisu stavil pro nějaké věci z auta a shodou náhod měli zrovna převodovku venku a rozebranou. Níže na fotce můžete vidět hlavní příčinu problému: Uvolněný šroub, díky špatnému dotažení z výroby, který udělal fatální škody na převodovce a "prokousal" se z ní ven fakt velkou dírou. Technici na to koukali, že toto ještě neviděli a jen kroutili hlavou.

V příloze máte foto jak povolený šroub udělá rotiku a jak ten šroub vypadá po cestování převodovkou.

Dle mého by se toto fakt stávat nemělo....

Převodovka_Octavia_IV.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Převodovka 1.5 TSI 6 st. manuál
  • o 1 měsíc později...

Mám 1.5tsi 110kw manual, vyrobeno v 6/2022. Jaká je životnost spojky v km? A kde vám zabírá? mě od podlahy cca v 20%. Mam najeto 5300 km a najel sem dost km v kolonach, tak si jen rikam jaky to na to ma vliv (na spojce nestojim, řadim plynule). Docela zacinam litovat ze sem si nevzal automat.

 

Co sem slysel tak skodovka nyni dava lepsi spojky nez treba u O3.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahojte, som čerstvým majiteľom o4 benzín 1.5 Tsi manuálna prevodovka.

Od začiatku som cítil problém s radením 3. Prevodového stupňa občas ide ťažšie ako ostatne , dnes po cca 3000km som bol v autorizovanom servise kde mi vraveli že sú hlásené  problémy so synchronom 3a4 rýchlosti a že by mi to vymenili v záruke ak si to za čas nesadne.

Ja osobne si myslím že si tam už nič nesadne ani pri vyššom nájazde km, no na druhej strane nie som veľmi stotožnený s tým aby sa pri 3 tisícoch Km vyberal motor.

Stretli ste sa s tým niekto, robili vám takúto výmenu niekomu? Bojím sa že to už nebude poskladané “ako z výroby”
Ďakujem za spätnú väzbu 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Ahojte, mam rovnaku motorizaciu a prevodovku na novom aute s najazdenymi 2500 km. Vsimol som si ze po dlhsom stati a vychladnuti motora ide prve radenie druheho prevodoveho stupne tak povediac cez zuby. Pocut to aj zvonka. Nasledne radenia su uz potom ako tak ok. Okrem toho zvonku pocut pri jazde so stiahnutym okienkom taky kovovy valivy zvuk. Nie je to nejako intenzivne ale pocut ho. Po vyradeni alebo zosliapnuti spojky to prestane. Co poviete riesit reklamaciu alebo este oojazdit a uvidi sa? Dakujem za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...