Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

 

Měnili mi v záruce škrtící klapku (najeto 42k km). Bez řečí, bez ptaní, rychle. Ale nechtěli mi sdělit, co přesně s ní bylo. Možná to ani nezkoumali. Ale bylo mi naznačeno, že je to celkem častá závada.

Setkali jste se s tím ?

Věděl by někdo, o co přesně jede ?

 

Našel jsem na netu různé zmínky a náznaky, ale nikde jsem se nesetkal s nějakým komplexním vysvětlením. Na YTB jsou videa, kde si lidé opravují ozubená kolečka na ovládání klapek u různých motorů VW, ale nikdy nejde o 1.0 TSI.

 

Ptám se proto, že mě to nemile překvapilo, že to odejde při tak malém nájezdu. 

Jinak se to stalo při více méně nepřetržité cestě z Chorvatska do Čech, po zastavení v Budějovicích se rozsvítilo EPC, později i "grilované kuře", ale auto stále jelo, dojel jsem domů a i potom do servisu.

Kdy by to byla tak častá závada tak by se to tady řešilo. Buď rád že jsi dojel a sleduju že je tady asi další nová možná sporadická závada u 1.0TSi. Mě zase odešel zapalovací modul, naštěstí ještě v 5. leté záruce při 30.000km. Dojel jsem 100 km domů jen díky náhradnímu vozu. První servis kam mě odtáhli katastrofální přístup, ve druhém auto ještě do večera opravili takže jsem si ráno pro něho jel.

  • Autor

Napadlo mě to, že to nebude tak časté, jak mi tvrdili v servisu. Právě proto, že to tady (ani u Rapidů a Oktávek) nikdo neřeší. Ale za zeptání jeden nic nedá. 

  • 6 měsíců později...

Ve 121 tis. km auto v nouzáku, kontrolka EPC, po ujetí pár km v nouzáku, se přidala i kontrolka motoru (emise) a motor šel na dva válce. Škrtící klapka KO - prasklá pružina, nevracela se do původní polohy. Výměna za novou origo.

Vím ještě o jednom Rapidu, který to taky potkalo, ještě v záruce a při nižších km proběhu. Jinak klapka skladem, druhý den byla v servisu. Sehnat kroužek těsnění sání za 200 Kč na 1.2 TSI 66 kW byl teda větší oříšek.

  • 2 týdny později...
  • Autor

Aby to nebylo jako kdysi, když jsem vozil v š105 náhradní cívku, rozdělovač, palivovou pumpu a vodní čerpadlo :-)

Klapek jsme pár (bratru asi 10) vyměnili a bylo k tomu TPI, takže často hlášená závada ze servisní sítě. 

  • Autor

Aha, takže si mám přece jenom jednu koupit a dát do kufru ? :-) 

V 20. 2. 2023 na 14:22, lucky.jack napsal:

Klapek jsme pár (bratru asi 10) vyměnili a bylo k tomu TPI, takže často hlášená závada ze servisní sítě. 

Ahoj, šlo by to nějak předvídat? Nějaké příznaky, než to přijde?

Jaké cca nájezdy ta auta měla?

Nájezdy fakt nevím, ale rozhodně to nebyly statisíce. Předvídat se to asi nedá, praskne pružina a je hotovo.

  • Autor
V 21. 2. 2023 na 19:38, shmaic napsal:

Ahoj, šlo by to nějak předvídat? Nějaké příznaky, než to přijde?

Jaké cca nájezdy ta auta měla?

No jestli bylo prasklé brko i u mě, tak předvídat se to nedá, ujede to 2k km a 120km před cílem, po natankování u pumpy, se prostě rozsvítí EPC a pak "motor". A normálně to jede. Pak zkusíte druhý den dojet do servisu a skoro to nejede. Tak to chcípnete, znovu nahodíte a hle (!) ono to zase jede. A pak vám v servisu vymění klapku. Takhle to probíhalo.

To je v prdeli, to je naprosto nepředvídatelná fatální závada...

  • Autor

Jo, no, proto jsem to taky založil. A ve finále je vidět, že je to problém, jak ostatně píší kolegové Lancelot a se znalostí věci i lucky.jack výše. Jen by mě zajímal obsah toho TPI...

  • Autor

Smutné zjištění, zaplatil jsem si přístup do erwinu, ale nebyl jsem schopen ta TPI najít. To je tak, když je někdo debil :-(

  • 1 měsíc později...
  • Autor

Takže vyřešení. Díky akci "nauč se hledat TPI v ERWINu", která proběhla zde: 

jsem zjistil, že závada klapky spočívá v prasklé vratné pružině (!!!!) a mění se celá klapka, číslo dílu stejné, takže žádná náhrada za jinou součástku, prostě jen výměna. Chápejte, prasklá pružinka...škoda, že mi nevrátili tu starou, vsadím se, že to brko jde v pohodě vyměnit.

  • 1 rok později...
V 23. 2. 2023 na 22:22, Míša napsal:

Jo, no, proto jsem to taky založil. A ve finále je vidět, že je to problém, jak ostatně píší kolegové Lancelot a se znalostí věci i lucky.jack výše. Jen by mě zajímal obsah toho TPI...

Ja opravujem taxikom tieto klapky MPI  1.0  ale TSI som vadne ešte nestretol.

Kdysi jsem se o to zajímal. Mění se celá klapka, protože ta pružinka se nedá koupit jako ND. Byl kdesi nějaký cizinec tuším na ebay, co nechal nadělat pružiny někde fe firmě a následně je prodával.

TPI škrtící klapka.pdf

Nejvíc paradoxní mi na tom přijde, že klapka obsahuje řídicí elektroniku a motorek, kdy u nich bych spíš čekal závadu. Nehledě na to, že kvůli pitomé pružince tyto drahé a funkční prvky skončí v odpadu. Minimálně ekologický aspekt tady dostává dost na zadek.

Upraveno od Lancelot

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.