Přejít na obsah

Kodovanie baterie po vymene.


slavo

Doporučené příspěvky

Ahoj, potrebujem vymenit akumulator ktory dosluzil (VARTA AGM 12V 68Ah), chcem tam dat EXIDE START-STOP AGM 70Ah, 12V, niekde som cital ze v pripade ak su neni velke rozdiely v parametroch novej baterky oproti povodnej, ze netreba kodovat, auto by sa ju malo "naucit pouzivat" samo po urcitom case. Co si o tom myslite/co doporucujete. Mate niekdo skusenosti s vymenou bez kodovania?

 

Vdaka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radši jsem kódoval. Změnil jsem kapacitu, výrobce a sériové číslo baterie. Sériové číslo nemusí odpovídat, jde jen o to, že když se změní, auto pozná, že má novou baterku. Já jsem tam místo něj dal datum výměny abych věděl kdy jsem to měnil :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ide o to ze to zaberie cas, treba sa objednat do servisu, ist tam a cakat..., pomaly cely den zabity pre sprostu baterku. Este pozriem ci nie je nahodou taka moznost v Cariste, ze by som to urobil sam doma.

Ale hlavne som chcel vediet ci sa tym ze ju tam neadaptujem moze nieco stat.

 

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 34 minutami, slavo napsal:

Ide o to ze to zaberie cas, treba sa objednat do servisu, ist tam a cakat..., pomaly cely den zabity pre sprostu baterku. Este pozriem ci nie je nahodou taka moznost v Cariste, ze by som to urobil sam doma.

Ale hlavne som chcel vediet ci sa tym ze ju tam neadaptujem moze nieco stat.

 

Dik

V Caristě to je, můžeš si to tak nakódovat sám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, slavo napsal:

Ahoj, potrebujem vymenit akumulator ktory dosluzil (VARTA AGM 12V 68Ah), chcem tam dat EXIDE START-STOP AGM 70Ah, 12V, niekde som cital ze v pripade ak su neni velke rozdiely v parametroch novej baterky oproti povodnej, ze netreba kodovat, auto by sa ju malo "naucit pouzivat" samo po urcitom case. Co si o tom myslite/co doporucujete. Mate niekdo skusenosti s vymenou bez kodovania?

 

Vdaka

Dáváš tam baterii, která je vlastně v parametrech stejná, tedy  AGM za AGM a těch 68Ah a 70Ah nedělá žádný podstatný rozdíl a ohledně té nižší možné kapacity u nové baterie, jak tvrdí @Leonekkk, tak to s vysokou pravděpodobností není pravda. Systém nabíjení baterie se v cca 90-95% dokáže přizpůsobit nové baterii i pokud tam dáváš jinou baterii a jiný druh baterie, tedy klasická zaplavená, oproti EFB i AGM a i u změny kapacity si to dokáže načíst a přizpůsobit se tomu. Akorát to může trvat několik hodin a až cca 7 dní, časování je pro ten systém přizpůsobení prioritní, najeté kilometry tam nemají až tak zásadní vliv. Potom ale existují vozy prémiovějších značek, jako je např. BMW, které vyžadují kódování nové baterie skoro vždycky, jinak to stále vyhazuje chybu.  S přibývajícím časem ale tohle  má být  stále častější a pravděpodobně se to bude dotýkat i běžných značek. Nyní nás sice straší, že bez kódování se již neobejdeme, ale skutečnost je v mnoha případech jiná. 

Po výměně baterie u Superbu III bych klidně počkal až těch 7 dní a pokud i po této době ti stále vyskakuje nějaká chyba, tak až potom bych byl nucen to nakódovat. Baterii se nic podstatného za těch až 7 dní nestane.  Tyhle rady jsem si nevycucal z prstu, ale vše prakticky odzkoušeno a před tím nastudováno na webech výrobců baterií, kteří sice ne moc ochotně a nepřímo, ale přesto tohle zmiňují a vysvětlují na svých webových stránkách (např. Banner).  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV
Že auto pozná rozdíl mezi AGM a jinými typy baterií bych si nebyl tak jistý. AGM je dost odlišná baterka co se týče vnitřních odporů, proudové zatižitelnosti, vybíjecí charakteristiky, nabíjecí napětí atd. Zkrátka skoro všechny parametry se celkem dost liší.

 

Jinak souhlasím, že výměna AGM za AGM co se řeší v tomto tématu by měla být ok. V nejhorším případě se auto k baterce bude chovat jako by měla nižší kapacitu (jako ta stará). Nicméně já bych to tak neudělal a tu hodinu, že mi jí někdo nakoduje bych obětoval.

Editováno: , autor: midlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, stanmar napsal:

Tomu Autostylu Trutnov a Danielu Říhovi  a jeho řeči v článku se nedivím, je to jeho kšeft, tedy  mimo jiné kódovat výměnu baterie, takže nic jiného se od něj asi čekat nedá, přeci si nebude odhánět zákazníky a přiznávat, že to jde většinově i bez kódování, ačkoliv výrobci aut, baterií, časopis SM a jiní tvrdí většinou opak.  Ono těch cca 350,- Kč za kódování není moc, ale baterie v dnešních vozech vám většinově klekne bez předchozího varování a s dílem okamžiku, takže potřebujete měnit ihned  a pokud to tedy někdo chce tak  i kódovat ihned. Zkuste si dnes zavolat do servisu, že vám klekla baterie a tak chcete výměnu baterie i s kódováním, popř. jste si baterii vyměnil sám, ale chcete od servisu jen nakódování. Jak dlouho na volný termín budete čekat?  Možná se to dá řešit nějakou zaplacenou a rozšířenou asistenční službou, která ten dovoz nové baterie, výměnu a i nakódování udělá na zavolání v nejkratším možném čase. No a možná se mýlím a servisy tohle dělají přednostně popř. ihned, ale moc tomu nevěřím.

Zkuste si tu baterii sami vyměnit a než vás servis vezme v pořadí na nakódování tak si tu novou baterii proměřte (pokud máte tu možnost) nějakým levným (cca 1.500,- Kč) bezzátěžákem . Stačí když vám ukáže hodnoty napětí, % kapacity, hodnoty startovacího proudu a vnitřního odporu, z toho se dá poznat dosti. V 95% případů poznáte, že nová baterie a nabíjecí systém vozidla se navzájem tzv. očuchaly a nakonfigurovaly  a nikam na kódování nemusíte. 

A ano dávat do auta,  co má S/S sytém zapnutý a neodstavené tzv. inteligentní nabíjení,  místo baterie EFB nebo AGM  tu baterii klasickou je nesmysl, v tom má časopis SM a jeho test pravdu. Na druhou stranu, pokud trvale vypnete systém S/S a i to tzv. inteligentní nabíjení tak tam klasická baterie neklekne  po 1/2 roce jako redaktorům SM a vydrží normálně, spíše jde o to aby dnešní moderní auta s velkým energetickým požadavkem vůbec utáhla, resp. aby se výkonově odpovídající  normální baterie vůbec vlezla do kastlíku. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

1. Asi nejdulezitejsi co je to za akumulator.. AGM,EFB atd ..ale to predpokladam, ze da clovek to same co tam bylo z vyroby, takze to zustane stejne

2. pak kapacitu..(kolik ma akumulator Ah)

3. vyrobce - ja to měnim , ale neni  az tak dulezite 

4. seriové cislo - ale to i z vyroby jsou v 99 procentech nastavené samé jednicky, takze to neni treba menit, to je defakto nepodstatne a k nicemu. 

Editováno: , autor: kvetosm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

nepotřebuješ 100 procent na nastartování, ale potřebuješ aby baterie držela těch 80 procent dlouhodobě. Když to necháš auto přebíjet, tak se ta baterie akorát rychleji vymlátí a reálně ti to nějak nepomůže. Takhle se dostaneš k tomu, že to auto nabije na 100 procent, ale baterka ti odejde třeba za jeden rok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...