jipol57 Vloženo 30. Červenec 2023 Sdílet Vloženo 30. Červenec 2023 (editace) Jel jsem po dálnici, najednou jakási dutá rána, rozblikalo se žhavení a motor ztratil výkon. Ještě jsem za jízdy zkusil vypnout a znovu nastartovat. Chytlo to hned, ale zase blikání žhavení. A motor nešel do otáček, naprázdno jen asi do 2000. Podařilo se mně doplazit na odstavnou plochu. Po dalším nastartování, už svítila porucha motoru. Nastartovat šlo, ale chvílemi padal pod volnoběh, a motor se silně třepal. Měl jsem první dojem, že se něco stalo se setrvákem, nebo přítlačákem spojky, a že motor není vyvážený, a nějaké čidlo vibrací, to hodilo do nouzáku (první úvaha). Nechal jsem se odtáhnout. Doma - po vychladnutí, už jel motor normálně, ale se svítící poruchou. Nedovedu si vysvětlit tu ránu, kterou to začalo. Asi sebou motor nějak škubl. Diagnostika napsala, chyba procesořu ŘJ, a po 7 sekundách, chyba vstřikovače 1. válce. 2 závad nalezeno. 9837 - vstrikovaci ventil valec 1 (N30) P0201 00 [104] - chyba v el. obvodu Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti info o závadě: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 1 Kilometry: 113519 km Datum: 2023.07.29 Čas: 17:57:46 Otáčky motoru: 918.00 /min Normovaná hodnota zátěže: 38.4 % Rychlost vozidla: 103 km/h Teplota chladicí kapaliny: 83 °C Teplota nasávaného vzduchu: 34 °C Okolní tlak vzduchu: 980 mbar Napětí svorky 30: 13.666 V Čítač zapomenutí po OBD: 40 Chybová informace o zvoleném piezo výkonovém stupni-LF_STATE_PPS_SPI[0]: 0 Vstřikovací ventil 1: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[0]: 32.1019 µF Napěťové plnění hlavního vstřikování válce 1-CHR_INJ_MAIN[0]: 1452.2 µAs Naměřená energie hlavního vstřikování válce 1-EGY_INJ_MAIN[0]: 27.210 mJ Napájecí napětí analogového výstupu 1-VCC_1: 5.00 V Napájecí napětí analogového výstupu 2-VCC_2: 5.00 V Vstřikovací ventil 1: napětí-V_INJ_MAIN[0]: 37.48 V 9772 - ridici jednotka P0606 00 [040] - chyba procesoru Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti info o závadě: Stav závad: 00000001 Priorita závad: 2 Frekvence závad: 1 Kilometry: 113519 km Datum: 2023.07.29 Čas: 17:57:39 Otáčky motoru: 2156.00 /min Normovaná hodnota zátěže: 63.9 % Rychlost vozidla: 111 km/h Teplota chladicí kapaliny: 82 °C Teplota nasávaného vzduchu: 36 °C Okolní tlak vzduchu: 980 mbar Napětí svorky 30: 13.666 V Čítač zapomenutí po OBD: 40 Poloha plynového pedálu: úroveň hlídání-PV_AV_MON: 0.000000 % Stav uvolnění vstřiku-LF_INJ_AD_ACT: 0 ASR - požadavek na moment-LV_TCS_INC_40: 00000000 Tempomat - požadavek na moment-LV_TQ_CRU_ACT_40: 00000001 Řídicí jednotka převodovky - požadavek na moment-LV_ETCU_INC_40: 00000000 Otáčky motoru: úroveň hlídání-N_32_MON: 2080 /min točivý moment motoru-TQI_SP: 162.19 Nm Readiness: 0000 0000 Udělal jsem potom test vstřikovačů za studena: IDE00365-ENG99400 Odchylka vstřikovaného množství 1-FAC_CYL_BAL1 -1.9515 mg/stroke IDE00366-ENG101187 Odchylka vstřikovaného množství 2-FAC_CYL_BAL2 2.02450 mg/stroke IDE00367-ENG101684 Odchylka vstřikovaného množství 3-FAC_CYL_BAL3 0.0225 mg/stroke IDE00368-ENG103465 Odchylka vstřikovaného množství 4-FAC_CYL_BAL4 0.1035 mg/stroke IDE00437-ENG99390 Vstřikovací ventil 1: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[0] 5.9790 µF IDE00438-ENG103101 Vstřikovací ventil 2: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[1] 6.2930 µF IDE00439-ENG102776 Vstřikovací ventil 3: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[2] 6.1632 µF IDE00440-ENG104221 Vstřikovací ventil 4: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[3] 6.0760 µF Ale motor jel normálně. Vymazal jsem chyby, a udělal zkušební jízdu 20km, normální jízda. Po dojetí jsem zase zapojil diagnostiku. Žádné chyby, A vstřikovače za tepla: IDE00365-ENG99400 Odchylka vstřikovaného množství 1-FAC_CYL_BAL1 -0.5550 mg/stroke IDE00366-ENG101187 Odchylka vstřikovaného množství 2-FAC_CYL_BAL2 0.8029 mg/stroke IDE00367-ENG101684 Odchylka vstřikovaného množství 3-FAC_CYL_BAL3 0.2617 mg/stroke IDE00368-ENG103465 Odchylka vstřikovaného množství 4-FAC_CYL_BAL4 -0.4558 mg/stroke Jsem rozhodnutý, vytahat všechny vstřikovače a nechat je zrenovovat. Ale co ta porucha procesoru? Má pro to někdo vysvětlení? Napadla mně taková blbost. ŘJ nedovedla zregulovat vadný vstřikovač, tak napsala sama na sebe chybu. To je asi blbost. Prosím odborníky o vyjádření. Editováno: 12. Srpen 2023, autor: jipol57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 12. Srpen 2023 Autor Sdílet Vloženo 12. Srpen 2023 Nikdo neporadil, ale pokročil jsem. Chtěl jsem nechat všechny vstřiky repasovat, ale při vstupní prohlídce 3 vstřiky neprošly na eleroniku. A Continental prý neprodává samotnou elektoniku a ani neposkytl licenci, aby je mohl vyrábět někdo jiný. Musí se měnit celý vstřik. Tak jsem koupil všechny nové. Ale nelituju, je to teď nové auto. Ani jsem si neuvědomoval, jak se postupně ztrácí výkon a stoupá spotřeba. První jízda mně velice překvapila. 150km, kousek dálnice, chvíli v koloně, dnešní spotřeba: 3,8 l/100km. A táhne pěkně od spodu. Odchylky, ihned po prvním startu za studena: 1-FAC_CYL_BAL1 0.1309 mg/stroke 2-FAC_CYL_BAL2 0.3620 mg/stroke 3-FAC_CYL_BAL3 -1.0512 mg/stroke 4-FAC_CYL_BAL4 0.4902 mg/stroke A když jsem dojel za tepla: 1-FAC_CYL_BAL1 -0.6198 mg/stroke 2-FAC_CYL_BAL2 -0.3312 mg/stroke 3-FAC_CYL_BAL3 0.5792 mg/stroke 4-FAC_CYL_BAL4 0.3214 mg/stroke Může prosím to někdo znalý, ohodnotit? Co ten 3. válec s hodnotou -1 (za studena)? Ale motor jede velice dobře. Záhadou je taky ta chyba procesoru, čím mně tohle všechno začalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 19. Srpen 2023 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2023 Je to jen orientační měření nemá vypovídající hodnotu. 110K km není moc na původní vstřikovače... Škodovka i po DG aféře věřila v jejich životnost přes 270K km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 3. Září 2023 Autor Sdílet Vloženo 3. Září 2023 Děkuji za reakci "informatorovi". Je to na diesel opravdu brzo. Můj první diesel Felda, už má po mně 3. majitele, s původními. A ani moc nekouří. Ale je známo, že CR je na vstřiky daleko náročnější, než s rotačkami. Já jsem taky nikdy nelpěl na všelijakých premiových palivech, jak se o tom často píše. Ale vstřiky mně teď odešly na elektrické vady. A to by snad s palivem nemělo co dělat. DG jsem se ubránil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Superboss Vloženo 22. Března Sdílet Vloženo 22. Března Ahoj, nevím zda dostanu ještě zpětnou vazbu, ale zkusím to. Mám stejný problém, a tak se chci zeptat, zda jsi kupoval origo vstřikovače nebo jsi šel podle kódu normálně do boshe třeba? já ani nenastartuju. Popřípadě děkuju za odpověď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 22. Března Autor Sdílet Vloženo 22. Března Zpětná vazba je. 🙂 Kupoval jsem originál Continental tady https://www.motora.cz/vdo/A2C9626040080.html ale byly tehdy levnější, něco přes 8,5t. Byly v zapečetěných krabičkách, na pohled stejné, jako původní. Ale mně nastartovat šlo vždycky, a pak po vychladnutí to i jelo, jen občas zacukalo. Co píše diagnostika? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hajdy81 Vloženo 24. Března Sdílet Vloženo 24. Března Dnes mě to vyskočilo na dálnici úplně stejně, řídící jednotka - chyba procesoru a vstřikovací ventil - válec 3 chyba el obvodu. Takže vstřiky.... Výměna pomohla? Máte klid? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 25. Března Autor Sdílet Vloženo 25. Března Ano, jezdí jak za mlada. Tehdejší investice 34t, se vyplatila. Za tu částku mám nové auto. Měnil jsem si je sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kačorka Vloženo 25. Dubna Sdílet Vloženo 25. Dubna Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Měla jsem stejný problém na dálnici jak popisujete. Dala jsem auto do servisu, vyměnil vstřik 3 válce. Už po cestě domů se mi nelíbil zvuk motoru, strašně klepe. Když mám nižší otáčky třeba 1500 tak mi klepe celé autoa hrozně duní. Ok dojela sem domů bez chyby. Dnes ráno jsem nastartovala, otáčky klesky, motor cuknul a opět vyskočila chyba motoru a bliká kontrolka žhavení. Servisak mi řekl že to může být elektrika. Co myslíte? Nebo to udělal špatně?? Děkuju za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hajdy81 Vloženo 25. Dubna Sdílet Vloženo 25. Dubna Dobrý den, já nakonec musel vyměnit vstřiky všechny. Chtěl jsem ušetřit, ale ten zvuk motoru byl šílený. Předpokládám, že servisák ví, že se nové, nebo repasované vstřiky musí vždy přes diagnostiku nakódovat. Já mám nyní 1200 km po opravě a zatím vše v pořádku. Hezký den Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lucky.jack Vloženo 25. Dubna Sdílet Vloženo 25. Dubna No jjá bych primárně viděl problém v tom vstřikovači, resp, že není nakodovaný. Případně udělat pořádnou diagnostiku, jestli nejsou i jiné vstřiky v háji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 25. Dubna Autor Sdílet Vloženo 25. Dubna Diagnostika auta, z ŘJ motoru, asi neotestuje dokonale jednotlivé vstřikovače. Při mém problému, jsem měl zapsanou chybu 1. vstřikovače, pak jsem je vyndal všechny, na renovaci, ale na diagnostice samotných vstřikovačů, se ukázalo, že jsou vadné a neopravitelné 3. Tak jsem je vyměnil všechny. Asi po nějakém nájezdu, by se neměly kombinovat staré vstřiky s novým. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
informator Vloženo 25. Dubna Sdílet Vloženo 25. Dubna (editace) VDO změnilo technologii výroby a i když výrobní kódy i kódy náhrad na vstřikovači sedí, vypadají stejně ale chová se jinak než starší verze, nelze je kombinovat i pokud se správně zapíšou adaptační kódy. Pokud nový vstřikovač vložíte do systému se starším provedením, motor začne kouřit, vibrovat a dunět. Proto, pokud chcete nové vstřikovače, musíte zakoupit celou sadu. Editováno: 25. Dubna, autor: informator 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.