Přejít na obsah

Chyba procesoru motoru P0606 a vadné vstřiky.


Doporučené příspěvky

Jel jsem po dálnici, najednou jakási dutá rána, rozblikalo se žhavení a motor ztratil výkon. Ještě jsem za jízdy zkusil vypnout a znovu nastartovat. Chytlo to hned, ale zase blikání žhavení. A motor nešel do otáček, naprázdno jen asi do 2000. Podařilo se mně doplazit na odstavnou plochu. Po dalším nastartování, už svítila porucha motoru. Nastartovat šlo, ale chvílemi padal pod volnoběh, a motor se silně třepal.
Měl jsem první dojem, že se něco stalo se setrvákem, nebo přítlačákem spojky, a že motor není vyvážený, a nějaké čidlo vibrací, to hodilo do nouzáku (první úvaha).
Nechal jsem se odtáhnout.
Doma - po vychladnutí, už jel motor normálně, ale se svítící poruchou. Nedovedu si vysvětlit tu ránu, kterou to začalo. Asi sebou motor nějak škubl.
Diagnostika napsala, chyba procesořu ŘJ, a po 7 sekundách, chyba vstřikovače 1. válce.

 

2 závad nalezeno.
9837 - vstrikovaci ventil valec 1 (N30)
          P0201 00 [104] - chyba v el. obvodu
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 113519 km
                    Datum: 2023.07.29
                    Čas: 17:57:46

                    Otáčky motoru: 918.00 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 38.4 %
                    Rychlost vozidla: 103 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 83 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 34 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 980 mbar
                    Napětí svorky 30: 13.666 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Chybová informace o zvoleném piezo výkonovém stupni-LF_STATE_PPS_SPI[0]: 0
                    Vstřikovací ventil 1: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[0]: 32.1019 µF
                    Napěťové plnění hlavního vstřikování válce 1-CHR_INJ_MAIN[0]: 1452.2 µAs
                    Naměřená energie hlavního vstřikování válce 1-EGY_INJ_MAIN[0]: 27.210 mJ
                    Napájecí napětí analogového výstupu 1-VCC_1: 5.00 V
                    Napájecí napětí analogového výstupu 2-VCC_2: 5.00 V
                    Vstřikovací ventil 1: napětí-V_INJ_MAIN[0]: 37.48 V

9772 - ridici jednotka
          P0606 00 [040] - chyba procesoru
          Sporadická - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 113519 km
                    Datum: 2023.07.29
                    Čas: 17:57:39

                    Otáčky motoru: 2156.00 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 63.9 %
                    Rychlost vozidla: 111 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 82 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 36 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 980 mbar
                    Napětí svorky 30: 13.666 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Poloha plynového pedálu: úroveň hlídání-PV_AV_MON: 0.000000 %
                    Stav uvolnění vstřiku-LF_INJ_AD_ACT: 0
                    ASR - požadavek na moment-LV_TCS_INC_40: 00000000
                    Tempomat - požadavek na moment-LV_TQ_CRU_ACT_40: 00000001
                    Řídicí jednotka převodovky - požadavek na moment-LV_ETCU_INC_40: 00000000
                    Otáčky motoru: úroveň hlídání-N_32_MON: 2080 /min
                    točivý moment motoru-TQI_SP: 162.19 Nm

Readiness: 0000 0000

 

Udělal jsem potom test vstřikovačů za studena:

  IDE00365-ENG99400   Odchylka vstřikovaného množství 1-FAC_CYL_BAL1 -1.9515 mg/stroke
  IDE00366-ENG101187   Odchylka vstřikovaného množství 2-FAC_CYL_BAL2 2.02450 mg/stroke
  IDE00367-ENG101684   Odchylka vstřikovaného množství 3-FAC_CYL_BAL3 0.0225 mg/stroke
  IDE00368-ENG103465   Odchylka vstřikovaného množství 4-FAC_CYL_BAL4 0.1035 mg/stroke
  IDE00437-ENG99390   Vstřikovací ventil 1: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[0] 5.9790 µF
  IDE00438-ENG103101   Vstřikovací ventil 2: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[1] 6.2930 µF
  IDE00439-ENG102776   Vstřikovací ventil 3: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[2] 6.1632 µF
  IDE00440-ENG104221   Vstřikovací ventil 4: kapacita-CAPA_INJ_MAIN[3] 6.0760 µF

Ale motor jel normálně. Vymazal jsem chyby, a udělal zkušební jízdu 20km, normální jízda.

 

Po dojetí jsem zase zapojil diagnostiku. Žádné chyby, A vstřikovače za tepla:

  IDE00365-ENG99400   Odchylka vstřikovaného množství 1-FAC_CYL_BAL1 -0.5550 mg/stroke
  IDE00366-ENG101187   Odchylka vstřikovaného množství 2-FAC_CYL_BAL2 0.8029 mg/stroke
  IDE00367-ENG101684   Odchylka vstřikovaného množství 3-FAC_CYL_BAL3 0.2617 mg/stroke
  IDE00368-ENG103465   Odchylka vstřikovaného množství 4-FAC_CYL_BAL4 -0.4558 mg/stroke

 

Jsem rozhodnutý, vytahat všechny vstřikovače a nechat je zrenovovat.
Ale co ta porucha procesoru? Má pro to někdo vysvětlení? Napadla mně taková blbost. ŘJ nedovedla zregulovat vadný vstřikovač, tak napsala sama na sebe chybu. To je asi blbost.

Prosím odborníky o vyjádření.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nikdo neporadil, ale pokročil jsem. Chtěl jsem nechat všechny vstřiky repasovat, ale při vstupní prohlídce 3 vstřiky neprošly na eleroniku. A Continental prý neprodává samotnou elektoniku a ani neposkytl licenci, aby je mohl vyrábět někdo jiný. Musí se měnit celý vstřik.
Tak jsem koupil všechny nové. Ale nelituju, je to teď nové auto. Ani jsem si neuvědomoval, jak se postupně ztrácí výkon a stoupá spotřeba.
První jízda mně velice překvapila. 150km, kousek dálnice, chvíli v koloně, dnešní spotřeba: 3,8 l/100km. A táhne pěkně od spodu.

 

Odchylky, ihned po prvním startu za studena:
1-FAC_CYL_BAL1 0.1309 mg/stroke
2-FAC_CYL_BAL2 0.3620 mg/stroke
3-FAC_CYL_BAL3 -1.0512 mg/stroke
4-FAC_CYL_BAL4 0.4902 mg/stroke

 

A když jsem dojel za tepla:
1-FAC_CYL_BAL1 -0.6198 mg/stroke
2-FAC_CYL_BAL2 -0.3312 mg/stroke
3-FAC_CYL_BAL3 0.5792 mg/stroke
4-FAC_CYL_BAL4 0.3214 mg/stroke

Může prosím to někdo znalý, ohodnotit? Co ten 3. válec s hodnotou -1 (za studena)? Ale motor jede velice dobře. Záhadou je taky ta chyba procesoru, čím mně tohle všechno začalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • jipol57 změnil název na Chyba procesoru motoru P0606 a vadné vstřiky.
  • o 3 týdny později...

Děkuji za reakci "informatorovi". Je to na diesel opravdu brzo. Můj první diesel Felda, už má po mně 3. majitele, s původními. A ani moc nekouří.

Ale je známo, že CR je na vstřiky daleko náročnější, než s rotačkami. Já jsem taky nikdy nelpěl na všelijakých premiových palivech, jak se o tom často píše. Ale vstřiky mně teď odešly na elektrické vady. A to by snad s palivem nemělo co dělat. DG jsem se ubránil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahoj,

nevím zda dostanu ještě zpětnou vazbu, ale zkusím to.

 

Mám stejný problém, a tak se chci zeptat, zda jsi kupoval origo vstřikovače nebo jsi šel podle kódu normálně do boshe třeba? já ani nenastartuju. 

 

Popřípadě děkuju za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zpětná vazba je. 🙂

Kupoval jsem originál Continental tady https://www.motora.cz/vdo/A2C9626040080.html ale byly tehdy levnější, něco přes 8,5t. Byly v zapečetěných krabičkách, na pohled stejné, jako původní.

Ale mně nastartovat šlo vždycky, a pak po vychladnutí to i jelo, jen občas zacukalo. Co píše diagnostika?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Měla jsem stejný problém na dálnici jak popisujete. Dala jsem auto do servisu, vyměnil vstřik 3 válce. Už po cestě domů se mi nelíbil zvuk motoru, strašně klepe. Když mám nižší otáčky třeba 1500 tak mi klepe celé autoa hrozně duní. Ok dojela sem domů bez chyby. Dnes ráno jsem nastartovala, otáčky klesky, motor cuknul a opět vyskočila chyba motoru a bliká kontrolka žhavení. Servisak mi řekl že to může být elektrika. Co myslíte? Nebo to udělal špatně?? Děkuju za odpověď 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den, já nakonec musel vyměnit vstřiky všechny. Chtěl jsem ušetřit, ale ten zvuk motoru byl šílený. 

Předpokládám, že servisák ví, že se nové, nebo repasované vstřiky musí vždy přes diagnostiku nakódovat.

Já mám nyní 1200 km po opravě a zatím vše v pořádku.

Hezký den 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diagnostika auta, z ŘJ motoru, asi neotestuje dokonale jednotlivé vstřikovače. Při mém problému, jsem měl zapsanou chybu 1. vstřikovače, pak jsem je vyndal všechny, na renovaci, ale na diagnostice samotných vstřikovačů, se ukázalo, že jsou vadné a neopravitelné 3. Tak jsem je vyměnil všechny.

Asi po nějakém nájezdu, by se neměly kombinovat staré vstřiky s novým.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VDO změnilo technologii výroby a i když výrobní kódy i kódy náhrad na vstřikovači sedí, vypadají stejně ale chová se jinak než starší verze, nelze je kombinovat  i pokud se správně zapíšou adaptační kódy. Pokud nový vstřikovač vložíte do systému se starším provedením, motor začne kouřit, vibrovat a dunět. Proto, pokud chcete nové vstřikovače, musíte zakoupit celou sadu.

Editováno: , autor: informator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...