Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Pani mistři jak se projevuje že mam špatnou lambda sondu?jak se potom auto chova?a jaka je cena nove LAMBDY?

Upraveno od Leonin

Pani mistři jak se projevuje že mam špatnou lambda sondu?jak se potom auto chova?

O neco vetsi spotreba a rozsviti se ti kontrolka motoru

inak este k tomu moze byt znizeny vykon motora. citis ze auto zle taha. to ma za nasledok ze lambda dava riadiacej jednotke zle udaje a jednotka robi blbu zmes motoru.

Anebo tě to škube když je motor studenej, prvních cca 20 vteřin než se zahřeje drobet výfukové plyny.

pokud máš v háji lambda sondu - máš velký problém.

Za prvé, a to je asi nejhorší, riskuješ poškození katalyzátoru - lambda se dá při troše štěstí odpojit (nasimulovat), ale pak nějak to už nerozchodí katalyzátor a ty to pak nerozchodíš na emisích.

Za druhé, motor se přepíná do nouzového režimu - takže to buď nějede, aby byl chráněnej katalyzátor, nebo to jede, ale v režimech úplně mimo a pak si to dělá, co chce, resp. to žere jako prokoplé (a co na to katalyzátor, je snad jasné)

Jo, a může ti svítit ta kontrolka na palubovce, co značí chyby motoru.

pokud máš v háji lambda sondu - máš velký problém.

Za prvé, a to je asi nejhorší, riskuješ poškození katalyzátoru - lambda se dá při troše štěstí odpojit (nasimulovat), ale pak nějak to už nerozchodí katalyzátor a ty to pak nerozchodíš na emisích.

Za druhé, motor se přepíná do nouzového režimu - takže to buď nějede, aby byl chráněnej katalyzátor, nebo to jede, ale v režimech úplně mimo a pak si to dělá, co chce, resp. to žere jako prokoplé (a co na to katalyzátor, je snad jasné)

Jo, a může ti svítit ta kontrolka na palubovce, co značí chyby motoru.

Moze alebo musi svietit?Presne tieto priznaky obcas mavam :(

Kontrolka by se měla rozsvěcet když se uloží do paměti trvalá závada, tedy závada která je delší než 3 sekundy...

No, měla by svítit, že ?

Jenže ona svítit může - třeba je jenom voda v konektoru a ten má občas zkrat ;)

Říkám by se měla, o tom, že občas problikne a zhasne je věc druhá.

No jábych nehodnotil vadnou lambdasondu podle toho jak se chová auto. Raději si nech lambdu změřit osciloskopem a hned víš na čem jsi. Sníženej výkon motoru pozná asi málokdo, nějaké poškubávání zastudena může mít tisíc a jeden důvod a počítej že lambda je za asi 2000 Kč. Každopádně je nesmysl ji hned měnit když jsem si to neozkoušel.

No jábych nehodnotil vadnou lambdasondu podle toho jak se chová auto. Raději si nech lambdu změřit osciloskopem a hned víš na čem jsi. Sníženej výkon motoru pozná asi málokdo, nějaké poškubávání zastudena může mít tisíc a jeden důvod a počítej že lambda je za asi 2000 Kč. Každopádně je nesmysl ji hned měnit když jsem si to neozkoušel.

A kde tieto merania osciloskopom vykonavaju?Je to bezny ukon servisu alebo su na to specializovane servisi?

A nejlepší na tom je, že dost fábií už má sondy dvě, takže se musí zjistit, která z nich je ta vadná a cena je tak 2000 až 4000,-, podle typu,,samozřejmě v kopii bude levnější.. :ph34r:

Záleží na kvalitě servisu, ale měl by to dělat každej servis co dělá motory. Jinak pokud máš nějakej osciloskop kterej ti může vytáhnout data do kompu a zvládá napětí do 1,5 V tak si to můžeš dělat i sám. Důležitý je vědět co tam máš najít a vidět. Ale to je asi do jiný diskuse. Prostě spodní hranice kmitání lambdy by měla být asi 200 mV a horní cca 650 mV. To je aspoň u Škodovek, jiný auta to můžou mít i jinak. Jinak nech si vytisknout graf lambdy ať máš jistotu že to opravdu měřily.

  • 1 měsíc později...
A nejlepší na tom je, že dost fábií už má sondy dvě, takže se musí zjistit, která z nich je ta vadná a cena je tak 2000 až 4000,-, podle typu,,samozřejmě v kopii bude levnější.. :ph34r:

Dnes som to mal na zdvihaku a prezeral cele vyfukove potrubie a nasiel som iba jednu sondu.Tak by ma zaujimalo ,ci je to normalne u tychto starsich rocnikov?

Je to možné. I když mám dojem, že MPI má už od začátku dvě. Jedna sonda je před a druhá za katalyzátorem.

Jinak nevím jak u ostatních motorizací, ale u HTP jsem viděl v DP něco jako test stárnutí lambda sondy (pomocí VAGu/VASu).

Upraveno od rkonf

Je to možné. I když mám dojem, že MPI má už od začátku dvě. Jedna sonda je před a druhá za katalyzátorem.

Jinak nevím jak u ostatních motorizací, ale u HTP jsem viděl v DP něco jako test stárnutí lambda sondy (pomocí VAGu/VASu).

Ja mam 16v 100konovy,preto sa mi nezda ze to ma iba jednu lambdu :unsure: Nie ze by som sa stazoval,staci mi vymenit iba 1 :smich:

Vím, že máš 16V. :t Koukal jsem na to - kód motoru bys měl mít AUB, viď? Ten má 2 sondy.

Edit: všechny 1.4 16V ve Fabii mají 2 sondy. Je to asi v rámci normy EU4.

Upraveno od rkonf

Vím, že máš 16V. :t Koukal jsem na to - kód motoru bys měl mít AUB, viď? Ten má 2 sondy.

Edit: všechny 1.4 16V ve Fabii mají 2 sondy. Je to asi v rámci normy EU4.

Tak to je pruser marisko,ja som to cele presiel a nasiel iba jednu za katom lol

A mám ješte horší zprávy... Máš i dva katalyzátory! lol

Mrkni do přílohy, tá druhá sonda je dost schovaná. :ph34r:

post-8-1171630384.png

Upraveno od rkonf

A mám ješte horší zprávy... Máš i dva katalyzátory! lol

Mrkni do přílohy, tá druhá sonda je dost schovaná. :ph34r:

Rychlo to zmaz a nikokmu to uz nikdy neukazuj ,doprdele :D:smich::smich:

Jen pro zajímavost motorizace 1,4/50kw kód AME má lambdu pouze jednu!!!!!!!

1.4 MPI:

ARV, AZE, AME => 1 sonda, 1 katalyzátor

AQV, AZF, ATZ, AQW => 2 sondy, 2 katalyzátory

:t:p

Upraveno od rkonf

Nedivte se, když ten 40 let starej motor má plnit Euro 4 :D

A mám ješte horší zprávy... Máš i dva katalyzátory! lol

Mrkni do přílohy, tá druhá sonda je dost schovaná. :ph34r:

Rychlo to zmaz a nikokmu to uz nikdy neukazuj ,doprdele :D:smich::smich:

..nie je schovaná, len su ju prehliadol... pod autom ju nenájdeš... teda nie obe.... jedna je pod plastovým krytom.... takže ak ju chceš skontrolovať, musíš dať dole plastový kryt na podvozku a druhá lamda sonda je na výfukovom potrubí... otvor kryt motora a uvidíš

ju na úrovni nádržky na chlad. kvapalinu na zadnej strane motora....

... sporadické rozsietenie lamda sondy je normálne pri nakondezovanej vlhkosti, obzvlášť pri chladných dňoch.... na keramickú časť sa dostane vlhkosť, ale malo by to zhasnúť.... ak nie, tak je niekde problém..... častým javom svietenia labda sond ale nie je konkrétne poškodenie lamdy.... oveľa častejšie je bordel v kabeláži.... napríklad ak nefunguje ostrekovanie zadného okna.... mne takto vymenili 4 lamda sondy... už ma v servise nenávideli a nakoniec bola chyba niekde úplne inde.... spadla hadička na ostrek zadného skla a kvapalina tiekla do kabeláže pod nádržku ostrekovača do zväzku od RJ.... po jej vyčistení a vysušení...(už to tam doslova oxidovalo a hnilo) sa závada už nevyskytla....

A mám ješte horší zprávy... Máš i dva katalyzátory! lol

Mrkni do přílohy, tá druhá sonda je dost schovaná. :ph34r:

Rychlo to zmaz a nikokmu to uz nikdy neukazuj ,doprdele :D:smich::smich:

..nie je schovaná, len su ju prehliadol... pod autom ju nenájdeš... teda nie obe.... jedna je pod plastovým krytom.... takže ak ju chceš skontrolovať, musíš dať dole plastový kryt na podvozku a druhá lamda sonda je na výfukovom potrubí... otvor kryt motora a uvidíš

ju na úrovni nádržky na chlad. kvapalinu na zadnej strane motora....

... sporadické rozsietenie lamda sondy je normálne pri nakondezovanej vlhkosti, obzvlášť pri chladných dňoch.... na keramickú časť sa dostane vlhkosť, ale malo by to zhasnúť.... ak nie, tak je niekde problém..... častým javom svietenia labda sond ale nie je konkrétne poškodenie lamdy.... oveľa častejšie je bordel v kabeláži.... napríklad ak nefunguje ostrekovanie zadného okna.... mne takto vymenili 4 lamda sondy... už ma v servise nenávideli a nakoniec bola chyba niekde úplne inde.... spadla hadička na ostrek zadného skla a kvapalina tiekla do kabeláže pod nádržku ostrekovača do zväzku od RJ.... po jej vyčistení a vysušení...(už to tam doslova oxidovalo a hnilo) sa závada už nevyskytla....

Tak presne tento jav mne skoro odpalil kabelovy zvazok RJ .Uvolnila sa spojka na hadicke ostrekovaca ;)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.