Publikováno Leden 29, 20241 r Ahoj, je to normální vlastnost / dá se to prosím přenastavit? Jezdím na režim Normal, Start Stop mám vypnutý. Pokud během jízdy pustím plyn, pod tachometrem se rozsvítí bílá ikonka "ECO" a pak bílá ikonka "A" v kolečku a otáčky spadnou na nulu. Pokud sešlápnu plyn, obojí zase zmizí. Pokud zastavím, motor naskočí. Četl jsem, že takto by se to mělo chovat v režimu ECO. Normal režim jsem nepřenastavoval - je v něm vše nastaveno na "Normal". U režimu Sport se to takto nechová, motor běží pořád.
Leden 29, 20241 r Popisované chování není S/S, ale režim plachtění. A podle toho, že píšeš, že to motor vypne odhaduji, že máš eTSI motor.
Leden 29, 20241 r Autor Aha, díky, už se dívám do manuálu. "Jízda na volnoběh: Pokud systém vyhodnotí, že při jízdě nemusí být zařazený rychlostní stupeň, automaticky přeřadí na volnoběh. U vozů s pohonem e-TEC se navíc může při rychlostech 10 - 160 km/h vypnout motor." Tzn. opravdu se vypíná motor. Jen jsem se nedočetl, zda to jde vypnout.
Leden 29, 20241 r Obávám se, že to vypnout půjde jen přepnutím do S nebo konfigurací profilu Individual. Jinak vypnutím v D to pak ztrácí ten eko význam a oproti (ne)e-TEC to veze jen mrtvou váhu té baterie pod sedadlem spolujezdce.
Leden 29, 20241 r Autor Myslel jsem si, že to půjde leda tím individualem Tak možná mám jen hloupý názor, ale žiju s tím, že S/S motoru ve výsledku spíše škodí. To je jediný důvod, proč bych to chtěl vypnout
Leden 29, 20241 r S/S funguje tak, že při zastavení vozidla vypne motor (pokud není vysoká spotřeba el. proudu např pro klimu, vyhřívání sedadel, skel,...) a při puštění brzdy před rozjezdem opět nastartuje (vycházím z fungování u DSG). U funkce Hill Holder se nastartuje až při sešlápnutí plynu. U manuální Fabie to zastavovalo motor při zastavení - vyřazení rychlosti - puštění spojky. No podle mě S/S má význam při delším stání v koloně, ale ne např. při krátkém stání na semaforu. Už se mi také několikrát stalo, že S/S zaúřadovalo když jsem při odbočování vlevo zastavil v křižovatce a čekal až projede protijedoucí auto. Už jsem se naučil lehce povolit brzdu, kdy si S/S myslí, že se pojede a spustí motor, ale brzdy nepovolí natolik, aby se auto rozjelo. A u toho mě napadá, že jsem tu kdysi viděl fotku/screen z infotainmentu, kde byl seznam aktuálních žroutů elektriky.
Leden 29, 20241 r Autor Souhlasím s tebou - v koloně to dává smysl. Já jezdím s Auto hold, takže reaguje na sešlápnutí plynu. Nicméně mívám ho právě vždy vypnutý (pokud nezapomenu). Takže mi to vadí jen při té jízdě - jestli to nepůjde nějak obejít přes ten Individual, tak se s tím asi budu muset smířit.
Leden 31, 20241 r Autor @cz_honza84Vyzkoušel jsem to a fakt, to auto mě asi nepřestane překvapovat : )) Nicméně díval jsem se na ten individual režim a nejspíš bych musel nějakou část nastavit na Sport, aby to nevypínalo za jízdy, takže se budu muset smířit s tím, že to plachtění prostě bude aktivní.
Leden 31, 20241 r V 29. 1. 2024 na 22:12, cz_honza84 napsal: S/S ještě startuje motor ve chvíli, kdy se pohne auto přede mnou. Jo jo, spíná to radar. Jenže to má i nevýhodu, že to nastartuje i když auto před tebou nervózně pocukává na semaforu, aby co nejrychleji vystřelilo z místa a pak když mu padne zelená, tak mu to chcípne.
Květen 18, 20241 r Přišel někdo na to jak se zbavit vypínání motoru na D? Občas mi to nepřijde špatné, třeba při sjezdu delšího kopce nebo na prázdné silnici. Ale když mi motor během pár set metru vypne a zapne několikrát při každém pouštění plynu, Nebo se vypne na půl vteřiny při odbočování, tak mám strach o jeho životnost. Zatím to umím vypnout jen prepnutim na S na DSG nebo sport v jízdním režimu.
Květen 18, 20241 r Autor Asi leda nastavit individual, pokud nechceš mít čistě Sport. Ale tam musíš nějaký parametr zřejmě nastavit právě na Sport, aby to nedělalo.
Červenec 6, 20241 r Ahoj, vyriešil si to nejako, či si sa s tým zmieril? Ja s tým mám taký istý problém a dosť mi to vadí.
Červenec 8, 20241 r Autor Ahoj, nevyřešil jsem to nijak. Zároveň jsem už skoro i přestal vypínat Start/Stop. Vypínám ho jen v případě delších tras po dálnicích kvůli turbu.
Prosinec 13, 2024Pro 13 Asi bych automaticke vypinani motoru i MHEF neresil - startovani probiha mnohem "elegantneji", nez klasicky starterem (spalovaci motor nastaruje elektricky motor-generator z 48V baterie). Jediny, cmi me take docela stve, ze dojde k nastartovani pri pohybu auto predemnou v kolone. Vzhledem k okamzitemu startu pri seslapnuti plynu u techto pohonu to vidim, jako uplnou zbytecnost - snad jen je timto ridic upozornen, kdyz napr cuci pri stani v kolone do mobilu, ze ten pred nim se uz rozjel. Kazdopadne bych uvital take dekativaci teto funkcionality - nema nekdo zkusenost? Nejde deaktivovat napr. pres diagnostiku? Diky.
Prosinec 13, 2024Pro 13 Autor Tak tohle využívám v kolonách. Nastavím adaptivní tempomat a auto za mě samo tou kolonou popojíždí, i když auto zastaví. K deaktivaci podle mě stačí vypnout Start/Stop.
Prosinec 13, 2024Pro 13 Ja ale prave chci opak - aby v kolone nestartovalo auto automaticky, ale az po seslapnuti plynu.
Prosinec 13, 2024Pro 13 Autor Aha, už chápu. Tak to netuším. Na druhou stranu z mého pohledu mi ta deaktivace připadá zbytečná, když stejně následně řidič sešlápne plyn, aby k nastartování došlo.
Prosinec 13, 2024Pro 13 To ano, ale dost casto ridic predemnou popojede jen o pul metru a pak napr, jeste nekolik minut stoji. Moje auto zbytecne nastartuje a pak uz zustane nastartovane.
Duben 26Dub 26 Přemýšlím o nákupu nového vozu, tohle vypínání mě taky štve. Snad jako jedinou možnost vidím motor 2L TSI 150 kW, který je ještě původní…
Duben 26Dub 26 Sám seba pokladám za konzervu a v súkromnom aute som ihneď deaktivoval start/stop natrvalo, avšak firemne jazdím FL 1.5tsi dsg mhev a musím uznať, že to funguje veľmi dobre a nevtieravo. Reakcie na štart motora, prípadne plyn sú bleskové, vypinanie nepostrehnuteľné. Ozaj, toto si treba skúsiť osobne.
Duben 27Dub 27 Děkuji za bleskovou odpověď. Měl jsem půjčené auto po FL se stejným motorem. Fungovalo to dobře, otázkou je, co to udělá s motorem a start generátorem po pár letech provozu.
Duben 27Dub 27 Zatiaľ po piatich rokoch využívania tohto systému v octaviach, golfoch a iných MQB derivátoch, som nepostrehol ani tu ani nikde vrámci webov nejaké systémové zlyhanie. Je to priskoro hodnotiť, ale vyzerá to, že to funguje obstojne.
Duben 27Dub 27 U automatu tohle lze vyresit trvalym pouzivanim Sport rezimu. Tento rezim SS deaktivuje v kazde situaci.
Duben 27Dub 27 Díky pánové za odpovědi 😀 Jedinou možností je tak po městě jezdit v S módu, což zní trochu komicky. Sice bude asi větší spotřeba, ale nějaké řešení to může být.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.