ModraLava Vloženo 29. Února Sdílet Vloženo 29. Února Zdravím všechny. Mám faceliftovýho Kodiaqa a jednu chvíli jsem uvažoval o novém Kodiaqu druhé generace. Na prvních obrázcích vypadá, že je o hodně větší. Uvádí se, že o 70 litrů atd. Rozvor má ale jen o 1mm větší, tedy nula nula nic. Hodil jsem přes sebe dva obrázky z boku auta 2023 vs 2024 a užasnul jsem. Přikládám obrázek. Nový Kodiaq má být o 6cm delší. Reálně je ale využitelný rozdíl (alespoň pro mě) zanedbatelný. Větší prostor nahání výškou a jinak položeným zadním oknem. Tedy něco, co téměř nevyužiji. Kapotu a boky má vyhnané o hodně výš. Tedy jde spíš o efekt velikosti, než využitelnost. Teď už to na mě působí tak, že můj důvod (větší prostor) reálně odpadá. Pro mě rozhodně překvápko. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 20. Června Sdílet Vloženo 20. Června Kodiaq I vs II.pdf 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ra-Deck Vloženo Čtvrtek v 18:06 Sdílet Vloženo Čtvrtek v 18:06 Ahoj Všem, v současné době mám Kodiaq FL a uvažuji o koupi Kodiaq 2, ale... "Nové" benzínové motory 1,5TSI dostaly servisně velmi nákladné trakční baterie - MILD malou a Plug-in poměrně velkou. (tím se srovnaly náklady u většího nájezdu a stáří auta s motorizací TDI, kde bude stát raketu výměna DPF). Otázka je co udělá nové častější vypínání vnitřních válců s karbonováním motoru. "Nové" nafťáky nebyly nijak přepracovány co se týče u většiny z nich katastrofické spotřeby oleje zejména u silnější naftové verze. Ta slabší verze má obecně spotřebu oleje menší, ale často u ní dochází k netěsnosti gufera na klice - na rozdíl od silnější verze, která olej díky velkým výrobním tolerancím a slabým stíracím kroužkům na pístech spaluje olej ve válcích s naftou a pomalu a jistě zasírá DPF. Ta slabší verze TDI vám zase krásně nakonzervuje podvozek kvůli špatnému těsnění na klice uloženého v plastovém(?!) krytu na bloku motoru - pokud o to nestojíte dá se řešit výměnou modifikovaného těsnění na klice - ale je to poměrně náročná záležitost. Pokud nebudu dál řešit motorizace a zcela novou ergonomii ovládání tak mi přijde, že Kodiaq 2 je oproti jeho předchůdci chudší o: - měkčené plasty a tapec na zadních dveřích, kde jsou na novém pouze tvrdé plasty a plastová imitace kůže. - KESSY odemykání na zadních dveřích, kde na novém lze dotykově otevřít pouze dveře přední - vnitřní filcová výplň přední schránky před spolujezdcem, kde nový má jen tvrdý plast - el. zásuvka na 230V AC 150W, kde nový má možnost jen zásuvky na 12V DC - ostřikovače předních světlometů, kde nový nemá ostřikovače předních světlometů - menší palivová nádrž, kde nový má 55l oproti 58l předchozí generace - kaplička virtuálního kokpitu, kde nový Kodiaq nemá zastínění přístrojové desky, která je vystrčená na palubní desku. naopak co v něm novém přibylo: + el. ovládané žaluzie před chladičem motoru + 2-ventilové tlumiče + dokonalejší matrix světlomety a co se bohužel nezměnilo vůbec: = tragické spotřeba oleje zejména u silnější naftové verze motoru = nevyhřívaný kryt předního radaru, který v zimě namrzá a vyřadí tak adaptivní tempomat (který je nově navíc umístěný níže než tomu bylo u předchozí verze) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rastik Vloženo Pátek v 12:49 Sdílet Vloženo Pátek v 12:49 Doplním, že nová verze nemá možnost přímého měření tlaku v pneumatikách, první verze to měla jako volitelnou výbavu. Zlepšilo se: doplněn head-up displej ovládání tempomatu páčkou pod volantem asistivní jízda/travel assist/automatické parkování řazení páčkou u volantu - konečně! K některým těm výše uvedeným ze zkušenosti můžu napsat: KESSY má možnost odemykat/zamykat přiblížením/vzdálením se, takže ovládání na klice není většinou potřeba zásuvky jsou i USB-C a mají rozumný výkon, takže třeba laptop se dá v pohodě nabíjet i bez 230V ostřikovače jsem rád, že tam nejsou kaplička překvapivě nechybí, i v létě kdy slunce hodně svítilo byl virtuální kokpit dobře čitelný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.