Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Je tu někdo kdo má tenhle motor? Předpokládám, že to má klasický startér, a že start/stop nefunguje ani zdaleka tak hezky jako u mildhybridní 1,5tsi kde je startérgenerátor v převodovce?

 

Mrzí mě koncernová politika že nerazí mildhybridy více a plugin hybridy jsou pouze slabé 1,5 s náhonem na předek...

@capo v podstatě sis svým příspěvkem sám odpověděl... je to klasický motor na "tekuté dinosaury" bez "e-tec". 

Věřím, že to má nějaké opodstatnění, proč motor není jako mildhybrid, protože e-tec jistě snižuje spotřebu a  (flotilové) emise a kdyby to bylo tak jednoduché, že to tam jen "přilepí" ke stávajícímu motoru, tak by to dávali všude...

Taky bych to u svojí Rosničky ocenil. Ideálně i třeba možnost jet 3-5km čistě na elektřinu, ať nemusím budit všech 245 koní kvůli každému kousku.

  • 2 měsíce později...

Mám 2,0 TSI 4x4 v liftbacku. Dlouhodobou spotřebu od nového roku na 4000 km mám 7,5 l/100 km. Jezdím denně do práce 8 km tam a odpoledne 8 km zpět. Občas nějaké výlety, i na hory a ježdění po horách - vozil jsem týden lyžaře místo vleku - fronta a cena.

Nejnižší jsem dosáhl na trase 140 km 5,5 l/100 km. Jezdím trvale na Racing. Ráno si motor předehřeju nez. topením. Zimní gumy 215/55-17 Continental 870 P, letní 235/45-18 Goodyear F1 - 6. stop-start zapnutý, ale málokdy se motor vypne - asi se nesplňují podmínky pro vypnutí (nabití baterky atd.)

Ahojte, rad by som sa spytal tych, co maju tento motor, ako na tom boli o spotrebou pocas zabehu? Superb 4 2.0 TSI 4x4 liftback v L&K mam par tyzdnov. Zatial mam najazdenych len nieco malo cez 1000km, ale so spotrebou som teda niekde uplne inde ako hodnoty uvadzane v testoch resp v prispevku vyssie. Priemerna spotreba je zatial cca 13,4l/100 km jazdena cisto v bratislavskej premavke (ranna a poobedna zapcha). Raz som bol mimo mesta, kombinacia dialnice a okresiek bola 8,4. Okamzite ako som sa vratil do mesta islo to vyrazne hore. Ked si zobrazim aktualnu spotrebu, aj pri uplne jemnom pridani v kolone (alebo semafore) v meste pravidelne ukazuje 40,2l. A to jazdim zatial velmi setrne, bez kickdownov a pod. Tych uvadzanych 7,5 l/100km si fakt neviem predstavit ako sa dalo spravit. A to som bol doteraz zvyknuty jazdit ovela agresivnejsie - presiel som z Lexusu GS450h. Inak som s tym autom uplne spokojny, az na tu spotrebu je jedine naozaj velke minus ta 360-kova nekvalitna kamera a hlavne zobrazenie toho virtualneho auta na nej, ktore je tak o 1/3 vacsie ako realna velkost auta. Dopredu dakujem za odpoved.

Ja mam aktualne najeto asi 800 km. Snazim se auto zajet, takze jezdim klidne a vicemene mimo mesto. Kolon jsem zatim moc nezazil. Aktualni prumer mam 8,1. Verim, ze ve meste to bude tak 10 a celkovy prumer cekam tak 8,5. Uvidime, treba to po par tisicich pujde jeste dolu. Souhlasim, ze kamera je opravdu velke zklamani. Ve trojce jsem mel jenom senzory a parkovalo se mi s tim lip. Tohle strasne zkresluje.

Upraveno od bobesh

Pánové, věnujte se laskavě ve svých příspěvcích motoru. Jinak to bude bez milosti smazáno.

  • 4 týdny později...

Najeto 11660km, průměr 7,9l.

Na cestě, bez větší snahy, se dostanu na 7,2l, dálnice do 150km/h, svižně 8,5l. Prvních 10-12km to žere dost, pak to hezký klesá. Za mě spokojenost. 

Nový rekord, trasa 158 km a prům. spotřeba 5,3 l/100 - 4 lidi. Po dotankování se zobrazil dojezd 1100 km.

Dlouhodobá od nového roku na 5800 km průměr 7,3 l/100 km. Denně do práce a z práce á 8 km.

Pracuje tento motor v Budak cyklu? Výfukové vačky přepíná.

Upraveno od mito7

V 16. 4. 2025 na 17:36, Pawouk napsal:

Pánové, věnujte se laskavě ve svých příspěvcích motoru. Jinak to bude bez milosti smazáno.

V čem je problém? Spotřeba nesouvisí s motorem?

@mito7 Problém je v tom, že se tu řešila kvalita kamery nebo ceník a výbava, a to opravdu s motorem nemá nic společného.

před 20 hodinami, Luk2015 napsal:

Najeto 11660km, průměr 7,9l.

Na cestě, bez větší snahy, se dostanu na 7,2l, dálnice do 150km/h, svižně 8,5l. Prvních 10-12km to žere dost, pak to hezký klesá. Za mě spokojenost. 

Tak u mna bude asi hlavny problem, ze 95% mojich jazd je do tych 10-12 km - aj menej - primarne chodim len do roboty rano a vecer v zapche. Prave som bol par dni na Morave, cca 700 km hore-dole som spravil pod priemerku 8 litrov. Akonahle ale chodim iba v meste v zapche pod 15 litrov sa nedostanem - vid 2 screeny v prilohe  - 21,5 litra po prejdeni 4 km, nasledne to kleslo na 16,2 ked som isiel dlhsie a v mensej zapche. Dlhodoby priemer z poslednych 2450 km mam 11,2 l ale to som bol 2x na dlhsich trasach v Cechach. Inak by to bolo vyrazne viac.

 

Celkovo mam aktualne najazdenych 2795 km - z grafu vidno, ze to ide dole, ale ten pokles spravili primarne cesty mimo SR a za cely cas je priemer 11,4.

IMG_3118.jpg

IMG_3120.jpg

 

IMG_1A5D850F1E6E-1.jpeg

IMG_3285.jpg

Upraveno od Anderj83

Jaký máte názor na teplotu oleje u tohoto motoru o výkonu 195 kW?

Zdá se mi, že hodnoty jsou poměrně vysoké, a nejsem si jistý, zda to může mít v dlouhodobém horizontu negativní dopad. Při běžném používání, bez zatěžování motoru, se teplota oleje pohybuje mezi 102 a 108 stupni Celsia.

 

Co mě však mate, je následující situace: po delší jízdě, když dorazím domů, nechávám motor běžet na volnoběh ještě 1–2 minuty, aby se ochladilo turbodmychadlo. Během této doby ale, i když auto stojí, teplota oleje stoupne přibližně o 2 stupně. Je toto chování normální? Měl bych se tím znepokojovat?

Myslím si, že teplota stoupne už jen proto, že se sníží chlazení vzduchem, ke kterému dochází za jízdy. Jinak pokud takových teplot dosahujete v zimě/na jaře, tak bude asi zajímavé to sledovat v létě. Poptal bych se normálně v servise Škoda.

V 13. 5. 2025 na 11:02, Anderj83 napsal:

Tak u mna bude asi hlavny problem, ze 95% mojich jazd je do tych 10-12 km - aj menej - primarne chodim len do roboty rano a vecer v zapche. Prave som bol par dni na Morave, cca 700 km hore-dole som spravil pod priemerku 8 litrov. Akonahle ale chodim iba v meste v zapche pod 15 litrov sa nedostanem - vid 2 screeny v prilohe  - 21,5 litra po prejdeni 4 km, nasledne to kleslo na 16,2 ked som isiel dlhsie a v mensej zapche. Dlhodoby priemer z poslednych 2450 km mam 11,2 l ale to som bol 2x na dlhsich trasach v Cechach. Inak by to bolo vyrazne viac.

 

Celkovo mam aktualne najazdenych 2795 km - z grafu vidno, ze to ide dole, ale ten pokles spravili primarne cesty mimo SR a za cely cas je priemer 11,4.

IMG_3118.jpg

IMG_3120.jpg

 

IMG_1A5D850F1E6E-1.jpeg

IMG_3285.jpg

 

Screenshot_2025-05-15-09-45-48-106_cz.skodaauto.myskoda.jpg

Screenshot_2025-05-15-09-46-14-140_cz.skodaauto.myskoda.jpg

Upraveno od mito7

Spotřebu mám trochu menší. Text mně nejde vložit k fotkám. Denně jezdím 8 km ráno do práce a 8 km odpoledne zpět. Mezitím i delší výlety. 

Ta spotřeba ve středu 9,9 l/100 km byl "závod" s Audi A5 s V6 - 3.0 TDI. Chtěl mě předjet, ale neměl na to sílu. Potom jsme se bavili a tvrdil, že všechny škodovky předjíždí. Evidentně všechny ne.

Upraveno od mito7

@Anderj83, na krátkej trase a obzvlášť v bratislavskej špičke o spotrebe pod 10 litrov ani nesnívaj! Krátke trasy ani mestské jazdy tomuto autu nesedia a ty jazdíš oboje, ku všetkému v dopravnej špičke. Ja som rád, ak sa v bratislavskej rannej a popoludňajšej premávke dostanem s Fabiou 1.2 TSI pod 10 litrov, a nie so Superbom.
P.s.: Jazdím podobné trasy ako ty. Spotrebe pomáha iba to, ak viem ísť ako-tak plynulo po obchvate.

Ze to bude pod 10 litrov v meste som fakt necakal. :) Ale tych 16 az 20 a viac ma uz trochu prekvapilo. Auto do mesta to zjavne nebude. Pri dlhej trase je spotreba super, ale mimo mesta a spicky ja fakt jazdim minimalne. Kvoli tomu ale jazdit obklukou nezacnem 😊 malokedy prejdem viac ako 4-5 km naraz. 

Ráno vždy trasa 8 km po městě, několik křižovatek se stopkou, nějaké vesnice a parkování. Průměr 8 l/100 km. Většinou 2 - 3 lidi. Pravda, že vyjíždím s motorem ohřátým na 70 - 80 stupňů.

Upraveno od mito7

@mito7 len zo zaujimavosti - ako zahrievas ten motor pred startom na tych 70-80 stupnov?

  • 3 týdny později...

Na 4-5 km mestkých trasách sú tvoje spotreby úplne normálne, toto auto nie je na určené na takéto jazdenie. Vhodnejšie je elektrické auto, alebo ak spaľovák, tak niečo malé s malým objemom, ideálne s atmosferickým motorom a nepriamym vstrekovaním paliva a bez GPF. Inak povedané, Fabia 1.0 MPI.

Tých vyššie spomenutých 70-80°C bude pravdepodobne teplota chladiacej kvapaliny a pred štartom sa to najľahšie dosahuje zapnutím nezávislého kúrenia, alias bufíka. ;) 

Upraveno od e1.

@e1.dakujem za odpoved :) Nezavisle kurenie mam, ked som ho pustil tak 20 minut pred odochodom, nevyzeralo, ze sa nejaka teplota vobec zvysila, ale este poskusam. Dik este raz za odpoved.

V 14. 5. 2025 na 23:53, Rigor_m napsal:

Co mě však mate, je následující situace: po delší jízdě, když dorazím domů, nechávám motor běžet na volnoběh ještě 1–2 minuty, aby se ochladilo turbodmychadlo. Během této doby ale, i když auto stojí, teplota oleje stoupne přibližně o 2 stupně. Je toto chování normální? Měl bych se tím znepokojovat?

A není to tím, že se přestane náporově chladit, ale ještě to není na puštění sahary?


A k tomu turbu, pokud nejedeš pilu a pak hned nevypneš motor, tak nevím jestli to má nějaký zásadní přínos... turbo se dochladí při dojezdu a parkování... případně elektrickou vodní pumpou, která běží i po vypnutí motoru... (Ale samozřejmě to ničemu neuškodí, když to tak děláš)

Neviem ako ukazuje S4 teplotu chladiacej kvapaliny, ale za 20 minút určite pôjde hore o merateľnú hodnotu. Pre 70-80°C možno bude musieť bežať dlhšie. Problémom ale je, že vzhľadom na tvoje krátke jazdy budeš mať problém aj s prevádzkou bufíka. Ak ho budeš stále používať, tak to nebude zvládať baterka. Ak baterka nebude mať dostatočné napätie aby si následne vedel bezproblémovo naštartovať, potom sa bufík nespustí. 

  • 4 týdny později...

Další cesta Chorvatsko a s rakví 650 l na střeše plně naložené. Ujeto 1014 km, při průměrné spotřebě 6,0 l/100 km.

IMG_20250701_115332.jpg

V 9. 6. 2025 na 13:11, e1. napsal:

Neviem ako ukazuje S4 teplotu chladiacej kvapaliny, ale za 20 minút určite pôjde hore o merateľnú hodnotu. Pre 70-80°C možno bude musieť bežať dlhšie. Problémom ale je, že vzhľadom na tvoje krátke jazdy budeš mať problém aj s prevádzkou bufíka. Ak ho budeš stále používať, tak to nebude zvládať baterka. Ak baterka nebude mať dostatočné napätie aby si následne vedel bezproblémovo naštartovať, potom sa bufík nespustí. 

Na tyto teploty se dostane dříve, než za 15 minut. Jezdím ráno i odpoledne po 8 km a ještě jsem se nesetkal s nefunkčním bufikem. U S 2 jsem ve stejném režimu měl problém i s novou baterkou 80 Ah. Tento motor 2.0 TSI / 195 kW má i s nez. Topením jen 68 Ah baterku.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.