Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahoj, narazil jsem na problém. Rozhodl jsem se, že sundám rez z bubnů, tak jsem sundal kolo, buben, po práci zpátky nandal. Nic jsem s brzdami nedělal. Jen sundal a nandal buben. Dneska (2 dny po) jsem zjistil, že mi povolila ručka a nebrzdí, nebo hodně špatně. Jak se to mohlo stát? Nemohlo to být tím, jak jsem stáhl ten samostav, abych sundal buben? Po tom, co jsem ho nasadil, tak jsem zašlápl brzdu a slyšel zacvaknutí, tak jsem to bral jako ok. Jinak auto brzdí (zdá se mi) celkem normálně. Díky za radu.

Ještě dodám, že zadní brzdy mi dělali nedávno, takže dotáhli i ručku...

Samostat ti nedošteloval volu. Treba to skontrolovať.

  • 2 týdny později...

Je možný, že se to samo časem sešteluje? Po týdnu ježdění ta ručka funguje celkem normálně...DÍKY za odpovědi (i na tu předchozí otázku)!

Ručku nastavíš utažením lanek pod pákou ruční brzdy - aby ti brzdila cca na 4 zubu. A ano časem se vůle paken došteluje. De o to kolik najedeš a jak často brzdíš. Pokud jedeš po dálnici a brzdíš jednou za 100 km, tak to trvá dýl než ve městě kde brzdíš co 50 metrů.

  • 8 měsíců později...

zdravím a mám dotaz:nechal jsem v a.servisu vyměnit b.kapalinu,vyčistit  a zkontrolovat brzdy.A stalo se,čeho jsem se obával a sice že ručka zabírá snad až na 5 zubu.Protože už byl večer a spěchal jsem,neřešil jsem to.Ale štve mě to.Stačí jenom dotáhnout lanko u ručky,nebo se musí znova do brzd?Jsem zvyklý,že na 3 zubu už auto stojí,teď je to asi 6 nebo 7 zub.Díky

  • 3 týdny později...

Mám fabii kombi, 1.4MPI r.v. 2002.

Když stojím na kopci a mám i ručku, tak po odbrzdění ručky je auto stále zabržděný.

Musím se pomalu rozject a brzdy vzadu poměrně dost škubnou.

 

V čem by mohl být zádrhel?

 

Díky moc všem

To treba dať dole bubon a skontrovať či sa vracia volne lanko s pačkou,

  • 3 týdny později...

Vymenil som obe lanka, lebo jedno bolo rocuchane a poskodene v boudene pod autom (mozno macka/pes/svina-ludska) a obe na koncoch v bubnoch dost hrdzave na to aby mohli kedykolvek ostat vysiet brzdy. myslel som si vsak, ze ked vymenim lanka a spravne ich postelujem bude vsetko vyriesene. ale neni tomu tak. rucna mi zabera tak okolo 6-7 zubu co je dost vysoko ( mam neorigo laktovu opierku , ktora je dost nizko ) a ked pritiahnem rucnu podla DP a ked zdvihnem zadnu napravu a tocim kolesami je pocut taky skripavy zvuk ale len v jednej pol otocke. cim viac pritiahnem matku za pakou tym viac skripu brzdy, ale stale sa da volne kolesom tocit bez pouzitia vacsiej sily. hadam som to spravne napisal smile.gif  co to moze znamenat? sisaty bubon / krivy bubon / zodrate pakne / zodraty bubon - mne sa nezda ani jedno z toho...hmm??? vsetko menit nema zmysel. auto mi brzdi super ( bohuzial naposledy odskusane 26.08.2009 v Nizkych Tatrach a som rad ze som rad... ) Stretol sa niekto z takym to niecim?

dikes za vsetky reakcie

Mal som tiež tento problém, Šteloval som ručnú a furt nešla, teda až v hornej polohe a to sa už páky v bubne opierali o náboj kolesa. Pred nastavovaním ručnej je potrebné ako prvé urobiť to, že úplne odpojíš lanká ručnej z páky v aute. Potom zhodíš vzadu bubny, páky ručnej vytlačíš až na doraz, nech nie sú ani trochu utiahnuté, povolíš samostavy na začiatok (úplne ich uvoľníš šrobovákom), nahodíš bubny, niekoľko krát zošľapneš brzdový pedál na doraz, samostavy sa nastavia, môžeš ich potom aj skontrolovať, ako sa pohli a až potom šteluješ ručnú brzdu v interiéri auta. U mňa až tento postup bol úspešný a ručná brzdí ako má.

 

PS: Pre ostatných, čo tu nehľadajú rady, nech si nechajú komentáre tipu "odpovedám na 5 rokov starú tému". Niekomu to pomôže nech je to staré aj 10 rokov.

Ja som dal v škodovke vymeniť bubny. Nové bubny, čeluste a pružiny. Na nových bubnoch na každom ja na dvoch miestach zklepaná hrana od kladiva. ( Nechápem, ako ich tam nasadzovali.) Problém je, že mi dosť vysoko zaberá ručná. Dal som to naspať do servisu, nech mi s tým niečo spravia. Povedali, že som kúpil nedobré bubny, že sú o trošíčku väčšie. 

Lanká sú dotiahnuté na maximum a brzda zaberá dosť vysoko. S novými bubnami (čelusťami) som najazdil asi 50km. Zozačiatku po výmene zaberala o dosť nižšie. Pomohol by postup popísaný vyššie?

  • 4 týdny později...

je nějaký problém při vyměně lanovodů bubnové brzdy,na fabce 1,4 mpi r.v. 2003?Jak je upevněno to plastové obloženi na podvozku,jde to v poho sundat? dík  :kol-47:

pišou že je třeba ho od podvozku odpáčit po jeho uvolnění!Zajima mně jak je to k podvozku přidělano a jak to jde sundat :kol-27:

  • 1 rok později...

Ahoj,

 

tak jsem se dnes vrátil z STK, přes kterou mě nepustili, protože mi dle všeho nebrzdí pravá zadní ruční brzda. 

 

Před návštěvou STK jsem na pravé straně měnil prasátko a brzdy jsem odvzdušnil. Levá strana brzdí dobře, pravá relativně také - pouze se kolo úplně nezastavilo a mělo naměřenou hodnotu kolem 0.3 (levé mělo 1.4). 

 

Má někdo nějaký nápad, jak to opravit, případně kolik si připravit na servis? 

 

Díky

  • 3 týdny později...

lanko,zadretá páka ručnej na čelusti brzdy

  • 2 měsíce později...

Toto tak neznášam niekto dá otázku,niekto sa mu snaží pomôcť ale potom nič ani pomohlo ďakujem,nepomohlo  :rtfm:

Klasika ...ono sa to moze dotycnemu v buducnosti vrátiť

  • 1 měsíc později...

Neodpověděl jsem z toho důvodu, že jsem byl delší dobu mimo a pak jsem na to úplně zapomněl.

 

Chyba byla v mechanikovi, který se v tom hrabal před tím. Ještě před technickou jsem to dával do servisu, aby to někdo zkontroloval. Stalo se to, že mechanik ze záhadného důvodu utáhl oba šrouby u ruční brzy, tím natáhl lanko a způsobil to, že se pravá zadní brzda sjela, proto nebrzdila.

 

Upřímně nemám ponětí, proč to udělal a už vůbec nechápu, proč řešil utažení lanka ruční brzdy v kabině... hlavně tam vtipně dal několik podložek, aby oba šrouby vyrovnal. Docela mě mrzí, že už nemám fotku, protože stála opravdu za to.

  • 1 měsíc později...

Ahoj měl jsem podobný problém nová prasátka,čelisti,pružiny a stále ruční brzda nebrzdila tak jsem se do toho dnes pustil povolil jsem lanovody ruční brzdy rozebral jsem pružiny a čelisti a očistil jsem držák čelistí a klínek od rezy a promazal měděným sprejem dal do hromady a už brzdím.

Tak to je základ vše očistěné o rzi a klínek lehce máznutý. Lehce pak zjede dolů a vymezí vůli. Ona ta pružina co jej táhne je spíš taková jen aby nevyskočil nahoru.

  • 2 týdny později...

Ahojte,

 

nechci zakládat nové téma, které prakticky souvisí s tím, co řeším. Dnes jsem si vyzvedl auto ze servisu - prohlídka před STK, bylo zjištěné vadné, takřka nevracející se, prasátko u levého zadního kola (bubny). To bylo vyměněno za nové. Co jsem si ale všiml ze servisu je to, že nyní brzdový pedál zabírá o něco níže (ne že by se propadal nebo nekladl odpor, ale zabírá níže) - zda je to v pořádku? A taky (a to asi hlavně) mi ruční brzda přestala brzdit na první 2-3 cvaknutí, jako doposud (více už to ani zvednout nešlo) ale až tak na 5-6 cvaknutí (tehdejší 2-3. cvaknutí nyní prakticky vůbec nebrzdí-nezabírá), tedy viditelně výše. Může mi někdo říct, jestli je to v pořádku či tento úkon reklamovat v servise ? Případně zda si to nějak rychle mohu "seštelovat" sám?

 

Děkuji všem,

 

Upraveno od Durannn

reklamovať,pravdepodobne zle odvzdušnené

Noo, tak to nemám moc radost. Jak dlouho odvzdušnění může trvat ? Ať vím, jestli s autem ještě počítat v den, kdy ho tam dovezu. Ještě mě napadlo, tím že bylo zaseknuté prasátko, nemohla se jedna strana více sjet a tím to teď (po opravě) brzdí níže a ruční brzda naopak zabírá o něco výše? Nechci v servise vypadat jako prudil :) Díky

 

Jinak dodám, že když zmáčknu brzdový pedál na max, tak je stále pod pedálem dost místa, že tam strčím druhou nohu s botou, čili určitě to není tak, že bych šlápl po brzdách a nic by se nedělo nebo zabírala až na podlaze. Možná je to i o zvyknu, ale jsou to přecejen brzdy a ne nějaká kosmetická vada na autě, tak se ptám. :)

Upraveno od Durannn

  • 3 měsíce později...

Zdravíčko, nebrzdila mi také jedna strana na ručku ( vzadu kotouče ) páka na třmenu se ani nehla, vyměnil se třmen zrovna i kotouče a destičky, druhej třmen fungoval a lanka taky ok. Jenže ručku jsem nepoužíval, takže nevím jak to bylo předtím. Teďka musím ručku dát skoro až ke stropu, aby brzdila a při zatažené ručce vypadají lanka za ručkou jako na přiloženým obrázku, takže novej třmen má asi jinej chod, dá se s tím něco dělat ? nebo je to normální ? 

Díky.

 

post-92056-0-01940700-1465646179_thumb.j

Tak vše vyřešeno výměnou i druhého třmenu :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.