Publikováno Leden 7, 200718 r zdravim ... normalne jeden pekny den som sa motkal okolo auta 1,2,40kw.120t.km kukol som mierku oleja a zhrozene som skonstatoval ze asi po 12t.km od vymeny musim doliat pretoze hladinka sa motala iba na tej oranz. gulicke co je na spodku mierky. olej davam mobil 5w-40 a v historii auta sa mi to stalo po prvy krat co som musel urobit nieco taketo. pritom ked som si ho vymienal tak hladinka bola cca v polke. toto vsetko pri odstavenom, studenom aute. teraz otazka - myslite ze tento jav moze byt sposobeny tym ze motor je uz vybehany, aleto skor ze je zima a castejsie ide na sytic a pod. pritom som pomerne setrny jazdec, beham okolo 100fky a vacsinou dlhsie trate /to myslim tak ze nastartujem a prejdem min.20km/. mato
Leden 7, 200718 r Olej v HTP sa ma kontrolovat vzdy so zahriatym motorom... takze oleja tam pravdepodobne bolo dost.
Leden 7, 200718 r Autor pozor ked je motor teply a olej sa kontroluje hned po vypnuti tak to znamena ze je este v kanalikoch a pod. tym padom ho je vo vani menej. a ja som ho kontroloval ked bol motor dlhodobo odstaveny, takze ho bolo az kryticky malo.
Leden 7, 200718 r Roztažnost tam podle mě nehraje takovou roli, spíš jde o to že se dostane olej na tu měrku, za studena steče dole. Už se to tady myslím řešilo, u HTP motorů je to tuším povinné kontrola a výměny oleje vždy s teplým motorem. => Zahřátý necháš pár minut stát, tedy ne studený. Tak je to i v dílence. U ostatních si myslím to taky není na škodu. Upraveno Leden 7, 200718 r od zattrix
Leden 7, 200718 r pokud měřím olej na zahřatém motoru, tak je rozstříkaný všude po stěnách a měrka je zaflákaná až nahoru - prostě vytáhnu měrku, otřu ji a zase ji vrazím zpátky do motoru, abych změřil méně, než při studeným motoru, protože olej je na stěnách a nestačil stéct. Pak zákonitě doleju více oleje, než při studeném motoru. Myslel jsi to takhle ?
Leden 7, 200718 r Nikoli, zahřátý motor necháš pár minut stát. Vytáhneš měrku, otřeš ji vrzíš zpět a uvidíš, že ukáže víc než když jsi měřil za studena.
Leden 7, 200718 r No budiž, ale ještě hroší je když se měří olej v automatické převodovce při zastaveném motoru...
Leden 7, 200718 r Autor to je proti fyzike a zakonu gravitacie, ale budis, zajtra pridem rano z prace a kuknem.
Leden 7, 200718 r Ja mam přesně 1.2 47kw a funguje to jak jsem popsal, že když měřím olej za studena je ho tam podle měřky míň než když, je motor zahřátý. I v DP jsem to tak četl je možné , že u 40kw je to jinak. Řek bych ale, že u 40kw to bude taky tak.
Leden 7, 200718 r Autor v podstate je jedno ako sa pozera, otazka by mohla zniet ci obcas dolievate olej do svojich tatosov. a ked ano tak asi kolko a po kolkych km a ci cez zimu je ubytok vacsi atd atd. daka
Leden 7, 200718 r Já jsem měnil olej těď před vánocema(75t km), předtím někdy na začátku léta(60t km), předtím v únoru (45t km). Ani jednou jsem mezitím olej nedoplňoval vždy byl tak cca v půlce rysky s teplým motorem.
Leden 8, 200718 r v podstate je jedno ako sa pozera, otazka by mohla zniet ci obcas dolievate olej do svojich tatosov. a ked ano tak asi kolko a po kolkych km a ci cez zimu je ubytok vacsi atd atd. daka Zatim nedolivam. 48000km, olej stale na maximu.
Leden 18, 200718 r mam v aute olej Castrol txt magnatec 5 w 40 mužu tam dat na doliti castrol txt softec 5w 40? je mezi nimi nejaky rozdil?
Leden 19, 200718 r Údajne má být Magnatec něak lepší ale nevěřím tomu ani omylem protože syntetické estery má v sobě každý olej, oba jsou 5w40 tak ho tam klidně nalej.
Leden 19, 200718 r Údajne má být Magnatec něak lepší ale nevěřím tomu ani omylem protože syntetické estery má v sobě každý olej, oba jsou 5w40 tak ho tam klidně nalej. Slogan Magnatec-u je reklamny zvast
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.