Publikováno Prosinec 20, 201311 r Ahoj, dnes jsem byl v servisu, protože mi auto začalo cukat. Tam mi zjistili, že v jednom válci je nízký tlak (15, 9, 15, 15) Řekli mi, že to bude špatné těsnění pod hlavou a že daný válec se veze na síle ostatních. Tím mi před Vánoci udělali ohromnou radost, protože zásahy do motoru nejsou nic levného. Odhadovanou cenu mi řekli asi 10. Zajímalo by mě, jestli se auto dá provozovat pouze na 3 válce, popřípadě jak dlouho? Mám tušení, že tam může trpět zapalovací soustava. původní motor, najeto 250 000 55kw
Prosinec 21, 201311 r 9 je teda hodne malo. Treba zvažiť že pri 250tisic či by nebolo lepšie urobiť cely motor kružkovanie a repas hlavy.
Prosinec 21, 201311 r Autor Neměla by teoreticky hlava motoru vydržet skoro 2 tolik, kolik tam je teď? Slýchám, že ventily u tohoto motoru vydrží mnohem více, než třeba u HaŤaPáka. Je ale pravda, že když už se ten motor bude rozdělávat, bylo by dobré udělat co nejvíce oprav. Případně by se časem už do motoru nemuselo vůbec zasahovat.Kroužkování je co? Tím se myslí pístní kroužky?
Prosinec 21, 201311 r Mě se nějak nezdá, že by to dělalo prasklé těsnění pod hlavou. To by musel jít "vzduch" do vody. A překroužkovávání, vím že se to dělá, ale dávat nové tj kulaté kroužky do šišatě vyběhaných válců... no nevím jestli to za tu práci stojí.
Prosinec 21, 201311 r Autor Teoreticky by nemusel doléhat nějaký ventil. Hlavně to chce, aby mi to někdo rozebral a podíval se, v jakým je ten motor stavu. Když už má motor teda něco takového najeto, na co bych se měl zaměřit? Ventily a hlavu, mrknout na písty, ještě něco?
Prosinec 21, 201311 r Mě se nějak nezdá, že by to dělalo prasklé těsnění pod hlavou. To by musel jít "vzduch" do vody. A překroužkovávání, vím že se to dělá, ale dávat nové tj kulaté kroužky do šišatě vyběhaných válců... no nevím jestli to za tu práci stojí. Tie šišate valce to už je minulost.
Prosinec 21, 201311 r Teoreticky by nemusel doléhat nějaký ventil. Hlavně to chce, aby mi to někdo rozebral a podíval se, v jakým je ten motor stavu. Když už má motor teda něco takového najeto, na co bych se měl zaměřit? Ventily a hlavu, mrknout na písty, ještě něco? Aj to kružkovanie sa ma ked bola spotreba oleja. Jeden čas to tie kružky bola slabosť u 1,4 16V.
Prosinec 21, 201311 r Tie šišate valce to už je minulost. Nevěřím. Ojnice pořád přitlačuje píst k jedné či druhé straně válce (podle naklonění ojnice) - při pomalém pohybu v blízkosti úvrati se netvoří hydrodynamický mazací film, - tlak vniká do pístní drážky a přitlačuje kroužek ke stěně, proto je opotřebení v blízkosti úvratí větší.
Prosinec 21, 201311 r Nevěřím. Ojnice pořád přitlačuje píst k jedné či druhé straně válce (podle naklonění ojnice) - při pomalém pohybu v blízkosti úvrati se netvoří hydrodynamický mazací film, - tlak vniká do pístní drážky a přitlačuje kroužek ke stěně, proto je opotřebení v blízkosti úvratí větší. Aj teraz robim 3x kružkovanie repas hlav atd. tak trochu mam prehlad. Všetky maju cez 250tis.
Prosinec 21, 201311 r Olej mi to zatím nežere. Nevšiml jsem si, že by ubýval. Tak by stačilo urobiť tie ventily a nevražat do toho peniaze. Pripadne rozvody ak je blizko interval.
Prosinec 21, 201311 r Aj teraz robim 3x kružkovanie repas hlav atd. tak trochu mam prehlad. Všetky maju cez 250tis. Já bych tě to rád věřil, ale zdá se mi to prostě neuvěřitelné.
Leden 6, 201411 r Autor Dnes jsem se konečně dostal do servisu a už teď mi volali zpátky, že mají auto opravené. Vyměnili zapalovací cívku a motor jede opět na 4 válce. Tehdy prováděli měření se zahřátým motorem a tlaky byly 15, 9, 15, 15. Za studena po výměně cívky jsou cca 13, 13, 13, 13. Prý bych na to klidně mohl najet dalších 30 tisíc, než se bude muset šáhnout přímo do motoru. Takže docela příjemná zpráva.
Leden 6, 201411 r Nechci malovat čerta na zeď, ale mně se to nějak nelíbí. V první řadě mi uniká smysl měření za studena, protože motor pracuje většinou za tepla. A pokud bylo první měření (15, 9, 15, 15) změřeno správně, tak odstranění rozdílu při měření za studena bych předpokládal problém s hlavou válců, protože na pístech se při studeném motoru museli vůle (netěsnosti) zvětšit.
Leden 7, 201411 r Autor Neberte to zase tak doslova. Motorům se věnují již 2 dekády, takže určitě ví co dělají. Za studena určitě mysleli neprovozní teplotu. Tudíž to nechali chvíli jet a pak změřili. To co mi bylo řečeno, tak prvně změřený nízký tlak byl tou cívkou. Když špatně pálí, nedochází k tahání maziva a jeho absencí je tam tak nízký tlak.
Leden 8, 201411 r Autor Netuším. Chcete kontakt, abyste to zjistili? Mimochodem, zvládl by mi někdo vysvětlit, proč má cívka vliv na mazání? Netuším jak celej ten systém funguje a něco mi uchází. Upraveno Leden 8, 201411 r od Boost498
Leden 8, 201411 r Také by mě zajímalo jaky má cívka vliv na mazání auta. Olej maže stále a benzin tam jde taky pořád a že by spáleny benzin lépe mazal se mi nezdá.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.