Salda03 Vloženo 19. Července Sdílet Vloženo 19. Července Dobrý den, dnes mi opět na mé trojkové Fabii 1.0tsi (nájezd 49k) začalo svítit EPC na dashboardu. Již se mi to za poslední tři měsíce stalo třikrát. Vždy to začne svítit a po pár dnech svítit přestane. Nevšiml jsem si žádné změny výkonu (byť i nepatrné), světla brzd fungují normálně. Jediné, čeho jsem si všiml je, že tato varovná EPC kontrolka začne svítit pouze v případě, když je venku neskutečné vedro, na auto praží a já po startu zapnu klimatizaci naplno. Popíši situaci - neskutečné vedro. Zapnu motor, klimatizaci a po pár minutách vyrážím. Po ujetí cca 500m mi začne svítit kontrolka EPC. Dojel jsem do cíle. Ráno sednu do vozidla, zapnu motor ale klimatizaci nezapínám (není potřeba, není vedro), kontrolka EPC po startu stále svítí. Jakmile ale ujedu znovu cca 500m, kontrolka svítit přestane. Takto se to opakovalo dvakrát, kontrolka přestala vždy svítit na stejném místě (parkuji vždy více méně na stejné pozici). Je dost možné, že klima s tím nemá nic společného. Jsem laik a nedovolím si říct, že autům rozumím, nicméně je to něco, co jsem vypozoroval. Vždy kontrolka začla svítit pouze, když bylo obrovské vedro a já zapl klimu naplno. Nevíte někdo, co toto může způsobovat? Samozřejmě bych mohl zajet do servisu a udělat diagnostiku, ale upřímně dva tisíce jsou dva tisíce. Pokud s tímto má někdo zkušenosti, tak budu rád za jakýkoliv nápad. Ještě mě možná napadla baterie. Na vozidlo praží celý den a ona to taky nemusí snášet, těžko říct a prosím Vás o jakoukoliv radu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 19. Července Sdílet Vloženo 19. Července Bez dignostiky vam nikto neurčí zavadu. Kupte si jednu diagnostiku na aliexe za 20-25€ a ta investicia sa rychle vrati. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LKk Vloženo 20. Července Sdílet Vloženo 20. Července Měl jsem celkem 4 Fabie 3 TSI a dělaly to vždy vozy tmavší barvy, které se na slunci více hřejí (modrá race a modrá lava). Pravidelně jak píšeš při vedrech se rozsvitilo EPC. Stříbrná Fabia to nedělala . Někde tady bylo již psáno, že při velké teplotě se kapota rozpálí a pak čidlo na sání zpracovává mylné hodnoty (někdo to snad detailněji popíše). Jednou mi v servisu na základě tohoto čidlo měnily a vydrželo to do prvního dalšího vedra poté se opět rozsvitilo EPC. Pak už jsem neřešil. Taky jsem se dočetl, že snad pomůže zakoupit tlumení kapoty. A je pravda, že ho nyní mám dokoupený a naprosto bez problémů, i když vůz stojí na celodenním pařáku (barva červená velvet). Může to být nahoda, ale za zkoušku to stojí. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DoubleG Vloženo 20. Července Sdílet Vloženo 20. Července Tak toto bol dobrý vtip na dnes, ešte som nepočul o tom, že by farba ovplyvňovala chod motora. Prečo ich potom vlastne predávajú, tie tmavšie? Ako už spomenul hubo44, treba vyčítať konkrétne chyby na diagnostike. Bez toho ani krok. 4 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LKk Vloženo 21. Července Sdílet Vloženo 21. Července No zřejmě ti to ušlo, ale tmavší barvy se na slunci více ohřívají. A píšu své zkušenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LKk Vloženo 21. Července Sdílet Vloženo 21. Července Každopádně je to řešeno i zde https://www.skodacommunity.de/threads/epc-leuchte-und-fehler-start-stopp-1-0-tsi-style.138165/ Jedná se o chybu čidla nasávaného vzduchu, při horku generuje špatné informace. Čím vice se vůz ohřeje, tím pravděpodobnější rozsvícení EPC. Výměna čidla u mě nepomohla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DoubleG Vloženo 21. Července Sdílet Vloženo 21. Července Takže nevyriešili ste svoj problém s autami, zmierili ste sa so svojím odôvodnením, že to je tmavou farbou... OK V tom prípade nechajte vyriešiť problém užívateľa Salda03 k jeho spokojnosti a nepodsúvajte mu mýtus o tmavej farbe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ibe Vloženo 22. Července Sdílet Vloženo 22. Července Mám blue race, mr 2018 najeto přes 80tkm a nikdy se mi toto co tu popisujete nestalo i při teplotách přes 30, takže to není vyloženě chyba barvy karoserie... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 24. Července Sdílet Vloženo 24. Července @DoubleG je to známý problém, je na to TPI, pohledej si. Jak píše @LKk, řešilo se tlumením kapoty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DoubleG Vloženo 24. Července Sdílet Vloženo 24. Července Chlapi, z princípu veci. Farba a teplota auta nemá čo spôsobovať chybu manažmentu motora. To že automobilka to nerieši alebo to nevie vyriešiť je vec druhá. Tí čo to reklamovali, dostali aspoň ten filc? Ja by som sa osobne neuspokojil s tvrdením, že som si mal vybrať svetlejšiú farbu auta, lebo inak budem mat vianočný stromček na palubnej doske. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 24. Července Sdílet Vloženo 24. Července dostali hovno , oficiálne riešenie bolo chybu vymazať , tí čo chceli si kúpili za 15e tlmenie kapoty a bolo , naozaj to funguje , naozaj farba auta má na to vplyv ale robili to aj svetlé na veľkom slnku ... a pokial viem tak potom vysiel aj soft co tu chybu riesil ale prakticky nik sa s tym nevratil 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirkasta3 Vloženo 24. Července Sdílet Vloženo 24. Července Tento problém psal i Vaculík do svého článku o Fabii. Dovolím si ocitovat: Citovat Svítící kontrolka motoru za horkého počasí (1.0 TSI, kód DKRC): Zajímavá závada postihující vozy s tmavým lakem. Ohřátím prostoru pod kapotou od slunce se rozešly údaje teploty nasávaného vzduchu a chladicí kapaliny, což si řídicí jednotka neuměla vysvětlit. Vyřešeno novým softwarem. Mě osobně se to stalo taky. Shodou okolností poté, co jsem se objednal na pobazarovou kontrolu do AS. Mám stejný motor a šedý metalický lak, r.v. 2020. Nastartoval jsem za velké teploty za studena, když sluníčko žhnulo na kapotu a asi po minutě se zobrazilo EPC. To tam několik dnů viselo, aby později po cestě do dílny samo zmizelo. Na výkonu jsem problém nepocítil a na kontrole nic s motorem neodhalili. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.