Přejít na obsah

Aditivum


Doporučené příspěvky

Všetko čo píšeš má logiku a to sa mi páči.

Teraz napíšem jednu věc, která súvisí aj nesúvisí s aditiváciou paliva. Kolega ma namontoval do toho aby som v svojej Rapidke 1,2 TSI dal po 110000 km urobiť dekarbonizáciu. Urobil som. Môj pocit? Fajn, cítiť to. Technik povedal, že z olejovej vane nevytekla olej ale mazut. Olej som menil pravidelne, pred každou zimou. V autorizovanom servise Škoda. Pri dekarbonizácii mi povedali, že to auto nevidelo nový olej roky. Že to v Škode musia nejako odrbkávať. Neviem. Pravda-nepravda? Naozaj netuším. Ale... Teraz ako som veberal novú oktávku, tak som chcel streliť Rapidku v odkupe, čo má servis. Keď som im rozprával o aute a došlo na téma dekarbonizácia, až mu zdvihlo obočie a siahol po olejovom veku. Voňal, čuchal... A povedal: Jasné, zas vás nalákali, však. Ako si zázračne "vyperiete" motor, však? Hovorím mu, že viac-menej áno. Tak povedal, že ďakuje, ale auto nebude odkupovať, lebo teraz vraj príde doba, kedy sa ukáže ako "zázračná" je dekarbonizácia. Tá sa mala robiť pravidelne a od začiatku, nie po 110000km. Motor sa nedá udržiavať v čistote ako švajčiarský hodinový strojček. Úsady sú jednoducho prirodzená súčasť funkcionality celého ústrojenstva a životnosť motora nie je limitovaná iba nimi.

Čo som chcel týmto vlastne povedať? Že niekedy sa na staré veci, ktoré fungovali svojim životným rytmom, netreba presviedčať, že aplikáciou akejkoľvek chémie sa im polepší. Je to lotéria. Občas. 

Dnes sú palivá vyrábané úplne inak ako pred dvadsiatimi rokmi. Aditivácia je možno na mieste, ale treba ju robiť presne tak ako odporúča výrobca, nie ako vraví moja priateľka, haj-buj. Odmerka, a presné litre. Ak je tam pomer 1:1000, tak je to z nejakého dôvodu. Takže 40ml VIF+40l E10 BA95 a je to. Alebo iba 40l BA98. Asi najlepšie je striedať každú nádrž. Raz 95 a VIF, následne 100 bez VIF, potom zas 95 s VIF a tak dokola. A možno aj čerpačky striedať. Či? Zbytočný prístup?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

väčšina tých vecí je placebo alebo marketing , ktory z logiky nemoze fungovat.. tak ako rozne preplachy a dekarbo motorov ... das tam 4 vymeny po sebe BG dekarbo olejoveho systemu co je ospevovana reklamovana vec a vysledok je aky? bud nula alebo este horsie .. ja som zacinal na spotrebe liter oleja na 6000km , potom na 5000km a po poslednom preplachu BG liter na 2000km ktory ma donutil ku generalke ... kto trochu pozna motory a vie ako vyzeraju piestne kruzky sam pochopi ze nejaka chemia nema sancu rozpustit karbon v nich , uz len pre to ze tam posobi velmi kratko ... celkovo z motora vzdy isiel bordel napriek tomu ze je vnutri cisty ale kruzkom hold pomoze len mechanika 

20241110_131959.jpg

20241110_131954.jpg

20241110_131925.jpg

20241110_131918.jpg

20241110_131915.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, architect napsal:

Raz 95 a VIF, následne 100 bez VIF, potom zas 95 s VIF a tak dokola. A možno aj čerpačky striedať. Či? Zbytočný prístup?

To je úplně zbytečné vyhazování peněz podle mě... Protože jednotka motoru si na 100 oktan benzín nějaký čas zvyká a postupně mění časování ventilů, ale velmi postupně... Abys dosáhl co "nejlepšího" časování pro 100oktanový benzín, musíš projet tak 3 nádrže aspoň. Jakmile pak naliješ 95, tak se okamžitě skokově přepne do toho "nejbezpečnějšího" časování pro tento typ benzínu a opět si musí dlouho zvykat, když dáváš benzín lepší. To jak někdo vezme půl nádrže prémiového benzínu a hned "cítí jak auto lépe táhne" tím spíš v nějakém MPI motoru nebo 1,0TSi tak to je akorát placebo...

 

Pokud je motor stavěný od začátku na N95, tak benefity 100oktanu tam moc nejsou. Maximálně že obsahuje čistící složky, ale když dávám vif, tak už nevidím moc důvod 100 okt kupovat...

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som nikdy v tomto vlákne nespomínal nič čo by zvyšovalo výkon motora v dôsledku prémiového paliva. To sa spomínalo iba ako cesta k palivu, ktoré neobsahuje biozložku, pretože to je to, čo treba potlačiť na minimum. Nie ani tak tú pridanú časť, ako to čo spôsobuje a to sú exkrementy zo spaľovania. Otázka bola a je stále rovnaká.

Liať VIF do každého tankovania, či nie? Výkonnostné benefity sú nepodstatné (pre mňa), dôležitá je iba čistota palivovej a spaľovacej cesty. VIF pomáha, bez diskusie, ale otázka je, či sú naozaj obyčajné E10 BA95 tak "divné", že ich treba furt a stále vylepšovať aditívami. Akože nerobí mi to najmenší problém, len by som sa rád dopracoval k odpovedi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@e1. 

K palivům od OMV bych rád dodal, že nabízí tři druhy benzínu:

  • Natural 95 E10 Klasik
  • Natural MaxxMotion 95 E10
  • Natural MaxxMotion 100 E5 Plus

Na naší čerpací stanici jsou dostupné všechny tři zmíněné varianty. Shodou okolností jsem dnes ráno tankoval.

 

klasik E95 stojí 36.90/l

MaxxMotion 95 stál 39.50/l

MaxxMotion 100 plus stál 40.90/l

 

Používám karty a body pak to vychází tak to:

Klasik E95 35.90/l

MaxxMotion 95 36.50/l

100 Plus 37.90/l

 

Podle mého názoru aditivovaná 95 nedává příliš smysl – na chování motoru jsem nezaznamenal žádný rozdíl, ať už ve výkonu, nebo jiných vlastnostech.

Na druhou stranu 100 Plus rozhodně něco mění. Nejvíce je to znát ráno při studeném startu, kdy má vůz úplně jiný zápach. Je tedy zřejmé, že jde o zcela odlišné palivo než klasická 95.

Motor je při použití 100 Plus tišší a nerezonuje ani neduní při jízdě v nízkých otáčkách. Navíc při úsporné jízdě dosahuji nižší spotřeby. Pouze s 100 Plus jsem se při velmi klidné jízdě dostal výrazně pod 5 l/100 km. Na dálnici je ovšem spotřeba stejná jako u jiných paliv.

Dalším plusem je, že při používání 100 Plus nepociťuji občasné „kuckání“ nebo kolísání výkonu v rozsahu 2800–3200 otáček, což se u N95 někdy stane.

 

@suri. To mi připomíná písty z 1.8 TSI CDAA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...