Přejít na obsah

Škrtící klapka


pmultimix

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem taky pročistil klapku, ale přišlo mi divné, že i při plném plynu byla stále jen trošku pootevřená, skoro stejně jako při vyplém motoru... Jediný odkud to mohlo brát vzduch je filtr s aktivním uhlím k odvětrávání pal. nádrže, ale přijde mi to divný, to by to muselo tu nádrž vycucnout celou. Je to tak normální, že se to moc neotevře, nebo je někde chybka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, popíšu Vám osobní zkušenost s čištěním škrtící klapky na moji fábce ... 1.4 16V 55KW BBY

Klapka byla docela zaneřáděná,tak jsem si vzal sprey na čištění klapky a pustil se do toho....postupoval jsem podle návodu na spreji...... ale motoru se to moc nelíbilo, motor mi snad chtěl vyskočit z auta...klepalo to a škubalo jako svině, řikal jsem si O.K. ...... řídící jednotka si tu klapku nastavuje jak to má bejt a bude to za chvíli o.k. .....ale opak byl pravdou!!!!!!!! lol

Volnoběžně otáčky lítali v rozmezí 800 - 1300/min....takže to vypadalo že ten motor za chvíli vyskočí....nepomohlo ani odpojení baterie ani opětovné startování!!!

Prostě to bylo v prdeli.....auto jsme dali na lano a hurá do servisu....tak se týpek jen usmíval,říkal že to zkusí na PC nastavit do původní polohy ale že se to taky nemusí povést a cena bude docela ostrá za novou klapku!!! ALE POVEDLO SE....ufffffffff!!!

Ted mi každej napíše že se to musí nastavit na Vagu.....ok....jasně....ale jak jsem byl v tom servisu, měl tam fábku na které to už nastavit nešlo....prostě klapka v prdeli=> prej to je tim, jak je na okraji klapky ten nános sraček....tak ji to nedovoluje uplně se zavřít a a čím tam je toho bordelu víc, tím víc to je mimo normální polohu......no a prý když to překročí jistou hranici=== KLAPKA JE K.O. !!!!!! takto jsem to alespoň pochopil z jeho výkladu!!!

Takže PRAVIDELNE CISTIT!!!! lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim panove, pokial som si ju dal vyčist v autorizovanom servise som najazdil 73 000km bez problemov, servisak sa cudoval, ze to po nom chcem a preco. Tak som mu vysvetlil ze sa mi nezda reakcia na zoslapnutie plinu a ze obcas ked pustim plyn aq necham to na volnobeh tak tie otacky motora idu pomaly dole a na to uz nemal argument a povedal ze to nieje problem. Po vycisteni som pozoroval zlepsenie v podani, lepsie to slo do otacok a malinko i klesla spotreba, lepsia reakcia na plyn. Vydel som ako to cisti expert na slovo vzaty p.Janda z CIMBU a ten sa stim nesr....l . Vysruboval, odpojil, vystriekal,vzal kefkou, hadrem a nebal sa i pretlaccit klapku tam i spet. Zalozil zasruboval a prestartoval, ked to cistil tak to potom este bral PCckom. Ne ni to ziadna veda, ked je klapka v uz trochu posahana a vycistite ju a ono to blbne, za uz nemozete to uz tam ten problem bol a rada od odbornika bola cistit kazdych 30 - 40 000km na 1,2HTP a na 1,4 MPI staci kazdych 60 000km. Cauky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim chalani, nemam ani tak problem skor som velmi prekvapeny...

Takze dneska som si chcel vycistit na 3-rocnej fabii 1.2 HTP 40kW skrtiacu klapku, dam dole tu saciu trubicu, a kukam klapka uplne cista!!!! Ako je to mozne? :) Auto ma 42 tisic km a 3 roky, pritom kamos uz mal po 2 rokoch na podobnej faii klapku riadne zahnusenu, od coho to teda zavisi ako je ta klapka zaneriadena? Fakt ma to prekvapilo ze bola uplne cista :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje klapka po 58800km.

post-19151-1224761842_thumb.jpg

Myslel sem si taky že je čistá (puvodne sem ji chtel cistit kvuli kolisani otacek na volnobeh), ale kdyz uz sem to mel rozdelany, tak sem ji jen prostrikl sprejem na klapku, nechal 10 min pusobit, natocil motor pod plynem, nastavil prez VAG (coz si myslim potreba nebylo) a hle volnobezne otacky drzej jak pribitý...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Přestaly držet volnoběžné otáčky, nejdřív na LPG, pak už i na benzín - mám Fabku 1.4 MPI, 44kW, r.v.2001. Odpojil jsem baterku, vyndal škrtící klapku - byla dost špinavá. Vyčistil technickým benzinem - abych mohl klapku pořádně vyčistit, tak jsem ji několikrát násilím otevřel. Je na pružině, sama se vrací do původní polohy. Po namontování volnoběžné otáčky šly na 1200 jak na benál tak i LPG, ale už držely jak přibitý. Během ujetí prvních 100km šly pomalu dolů až se to upravilo na 800. Najel jsem od tý doby asi dalších tisíc km a volnoběh drží jak zamlada :-)

Editováno: , autor: atemik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No je rozdiel keď to turuješ naprázdno a so záťažou. To sa potom otvorí viac ked s tým jazdíš. A predpokladám že si ju za jazdy nekontroloval :D

No vzhľadom na to aké sú tie hadičky tenké nemyslím že by ten vzduch ak by k tom u došlo bol nejak výrazný :D

Na 1,4 16V a mylsím že to ide aj na ostatných motorizáciách sa v akčných členoch dá testovať otvorenie a vtedy sa pekne otvorí až "dokorán" a potom sa zavrie.

Ak by si mal nejaky problém či už s tým tandemom odporov čo s tam alebo káblami mal by si to v chybovej pamäti.

Tak jsem taky pročistil klapku, ale přišlo mi divné, že i při plném plynu byla stále jen trošku pootevřená, skoro stejně jako při vyplém motoru... Jediný odkud to mohlo brát vzduch je filtr s aktivním uhlím k odvětrávání pal. nádrže, ale přijde mi to divný, to by to muselo tu nádrž vycucnout celou. Je to tak normální, že se to moc neotevře, nebo je někde chybka?

No máš pravdepodobne vadnú kabeláž alebo je ten poťák zlý alebo jemne prerušuje. Keď som riešil Bemovo auto mal tú kabeláž dosť napnutú k tej klapke tak neviem ako to máš ty a je možné že je jeden káblik nalomený.

To že to ide "normálne" je tým že tie potenciometre sú tam dva takže jeden je ok a klapka vie kde sa nachádza.

Ahoj kluci, tohle mi načetl vag a už jsem z toho auta zoufalý, jede to normálně akorát to nemá žádný tah. POradí někdo?

17950 - snimac uhlu pohonu skrtici klapky (G187) - neverohodny signal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudete mi to věřit,ale dnes jsem volal do jiného škoda servisu a tam mi naopak technik řekl,když už auto začne cukat, tak je pozdě.

Cena cca 1500,- materiál,práce,diagnostika-seřízení.

Tak já nevím komu mám věřit,zda škoda servisu nebo škoda servisu :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já už s toho mám hlavu v pejru :wacko:

Ještě jsem obvolal pár autorizovaných škoda servisů a nakonec jsem se dozvěděl,že se mám na všechno vykašlat a nechat filtr i klapku na pokoji a koupit si FUEL cleaner a nelejt do prázdný nádrže a dotankovat.

Tento proces provádět cca 1 ročně.

Začnu tímto a uvídím.Cena od 150,- do 350,-.Servis od 1500,- do 2500,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
prejavy blbnutia klapky su napr. ked nastartujes motor "teply" tak tesne po tom ako otacky vybehnu hore a postupne sa vracaju tak otackomer zbehne az prilis nizko a skoro sa zadusi motor. aspon takto som to mal ja kym som necistil.

přesně tak, nebo když dojíždíš ke křižovatce a vyřadíš, tak ti kolísají celkem hodně volnoběžné otáčky, skoro až se zadusí motor. dělalo mi to dost dlouho než jsem se odhodlal j vyčistit, ale udělal jsem to a od té doby je víc jak rok pokoj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes som vycistil tiez skrtiacu klapku cisticom brzd .Mal som ju uplne vonku bola celkom cista kolisali mi otacky pri volnobehu a pri starte zohriateho motora mi nenormalne kolisali skoro az do vypnutia motora skoda ze som nenafotil .Cistil som ju tak ze som ju otvoril s citom a vsetko poriadbe ocisil inak by to neslo ked to len striekate do sania tak sa to urcite nevycisti to je podla mna nachvilu .Auto som nastartoval bez ziadnych problemov ani som nenastavoval skrtiacu klapku ide perfektne nekolisu otacky vobec a mam pocit ze aj lepsie akceleruje. So servisom sa to neda porovnat tam mi to cistili a trhalo stale a este som zato musel aj zaplatit :feve: Nie je nad to ked si to urobi clovek sam zdar lol

Editováno: , autor: stukator
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem předevčírem vyčistil škrtící klapku pomocí spraye - čistil jsem tak, že jsem stříkal do zapnutého motoru - když se začal motor dusit, bylo mi přidána kolegou na cca 3000-5000 ot/min. Pak se mi zdálo vše ok. Dnes jsem jel trasu cca 50km, volnoběžné otáčky téměř v pohodě (oproti předchozímu stavu, který mě motivoval k jejímu vyčištění), až na to, že se mi po dojezdu a následném nastartování po cca 2 hodinách rozsvítila kontrolka elektroniky motoru.

Škrtící klapku jsem nedemontoval a ani s ní nijak nepohyboval - jen jsem použil spray na čištění.

Může mít kontrolka elektroniky motoru něco společné s tímto čištěním?

Fabia 1,4 MPI (44kw)

Moc děkuji za rady - nevím teď co s tím. :help::help::help::help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dnes vydal do škoda servisu - cestou mi ta protivná kontrolka zhasla, jako by tušila, že se jede na výlet kvůli ní :-).

V servisu mi udělali diagnostiku a chyby smazali - bylo to ohledně chudé palivové směsi, která byla v době, kdy jsem stříkal spray do motoru za běhu....ještě tam bylo vynechávání válců 1,2,3,4 - z důvodu chudé směsi.

Tak uvidím, jestli to na mě nezačně svítit zas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...