Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím, mám 1.2 TSI r.v. 2015 66kW. Najeto 294 tis., vše původní, jen rozvody před 15-ti tisíci, jinak běžné spotřebáky, jako destičky, kotouče apd. Celou dobu auto běhá jak hodinky.

Až ted a to jezdím denně cca 150 km půl dálnice, půl město, občas vyženu pavouky a protáhnu to, tak jak to má TSI rádo :-). Stává se mě, že to tak 2 x za celý týden ráno nemohu nastartovat na první škrtnutí, ale třeba na podesáté a to se to hádá a za chvilku se to srovná, ohřeje se motor a chodí normálně celý den, startuju tak 5-7x denně a to vždy na první škrtnutí. Pak ráno třeba dvakrát na poprvé a potom další ráno zase s potížema a třeba zase až na podesáté. Teplotou to není, bylo -5 i + 5, benzínem taky ne, vystřídal jsem víc pump i ty které nemají velký podíl biosložky.

Tak už nevím, je to sázka do loterie jestli ráno odjedu... 🙂 Nesetkal jste se někdy někdo s něčím podobným? Díky za jakýkoliv názor, nebo typ co by to mohlo dělat. R.

  • Autor

Nehlásí to žádné chyby, chová se naprosto normálně.

To je teplý nebo studený start? Ve skutečnosti mne nejvíc zaráží to chování ukazatele teploty, vyletí na 80deg cca a v průběhu startování spadne?

  • Autor

Zdravím, je to vždy jen při studeném startu ráno,kdy auto stojí celou noc pod přístřeškem. Přes den se chová naprosto normálně a startuje na první škrtnutí.

Potom vzhledem k chování ručičky teploty motoru by jsem se zkusil přes VCDS (libovolnou diagnostiku) podívat jakou to ukazuje teplotu chladící kapaliny v případě techto neúspěšných startů. Jestli si třeba auto nemyslí že startuje zahřátý motor a on je reálně studený.

  • Autor

Ahoj, díky za typ, no to by mohla být jedna varianta, co si auto myslí, ale proč je to jednou až třikrát ok, tedy zná a pozná teplotu a pak zase jednou  je zmatená a nenastartuje? A pak zase tři dny po sobě ráno nastartuje na první cuknutí?  Nechápu to....

Proč:? Dobrá otázka. Studený spoj, blbne čidlo, něco v kabeláži atd. To nejhorší typ poruchy, když jednou něco ano a pět krát ne. 

  • Autor

No ted je otázka, když to napíchnou na diagnostiku, tak jestli dokážou určit, co blbne, nebo jestli jen budou testovat a vyměňovat komponenty, tak jak to v autorizákách umí...mistři vyměňovači a zákazku plať....

Na diagnostice to musí být v momentě kdy to nestartuje, jinak kdo ví jestli něco najdou. Nebo pokud to bude nějaký studený spoj, mohlo by se to teoreticky projevovat za jízdy při vybracích. Bohužel toto jsou závady co se hodně špatně hledají 😕 

A nebude cena za diagnostiku vyšší, než na slepo výměna snímače teploty motoru?

A nesvítí mu těch kontrolek nějak moc ? A ten otáčkoměr se taky chová nějak divně.

@McMatej Můžete to být čidlem, ale pokud je to v kabelech nebo někde je studeňák, tak máš zbytečně 2 funkční čidla. Jedině si čidlo teploty někde půjčit, ale kde?

 

@Alma Pokud mu ten startér točí jak o život, tak otáčkoměr to už může zachytit. Tam bych já neviděl problém.

Upraveno od roman63

Oáčkoměr ukazuje vždy (pokud je vše OK) akorát si toho málokdo všimne protože motor hned naskočí. Ale neměl by tam tak "lítat" a do toho ten teploměr. Tipnul bych to - baterka, kostry-kontakty,- někde něco s elektrikou- velký úbytek napětí při startu.

  • Autor

Diky vsem za nazory,pro me to je zahada,dnes opet rano bez problemu na prvni skrtnuti. A i za tepla funguje vše normálně.Takto,viz. video. R.

Tohle je nejhorší typ poruch, když to blbne jen sporadicky. Jedině počkat až to bude zase blbnout a v ten moment tam napíchnout diagnostiku a doufat, že se závada znovu projeví a diagnostika to zaznamená.,

  • 2 týdny později...
  • Autor

Zdravím všechny, tak zatím nevyřešeno, prozatím 9x ráno na první škrt a přes den naprosto v pohodě. Pak dvakrát ráno za sebou nastartovala ale třeba až na potřetí s tím, že šla pár vteřin dost nepravidelně a pak se to srovnalo a celý den naprosto v pohodě. A tento týden zase 5x ráno na první škrtnutí a za tepla naprosto ok. Tak jsem z toho jelen. 🙂 Nechce se mě to dávat do servisu, jak mě říkali, nechaj to tam na pár dní aby to zkusili natočit za studena a když to půjde tak mě to zase vrátí....jestli napojením na diagnostiku něco zjistí - neví.

A to čidlo co? Díval se na to někdo? Vyčíst hodnoty z čidel umí i BT modul spolu s Car Scanner ELM OBD2 v telefonu, jen je třeba najít to správné čidlo. Popřípadě povedlo se aspoň vysledovat, jestli to divné chování budíku teploty souvisí nějak se špatnými starty, nebo je to nezávislé?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.