Publikováno Březen 2Bře 2 Zdravím, mám 1.2 TSI r.v. 2015 66kW. Najeto 294 tis., vše původní, jen rozvody před 15-ti tisíci, jinak běžné spotřebáky, jako destičky, kotouče apd. Celou dobu auto běhá jak hodinky. Až ted a to jezdím denně cca 150 km půl dálnice, půl město, občas vyženu pavouky a protáhnu to, tak jak to má TSI rádo :-). Stává se mě, že to tak 2 x za celý týden ráno nemohu nastartovat na první škrtnutí, ale třeba na podesáté a to se to hádá a za chvilku se to srovná, ohřeje se motor a chodí normálně celý den, startuju tak 5-7x denně a to vždy na první škrtnutí. Pak ráno třeba dvakrát na poprvé a potom další ráno zase s potížema a třeba zase až na podesáté. Teplotou to není, bylo -5 i + 5, benzínem taky ne, vystřídal jsem víc pump i ty které nemají velký podíl biosložky. Tak už nevím, je to sázka do loterie jestli ráno odjedu... 🙂 Nesetkal jste se někdy někdo s něčím podobným? Díky za jakýkoliv názor, nebo typ co by to mohlo dělat. R.
Březen 3Bře 3 To je teplý nebo studený start? Ve skutečnosti mne nejvíc zaráží to chování ukazatele teploty, vyletí na 80deg cca a v průběhu startování spadne?
Březen 3Bře 3 Autor Zdravím, je to vždy jen při studeném startu ráno,kdy auto stojí celou noc pod přístřeškem. Přes den se chová naprosto normálně a startuje na první škrtnutí.
Březen 3Bře 3 Potom vzhledem k chování ručičky teploty motoru by jsem se zkusil přes VCDS (libovolnou diagnostiku) podívat jakou to ukazuje teplotu chladící kapaliny v případě techto neúspěšných startů. Jestli si třeba auto nemyslí že startuje zahřátý motor a on je reálně studený.
Březen 3Bře 3 Autor Ahoj, díky za typ, no to by mohla být jedna varianta, co si auto myslí, ale proč je to jednou až třikrát ok, tedy zná a pozná teplotu a pak zase jednou je zmatená a nenastartuje? A pak zase tři dny po sobě ráno nastartuje na první cuknutí? Nechápu to....
Březen 3Bře 3 Proč:? Dobrá otázka. Studený spoj, blbne čidlo, něco v kabeláži atd. To nejhorší typ poruchy, když jednou něco ano a pět krát ne.
Březen 3Bře 3 Autor No ted je otázka, když to napíchnou na diagnostiku, tak jestli dokážou určit, co blbne, nebo jestli jen budou testovat a vyměňovat komponenty, tak jak to v autorizákách umí...mistři vyměňovači a zákazku plať....
Březen 3Bře 3 Na diagnostice to musí být v momentě kdy to nestartuje, jinak kdo ví jestli něco najdou. Nebo pokud to bude nějaký studený spoj, mohlo by se to teoreticky projevovat za jízdy při vybracích. Bohužel toto jsou závady co se hodně špatně hledají 😕
Březen 4Bře 4 @McMatej Můžete to být čidlem, ale pokud je to v kabelech nebo někde je studeňák, tak máš zbytečně 2 funkční čidla. Jedině si čidlo teploty někde půjčit, ale kde? @Alma Pokud mu ten startér točí jak o život, tak otáčkoměr to už může zachytit. Tam bych já neviděl problém. Upraveno Březen 4Bře 4 od roman63
Březen 4Bře 4 Oáčkoměr ukazuje vždy (pokud je vše OK) akorát si toho málokdo všimne protože motor hned naskočí. Ale neměl by tam tak "lítat" a do toho ten teploměr. Tipnul bych to - baterka, kostry-kontakty,- někde něco s elektrikou- velký úbytek napětí při startu.
Březen 4Bře 4 Autor Diky vsem za nazory,pro me to je zahada,dnes opet rano bez problemu na prvni skrtnuti. A i za tepla funguje vše normálně.Takto,viz. video. R. 20250304_091614.mp4
Březen 4Bře 4 Tohle je nejhorší typ poruch, když to blbne jen sporadicky. Jedině počkat až to bude zase blbnout a v ten moment tam napíchnout diagnostiku a doufat, že se závada znovu projeví a diagnostika to zaznamená.,
Březen 15Bře 15 Autor Zdravím všechny, tak zatím nevyřešeno, prozatím 9x ráno na první škrt a přes den naprosto v pohodě. Pak dvakrát ráno za sebou nastartovala ale třeba až na potřetí s tím, že šla pár vteřin dost nepravidelně a pak se to srovnalo a celý den naprosto v pohodě. A tento týden zase 5x ráno na první škrtnutí a za tepla naprosto ok. Tak jsem z toho jelen. 🙂 Nechce se mě to dávat do servisu, jak mě říkali, nechaj to tam na pár dní aby to zkusili natočit za studena a když to půjde tak mě to zase vrátí....jestli napojením na diagnostiku něco zjistí - neví.
Březen 17Bře 17 A to čidlo co? Díval se na to někdo? Vyčíst hodnoty z čidel umí i BT modul spolu s Car Scanner ELM OBD2 v telefonu, jen je třeba najít to správné čidlo. Popřípadě povedlo se aspoň vysledovat, jestli to divné chování budíku teploty souvisí nějak se špatnými starty, nebo je to nezávislé?
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.