Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Při problému s cívkami jsem měl tak trošku štěstí. První klekla na volnoběhu přímo před barákem asi v 90tkm. Motor začal kulhat a zhasl. Cívku jsem odhadl hned a byla vyměněna i se svíčkami. Asi po 5tkm. mi u Bučovic při cestě do Brna motor přestal na pár vteřin táhnout a zablikal check. Najednou se však chytla, a zbytek cesty byl úplně normální. Zajel jsem na diagnostiku a v paměti byl výpadek válce.. Po dalších 400km opakování situace.. Vyměnil se zbytek, a poslední funkční cívku jsem nechal jako nouzovku. Nejhorší je, vytáhnout ty konektory.. Cívkám prý prospěje pravidelná výměna svíček, které mají jako nové menší přeskokový odpor, než staré.. 

Editováno: , autor: Martin AZQ12V
  • o 2 týdny později...
Vloženo

Takže je možne že problem za šklbanim auta (cukanim) može byť vadne alebo staré sviečky, cievky, či možno aj starý palivový filter, popripade nepovie mi niekto ako často (km) sa menia cievky na Fabii 1.2 HTP BME

Diki

Vloženo

A su tie nove nejake horsie?

Mam relativne nove cievky Bosch

a auto ma sporadicku zavadu ktora by sa dala pripisat prave cievkam.

 

Roman7: Ak chces mat lepsi pocit tak si kup jednu nahradnu

co budes vozit v aute.

Vloženo

Motor obcas vynecha, ale stava sa to len za urcitych podmienok. Blbo sa to riesi, skusim hned potom zajst za niekym s diagnostikou.

Prave vymena cievok na to pomohla v minulosti , ale stava sa to znova.

Vloženo

Také mi jeden čas pocukávala - za specifických podmínek (do kopce při více sešláplém plynu a středních otáčkách). Vyměnil jsem palivový filtr, spínač na spojce a změnil čerpačku (prémiovou za prémiovou) - každé pomohlo trochu a nyní úplně klid. Jen doplním, že na diagnostice samo nic nebylo...

Vloženo

V těchto specifických podmínkách spíše vždy. Kopec - přidání (zátah motoru) a prostě bylo cítit škubání (ne jedno-dělalo to dokud byl motor v tahu). Spínač na spojce sice dává signál pouze 1 nebo 0 (sepnuto/rozepnuto), ale i tak když je vadnej dává do jednotky nesmyslná data - zkus pohledat řešilo se to tu docela dost. Ale fakt už neřeknu, co to vyřešilo - přestalo to až po všem výše uvedeném. Jen upřesním, že ten spínač šel jako první, pak filtr a nakonec "odchod" od Agipu. Ještě jsem si vzpomněl, že když mi odešla 2. cívka projevovalo se to podobně - neklekla úplně, ale "nedávala" při vyšším zatížení motoru - akcelerace, prudké stoupání..., ale to samo skočilo do chyby a rožla se kontrolka motoru. Mrtvá není, tak ji vozím na dojetí - na dva se fakt jet nedá.

Vloženo

Presne to čo popisuješ sa mi tiež stávalo keď odišla cievka. Cukanie pri každom výraznejšom pridaní plynu. Ale s jemnejším plynom sa ešte dalo jazdiť. 

Tá závada čo stále trvá je len jedno vynechanie cca 1s, keď je to dlhšiu dobu pod plynom v kopci. 

Aby to nebolo jednoduché, potom sa to už nezopakuje, až po nejakej dobe miernejšieho jazdenia :-)

I tak sa asi bude meniť lambda, tak uvidím či to náhodou nebolo v nej.

 

Aj tento motor kedysi jazdil na šmejdové palivá, ale je to už dávno a vtedy nebol problém.

Vloženo

Lambdu otestuješ přes diagnostiku, měnit na slepo je škoda. To co popisuješ, se skoro blíží tomu, čemu se kdysi říkalo "díra v karburátoru" - koukal si na škrtící klapku - AZQ má egr ventil a ten jí pěkně špiní - ta taky umí udělat své.

Vloženo

Díky za tipy. 

Klapka sa zdá byť zvrchu čístá. 

Ono je to pocitovo ako úplné ubratie plynu. A výkon sa potom vráti skokovo, otvorenie klapky až tak prudké nie je.

Ak sa bude meniť lambda tak uvidím či náhodou problém nezmizne.

 

Inak v minulosti sa už výskyt závady zvýšil a zlepšila to výmena cievok. 

Keď sa to zopakuje, dám to okamžite na diagnostiku a dám vedieť.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Jeste dotaz, jak je to se vstrikovacem? Pokud je civka vadna, prestane se do vadneho valce vstrikovat? Odpoved jsem na toto zde nenasel. Diky.

 

Ano odpoji vstrekovač.

 

Ako je to v pripade, ak je vadna nie cievka, ale sviecka? Odpoji aj vtedy RJ vstrekovac?

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

Ahojte

Pri odpájaní a vyťahovaní konektora cievky sa my odlomila ta zaisťovacia časť na konci konektora. Konektor sa dá pripojiť bez problémov len už nie je zaistení úplne ako predtým. 

Je možné vymeniť uvedený konektor, resp. viete poskytnúť nejaký návod??

Vloženo

u jednoho se mi to také stalo už před takovými 100t km a jezdím stále, neřešil bych to. Umístění cívky konektoru a kabeláže je tak těsné, že se opravdu nemusíš bát nějakého samovolného vysunutí, nemá kam :kol-28:

  • o 5 měsíců později...
Vloženo (editace)

Omlouvám se jestli tady již bylo vyobrazeno něco podobného ale tahal jsem cívky a vyrobil jsem si z drátu vytahovák,
drát je držák z plastového kýble na Primalex.

Práce s ním byla bez problému i když jsem viděl vytahování cívky šroubováky což jde také.

Vytahovák CZ.jpg

Editováno: , autor: Turista
  • o 1 měsíc později...
Vloženo (editace)

Mám HTP 47 kW, najeto 245000 km, jeden den mi odešla jedna cívka, nechal jsem vyměnit + nové svíčky, druhý den odešla druhá cívka. Nechal jsem vyměnit už obě zbývající, protože potřetí už bych se vztekl, dneska jelo bez závad. Ještě, že k tomu došlo blízko bydliště, o víkendu několik set km od domova, vážně nevím. 

Editováno: , autor: jokabuki

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...