Přejít na obsah

Vadné zapalovací cívky 1.2 HTP


Spiol

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

To není až tak pravda - na motorech 1.4 16V v jedničkové Fabii odcházejí také i když možná ne v takové míře jako u HTP. Jen mně svého času postupně odešly tři (i když jednu měl na svědomí servis). A proč odchází? Tak ono se to jen nepíše, oni skutečně odcházejí nejvíc na HTP. A důvod? Těžko říct - příliš tepelně namáhané na HTP? Nějaký problém s elektrikou, který ostatní nemají? Kolega z práce je třeba na své FI HTP měnil postupně při/po jízdě z Prahy do Brna a zpět po D1. Předtím po dálnici nejezdil. Má to souvislost, nebo nemá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

To není až tak pravda - na motorech 1.4 16V v jedničkové Fabii odcházejí také i když možná ne v takové míře jako u HTP. Jen mně svého času postupně odešly tři (i když jednu měl na svědomí servis). A proč odchází? Tak ono se to jen nepíše, oni skutečně odcházejí nejvíc na HTP. A důvod? Těžko říct - příliš tepelně namáhané na HTP? Nějaký problém s elektrikou, který ostatní nemají? Kolega z práce je třeba na své FI HTP měnil postupně při/po jízdě z Prahy do Brna a zpět po D1. Předtím po dálnici nejezdil. Má to souvislost, nebo nemá?

 

Je možné že HTP tepelne namáha hlavu viac než mnohé iné motory? Z toho by boli aj podpálené ventily u mnohých kusov. Radšej tam nedávam príliš hustý olej (5w50), snád sa tie citlivé časti ochladia aj olejom. Nejaký motor od Toyoty mal podobný problém a ešte vážnejšie následky. Tiež sviečky ktoré sa menia až po 60 tisíc dajú cievkam asi zabrať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jednoduché.Máme servis a hlavy u HPT řešíme pořád dokola.problém je v katu.Je blízko hlavy,ucpává se a pak se vytváří velmi vysoké teploty a ty podpalují vantily.

Řešení je jednoduché--dát Kat níže,nebo jej vykuchat-děláme na přání zákazníka obojí,ale kucháme pouze na jeho žádost ale je fakt,že Fabie pak nemají žádné problémy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S týmto vysvetlením som sa ešte nestretol, ale stretol som sa s pár ďalšími. Je na to samostatná téma 

http://forum.skodahome.cz/topic/125989-pr%C3%AD%C4%8Dina-prep%C3%A1len%C3%BDch-ventilov-na-htp/

Niekto prišiel s tým že kat blízko hlavy nie je tak výnimočná vec. Je teda možné že Škodovka tam má ešte

nejakú inú chybu.

Ak sa tankuje normálne palivo a robí poctivá údržba tak by kat mal byť bez problému priechodný , ale ani

to napríklad u mňa nezabránilo podpáleniu.

 

Inak kat trochu ďalej od hlavy by som bral už len pre dobrý pocit. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 6 měsíců později...

Musím se s vámi podělit o zkušenost, jak mě proškolila vadná indukční cívka. Takže na začátku mi motor začal zhasínat na volnoběh občas, pak se přidalo chcípání při prudkém sešlápnutí plynu z volnoběhu, přišla kontrola Vagem a nic, žádná závada, nic v měření hodnot, hlavně motor kanál 15. Takže jsem vyčistil škrtící klapku, nastavil základní hodnotu a zase nic. Asi po dvou  týdnech trápení a bádaní, čtení fóra a úvahy, že pojedu do značkového servisu, kde jsem dosud nikdy nebyl, jsem vyrazil do Plzně a chtěl předjet náklaďák, podřadil na 4ku, sešlápnul plný plyn a ejhle, auto kolem 3000 otáček začalo škubat, podotýkám dělalo to jen na plný plyn a to mezi 3000 - 3500 ot. Pak následovalo zkoušení plného plynu okolo těchto otáček, až se to zhoršilo natolik, že začala svítit kontrolka el. motoru a bylo jasno. Napíchnutí Vagem, motor kanál 15, 2 válec, 10 chyb, výměna indukční cívky. Teď OK, tak snad to někomu pomůže, když Vag ze začátku nic nehlásí a není zřejmé, proč to na volnoběh někdy zhasne. Fabia 1.2 47Kw AZQ rok 2003

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Fabia 1,2 12V 47kW, r.v.2004. 90 000km

 

Zdarec. Tak už jsem taky měnil cívku. Najeto necelých 90 tis. Mám tam italské, takže možná štestí že vydržely tak dlouho. Naštestí mi neklekla nikde na cestách, ale před barákem. Prostě jsem chtěl na druhý den nastartovat a už se auto třepalo jak pominuté. Bylo mi hned jasné, že jede jen na 2 válce. Co se týká malých vypouklin tak ty pozoruji na všech třech cívkách, ale další 2 zatím jedou. Podle toho bych moc nesoudil životnost. Určitě, ale kupuju další cívku do zálohy. Dával jsem značku NGK, je to originální díl vyroben v Japonsku. Měnil jsem i svíčky taktéž NGK a motor fičí v pohodě jak má.

 

Taky jsem laboroval nad tím jak zjistit na kterém válci je cívka kaput. Nemám ještě kabel + soft na diagnostiku. Ukázalo se, že metoda měřením multimetrem je k ničemu, protože odpor cca 390 ohm jsem naměřil jak na nové tak na špatné cívce. Měřeno na pinech 1+4, na pinech 2+3 nenaměříte nic. Takže návod co jsem viděl zde, okopčený z nějaké příručky je špatný. Daleko jednodušší je metoda postupného odpojování vstřikovačů paliva na válcích. Stačí jen na chvilku povytáhnout konektor na válci. Pokud bude mít motor tendenci chcípat tak ten válec jede v pohodě. Pokud se po vytažení konektoru nestane nic, tak na tom válci je cívka kaput. Jednoduché. Co se týká výměny, jednoduchá záležitost, kterou zvládne každý trochu technicky zdatný člověk. Motor už pracuje správně, lehce jsem to projel. Kontrolka motoru, ale svítí pořád, bude ještě potřeba vymazat chyby v řídící jednotce. Na to stačí noťas, usb kkl kabel + soft (z aukra za 250,- viz odkaz níže. Už mám objednáno. Pozor funguje jen na vozy do roku cca 2004 na novější vozy už si zaplatíte víc.) A je to. Tak hodně zdaru..

 

http://aukro.cz/mega-akce-diagnostika-usb-kkl-vag-koncern-vw-cr-i5154841172.html

Editováno: , autor: drumman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta cena za kabel znie az prilis dobre :)

 

Ale to odpajanie vstrekovacov je dost dobry napad. Menit cievky pokus-omyl by bola otrava.

 

Ja som nejake cievky menil aj preventivne, skusal som teda merat odpor:

piny 1,4  - 385 +-1  ohm jak v navode (akurat ze je to 1,4)

piny 2,3  - na origo "Made in Italy" je 16 kohm, na nejakej noname co tam dal mechos je cca 22 kohm. Obe boli funkcne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...