Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Spojka se u techto motoru skutecne lisi - tedy presneji receno, u 1.4 TDi 55kW a 59kW je spojka stejna, 51kW ma spojku odlisnou.

Vzhledem k rozdilu 40N.m. (195N.m. vs. 155N.m.) je to i celkem pochopitelny.

Tak moje hodnoceni je vic nez dobre. Osobne bych se toho motoru vubec nebal. Ma ho manzelka a ma na nem k dnesnimu dni nabehano 16500 km (necely rok) a musim rict, ze jsme byl vic nez prekvapen. Co se dynamiky jizdy tyce, spotreby a max. rychlosti jsem spokojen. Dokaze jet 160 km/h kopec nekopec, spotreba je slusna - dlouhodoby prumer ma 5,3 a to kazdy den jede 20 km po dalnici. Na nadrz se da v klidu udelat 800-850 km (a to mne vzdycky dokaze vytocit kdyz vidim ty hodnoty oproti benzinu). Jeste jsem chtel rict ze je to 51kW. -_-;)

51kw postačuje.

  • 2 měsíce později...

tak mě ten motor docela taky zajímá, ale nikde jsem se tu nedočet, jestli má ten 3 válec podobnou životnost jako 4 válec. Ze zkušenosti všichni víme, že u 1,9 TDI není problém najet třeba 300 nebo 400 t. km. Jak je to ale s 1,4 TDI ? Nemá třeba při 150 t. km po sezoně ? Přece jen se ty tři písty podstatně víc naběhaj.

myslím si, že naběhaj stejně jako písty ve čtyřválci, šestiválci, osmiválci, etc. ;)

no tak jinak, problém bude spíš v uložení kliky u třech válců, ale mně zajímá, jestli jsou někde vyhodnocený nějaký výsledky životnosti, popř. něčí osobní zkušenosti.

Mám služební FAb 1,4 TDI Combi právě rok má najeto 42 000. Nijak ji nešetřím, je to služebák. Nemůžu však proti ní říct jedinou hanu. Nemela jedinou závadu. Motor jede jako z praku, oproti mé sokromé Octě TDI požaduje častější řazení. Na to se dá rychle zvyknout. Průměrná spotřeba 5,4 . to je skutečná spotřeba . Palubní PC počítá asi tak o 0,2 litru méně. Je to včetně klimy. S lehkou nohou se s ní dá jet 4,6 l. Předtím jsem měl služební Fab 1,4 50KW . TDI 1,4 je nesrovnatelně lepší motorizace. Jede za plynem jak divá a přitom je velmi úsporná. Na ten chraplavý zvuk zvláště na volnoběh jsem si už dávno zvykl.

díky za reference, mám v pácu Polo s tímhle motorem, ale má najeto skoro 150 t. km, i když r.v. 2005. Tak zkoumám, jestli to ještě něco vydrží. Našel jsem na Mobile poměrně dost těch motorů, který mají přes 200 t. a dokonce jedno 350 t.. Tak to asi nebude žádná vyjímka. Měl jsem obavu, že to díky nedostatečnýmu uložení může odejít na klice, ale snad teda ne.

tak mě ten motor docela taky zajímá, ale nikde jsem se tu nedočet, jestli má ten 3 válec podobnou životnost jako 4 válec. Ze zkušenosti všichni víme, že u 1,9 TDI není problém najet třeba 300 nebo 400 t. km. Jak je to ale s 1,4 TDI ? Nemá třeba při 150 t. km po sezoně ? Přece jen se ty tři písty podstatně víc naběhaj.

asi do 350.000 km

díky za reference, mám v pácu Polo s tímhle motorem, ale má najeto skoro 150 t. km, i když r.v. 2005. Tak zkoumám, jestli to ještě něco vydrží. Našel jsem na Mobile poměrně dost těch motorů, který mají přes 200 t. a dokonce jedno 350 t.. Tak to asi nebude žádná vyjímka. Měl jsem obavu, že to díky nedostatečnýmu uložení může odejít na klice, ale snad teda ne.

Klika může být uložena :

2x - což nikdo neudělá

3x - nějak rozumně podle počtu válců "3" uložit nejde

4x - bude uložena zcela jistě

150 tkm - tomu říkám u dieselu dobře zajetej motor :)

P.S.: Motor řady 781 (Favorit) měl plánovaný nájezd cca 300 tkm a kdyby neshnily kastle, tak ty motory do prvního výbrusu tolik najedou - a, že to byl českej, ještě ke všemu benzínovej, motor. Tak nevím, co máš proti zahraničním motorům TDI a z čeho máš vůbec strach ;)

s čtyřválcovýma TDIčkama od VW jsem nacouval možná víc, než řada lidí najezdila popředu, o těch mi nemusíš přesvědčovat. Tenhle motor ale prostě vůbec neznám a nevím, jestli 3 válce nemají nějakou omezenou životnost. To Polo ani tak není moc levný, tak bych se nerad pozdě dověděl, že ten motor má s tolika kilometrama hotovo. Jestli je to jak říkáš, jedině dobře.

1.4 TDi je co se týče výdrže ok, řekl bych že je namáhanej tak asi jako čtyřválce TDi v Passatech atd...

Vím konkrétně o jedná A6 1.9 TDi 81kw co má najeto 625 000km, Turbo se měnilo když měl motor 450 000km není čeho se bát.

Jak to tady tak pročítám, napadá mě jeden malý dotaz: Jakpak to asi u 1,4 TDi bude s životností váhy vzduchu, asi jedinou to bolestí starší a větší sestry 1,9TDi? Myslíte, že tahle asi jediná malá nemoc, která postihuje 1,9TDi byla zděděna a uložena do vínku i 1,4TDíčku? Nesetkal se už někdo u 1,4 TDi s identickým problémem? Možná tu ale zatím není nikdo, kdo by měl s 1,4TDi najeto nějakou slušnou porci km.....

2Wasser: Proc by tam mel byt rozdil, bude stejne...

Mam fabiu combi elegance 1,4 TDI-55kW-vybava elegance r.v.10/2004.Najazdene okolo 42000 km.Spotreba podla palubneho pocitaca 4,9,pricom vacsinu jazdim po meste.Ked si vyrazim na dlhsiu trasu-nie problem spotreba okolo 4,3 s lahkou nohou na plyne.Zvuk motora mi absolutne nevadi,aj ked je to oproti 1,9 je hlucnejsia(mimochodom mame v praci jednu 1,9TDI a ma najazdene 400tkm)Zatial som spokojny,ziadna porucha,len pravidekny servis.

Nejsem sice odborník, ale životnost čidla průtoku vzduhu ( váhy vzduchu ) se dá částečně ovlivnit četností výměny a kvalitou vzduchového filtru. Pokud bych měnil po 60tis, jak píše škodovka v servisních pokynech a kupoval filtr u vietnamců, tak už mám možná novou, takhle měním po 15tis a zatím 126tis a v poho... ťuk, ťuk, ťuk :)

2Wasser: Proc by tam mel byt rozdil, bude stejne...

A proč ne? Je to přece jen menší objem a chybí jeden válec.... Nejsem sice technik, ale kdyby to bylo úplně stejné jako u 1,9TDi, tak by to bylo možná trochu předimenzované, proto se ptám, jestli s tím už někdo měl u 1,4TDi problém nebo ne. A při známé snaze Škodovky šetřit, kde se dá, bych se nedivil, kdyby to trochu strouhli... ;)

Koncern VW používá váhy:

BOSCH

PIERBURG

HITACHI

Pierburg vydrží tak dvojnásobek toho co Bosch a Hitachi jsou nezničitelné.

2Wasser: Teoreticky mas asi pravdu ale myslim, ze ta vaha meritelne nevydrzi o moc dele nez na 1.9... Jde tam o jine faktory...

Váhy na fábiích v práci vůbec neměníme, sraly se jen ty na octách...B)

třeba proto, že je tam jinak vyřešený přívod vzduchu...?

Třeba proto, že ta "váha" je třeba už modernizovaná :)

A jak vůbec odcházejí váhy na nových OII ? :)

P.S.: jestli se u motoru odebere jenom jeden válec, tak váze vzduchu je to fuk. Měřit musí stejně, bo funkuje na stejném principu. Jenom vystupující hodnoty napětí budou jinak "zpracovávány" řídící jednotkou.

Váha vzduchu je takový evergreen - v jednom servisu mají na výměnu vycvičenýho kokršpaněla. Fakt nekecám! I stará Blažková ví, co je váha vzduchu, a starej Blažek ji umí vyměnit.

Koncern VW používá váhy:

BOSCH

PIERBURG

HITACHI

Pierburg vydrží tak dvojnásobek toho co Bosch a Hitachi jsou nezničitelné.

:palec2: Díky, teď jen vědět, které dává koncern do Fábií 1,4TDi?

OloZX6R: :palec2: potěšující zpráva, děkuji za info

  • 3 měsíce později...

S motorem spokojenej. Mel jsem strach z toho strasnyho zvuku (duni kolem 1800), ale kdyz si zesilim radio tak to jde ;) Pred tim jsem mel kratkou 1,2/40, tohle je jiny kafe.

Ta vaha nikomu este neodesla na fabii?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.