Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

tym ze si prekruzkoval,, vyriesilo to uplne papanie oleja?

m

Ešte musi auto nabehať aspoň 10tis. aby som vedel porovnať.

Jak tak tady čtu tadyty problemy s podpálenýma ventylama , a případnou reklamací v servisu tak se chci zeptat , jelikož mám taky Fabii 1.2 40kW r.v-2006 mám najeto 20tis. a zatim nic díky bohu . Ale abych přešel k jádru . Do auta jsem hodil sportovní vzduchovej filrt čistě kvuli zvuku , tak se chci zeptat jestli mám když pojedu na servisní prohlídku vrátit zpátky origo filtr nebo tam mám nechat ten sportovní , a jak by tom,u bylo v případě reklamace s daným problémem - podpálenými ventyly. Aby se pak v servisu nevymlouvali na to že jsem tam měl nechat origo filtr a že si za to můžu sám. Předem díky za odpověd.

no nad tím bych vůbec nepřemýšlel a hodil tam zpět origo, páč to by bylo první na co by se vymlouvali že to způsobilo, ikdyž dobře vědí že je to problém obecně HTPéček

72800 km a stale je zive,ziadna zmena motora,rok vyroby 2006,asi som mal stastie

:) být tebou, tak reději moc nejásám, pravděpodobnost, že s motorem bude problém je bohužel hooodně vysoká... já bych takovou časovanou bombu, resp. HTP 40kW nechtěl...

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.

Asi tak, ten motor je nevyzpytatelnej, klidně se ventily můžou podpálit při 100 tisících, nebo vůbec, ale je to risk...

  • 2 týdny později...

Mám najeto 80tkm na HTP 40kW a zatím stále ještě jede. Ovšem už to nejede tak, jako když auto bylo nové ;) ...třeba má na to vliv úprava SW od Cimbu, případně monáž LPG. Uvidíme jestli motor zvládne metu 100tkm bez opravy.

Tlaky ve válcích raději neměřím. Počkám až to nebude chtít jezdit a pak se v tom teprve začnu vrtat :)

Máme auto z roku 05 HTP 1.2 40kW + LPG od novoty, natočeno má poctivých 240000 (teda dneska jsem tam viděl 239777) a zatim žádný problém, jezdilo jako výcvikové v autoškole a jsem druhý majitel, vše doloženo serviskou. Pán na něm nechal udělat komplet G.O. přední nápravy + nový zadní díl výfuku a pak si pořídil koktávku a Fabku prodal, jeli jsme si pro ní 300km, ale nelitujem toho. Za ty prachy by jsme si tady na moravě pořídili nějakou sociál edici, kdežto tahle má couvací senzory, okna + zrcátka v el, klimu, pal.pc a podobně. Je fakt, že máme ještě mondeo 1.8 16V 85kW a to se opravdu srovnat nedá, ale u Fábie je spotřeba někde úplně jinde a to nepočítám že je v plynu. Jinak najezdíme ročně do 20K km více méně po městě a sem tam dálnice + jednou ročně chorvatsko. Jsem zvyklý jezdit trošku "agresivněji" ale tuším, že mě Fábie převychová.

Mám W Polo 05 HTP 1.2 40kW repas hlavy 120 000km. Před týdnem klepání v motoru. Doporučeno koupit druhý motor. Najeto 140 000km.

Pokiaľ to klepanie ide z pravej strany(z pohľadu vodíča)-môže ísť o klepavé pazvuky z náhonu olejového čerpadla

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.

Mám W Polo 05 HTP 1.2 40kW repas hlavy 120 000km. Před týdnem klepání v motoru. Doporučeno koupit druhý motor. Najeto 140 000km.

Pri 120 000km. repas hlavy tak predpokladam že začalo žrať olej.

Dnes jsem si prohlíd sadu na opravu ventilu,zrovna tam má kamarád jednu rozdělanou,a když už jsme se u toho sešly tak začala debata proč vlastně.Pokusím se to schrnout do pár bodu,zda má kamarad pravdu bo ne nechám na Vás,já mu v tomhle věřím.

1)opravnou sadu není jednoduché sehnat,škodovka ji jen tak nepustí páč má nálepku neprodejná a je určena pro origo servisy.

2)rozdíl mezi hlavama,žadnej a dle servisáka je hlava zbytečná,stačí nové ventily a zabrousit do staré(pokud teda není poškozená) uplně stejně jako kdysi na 120tce,bohatě to stačí.

3)největší rozdíl je v katalyzátoru ten novej je větší a trochu jinak umístěn,starej kat je menší a tím nedokáže pořádně odvětrat teplo a vrací zplodiny častečně zpět do motoru a tím dochází k přehřátí a popraskání ventilu.

4)mělo by se to tykat pouze motoru označené awy,nověší motor už by měl mit kat větší takže podpálení hrozí už pouze na řidiči jak se k motoru chová.

5)rovnou jsem se ho zeptal když koupim větší kat a ventily tak mě oprava vyjde levnějš,bohužel nee,samotnej kat stoji 18tis,ale opravná sada vyjde na necelejch 15tis+práce takže do 20ti tis.

6)ještě se pokoušíme zjistit zda auto které nejezdí na prav.servis do autoráku dostane taky sadu za 15tis nebo už ho bude škodovka drbat a zaplatí 35tis.pak už by se vyplatilo pouze zabrousit ventily a sehnat větší kat.Jde i samo pouze vyměnit ventily,ale za jak dlouho by se zavada opět vyskytla nikdo zatím neskoušel.

Toť vše. :)

Upraveno od Vlasta

vlasto: tak nějak máš pravdu jen bych připomenul že mě to potkalo už 2x a mám motor BMD.jinak jestli pomuže větší kat.se teprve ukáže dávali mi ho tam při druhy opravě spolu s celou opravnou sadou a to je cca 5měsíců.

Hned poreferuju,ve čtvrtek za nim jedu tak bude zas co probírat.Každopádně budu dělat,že jsem tohle téma nečet abych si to nepřivolal. :feve:

máte někdo číslo dílu starého a nového katalizátoru?

To čislo noveho pre 40KW by malo byť 03D131701G X.

máte někdo číslo dílu starého a nového katalizátoru?

Zaleží aký maš typ motora. Pre motor aký mam ja AWY je katalyzator už(upravený)03D253052X.

Mal som tiež podpalené ventily a daval som kat. 03D131701G X a ten je iný. Musel som zohnať aj nový predohrievač vzduchu pred kat. a kabeláž tiež prispôsobiť.

koukám, že slabá Haťapka je alchymie sama. Některá najede 200 000Km a nic a některá neudělá ani 50 000Km. čím to je to už asi víme, ale jak to, že se to projevuje při tolik rozmanitém nájezdu Km?

Jo a co HTP 44kW? Tam už problémy nejsou?

Upraveno od TomášT

no to by mě zajímalo také, kdyby se mi třeba náhodou naskytlo koupit nějakou 44 za good cenu, jestli už je to tam OK. Už jsem i přemýšlel hodit téma do Fábie II, jestli jim taky kvetou ventily či ne

čistě selským rozumem to asi bude stejný, protože po konstrukční stránce je to ten samej motor jen s jiným SW v ŘJ...

44kW verzie podla mna uz nemaju problemy s podpálenymi ventilami, ked tam davaju ten nový kat čo sa nerozpadne(dufam :) ).

Ja ked som menil Kat(zanovný z roku 2009) tak auto sa lahsie vytača. Takze auto dostalo nie chiptuning ale kattuning :)

  • 2 týdny později...

Tak podpálené ventily potkaly i mě. Dneska jsem si nechal jen tak změřit tlaky na válcích a ukázala se smutná pravda. 2 váce KO, tlaky mám 1.válec-14,3, 2-válec-12,5 a 3.válec-10,8. Podle technika by to ještě jezdilo, ale jdu hned na výměnu, Nabídly mi opravnou sadu i s novým katalyzátorem za 15k i s prací, neni to málo, ale nechám to udělat hned. Mám 1,2 HTP 40kW rok 2005, doufal jsem, že se tomu vyhnu,ale nedá se nic dělat. Mám známého přímo ve škodovce, tak snad se podaří srazit cenu trošku dolů. Letos bohužel nebude dovolená no, jezdit musím každý den. Pak hned předělávku na plyn a snad už nebude žádná větší investice...

Tak dneska jsem auto odvezl do servisu na opravu, touhle dobou už je chudinka moje rozebraná :-) Zítra snad už bude doma. Pak dám vědět jak moc to půjde poznat na výkonu, třepání a špatném chodu motoru .

Vyhnout by se tomu měly pouze motory s větším katem takže asi až 44kw.

Proto je taky součástí té sady nový vylepšený katalyzátor. Snad už ví co dělají a nebude se to opakovat.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.