Přejít na obsah

1.2 HTP 40KW


Radiik5

Doporučené příspěvky

Az se ti rozsviti kontrolka elektroniky motoru uz bude podle me pozde a kat se bude muset menit..Me to stalo 18 000 protoze jezdim na pravidelne servisy.. A k tomu katu .. technik v servise mi rekl ze po vymene opravarenskou sadou uz nikdo neprisel s podpalenyma ventilama na 1.2 HTP 40 kw.. snad nekeca zatim jsem s tim servisem nemel problemy ale neverim nikomu :) Mozna ze vsichni tu fabku hned prodali po oprave ze..ale ja zatim najel po oprave asi 22 000 km a bez problemu v zime nez se prohral tak se dost trasl ale ted jak je teplo tak ikdyz je studeny zadne vyrazne vibrace..Navic jak ho trochu pretocim pres 3000 i ve meste tak pak je mnohem klidnejsi na volnobeh :) Jezdi cely den kratsi useky a obcas delsi a spotreba dle vyrobce .. drzim pesti at se uz nikomu nepodpali ventily nikomu to nepreju :(

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vcera som bol na kus reci v autorizovanom servise (IMPA)- vybral som si managera v kravate

najprv sa tvaril,ze nikdy nepocul o podpalovani ventilov

potom uz ano, ale nikdy nepocul, zeby to mala byt vyrobna vada(" kto to dokazal..?" )

neskor ze uz pocul,ale ze to bolo kedysi (pred rokmi)

potom uz bol celkom v obraze, akurat nevedel o opravnej sade

nasledne uz o nej vedel,ale ze ziadna spolucast Skodovky

este nasledoval pokus o odbocenie,ze to mozu byt len kruzky na piestoch

zaver- sada je -1200 eur bez prace

spoluucast v ziadnom pripade

Sluzime Zakaznikovi ...do roztrhania

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravíčko přeji, mám dotaz na zkušené lidičky, je teoreticky možné nějakým servisním zásahem zvýšit otáčky volnoběhu a maskovat tím začínající problémy podpálených ventilů? Nebo je to nesmysl a jde spíš jenom na dva válce? Mám problém s tím že HTP nemám vůbec naposloucháno.

Koupil jsem čtyři roky staré HTP-čko (40kW - šestiventil) u prodejce nových aut kde ho majitel nechal protihodnotou.

Technik ho natočil a dobrých pět minut šlo na volnoběh zatímco jsem obhlížel auto, schválně jsem si dával pozor a poslouchal, šlo krásně a pravidelně jak hodinky bez nejmenšího škobrtnutí, jen se mě zdálo že trochu rychleji než bych čekal, ale HTP neznám tak jsem si řekl že asi tak to má být, bohužel na otáčkoměr jsem se nekoukl. Zkušební jízda byla v pohodě, většinou jsem tedy držel otáčky mezi 2000-3000, tak jsme si plácli.

No, potom s ním domů jel otec, beze mě, anžto jsem omarodil. Po týdnu bylo potřeba přeparkovat, auto natočím a překvapilo mě že jde podle sluchu výrazně pomaleji a jaksi hruběji, úplně jak jiné auto, krátce po natočení reagovalo na přidání plynu jakoby se okamžik zalklo, vynechalo až pak šlo do otáček, potom to bylo trochu lepší. Ale i v otáčkách má řekl bych jiný hrubší zvuk.

Vrtalo mě to hlavou tak že jsem ho pak ještě večer jednou nastartoval a jen poslouchal volnoběh a nemůžu se zbavit dojmu že jde mnohem pomaleji a hrubě, bylo slyšet i vynechání jednoho zápalu. Na otáčkoměru je přitom 1000 ot/min, nemám HPT naposloucháno ale rozdíl je takový že dumám o tom že jde na dva válce.

Mimo to mě překvapilo že po otevření zátky na dolévání oleje se motor málem zastaví a po uzavření taky, sundal jsem jí opatrně protože jsem měl dojem že i ventilový rozvod jde hlasitěji ale tím si nejsem jist, chtěl jsem lépe slyšet. Na slovenském škoda fóru jsem našel zmínku že u motoru BMD to nějak souvisí s jakousi podtlakovou regulací???

Počítám že s tím půjdu do servisu co mě na to řeknou a asi by nebylo od věci taky dát změřit kompresi. Ale za takovou náhlou změnou snad bude něco jiného...???

Jinak má to najeto 60000km a je čas dát vzduchový filtr a svíčky, (olej taky) v servisní knížce mám jen výměny oleje v prvním a druhém roce a pak už nic.

Dík za každé moudro.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Volnobeh sa zvyšiť neda. Olej by som teraz nemenil ale skôr odmeral tlaky lebo ked musi isť hlava dplu tak potom ten novy olej.Lebo pri demot hlavy tam crkne trochu vody a nečistoty do oleja a až po oprave novy olej. Ale možna predbieham udalosti a len zap.cievka ti vynechava a nie podp.ventily.Daj si to čim skôr pozreť a budeš mať jasno čo toje za problem. U HTP je normalne že ked uvolniš vičko olja tak to začne meniť otačky lebo si prisava vzduch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli jsi nekdy slysel sici stroj tak takovy ma htp na volnobeh az do otacek kolem 1800 zvuk :) Proste sici stroj .. Ale jestli ti otacky na otackomeru drzi tak si myslim ze tlaky jsou vpohode a pri studenem motoru je okolo 1000 otacek vpohode .. Ale kdyz to zmeris urcite nic nepokazis ty km by odpovidaly podpalenym ventilum :( ale pak uz budes jen spokojene jezdit to mi ver :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost s HTP rv.2006:

Leden 2011 73tkm -> rožla se mi kontrolka ,,systém kontroly výfukových plynů" na palubní desce, po 6 nastartováních zmizela. Tak jsem to nežešil.

Duben 2011 76tkm -> opět se rožla kontrolka a opět za pár dní zhasla.

Duben 2011 77tkm -> návštěva servisu kvůli garančce, servisákovi oznamuji problém blikající kontrolky. Změřili mi tlaky -> 8.8 ; 10.4 ; 15. Oprava cca 25tkč. O tom, že by mi mohla šáde přispět na opravu ani slůvko. Tak jsem se zmínil, o tom, že na forum.skodahome (tímto Vám mockrát děkuji) jsou příspěvky lidí, kteří píší o tom, že jim část opravy šáde zaplatila, natož servisák celkem ochotně, že je to možné, okopíroval servisní knížku s tím, že mi zavolá. A zavolal: zaplatí mi 70% z ND a 50% z ceny práce. 15.4.2011 jsem objednaný do servisu. Pak napíšu moje zlušenosti.

Auto jezdí jak nové, nezdá se mi, že by přestalo táhnout. Při stání na volnoběh se někdy třepe jak ratlík a někdy je úplně v klidu (jestli na to nemá vliv i kvalita benálu)

Jinak jezdím jako *****!!! tzn. v obci na 5ku -> 1500-1600ot/min a motor všeobecně hodně podtáčím, výš řadím při 2200ot/min. Na 2ku někdy i 3ku rozjíždím od 1000ot. Takže toto je asi z velké části příčina mých problémů. Dobře mi tak! :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravíčko přeji, mám dotaz na zkušené lidičky, je teoreticky možné nějakým servisním zásahem zvýšit otáčky volnoběhu a maskovat tím začínající problémy podpálených ventilů? Nebo je to nesmysl a jde spíš jenom na dva válce? Mám problém s tím že HTP nemám vůbec naposloucháno.

...po týdnu bylo potřeba přeparkovat, auto natočím a překvapilo mě že jde podle sluchu výrazně pomaleji a jaksi hruběji, úplně jak jiné auto, krátce po natočení reagovalo na přidání plynu jakoby se okamžik zalklo, vynechalo až pak šlo do otáček, potom to bylo trochu lepší. Ale i v otáčkách má řekl bych jiný hrubší zvuk.

Vrtalo mě to hlavou tak že jsem ho pak ještě večer jednou nastartoval a jen poslouchal volnoběh a nemůžu se zbavit dojmu že jde mnohem pomaleji a hrubě, bylo slyšet i vynechání jednoho zápalu. Na otáčkoměru je přitom 1000 ot/min, nemám HPT naposloucháno ale rozdíl je takový že dumám o tom že jde na dva válce.

Mimo to mě překvapilo že po otevření zátky na dolévání oleje se motor málem zastaví a po uzavření taky, sundal jsem jí opatrně protože jsem měl dojem že i ventilový rozvod jde hlasitěji ale tím si nejsem jist, chtěl jsem lépe slyšet. Na slovenském škoda fóru jsem našel zmínku že u motoru BMD to nějak souvisí s jakousi podtlakovou regulací???

Počítám že s tím půjdu do servisu co mě na to řeknou a asi by nebylo od věci taky dát změřit kompresi. Ale za takovou náhlou změnou snad bude něco jiného...???

Jinak má to najeto 60000km a je čas dát vzduchový filtr a svíčky, (olej taky) v servisní knížce mám jen výměny oleje v prvním a druhém roce a pak už nic.

Dík za každé moudro.

ahoj,

moje htp ma uz trochu vycvicilo, skusim ti teda odpovedat.

moj motor teda v ziadnom pripade nema 1000 otacok na volnobeh, ruka ukazuje cosi malo cez 700 a dokonca aj VAGom vycitam ziadanu hodnotu 703.

strata tlakov podpalenym ventilom je tak pomaly a nenapadny proces, ze si toho majitel malokedy vsimne. ak teda pozorujes takuto rychlu zmenu chovania motora, asi by som hladal skor vadny vstrek, sviecku, pripadne cievku. niektore rocniky vraj trpia na preskocenu rozvodovu retaz koli kratkym sponovakom, to by mohol byt dalsi dovod. toto ma zatial nestretlo, chvalabohu.

Pertkiller spominal sijaci stroj - to je skutocne presne ten zvuk co ten motor vydava, mne to pripomina to iste lol

ano, otvorene nalievacie vicko volnobeh rozhodi. olejove vypary su odvadzane do sania pod skrtiacu klapku , preto sa ta klapka casom zaspini. otvorene vicko ma ten isty efekt ako falosny vzduch v sani. elektronika to sice vyreguluje, ale ten rozdiel tlakov pri otvoreni a uzavreti vicka je na otackach poznat.

edit: este ma napadol vadny hydrostel, ma chvile ked ventil ostane pootvoreny. to tu uz kedysi tiez niekto riesil

Editováno: , autor: slant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje zkušenost s HTP rv.2006:

Leden 2011 73tkm -> rožla se mi kontrolka ,,systém kontroly výfukových plynů" na palubní desce, po 6 nastartováních zmizela. Tak jsem to nežešil.

Duben 2011 76tkm -> opět se rožla kontrolka a opět za pár dní zhasla.

Duben 2011 77tkm -> návštěva servisu kvůli garančce, servisákovi oznamuji problém blikající kontrolky. Změřili mi tlaky -> 8.8 ; 10.4 ; 15. Oprava cca 25tkč. O tom, že by mi mohla šáde přispět na opravu ani slůvko. Tak jsem se zmínil, o tom, že na forum.skodahome (tímto Vám mockrát děkuji) jsou příspěvky lidí, kteří píší o tom, že jim část opravy šáde zaplatila, natož servisák celkem ochotně, že je to možné, okopíroval servisní knížku s tím, že mi zavolá. A zavolal: zaplatí mi 70% z ND a 50% z ceny práce. 15.4.2011 jsem objednaný do servisu. Pak napíšu moje zlušenosti.

Auto jezdí jak nové, nezdá se mi, že by přestalo táhnout. Při stání na volnoběh se někdy třepe jak ratlík a někdy je úplně v klidu (jestli na to nemá vliv i kvalita benálu)

Jinak jezdím jako *****!!! tzn. v obci na 5ku -> 1500-1600ot/min a motor všeobecně hodně podtáčím, výš řadím při 2200ot/min. Na 2ku někdy i 3ku rozjíždím od 1000ot. Takže toto je asi z velké části příčina mých problémů. Dobře mi tak! :-)

Neni se cemu divit ze se ti to podpalilo..jestli takhle budes jezdit odejde ti brzo cely motor ja nechapu jak muzes takhle jed..Ten zvuk pri 1500 otackach je tak odporny traktor ze se to neda ani snest ja radim nejdrive u 3000 ot. a vzdycky to spadne na 2000 a na dalnici klidne 4000 i dlouhodobe 4500 a motor slape :) Sice mel podpalene ventily uz v 54 000 ale myslim si ze kdyby jsi nejezdil s podtacenim nejakou dobu ti to jeste vydrzi ale zvys otacky radim dobre:)

Slant.. tvuj motor ma 750 otacek i v mrazech? popr. pri teplote kolem 0 kdyz je studeny? To muj ma presne 1000 ... az se zahreje tak ma 800 asi..rekl bych ze volnobeh v mrazu 1000 ot. je normal :)

Ať žije 1.2 litru šicí stroj HTP! lol

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

1.)neviete niekto o servise/niekom v Bratislave(alebo okoli do 100km) ,kde by vlastnil endoskop ?

aby sa mi pozrel cez otvory na sviecky do hlavy valcov ,na stav ventilov(podpalene?).

nech mam 100% istotu,ze tie ventily su naozaj v haji a ze hlava musi dole :feve:

2.)este chcem skusit vylucit netesne piesty(piestne kruzky). malo by sa tam uliat trochu oleja pri merani kompresie a ze to na chvilu utesni valec.

otazka: kolko toho oleja ?nerad by som zasvinil katalyzator

3.)ak by boli netesne piesty, ako sa vyberaju?

hlava valcov dole , zospodu odskrutkovanie dolnej casti ojnice a vybrat smerom hore ?

alebo sa daju vybrat smerom dole, bez demontaze hlavy? v dielenskej prirucke som to nenasiel

dik.

nejaky chlapik vyvesil: podpalene ventily,alebo sviecky/cievky v haji ?

Editováno: , autor: alexandrap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nediv sa mi-co ak su ventily ok a hlava by sla zbytocne dole ? (neboli ziadne chybove kody v pamati na VAGu)

preto sa pytam, ci sa davaju piesty vonku tak,ze sa odmontuje hlava,alebo nejako zdola.

tie kruzky su v tej cene , o ktorej sme sa bavili ?

mozes mi poslat na SZ adresu ,kde ta najdem?

Editováno: , autor: alexandrap
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám sice F2 51 KW, DOHC ve výbavě sport a jsem po najetých 60000 km spokojen. Motor šlape jak hodinky, olej dávám výhradně 5W40 SHELL Helix Ultra, výměna každých 15000 km, kromě svíček a brzdovky preferuji jen domácí údržbu.

Zaujaly mne však Vaše problémy s vyfukovými ventily na motorech OHC 40 KW. Viděl jsem sundanou hlavu OHC s podpálenými výfukovými ventily (vykvetly jak růže). Sací i vyfukový ventil u OHC je umístěn vedle sebe, naproti nich je zapalovací svíčka. Sací kanál je krátký (to je v pořádku), výfukový kanál je dlouhý a prochází napříč přes celou hlavu kolem svíčky na opačné straně ke sběrnému potrubí před katem. A to je dle mně ten Váš problém s těmi OHC motory! Velmi horké spaliny musí projít dlouhým vyfukovým kanálem přes celou hlavu ke sběrnému potrubí a nepřiměřeně dlouho :( přehřívají prostor kolem toho vyfukového ventilu. To teplotní přetížení pak způsobí někomu dříve, někomu později (dle stylu jízdy) degradaci materiálu hlavy kolem vyfukového ventilu a následně jeho destrukci. Je to dle mně jasná konstrukční chyba, protože dnešní 44 kW verze mají tuším standartně rozvod DOHC. Pokud vím tak hlava motoru DOHC 51 kW má klasický osvědčený střechovitý prostor s rozmístěním sacích a výfukových ventilů naproti sobě se svíčkou uprostřed. Sací i vyfukový kanál je kraťoučký a horké spaliny jdou ihned z hlavy pryč do výfuku kam patří :).

Když Vám vymění v servise novou nevyžíhanou hlavu OHC, tzv. opravnou sadou s větším katem, který má menší vnitřní odpor a tudíž urychlí odvod přehřátých spalin z kanálů hlavy tak podle mně jen prodlouží dobu do nového vyžíhání hlavy a následné nové degradaci výfukových ventilů :(. Proto jak jsem se dočetl výše Vám nezaručí, že se to znovu nestane. Tady je každá rada drahá, já než platit co 40000 km cca 20000 Kč za opravu jak tady někteří píšete, tak bych se asi poohlédl po motoru 51 kW DOHC, který je již vychytaný a zkusil zjistit zda se to dá přeinstalovat. Na netu jsem narazil na nabídky z havárek za cca 20000 až 30000 Kč. Přeji pevné nervy a hodně bezproblémových km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plácáš nesmysly - rozkvetlé ventily nejsou z viny zdegradovaného materiálu hlavy, ale z důvodu jejich vlastního špatného chlazení. Materiál hlavy s tím nemá co dělat. Jde o nevhodné konstrukční řešení ventilů, které musejí ze svých talířků odvádět velké množství tepla, navíc u 6V hlavy mají větší průměr a je u nich konstrukčně zhoršený odvod tepla do jejich relativně tenké stopky - a z ní do oleje nebo přes vodítko do materiálu hlavy a do chladicí kapaliny. Pokud je nějaké funkční řešení, tak výfukové ventily vylévané sodíkem nebo lithiem a ventilová sedla s lepším odvodem tepla - aby se nepřehřívaly okraje talířků. Jednodušší a lacinější metodou je použít stejnou 12V techniku jako u silnější verze a výkon omezit elektronikou - softem v ŘJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plácáš nesmysly - rozkvetlé ventily nejsou z viny zdegradovaného materiálu hlavy, ale z důvodu jejich vlastního špatného chlazení. Materiál hlavy s tím nemá co dělat. Jde o nevhodné konstrukční řešení ventilů, které musejí ze svých talířků odvádět velké množství tepla, navíc u 6V hlavy mají větší průměr a je u nich konstrukčně zhoršený odvod tepla do jejich relativně tenké stopky - a z ní do oleje nebo přes vodítko do materiálu hlavy a do chladicí kapaliny. Pokud je nějaké funkční řešení, tak výfukové ventily vylévané sodíkem nebo lithiem a ventilová sedla s lepším odvodem tepla - aby se nepřehřívaly okraje talířků. Jednodušší a lacinější metodou je použít stejnou 12V techniku jako u silnější verze a výkon omezit elektronikou - softem v ŘJ.

Tak nějak jsem to myslel taky, je mně jasné, že první jdou do háje ventily a následně taky jejich sedla. Servisy Škoda, ale osazují celý nový komplet včetně katu. Nedoporučují jen zabroušení sedel a výměnu ventilů :(. Takže to asi bude mít souvislost i s matrošem hlavy :) ne?. Nevím proč spaliny neodvedli na stejnou stranu jako je sání a tím by tu hlavu tak nezatěžovali teplem. To by, ale museli upravit sací potrubí, umístění katu a odvod spalin což by stálo "love" a nebyla by to unifikace dle VW. Tak tu nedařbu zaplatí majitelé inkriminovaných aut :(. Stejně si myslím, když srovnám obrázky motorů 1,6 77 kW a 1,2 51 kW, že haťapka vznikla právě z té 1,6. Akorát amputovali válec a vyndali mechanismus proměnlivého časování ventilů aby zlevnili výrobu. Když zjistili, že to moc vibruje tak připleskli vyvažovací hřídel a hotovo. No a derivát OHC 40 kW je jak sám píšeš nedařba kvůli nedomyšlenému chlazení hlavy. Viděl jsem nějaký test posledního Pola kde se už skutečně nepouštěli do nějakých větších akcí a u motoru 44 kW použili rozvod DOHC, tudíž výkon pravděpodobně omezili elektronicky. Tak zdar a nezlob se za ty jak píšeš moje nesmysly. Snažil jsem se jen najít "jádro pudla" když soudruzi z MB nic nepřiznají a servisy mlží (kolegovi z práce u Pola OHC řekli, že prej příčina je v benzínu nebo v oleji, dokonce nějaký guru chipu doporučuje měnit olej každých 7500 km a podobné dřisty).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.2 HTP jak slabsi 40 tak silnejsi 44 a 51 jsou porad stejne motory a vznikly presne jak pises z 1.6 amputaci valce a trochu dalsich veci ubrali :) a nekde jsem tu cetl kdyz jsem mel taky problem podpalenych ventilu ze oni ve skodovce do hlavy vybrousi jine drahy sedel ventilu ci co proste ji jinak prebrousi nez je standartne a tak ty sedla drzi lip .. a taky ten kat je pry vetsi takze tomu taky pomuze..Kdovi z ktereho roku mi dali hlavu kdyz jsem dostal opravarenskou sadu:) Ale stalo me to jen 6 nebo 8 tisic nastesti uz nevim presne..

A v servisu mlzi mlzi ale kdyz jim reknes ze vis o problemu podpalenych ventilu tak okamzite otoci a reknou ze se to obcas stane a jak jim reknes ze znas dost majitelu 1.2 htp kteri to zazili tak priznaji barvu :) ale aspon slevu dali a auto jezdi do dnes bez problemu :)

Jinak moc tomu nerozumim takze me taky neukamenujte dekuju..jen pisu to co vim zde z fora a co jsem se dozvedel :)

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešili jsme podobný problém na 1.2HTP 6V, najeto 80000km, rv.2004, ježděno jen po městě a krátké trasy. Tlaky válců 1-2-3 byly 13-6-13bar. Motor se na volnoběh třepal, vyšší otáčky byly celkem OK. Vyskakovala kontrolka motoru, motor jel následně na nouzový režim a jen na 2 válce.

1.hlava dolu

Sundání hlavy nezjistil na první pohled žádnou vadu. Nalití benzínu do kompresního prostoru hlavy už ukázalo, že protéká celkem slušně rychle 2.prostor ventilů. Sundané ventily byly ale podpálené na všech ventilech válců stejně. Proběhlo zabroušení, jak je vidět na fotkách. Ventily 2.válce poté sice pořád protékaly, ale trochu méně. Tak jsme to složili s doměnkou, že si to snad sedne :-)-tedy nové těsnění pod hlavu, novej olej.

Motor se trochu zlepšil, ale nebylo to ono. Kontrolka motoru nevyskočila asi 1000km. Poté ale ano a rapidně se ztrácel olej motoru.

2.hlava dolů

Opět tedy hlava dolů. Překvapení, vykoukl na nás popraskaný výfukový ventil, tak jak je to popisované v tomto článku. Nakonec jsme zjistili, že je vyhřáté sedlo výfukového ventilu 2.válce do oválu a že je něco s katalyzátorem, protože bylo kolem spousta zlatého keramického přášku.

Oprava byla následující:

-půjčená ruční frezka a 30-45min broušení (ufff)

-nový výfuk. ventil

-nové gumičky-těsnění dříku na ventilech, které byly pravděpodobně vyhřáté a protékal na ně olej.

-vykuchat katalyzátor (POZOR-je možné, že vám pak bude trvale svítit kontrolka motoru,dá se s tím jezdit) čili novej katalyzátor je taky řešení, ale nejisté :-), protože ten to asi vše způsobil.

Montáž-nové těsnění hlavy, nový olej. Tlaky všech válců kolem 13,5bar. Motor šlape, už má najeto 5000km a krom kontrolky - emise je vše OK.

Přeji vše hodně štěští při opravě.

post-4187-0-30558100-1306823107_thumb.jp

post-4187-0-10640700-1306823115_thumb.jp

post-4187-0-01175800-1306823121_thumb.jp

post-4187-0-50422100-1306823126_thumb.jp

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak jsem to myslel taky, je mně jasné, že první jdou do háje ventily a následně taky jejich sedla. Servisy Škoda, ale osazují celý nový komplet včetně katu. Nedoporučují jen zabroušení sedel a výměnu ventilů :(. Takže to asi bude mít souvislost i s matrošem hlavy :) ne?. Nevím proč spaliny neodvedli na stejnou stranu jako je sání a tím by tu hlavu tak nezatěžovali teplem. To by, ale museli upravit sací potrubí, umístění katu a odvod spalin což by stálo "love" a nebyla by to unifikace dle VW. Tak tu nedařbu zaplatí majitelé inkriminovaných aut :(. Stejně si myslím, když srovnám obrázky motorů 1,6 77 kW a 1,2 51 kW, že haťapka vznikla právě z té 1,6. Akorát amputovali válec a vyndali mechanismus proměnlivého časování ventilů aby zlevnili výrobu. Když zjistili, že to moc vibruje tak připleskli vyvažovací hřídel a hotovo. No a derivát OHC 40 kW je jak sám píšeš nedařba kvůli nedomyšlenému chlazení hlavy. Viděl jsem nějaký test posledního Pola kde se už skutečně nepouštěli do nějakých větších akcí a u motoru 44 kW použili rozvod DOHC, tudíž výkon pravděpodobně omezili elektronicky. Tak zdar a nezlob se za ty jak píšeš moje nesmysly. Snažil jsem se jen najít "jádro pudla" když soudruzi z MB nic nepřiznají a servisy mlží (kolegovi z práce u Pola OHC řekli, že prej příčina je v benzínu nebo v oleji, dokonce nějaký guru chipu doporučuje měnit olej každých 7500 km a podobné dřisty).

Hlavy s tzv. PŘÍČNÝM PROUDĚNÍM PLYNŮ (neboli sání na jedné straně bloku, výfuk na druhé) jsou právě modernější, protože umožňují rovnoměrnější chlazení hlavy - protože na výfukové straně lze udělat CHLADICÍ kanály větší a tím i "výkonnější", než na straně sací, kde je hlava (u atmosférického motoru) ochlazována nasávaným vzduchem. Hlavy se všemi kanály na jednu stranu (například "starý pětikanál" Škoda 1000MB - 100/110 - 105/120) mají prostřídané kanály a tím se zdůrazňuje několik různě silně ohřívaných zón po délce hlavy - u příčného uspořádání je prostě jedna podélná strana horká, druhá studená. Proč má zrovna 6V HTP ventily uspořádané PODÉLNĚ a svíci šikmo z boku (stejně jako to má třeba stará šáde) i když má příčné uspořádání kanálů je spíš otázka pro konstruktéry 6V hlavy - protože 12V verze má klasický střechovitý spalovací prostor se svící uprostřed a oběma páry ventilů na bocích - sání i výfuk "každý na svou stranu". Právě to podélné rozložení ventilů v ose hlavy prodlužuje jak sací, tak (a o to zde hlavně jde) HORKÝ VÝFUKOVÝ kanál u 6V ve srovnání s ventily napříč právě o ten kus, který tak tepelně zatěžuje masiv hlavy - a protože se mizerně chladí, dochází k mizernému odvodu tepla i z výfukového ventilu. Pak odejde ventil i sedlo. Není to bohužel první ani poslední lapsus motorářů koncernu VW - kterého se u HTP elegantně zbavili právě až tím použitím čtyřventilové techniky i na "slabší" variantu HTP a nižšího výkonu dosáhli SW úpravou. Tepelná bilance 12V hlavy vypadá úplně jinak, než tepelná bilance 6V hlavy - proto u 6V ventily kvetou a u 12V ne...

Samotný konstrukční původ 1,2HTP odvozený od 1,6 pak není jen dojem, je to skutečně fakt veřejně publikovaný samotným koncernem VW - z důvodu "downsizingu" kubatur byl takto vytvořen například i "trojhrnek" diesel 1,4TDI - ze známého 1,9TDI PD...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci, já přidám několik vlastních zkušeností. Podpálené ventily jsem řešil před dvěma lety. Tehdy jsme po rozdělání motoru s mechanikem nenašli ventily jako květinky, ale vychozené vodítka. Opravovali jsme to asi 2000 km po rozpoznání prvotních projevů - tedy velmi brzo. (Motor se třepal na volnoběh, nesvítila ještě žádná kontrolka, ani to nechcípalo v křižovatkách apod.)

Po uvolnění klínků a pružin byla vidět "obrovská" vůle mezi vodítky a výfukovými ventily, takže postup závady musel být následující:

1.Vůle mezi ventilem a dříkem musela vzniknout nejprve. Třeba tepelným zatížením dlouhého kanálu, jak tady píše Ekkar !

2.Uvolněný ventil pak při dosedání "vykoval" typický ovál sedla, protože nedosedal stále na "stejné" místo v rámci povolených tolerancí. (kvůli tomu se hlava musí zabrousit, znovu dokulata)

3.No a s tím, jak se ovál zvětšoval, docházelo postupně ke zvětšování netěsnosti kolem výfukového ventilu a k propouštění směsi (tedy ztrátě komprese)

(4.) Pokud se dál s autem jezdí, dojde až k popraskání ventilů, kolem kterých je už příliš velká vůle a hoří kolem nich zažehnutá směs, která má vyšší teplotu, než jakou mají spaliny normálně při expanzi. (časově později)

Takže při opravě jsme vyměnili vodítka, pro jistotu výfukové ventily, zabrousili hlavu, sestavili a jezdí to do teď. Podotýkám, že mám MR2003, motor AWY a katalyzátor původní, žádnou náhradu z opravárenské sady. (tehdy jsem o ní ještě nevěděl)

Stala se mi ale letos v zimě "zajímavá" věc. Musel jsem nabrat benzín u jednoho nejmenovaného obchodního centra. Do té doby od opravy jsem lil pouze shell, omv, eurooil, vždycky nastřídačku. Asi po 400 km, když už jsem tento nutně nabraný benzín vlastně dojížděl jsem začal pozorovat mírné vibrace při stání na křižovatkách. Zároveň jsem si už někdy od podzimu zvykl jezdit po městě při 55 km/h na 4°. Do kopce samozřejmě 3°, nebo otáčky nad 2500, ale na udržování rychlosti po rovině to zdánlivě stačí. Myslím, že to tak jezdí hodně lidí...

Prošel jsem tedy diagnostiku, chyby žádné, na kanálu 014 - výpadky zapalování samé 000. Takže jsem dojezdil ten bordelbenzín co to šlo, začal brát opět u osvědčených čerpacích stanic a ve městě jsem přestal řadit 4°. I když mám mnohdy nutkání, nechávám 3.

Teď, asi po 1500 km se volnoběh postupně zase UKLIDNIL !!! Závady žádné, kanál 014 čistý. Během posledních 500 km jsem byl dvakrát na otočku v Brně a ve Slavkovských kopcích jsem tomu už zase dával, co se do toho vešlo...

Takže mám za to, že při jízdě nebo akceleraci v otáčkách kolem 2000 se nějakým způsobem zanáší ventilová vodítka a vznikne tam vůle, od ventilů pak chytnou sedla ovál, atd...od 2.

Možná se k tomu přidává i vyšší tepelné zatížení hlavy, jak zmiňuje Ekkar, protože v tak nízkých otáčkách se pochopitelně směs přesouvá do výfukového traktu delší dobu.

A co se týče rozdílů u 6V a 12V, kdo si oba motory pořádně projel tak ví, že u 12V se musí podřazovat mnohem dříve. Pro 6V motor není problém akcelerovat (v rámci jeho možností) i z 1800 ot. Ale 12V, aspoň verze 47kW, je při 2500 ot/min stále skoro mrtvá, takže to člověka nutí řadit opravdu dříve. Možná, že právě používání vyšších otáček u 12V je pravou příčinou toho, že je tento motor zdánlivě spolehlivější. Ale je pár lidí, kterým se povedlo podpálit i tento motor. Vsadil bych se, že na vyšší stupeň přeřazovali už před 3000 ot/min (tzn. že otáčky padaly tak na 2tis.) a nechávali motor, ať si s tím nějak poradí...

Co myslíte, je to možné ?

Jíra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam rovnaky problem,

Je to 5 rokov stary VW Fox, 1.2 6V HTP, 40KW. Najazdenych 44 tkm, tlaky vo valcoch- 15,5; 13,8; 8,8 Bar. Bola vynechana jedna servisna prehliadka, tak mi tak mi to nepreplatia. Chcu odo mna 550 EUR za hlavu. K tomu 200 Eur za robotu. Nieco strasne, aby som musel do auta, ktore ma teraz hodnotu ani nie 3000 Eur vrazat 800 Eur.

V servise povedali ze je podpaleny ventil a treba vymenit hlavu, pricom si staru beru. Ked som sa spytal co robia so starymi, ci ich repasuju, odpovedali mi, ze nevedia, ale je to mozne. Takze je pravdepodobne ze za tych 550 Eur by som dostal aj tak len staru-repasovanu hlavu. Ked som sa spytal, ci to je saci alebo vyfukovy ventil povedali mi, ze saci. Bol som z toho prekvapeny, aj ked je to podla mna len ich tip. Pomerali tlaky a tipli si ze to bude saci ventil. To je moj nazor. A za to chceli 20 EUR!

Precital som si celu tuto temu a dosiel som k tomu ze asi dam niekde spravit repas hlavy. Ked v mojom meste nenajdem nikoho, kto to bude vediet repasovat hlavu (zo vsetkym co tu bolo spominane- vymena ventilov, voditok a prebrusenie sediel), poslem to niekde inde. Trapi ma ale to, ze som sa v celej teme nedocital jednoznacne, ci za to vsetko moze katalyzator alebo vymena katalyzatora ma len preventivny charakter, pripadne skrati dobu za ktoru sa to stane opat (kedze sa to podla vsetkeho co som tu cital stane opat). Niekto tu dokonca pisal ze katalyzator vyrezal a aj tak sa to stalo, takze sa asi vymenou katalyzatora trapit nemusim. Aj ked by som rad pocul definitivne, co za to vsetko moze, aj ked mam pocit, ze sa to asi nikdy presne nedozviem.

Auto sa pouziva hlavne na jazdu mestom a medzimestske jazdy, malokedy nejaka dialnica. Auto sa nepodtaca- pod 2000 rpm ho nepustam, casto jazdim na hranici 2000 rpm, radim pri 3000-3500 rpm. Tak neviem v com to moze byt. Mozno som mal davat pozor pri studenom motore.

Viac menej som rozhodnuty dat len repasovat hlavu, ale rad by som si este vypocul este Vas nazor, ci nemam nechat vymenit aj katalyzator, ci vymena katalyzatora ma zmysel.

Ked nenajdem v okoli nikoho kvalifikovaneho, kto to bude vediet spravit, pravdepodobne to poslem do Ceska, pretoze som na internete nasiel viac firiem zaoberajucich sa repasovanim hlav v Cesku. Bohuzial nic zo Slovenska. Preto by som si rad nechal poradit, koho by ste mi odporucali s tym, ze im to mozem poslat.

Nasiel som toto: rho.cz a toto autopejsek.cz. Mate niekto s nimi skusenosti alebo by ste mi doporucili nieco ine?

Vopred dakujem za odpoved. A som rad, ze som toto forum nasiel a preto snad nebudem musiet zbytocne platit strasne peniaze autorizovanemu servisu.

Edit: Jíra_82 tu poslal prispevok vtedy ako som ja pisal svoj. A po jeho precitani mam pocit, ze by som mal motor vytacat predsa len viac. Samozrejme ak ma pravdu. Po meste po rovinke jazdim casto na 4° pri 50-55 kmh na hranici 2000 rpm. Chcel by som sa este spytat: Jíra_82 kolko km si uz najazdil od vymeny ventilov+voditok?

Editováno: , autor: mr.pedro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...