Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Tak dneska jsem si moji fabinku přivezl domů. Motor zase šlape jak má, žádné třepání na neutrál,klidné starty,tahá o dost lépe, drží dobře otáčky...takže spokojenost. Jo jinak mám najeto 105t km.

Vloženo

18t komplet s prací, ale je v tom výměna silentbloku na předním rameni, výměna středového dílu výfuku, výměna chladící kapaliny...cenu jen čístě za výměnu hlavy neodhadnu, mám díly za nákupní cenu. ale říkaly že oprava jen hlavy pomocí té sady se pohybuje kolem 16t i s prací.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Minuly tyzden som viezol kamarata. Ked sme stali na krizovatke, spytal sa , preco sa to auto tak chveje. Hovorim mu, - to vies, trojvalec, plus k tomu nizke ziadane volnobezne otacky. Lenze teraz po par dnoch si hovorim- dokelu, ono sa fakt chveje, ani som si to neuvedomil. Zacina to pomaly a nenapadne. Skutocne sa mi zacina zdat, ze sa na volnobeh potriasa ten motor vyraznejsie nez napr. este pred mesiacom, ci dvoma.

Vcera som stal za nastartovanym autom a vsimol som si od vyfuku podivne zvuky pri volnobehu , flu, tr, tr, flu,tr, flu...presne ako ked som pred rokom a pol riesil podpalene ventily prvy krat. Zajtra by sa mi to mohlo podarit napichnut na VAG, som zvedavy ci tam najdem chybu typu "bohata zmes", v stredu sa mozno dostanem na meranie tlakov. Zacinam mat serioznu obavu ze sa nemylim, dokelu. Interval vymeny oleja mam pritom len 7-8 tisic km namiesto povodnych 15 tisic, motor zasadne nepretacam. Cez 3000 ho vytocim len obcas a kratkodobo, napr. pri predbiehani. :aggressive: to uz fakt to htp nevydrzi ani prd, ci co? Chovam sa k nemu slusne, preco mi to takto oplaca? Ktovie ci sa sedla budu dat este zabrusit, uz to raz bolo zabrusene. Ajaj! To som zvedavy co zistim.

Vloženo

Právě HTP by se mělo vytáčet více. Podtáčení mu nedělá dobře, píše se o tom i v tomhle tématu. Je to vysokootáčkový motor, je třeba ho pořádně rozhýbat, aby to jelo :-)

Vloženo (editace)

Lenze prvy raz mi ventily odisli prave po jazde na dialnici, ked som ho tocil na 4000 a viac. Cely cas az doteraz som veril tomu, ze sa tam nieco prehrialo, pridrelo, pripieklo. Preto som sa snazil vyhnut vysokym otackam. Uvidime co povie diagnostika a tlaky. Az doteraz je to len nicim nepodlozeny pocit, uvidime.

Editováno: , autor: slant
Vloženo

Jak už se tady psalo, ventily se nejspíše podpalujou kvůli špatnému katalyzátoru, který je součástí výměné sady přímo od škodovky. Takže si myslím, že pokud se nevymění i katalyzátor, bude se ti podpalovat pořád...

Vloženo

Abych pravdu řekl, já jezdím jak je potřeba. Někdy to točím až na 6tis. ot. a pak zase jenom na 2.5tis. ot. a po 90 000km je motor stále v dobré kondici. Každý rok točíme Chorvatsko, takže na dálnici dostane pořádně zabrat a bez problémů. Jediné co pozoruji je, že při delší jízdě po dálnici, si vezme 1 až 1.5 dcl oleje na cca 4 000 km. Mám 1.2 HTP 40kW+chip cimbu, rok 2004, těsně před faceliftem.

Vloženo

...mám stejnou kombinaci auta - předface MR2004, 40kW+ Cimbu. Navíc od 63tkm je v autě LPG. Dnešním dnem najeto 85tkm a zatím motor taky šlape. Ale pociťuji výrazné snížení výkonu a nepravidelný běh studeného motoru na volnoběh. Auto však stále jede a za podobnou spotřebu jako nové, spotřeba oleje je nulová. Co mi vadí je pouze kombinace plně naloženého auta nebo po připojení přívěsu musím podřazovat v kopcích a jedu jako s přeloženou Liazkou :D

Auto má kombinaci všech jízdních režimů (popojíždění ve městě, okresky a tak 70% dálnice)

Vloženo

moje auto je zivucke na plyn, aj na benzin, na vykon sa nemozem vzhladom na 40 kW a 163000 km vobec stazovat. ten volnobeh - ale asi som uz hypochonder, nacuvam, pocuvam, stisim radio, zase pocuvam, stojim na krizovatke, pocuvam, vnimam chvenie...

k veci. predvcerom so ho napichol na VAG, tu je vysledok:

4 Nalezeny chyby:

16804 - rada 1: system katalyzatoru ucinek prilis maly

P0420 - 35-00 - -

16556 - rada 1: system odmerovani paliva System prilis bohaty

P0172 - 35-10 - - - Sporadicky

17796 - rid.jedn. vadna

P1388 - 35-10 - - - Sporadicky

16686 - Valec 2 Zjisteno zapalovani vynechava

P0302 - 35-10 - - - Sporadicky

chyby vymazal, kontrolka zhasla,

chybu 16686 - Valec 2 Zjisteno zapalovani vynechava som nacital znova asi po 5 minutach pretacania motora, ale kontrolka nesvietila.

po 130 km svieti znova. dnes vecer sa znova chystam citat pamat zavad.

katalyzator ma nestve, na EK som pred polrokom presiel. na benzin su hodnoty emisi zdibec vyssie nez maju byt, ale na lpg som v norme.

sporadicky bohata zmes , vynechavanie zapalovania - netusim. este skusim vymenit sviecky, poprehazdujem cievky. ak neporadi, idem merat tie tlaky. na meranie tlakov ma odporuca aj VIS

tu mi vrta v hlave, ako diagnostika zisti, ze vynechava prave 2. valec? predpokladam ze vadnu sviecku zisti len lambda sonda, ale vzhladom na to, ze je v spolocnom vyfukovom potrubi, nedokazde urcit na ktorom valci sviecka odisla. moze konkretnu vadnu cievku zistit RJ meranim odoberanych prudov? v kazdom pripade ich medzi sebou poprehazdujem a som zvedavy na chyby.

vadna riadiaca jednotka - asi nieco pred tyznom mi to zhaslo pri prepnuti na plyn. predpokladam ze som natankovat bordel. ked som ho potom dlhsie podrzal na benzine a poriadne ohrial, islo bez problemov a ide doteraz

Vloženo

Měl jsem tu samou chybu na třetím valci a byla to cívka po její vyměně auto šlape.Občas svitila kontrolka a občas ne. ;)

Kat bych skusil pořádně protáhnou ostřejší jizdou.

Vloženo

hej, tiez mam ten pocit, ci skor obavu. takisto to flu, flu, flu z vyfuku. uz ziaden ostry zvuk ako kedysi. porazi ma.

aky snimac to dokaze merat vypadky horenia? vo VIS som nasiel, ze VAG ma taku funkciu, kanal 14 alebo 15 pocita vypadky horenia. cca do 1200 otacok pocet vypadkov na druhom valci rapidne narastal. zrejme kazdy odpal 2. valca co sa mal udiat, sa neudial. od tych 1200 hore vypadky prestali, pricom stav detekcie bol AKTIVNY . otazka znie, ci vypadky skutocne neboli, alebo meranie neprebehlo spravne.

pri spomalovani otacok sa stav merania prepol na NEAKTIVNY.

Vloženo

este som zabudol dodat, ze na volnobehu som na moment povytiahol 2.cievku. rozhodil som mu chod. teda palivo je, iskra je. tlak zrejme nie je. dalsia indicia veduca k ventilu kol100

Vloženo

Cau lidi jezdim ve Fabii 1.2 HTP 2004 Pred faceliftem tesne..auto melo pred par mesici vymenenou hlavu motoru a katalyzator pomoci opravarenske sady asi za 8-10t .. jenze vyfuk jak vy tady naznacujete porad dela stejny zvuk..fu tu fu tfu.. proste prdi na volnobeh :) Motor se obcas roztrepe pak zase prestane .. ale pritom jede normalne hlucnejsi neni spotrebu vetsi nepocituji a na servisni prohlidky chodi pravidelne..Myslite si ze se mam bat nejakyho problemu a nebo jezdit dokud jezdi?A kde je hranice otacek kde je uz motor moc vytacen a dusen? Ja jezdim v rozmezi nejcasteji 1800-3000 a spotreba mesto 7L cesta do brna a zpet za 4,9 a kombinace mesto a mimo je 5,5L .. na dalnici ho tocim do 3500 oleje si nebere ani kapku ale to si nebral ani pred vymenou..akorad mi z niceho nic nejel a ridici jednotka si nastavila svuj nouzovy rezim Mam se znova bat? Ma najeto 82900 km.. koupeno ojete pri 32000km.. :(

Vloženo

este som zabudol dodat, ze na volnobehu som na moment povytiahol 2.cievku. rozhodil som mu chod. teda palivo je, iskra je. tlak zrejme nie je. dalsia indicia veduca k ventilu kol100

Odmeraj tlaky čim skôr a budeš mať jasno.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravim, v servise mi doporucili vymenu hlavy valcov ( opravarenska sada s katalyzatorom) za pouhych 32 000 Kc.. Auto nie je servisovane. Zatial na to kaslem, lebo namam prachy..

Nemate niekto typ na servis kde by to urobili s tou sadou lacnejsie aj pre neservisovanu Fabiu. Najlepsie PRaha + okolie. Zatial len tak sondujem. Boli tu typci, čo ich to vyslo na 16 000 Kc .

Diky

Vloženo

Tezko to sezens za min .. skodovka to neda z firmy jedine ze by ti to protlacil vysoko postaveny znamy..Me to stalo 11 600 ale auto bylo pravidelne servisovane .. no hodne stesti preju. Zkusil bych se treba poptat na vrakovistich treba tam bude neco za hodne malou cenu ale to asi nebude nejlepsi napad vzhledem k vydrzi kterou by to melo.. :(

Vloženo

Pravdaze, treba hladat, pytat sa googlit, byt trpezlivy, oplati sa. Usetris viac nez polovicu. Na trhu su firmy, ktore repasuju hlavy hlavne htp vymennym systemom, kus za kus , ako flase od piva.

Vloženo

nejsem si jistej jestli samotnej repas má smysl ..... spíš bych šel cestou repas hlavy + nový modifikovaný kat....... já před pul rokem prošel v origo servisu vyměnou za opravnou sadu a po dvou letech pokud to vydrží si tam necham změřit tlaky tak sem zvědavej.vyměna samotny hlavy nebo repasu hlavy má podle mě smysl asi takovej že to bude zas rok dva jezdit.... :smich:..... tim se prošel před 2,5 rokem..... :smich:

Vloženo

v čem je modifikováný kat? na 47kw je stejný? ... já jen jestli to nestojí za to preentivně to vyměnit dokud to jezdí :) mam sice face,ale člověk nikdy neví co v tim má

Vloženo

mam taky face,ale 40kw a co sem se dočet tak udajně by měl mít nějaky lepší chlazení a odvod spalin,vzhledem k tomu že ho obsahuje opravna sada tak bych řek že nějaky smysl a vylepšení na něm asi je....jestli ho ale davaj i do 47kw to netušim.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...