Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

s tou 1,4 16V jen bacha na ty krátký trasy - ona totiž než se zahřeje, tak dost žere (hlavně v zimě) - první tři čtyři kilometry dělám s průměrem kolem 10 litrů, v zimě přes 11. To třeba Felicie 1,3 MPI nebo oktávka 2,0 TDI takhle na studený motor citlivá není. Jak jsou na tom ostatní motory do Fabie, netuším, ale předpokládám, že 1,4 MPI na tom bude podobně jako ta Felicie.

Vloženo

Wittmann no zas TDI bych na krátké trasy vůbec nedoporučoval! A chtěl bych vážně vidět,který benzinák v zimě prvních pár km jde velice pod 10 litrů. A  chci dodat,že naopak v létě na delší trasy ta 1,4 16V umí i 5,6 litru.

Vloženo

no tak ta filcka jezdí pod 10 úplně s přehledem. Jezdil jsem s ní do práce cca 3,5 km (po městě) za 7 - 7,5litru. S fabií to bylo 10-11-12 - prostě peklo. Na delší trasy má 1,4 16 V samozřejmě spotřebu úlně luxusní, o tom žádná.

  • o 5 týdny později...
Vloženo

Zatím po přečtení fóra se bych se spíš přiklánel k té dvoulitrové verzi. Výběr na českém trhu je ale katastrofální, většinou se jedná o celkem zašlé kusy a pokud se vyskytne něco akceptovatelnýho, tak je to v karosářské variantě sedan :(.V germánii je nabídka lepší tak jedině se asi poohlédnout tam avšak ty ceny některých aut jsou neuvěřitelné - i 180 000 Kč.

Ještě mě napadla octávie 1.8T ale co jsem koukal na české inzeráty tak výběr také žádná sláva a momentálně je pro mě oktávka zbytečně velké vozidlo.

Vloženo

Chtěl bych právě takovou motorizaci, u které bych se nebál předjíždět a se kterou bych eventuélně stíhal známé na dovolené, kteří mi teď se svýma 100 kw dvoulitrama v transporterech a fordech galaxy pořád ujíždějí.A zároveň abych mohl jezdit bez poškození ty svoje každodenní šouračky 10 km tam 10 zpět.

no já tedy nevím,nejsem odborník,ale podle mě to jsou dva protichůdný požadavky.Taky jde o to,kolikrát za rok potřebuješ někoho stíhat na dovolené.Jestli jedeš na dovču 2x za rok,tak ať mě klidně ujíždějí.Ono už i kolikrát v tom německu mají omezenou rychlost na 130,a to ti dá i HTP za 7.5 litru na 100.A v zimě skákání po městě do 6.5 l.Obávám se,že si budeš muset ujasnit,kterému praktickému využití dáš přednost.Obojí asi nepůjde.

Vloženo

podle mě nejlepší volbou do Fabie je 1,4 16 V 55 kw, případně 1,9 TDI - jen u tebe je problém, že to chceš hlavně na ty krátký trasy, na ty bude 1,2 HTP asi výhodnější.... To bych si skoro pořídil auta dvě starou filcku za pár tisíc a k tomu nějaké Auto, přesněji řečeno já to takhle mám...

Vloženo

Nevím no.Poslední vydání časopisu světa motorů - ojetiny, kde proklepli úplně všechny starší škodovky včetně F1 hovoří, že nebrat motory 1.2 HTP, 1.4 16V 55 a 74 KW naopak tam chválili 1.4 16V 59 KW (rozdíl oproti 55 kw je jaký a od kdy se montoval?) a také 1.4 MPI OHV.

Vloženo

59 kw cca poslední dva roky výroby (jen odhaduji - určitě se to někde dá najít přesně), rozdíl dle mého názoru oproti 55 kw nepatrný (soft a spíše jíná metodika měření výkonu :-) Větší rozdíl je mezi 55 (59) a 74 - nemyslím tím výkon ale záludnosti typu požírání oleje, vyšší spotřeba a jinak odstupňovaná, z mého pohledu ne moc komfortní převodovka. Článek jsem nečetl, ale docela by mě zajímalo proč 1,4 16v/55 nedoporučují. Jinak souhlasím s tím, že 1,4 MPI je džák a když už se něco pokazí, tak opravy jsou velmi levné.

Vloženo

Ono tam vlastně není nic jiného, než že 74 kW má stejný krouťák jako 55 kW, ovšem ve vyšších otáčkách, jiné zpřevodování a že má problém se spotřebou oleje. O 59 kW variantě tam píšou, že má přepracované sání a vyšší točivý moment, nežere olej a montovala se od roku 2006. Toť vše

Vloženo

Já jsem sice ten článek nečetl a možná to tu už někdo psal, ale rozdílů mezi 55 a 74 Kw je víc. Hlavní bude asi větší vzduchová klapka, Některé díly motoru v hliníku a né v plastu a zadní brzdy jsou kotoučové, upravená řídicí jednotka a o chloupek má 74Kw nižší spotřebu i podle DP..

Vloženo

jasně, že rozdílů je víc, ale to co tě zajímá je olej, spotřeba, zpřevodování (resp,. umístění točivého momenu a výkonu vůči otáčkám) a celkový výkon. Nevím, co píšou v DP, ale všude jinde se udává spotřeba mírně vyšší a to s doporučovaným 98 oktanovým naturalem, s klasickou 95 to zase bude o chlup víc. Jinak v praxi větší žíznivost 74 kw motoru nevyplývá ani tak z papírových hodnot, jako z potřeby ho více vytáčet.

Vloženo

Já jsem sice ten článek nečetl a možná to tu už někdo psal, ale rozdílů mezi 55 a 74 Kw je víc. Hlavní bude asi větší vzduchová klapka, Některé díly motoru v hliníku a né v plastu a zadní brzdy jsou kotoučové, upravená řídicí jednotka a o chloupek má 74Kw nižší spotřebu i podle DP..

Jistě, ale o to tady nešlo, jednalo se o tom, proč tyto motory SM nedoporučuje. Technické rozdíly se dají najít zde na foru. A tu spotřebu nevím kde jsi vzal - tu měla 74 kW varianta o nějakou desetinku vyšší.

Vloženo

Jenom bych pánové podotkl,že  bych vůbec  nějakou papírovou spotřebu u jakékoliv motorizace neřešil. Jsou to vážně jen papírové a ten snese vše. Je to přesně už to tu bylo řečeno i hodně stylem jízdy.

Vloženo

jj, za těch 31 tkm, co jsem najel na 74 kW, jsem měl průměrnou spotřebu 6,62 podle tankování. Což je o půl litru víc, než v se současnou OII 1.4 TSI. Skladba tras a styl ježdění (myslím tím rychlost jízdy, protože samozřejmě tyto motory mají naprosto opačné charakteristiky průběhu točivého momentu a tím dané využívání otáček motoru) je obdobný.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Zdravím.

Plánuju místo Felicie Kombi 1,3 Mpi 50kw koupit nějakou fábii. Jaký motor byste doporučili na každodenní dojíždění do práce cca 25km tam a 25km zpátky? Přemejšlel jsem o sdi, ale prý je to celkem lenochod (ještě jsem s ní nejel). 1,2 HTP rozhodně nechci. Jel jsem kdysi s bráchovou 1,4 MPI 50kw což nejede špatně, ale spotřeba nic moc. Měl jsem i možnost se svézt s 1,4 16v 74kw. Zátah dobrý, ale bojím se spotřeby oleje. A teď babo raď co vybrat. :)

Vloženo

Zdravím.

Plánuju místo Felicie Kombi 1,3 Mpi 50kw koupit nějakou fábii. Jaký motor byste doporučili na každodenní dojíždění do práce cca 25km tam a 25km zpátky? Přemejšlel jsem o sdi, ale prý je to celkem lenochod (ještě jsem s ní nejel). 1,2 HTP rozhodně nechci. Jel jsem kdysi s bráchovou 1,4 MPI 50kw což nejede špatně, ale spotřeba nic moc. Měl jsem i možnost se svézt s 1,4 16v 74kw. Zátah dobrý, ale bojím se spotřeby oleje. A teď babo raď co vybrat. :)

ohlédni se po tom SDI

Vloženo

Pořiď si tu slabší verzi 55, resp. 59 kW. Ten rozdíl je v běžném provozu neznatelný. Když si najdeš výkonové křivky, tak zjistíš, že se to projevuje jen ve vysokých otáčkách (4000+) Navíc 74 kw pro dosažení deklarovaného výkonu vyžaduje 98 oktanový benzín

Vloženo

Zdravím chlapi.

Dlouho jsem se sem nedostal. HTP moc nechci, protože to mám do práce dost do kopců a i felicii musím do kopce rvát na trojku pod plynem, tak si myslím, že by HTP dostávalo kopr a pak i to všeobecné mínění a přezdívky motoru (hlemýžď troubí přidej, honím tři písty, atd.), Ovšem pravdou je, že jedny kolegyně z práce jezdí taky HTPčkem v krátký fábii a rozhejbou to snáž než já svojí felinu v kombíku. :)

Vloženo

kdyby byla k sehnání 1.4 59KW.....krásná,zachovalá s malým nájezdem...šel bych do ni...ale klidně se neboj HTP 47KW.....nějaký nejmladší ročník....určitě bude jezdit líp jak felda.....

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...