Přejít na obsah

Letní pneumatiky


room14

Doporučené příspěvky

Je to tak. Okamžité spotřeby 5,3 l jsem na svoji normalizované trase nikdy dříve nedosáhl. A to opakovaně, není to tedy větrem atd. Motor má také už 42 000 km, takže tím to také není. Jediné co se změnilo, jsou ty pneumatiky. Před tím to bylo tak kolem 5,5 l s Dunlop SP Sport 01.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věřím tomu, že spotřeba šla lehce dolů.. Kdysi jsem měl Continentál ContiEco contact a taky se snížila, ale podle posledních testů ekologické pneumatiky hůře drží na silnici a v extrémním případě kdyby ti rozdíl mezi premium contact a eco contact zavinil rozbití auta tak by ses už na nějaké eco gumy vys.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Reagujem na .Honza., ja mám DUNLOP BLURESPONSE a na jar som sa sťažoval, že po prezutí sú počutelne hlučnejšie, ako zimné!! A lepšiu spotrebu som tiež nezistil!

Možno v tom teple boli zimné tak mäkké, že boli tichšie. Ale cez leto som si zvykol aj na Dunlopy a už to nevnímam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja na letných mám väčšiu spotrebu ako na zimných aj keď to je len o 0,2l v priemere. Asi rýchlejšie jazdím. Pneu mám letne 195/55 r15 Hankook Kynergy Eco K425 a zimne 185/60 r14 Firestone Winterhawk Evo 2.

 

...

Nejezdíš rychlejc - ale ty užší zimáky mají menší odpor jak valivej, tak aerodynamickej ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to už by som bol zvedavý, že aký aerodinamický odpor, má nejaký 1cm na pneu v porovnaní celého auta??? To je nemerateľné! Je to asi taký rozdiel, ako keď miesto klasickej 55W halogénky použiješ 10W LED svetlo a 40W odpor, aby ti nesvietila kontrolka! Tých 5W sa rovná 0,01L/100km a stačí ak raz prudšie pridám pri rozbehu a miniem naviac 0.3L!! A čo sa týka valivého odporu, tak ten má vplyv, ale tie najlepšie pneu to majú velmi podobné a keď nahustíš 195 na 2,6at a 185 na 2,4at, tak bude tá 195 lepšia! To ma naučila prax, lebo aj pri výrobe sú určité tolerancie a záleží, aký konkrétne kus sa dostane do testu pneu. Je to ako so spotrebou! Moje  DUNLOP BLURESPONSE tiež mali byť podľa testov tiché!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimoxx, pokud by to nebylo měřitelné, nedávali by na Greenline žiletky a nesnižovali by je, nemyslíš? Každý čtvereční centimetr čelní plochy navíc je znát, což je mimo jiné jeden z důvodů, proč mají novější, kvůli bezpečnosti oteklá auta leckdy horší součinitel odporu vzduchu než mnohem starší káry s aerodynamikou krabice od bot. :)

 

Mimochodem, všimli jste si, že se už docela dlouho neobjevuje součinitel odporu vzduchu v parametrech aut? Proč asi... ;)

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie "žiletky" sú skôr z dôvodu nižšieho valivého odporu a pneu je vďaka zúženiu tvrdšia aj pri nižšom tlaku. Ale pochop o čo zvýši odpor vzduchu 1cm na pneu! To je nemerateľné, nemiešaj to s  valivým odporom, ten je možno 1000 krát väčší, než ten aero.!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Mimochodem, všimli jste si, že se už docela dlouho neobjevuje součinitel odporu vzduchu v parametrech aut? Proč asi... ;)

No protože se ho pro ty nejobvyklejší káry nedaří z výrobních i prodejních důvodů snížit pod hodnotu Cx = 0,3 až 0,33, na kterejch ZAČÍNALA v roce 1976 svoji kariéru "šáde" = Škoda 105/120 - "užofka, na 14" kolech a s maličkým spojlerkem vepředu, bez odtrhovky vzadu. "Emkový" šádyny měly běžně Cx=0,3, protože dostaly nižší kola (13") a měly vepředu proti "předface užofkám" docela masívní a nízko posazenej spojler, na zadní (motorový) kapotě přidanou odtrhovou hranu a přední masku s náporovým chladičem optimalizovanou jak se jen v socialismu dalo - třeba i těma do obrysu zahrnutýma světlometama s integrovaným blinkrem. Fanouš měl kvůli svojí "krabicoidnosti" součinitel zase o trošku větší, ale zase třeba forman si "Cx" vylepšil právě tím, že byl o 30 čísel delší a měl tak delší "povrchovou proudnici" - takže i když byl o víc jak metrák těžší než hatchback, se stejným motorem byl "utíkavější" - protože ho tolik nebrzdil aeroodpor - a to není kec, to mám osobně vyzkoušeno. No a ty modernější autí jsou zase o něco širší i vyšší, takže i když mají Cx o chlup menší, tak menší Cx krát větší čelní plocha ... neboli nula od nuly pojde ... a jsme s aeroodporem přesně tam, kde jsme byli 20-30 roků nazpátek.

 

A menší aeroodpor užšších kol je docela dobře definovanej. Stačí nějaký široký "válce" výrazně přefučet, aby se povrchu cesty dotýkaly fakt jen středem běhounu - a zkusit na nich auto pustit bez zařazenýho převodu z kopce, kam až dojede - a stejně naložit s nějakýma úzkýma jitrnicema. Přefučením se vyloučí valivej odpor, kola pojedou jen po úzkým cca 2-3cm širokým pruhu i když budou mít různou šířku - zůstane jen vliv aeroodporu ... Jinak - užší guma s výrazně profilovaným vzorkem může mít dokonce i vyšší valivej odpor, než širší guma, ale se slickem nebo polo-slickem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimoxx, jistě, důležitost valivého odporu nikdo nezpochybňuje, ale že by byly ty grýnlajny snížené jen tak, pro srandu králíkům? BMW dokonce navrhlo pro "eko" autí speciální liťáky s nízkým odporem vzduchu, že by to dělali jenom pro zábavu, bez měřitelného výsledku, kor když jsou na pohled nic moc? Tomu přece sám nevěříš. Netvrdím, že je ten centimetr šířky nějaký obrovský rozdíl, ale měřitelný je, stejně jako to snížení o cca 2 cm.

 

Ekkar :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...