Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 27. Září 2015 Vloženo 27. Září 2015 A jaký rozměry a ET tam máš vypsaný? Citovat
Petrkiller Vloženo 27. Září 2015 Vloženo 27. Září 2015 Hele kdy tak kupovat letní pneumatiky aby byly co nejlevnější? Už je čas nebo mám ještě čekat? Citovat
Mirek 835 Vloženo 27. Září 2015 Vloženo 27. Září 2015 Ahoj podle mě ještě máš čas měsíci i dva. Citovat
standavfr Vloženo 28. Září 2015 Vloženo 28. Září 2015 Dneska je to asi jedno,ale nějaké akce bývají spíš před sezónou od března. Citovat
e1. Vloženo 28. Září 2015 Vloženo 28. Září 2015 Ak kupuješ v obchode, tak ešte máš čas, ale ak chceš kúpiť cez inzerát (dajú sa aj úplne nové), tak už je čas hľadať. Citovat
Petrkiller Vloženo 28. Září 2015 Vloženo 28. Září 2015 Hledám rozměr 195/55 R15 a pod 2000 se nedostanu chtěl bych continentál nebo pirelli, dunlop .. něco takového .. jezdím hodně a rád bych bezpečnost. Doporučíte nějaké? Jedině s Dunlopama se dostanu pod 2000 Nechápu kde jsem vzal na zimní continentály za tolik peněz :/ Citovat
Mirek 835 Vloženo 28. Září 2015 Vloženo 28. Září 2015 Já mám na léto dunlopky v rozměru 185/60/14 a jsou to slušné pneu. I cena je příznivá. Samo,že jsou i lepší,ale já snimi neměl sebemenší problém ani fakt za hustého deště. Citovat
.Honza. Vloženo 29. Září 2015 Vloženo 29. Září 2015 DUNLOP SP BLURESPONSE 85H - 1846 Kč. Zatím najeto 5000 km. Tiché, nižší spotřeba. Citovat
Petrkiller Vloženo 29. Září 2015 Vloženo 29. Září 2015 Jsem se ptal v práci spolupracovníka který má po známosti možnost sehnat .. tak uvidíme ale o těch dunopech jsem uvažoval .. byly dobré i v testech celkem 1 Citovat
.Honza. Vloženo 30. Září 2015 Vloženo 30. Září 2015 Je to tak. Okamžité spotřeby 5,3 l jsem na svoji normalizované trase nikdy dříve nedosáhl. A to opakovaně, není to tedy větrem atd. Motor má také už 42 000 km, takže tím to také není. Jediné co se změnilo, jsou ty pneumatiky. Před tím to bylo tak kolem 5,5 l s Dunlop SP Sport 01. Citovat
Petrkiller Vloženo 30. Září 2015 Vloženo 30. Září 2015 Věřím tomu, že spotřeba šla lehce dolů.. Kdysi jsem měl Continentál ContiEco contact a taky se snížila, ale podle posledních testů ekologické pneumatiky hůře drží na silnici a v extrémním případě kdyby ti rozdíl mezi premium contact a eco contact zavinil rozbití auta tak by ses už na nějaké eco gumy vys.... Citovat
pawka Vloženo 30. Září 2015 Vloženo 30. Září 2015 jestli mas pricny vzorek a pouzijes jenom pásový, tak verim, ze se muze snizit. ale dnes ma temer kazda letni vzorek typu pásovej. a ano kdyz neni moc příčných žeber ,tak to hůř brzdí a akceleruje. Citovat
.Honza. Vloženo 1. Říjen 2015 Vloženo 1. Říjen 2015 Změnu v brzdění nebo akceleraci už samozřejmě nepoznám. Tam jedině vybírat podle srovnávacích testů. Ale přilnavost mají A, tak snad to o něčem vypovídá. Citovat
pawka Vloženo 3. Říjen 2015 Vloženo 3. Říjen 2015 jeste je rozdil nova stara, tam klesne spotreba vzdy! tomu verim na 100pro, pak uz jedine typ dezenu,kvuli odporu Citovat
mimoxx Vloženo 16. Říjen 2015 Vloženo 16. Říjen 2015 Reagujem na .Honza., ja mám DUNLOP BLURESPONSE a na jar som sa sťažoval, že po prezutí sú počutelne hlučnejšie, ako zimné!! A lepšiu spotrebu som tiež nezistil! Možno v tom teple boli zimné tak mäkké, že boli tichšie. Ale cez leto som si zvykol aj na Dunlopy a už to nevnímam. Citovat
marfan Vloženo 17. Říjen 2015 Vloženo 17. Říjen 2015 Ja na letných mám väčšiu spotrebu ako na zimných aj keď to je len o 0,2l v priemere. Asi rýchlejšie jazdím. Pneu mám letne 195/55 r15 Hankook Kynergy Eco K425 a zimne 185/60 r14 Firestone Winterhawk Evo 2. A zimne hučia u mňa dosť. Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 17. Říjen 2015 Vloženo 17. Říjen 2015 Ja na letných mám väčšiu spotrebu ako na zimných aj keď to je len o 0,2l v priemere. Asi rýchlejšie jazdím. Pneu mám letne 195/55 r15 Hankook Kynergy Eco K425 a zimne 185/60 r14 Firestone Winterhawk Evo 2. ... Nejezdíš rychlejc - ale ty užší zimáky mají menší odpor jak valivej, tak aerodynamickej ... 1 Citovat
mimoxx Vloženo 19. Říjen 2015 Vloženo 19. Říjen 2015 Tak to už by som bol zvedavý, že aký aerodinamický odpor, má nejaký 1cm na pneu v porovnaní celého auta??? To je nemerateľné! Je to asi taký rozdiel, ako keď miesto klasickej 55W halogénky použiješ 10W LED svetlo a 40W odpor, aby ti nesvietila kontrolka! Tých 5W sa rovná 0,01L/100km a stačí ak raz prudšie pridám pri rozbehu a miniem naviac 0.3L!! A čo sa týka valivého odporu, tak ten má vplyv, ale tie najlepšie pneu to majú velmi podobné a keď nahustíš 195 na 2,6at a 185 na 2,4at, tak bude tá 195 lepšia! To ma naučila prax, lebo aj pri výrobe sú určité tolerancie a záleží, aký konkrétne kus sa dostane do testu pneu. Je to ako so spotrebou! Moje DUNLOP BLURESPONSE tiež mali byť podľa testov tiché! Citovat
JayBee1 Vloženo 19. Říjen 2015 Vloženo 19. Říjen 2015 (editace) Mimoxx, pokud by to nebylo měřitelné, nedávali by na Greenline žiletky a nesnižovali by je, nemyslíš? Každý čtvereční centimetr čelní plochy navíc je znát, což je mimo jiné jeden z důvodů, proč mají novější, kvůli bezpečnosti oteklá auta leckdy horší součinitel odporu vzduchu než mnohem starší káry s aerodynamikou krabice od bot. Mimochodem, všimli jste si, že se už docela dlouho neobjevuje součinitel odporu vzduchu v parametrech aut? Proč asi... Editováno: 19. Říjen 2015, autor: JayBee1 Citovat
mimoxx Vloženo 19. Říjen 2015 Vloženo 19. Říjen 2015 Tie "žiletky" sú skôr z dôvodu nižšieho valivého odporu a pneu je vďaka zúženiu tvrdšia aj pri nižšom tlaku. Ale pochop o čo zvýši odpor vzduchu 1cm na pneu! To je nemerateľné, nemiešaj to s valivým odporom, ten je možno 1000 krát väčší, než ten aero.!! Citovat
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Říjen 2015 Vloženo 19. Říjen 2015 ... Mimochodem, všimli jste si, že se už docela dlouho neobjevuje součinitel odporu vzduchu v parametrech aut? Proč asi... No protože se ho pro ty nejobvyklejší káry nedaří z výrobních i prodejních důvodů snížit pod hodnotu Cx = 0,3 až 0,33, na kterejch ZAČÍNALA v roce 1976 svoji kariéru "šáde" = Škoda 105/120 - "užofka, na 14" kolech a s maličkým spojlerkem vepředu, bez odtrhovky vzadu. "Emkový" šádyny měly běžně Cx=0,3, protože dostaly nižší kola (13") a měly vepředu proti "předface užofkám" docela masívní a nízko posazenej spojler, na zadní (motorový) kapotě přidanou odtrhovou hranu a přední masku s náporovým chladičem optimalizovanou jak se jen v socialismu dalo - třeba i těma do obrysu zahrnutýma světlometama s integrovaným blinkrem. Fanouš měl kvůli svojí "krabicoidnosti" součinitel zase o trošku větší, ale zase třeba forman si "Cx" vylepšil právě tím, že byl o 30 čísel delší a měl tak delší "povrchovou proudnici" - takže i když byl o víc jak metrák těžší než hatchback, se stejným motorem byl "utíkavější" - protože ho tolik nebrzdil aeroodpor - a to není kec, to mám osobně vyzkoušeno. No a ty modernější autí jsou zase o něco širší i vyšší, takže i když mají Cx o chlup menší, tak menší Cx krát větší čelní plocha ... neboli nula od nuly pojde ... a jsme s aeroodporem přesně tam, kde jsme byli 20-30 roků nazpátek. A menší aeroodpor užšších kol je docela dobře definovanej. Stačí nějaký široký "válce" výrazně přefučet, aby se povrchu cesty dotýkaly fakt jen středem běhounu - a zkusit na nich auto pustit bez zařazenýho převodu z kopce, kam až dojede - a stejně naložit s nějakýma úzkýma jitrnicema. Přefučením se vyloučí valivej odpor, kola pojedou jen po úzkým cca 2-3cm širokým pruhu i když budou mít různou šířku - zůstane jen vliv aeroodporu ... Jinak - užší guma s výrazně profilovaným vzorkem může mít dokonce i vyšší valivej odpor, než širší guma, ale se slickem nebo polo-slickem... Citovat
JayBee1 Vloženo 19. Říjen 2015 Vloženo 19. Říjen 2015 Mimoxx, jistě, důležitost valivého odporu nikdo nezpochybňuje, ale že by byly ty grýnlajny snížené jen tak, pro srandu králíkům? BMW dokonce navrhlo pro "eko" autí speciální liťáky s nízkým odporem vzduchu, že by to dělali jenom pro zábavu, bez měřitelného výsledku, kor když jsou na pohled nic moc? Tomu přece sám nevěříš. Netvrdím, že je ten centimetr šířky nějaký obrovský rozdíl, ale měřitelný je, stejně jako to snížení o cca 2 cm. Ekkar Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.