Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

1 cm šířky je sakra znát a pápírově to je třeba 1cm,ale změř si skutečnou šířku dotyku kola,třeba to dělá i 3cm. přejeď špinavým,stejně zatíženým(nejlíp na autě) kolem dekturu. pak se pose podívej na rozdíl plochy v Cm/2

No protože se ho pro ty nejobvyklejší káry nedaří z výrobních i prodejních důvodů snížit pod hodnotu Cx = 0,3 až 0,33, na kterejch ZAČÍNALA v roce 1976 svoji kariéru "šáde" = Škoda 105/120 - "užofka, na 14" kolech a s maličkým spojlerkem vepředu, bez odtrhovky vzadu. "Emkový" šádyny měly běžně Cx=0,3, ....

Tak to sa veľmi mýliš ...   http://www.autorubik.sk/clanky/sucinitel-odporu-vzduchu-cx

Pawka, pozri si čo som napádal, aerodynamický odpor vzduchu 1cm pneu, nie valivý!! Pozri si ako som pre ilustráciu povedal že valivý odpor pneu je oproti jej aerodynamickému odporu 1000x vyššší!! A ty zase o dotykovej ploche, keď náhodou nevieš to je valivý odpor... :kol-28:

JayBee1 čo sa týka tej žiletky verím že je to hlavne pre valivý odpor, celkovú váhu a menšiu rotujúcu hmotnosť a ten aero. je minimálny, ale samozrejme všetko sa počíta a je to určité vylepšenie. Ako keď vymenia kovový pedál za karbónový a ušetria 60g váhy. Na celkovej hmotnosti 1000kg je to nič.

Orlov, ešte že tak, lebo som si už myslel že Š120 popiera logický úsudok, že niečo hranaté, krabicové, musí mať väčší odpor, než oblejšie tvary. A tiež sa mi nechcelo veriť, že sa za 30 rokov vývoja nič nezlepšilo.

Jenže ono se opravdu nic moc nezlepšilo. Podívej se sem, kolik je tam aut starých cca 20 a víc let s Cx stejným nebo nižším, než mají naše hustokáry druhé generace + Roomster. Ale to není všechno, stará auta měla zhusta menší čelní plochu S a protože odporová síla tekutiny při konstantní rychlosti a hustotě je rovná polovině součinu Cx a S, vychází z toho dnešní oteklá auta neslavně.

 

Abychom se vrátili aspoň trochu k tématu, podívej se na tento článek:

"... Opel Calibra. Jeho koeficient Cx 0,26 u základní verze je dodnes skvělou hodnotou... Je zajímavé, že výkonnější verze Calibry už měla Cx 0,29. Mohly za to jen širší pneumatiky a o palec větší kola."

Tzn. nejen že se o několik desítek cm2 zvětšila čelní plocha, ale dost drasticky (o víc než 10 %) se zvětšil i součinitel odporu! Na druhou stranu je třeba vzít v úvahu fakt, že u Calibry to nebylo jenom o širších pneu a větších kolech, ale byla tam i změna geometrie. Nicméně dost dobře to demonstruje, jak velkou paseku může udělat i na první pohled banální detail. Takže s tím centimetrem šířky u pneu opatrně - na aerodynamiku totiž může mít značný vliv. :)

Upraveno od JayBee1

Rozdiel medzi letom a zimou mám každý rok asi 0,2l, ale rozdiel medzi letom 2014 vs. 2015 mi zatiaľ vychádza rozdiel 0,2l, takže asi som začal chodiť trocha agresívnejšie a rýchlejšie.

 

Je pravda že v zime pri pohodovej jazde sa viem dostať na trase 30km Veselé -> Nové Mesto nad Váhom, keĎ nesneží je sucho iba mrzne aj na priemerku 4,5-4,6l pri priemernej rýchlosti 53-55kmh. V lete to zvládnem tak za 4,9l.

Rozdiel medzi R14 zimnými a R15 letnými určite je, je to poznať aj na akcelerácii, kde motor z letnými má pocitovo menší odpich.

 

Letne pneu mám ako som spomínal Hankook a táto guma má známky B B. Rozdiel medzi matador a hankook je dosť veľký, na gume hankook si dokážem viac dovoliť keď prší či už v zákrutách alebo aj pri objehaní.

tady v tom připadě u pneu na fabii se bavit o aerodynamice je totalne nedulezitynadruhou

Jestliže si dá někdo na auto široké "setrvačníky" a pak se diví, že mu třeba spotřeba v městské a příměstském provozu stoupla a nechápe to. Tak mu není pomoci ! Jestliže to někdo chápe, tak mu je i jasné, že na dálkové s foukláním k horní mezi se naopak téměř nic neděje. Holt je třeba chápat, jak ty těžké setrvačníky fungují a co je to valivý odpor. Jinak nemá cenu o tomto diskutovat.

A i když necháš "žiletky", ale vystrčíš je dál z obrysu auta buď použitím ráfků s jiným (menším) ET, nebo podložkama (abys dostal prďáckej hustokrutokchár...), dostaneš se při stejným valivým odporu zase vejš s aero odporem...

nejdulezitejsi je tlak a tak ty pitomci odsohlasili,ze bude muset mit kazdy novy auto senzor tlaku. vyrobci se jen klepou na job! baterka tam vydrzi cca 5-7let. je to klasicka 3V placka. prej se casto menej a tohle bude ekologicky, lidi si to prej nehustěj. takze hura do budoucnosti

ekologie nas zabije driv než žít ve sračce. vychcanost je nevylecitelný mor

JayBee1 si myslím, že u tej Calibry mohlo Cx pokaziť zdvihnutie auta od cesty na väčších kolách, než o 10mm širšia pneu a možno väčší motor a iné vyvedenie výfukového potrubia nedovolil od spodu zakrytovať celý motor a už bolo Cx-0,29. A tých cm2 naviac od pneu nebolo tak veľa, lebo pneu vyčnieva z profilu auta iba menšou časťou a či má vplyv aj šírka v blatníku, to je ťažko zistiť. Takže tých 10% Cx nemá na svedomí širšia pneu, ale iné významnejšie zmeny, ktoré nie sú na prvý pohľad vidno, napríklad iné výfukové potrubie pod autom s väčším tlmičom, iné robustnejšie nápravy, ktoré spôsobia väčšie turbulencie pod vozidlom...

  • 3 měsíce později...

tak.. cucim po letních gumách.. co říkate na toto

 

http://www.pneu-kval...avuris-3hm.html

 

Cena mi přijde OK, jde mi o to, aby byla guma aspon trochu bezpecna a vydržela aspon prumernou dobu.. puvodne jsem měl z fabriky Dunlop sport, ale ty už se nedelaji a hlavně cena je 2000kc +  za gumu.. tady je cena 4800 za sadu, což mi přijde OK..

mate zkušenosti z barumkama, nebo je lepší palackýho přřiplatit  a vzít lepší značku..

dík

Mal som Bravuris 2 a na bežné jazdenie stačili. Ak ale jazdíš svižne, a to obzvlášť do zákrut, tak by som sa im radšej vyhol. Akonáhle je nejaká malá nerovnosť a odskočia tak im trvá dlhšie kým sa znovu "zahryznú". V tomto boli fabrické Dunlopky jednodznačné lepšie. A vzhľadom na to, že u Bravuris 3 sa zamerali na ešte dlhšiu životnosť, tak predpokladám že v prilnavosti v zákrutách sa moc nezlepšili, skôr naopak. Ale ako som písal, toto musíš riešiť iba ak jazdíš rýchlo a blízko limitom.

Krásné hodnocení od člověka co ty pneu nikdy neměl a nejel......

Voice tys je mel? Muzes prosim napsat co a jak?

Právě že neměl, proto k nim nic nepíšu. Jinak bych se rád o zkušenost podělil.

Já přešel ze 195/55R15 na 185/55R15 z důvodu ceny. Celý život kupujeme gumy od koncernu Continental či Goodyear-Dunlop a vždy max. spokojenost  :kol-47:

no jenze ja prejit nemuzu, bo to v technicaku nemam a nehodlam se s nekym pak dohadovat, navic si nejsem jistej, jestli to na svoje disky nazuju.. pokud by to bylo tak easy, tak nazuju 195/60r15 a neresim to

No uvidime, treba budu prvni testovac barumek..

Jirko jak to máš s rezervou?já jí měl jak novou,tak co takhle dokoupit 3 stejné jako rezerva a jezdíš?Jak dlouho plánuješ m ít ještě Fábii?Dalších 100 tis už s ní neplánuješ ne?

rezerva šla davno do světa.. měl jsem tam dunlop sport a ty se už pár let nevyrábí... jak dlouho planuju ještě fabku?? no, vzhledem k tomu, že jsem nakombinoval rapida fresh s lepším motorem a6ti kvaltem a vyšel na 380000 tak fabii ještě planuju na dlouho )))) asi pujdu do barumek, zase takovej ostrojezdec nejsu a cena je dobrá.. ještě uvidíme na jaro, jestli se nevyvrbí náká jiná akce..

Pokud nejezdis hranu tak stejne nepoznas rozdil mezi jednotlivimi "znackovými" pneu. Ty rozdili mezi nimi nejsou az tak velké. Krome cinskych gum a protektoru bych se nebal.

Bezný ridic mozna nekdy oceni brzdnou drahu v krizove situaci. Jeneze podivej se myslim na test zimnich gum ADACu. V tom testu byla i jedna letni pneu a tak krome snehu a ledu byla ve vetsine testovanych zkousek nejlepsi !!!! Navic jaké tady bývaji zimy ? Pulku zimniho obdobi jezdime pri teplotach nad 10°C a to i nejdrazsi zimní guma bude mít delsí brznou drahu nez cinskej letnák.

 

Jinak moje zimni Barumy Polaris3 jsou pro me prekvapive made in Portugal.

 

V D-Testu v roce 2015 mají takovéto výsledky. Jen testovali jen 14ky a 16ky

 

Dobrá rada
Vítězem testu čtrnáctipalcových pneumatik o rozměru 185/60 je Continental ContiPremiumContact 5 (dobře, 1370 Kč). Předvedl nejlepší jízdní vlastnosti na mokré a dobré na suché vozovce. Dobré známky za jízdu na suchu i na mokru získalo dalších pět modelů, Nokian Line (dobře, 1240 Kč) mezi nimi vynikl velmi dobrou životností. Mezi šestnáctipalcovými pneumatikami 205/55 zvítězily Michelin Primacy 3 (dobře, 2100 Kč). Mají velmi dobré jízdní vlastnosti na suché vozovce, mimochodem úplně nejlepší v testu, a dobré hodnocení udržely také na mokrém povrchu. Ze zkoušek opotřebení si pak odnesly nejvyšší možnou známku.

 

x01.jpg

Upraveno od TooMooX

Ja budem už 3tiu sezonu obúvať Hankook Kinergy Eco k425 a sú celkom dobre, oproti Matador MP44 čo som mal tak sú o level vyššie, čo sa týka Aquaplaningu a aj lepšie sedia či už na mokru alebo na suchu. 

  • 3 týdny později...

tak dneska došly Bridgestone Turanza er 300, cena 4700 vcčetně pošty.. zanovni gumy sundane z noveho auta.. 195 55 15

Tak snad budou oukej.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.