Publikováno Červen 29, 200718 r Ahoj všem, mám teď nějak něřešitelný problém s Fabkou 1,9 SDI, po ujetí 50km v kuse, mi přestane fungovat elektrika při jízdě. Vypadne posilovač řízení, přestanou jít blinkry svítí kontrolky (posilovač, airbag). Pokud motor zhasnu tak už nenastartuju - baterka je totálně vyštavená. Ale tahle závada se neprojeví při krátkých pojížďkách. Auto bylo v servisu a pokaždé na Vagu je jiná závada. Proměřovali i alternátor a je OK. Po servisu se mi opět ukázala závada, tak řekli že to je alternátor ať si koupím nový za cca 21 tisíc. Ještě byl můj alternátor vymontován z auta a dovezem do firmy zabývající se měřením alternátorů a taky to bylo OK. Tak nevím moc se mi nechce věřit, že by to byl ten alternátor. Pokud proměřím odběr z baterie (jak tu na foru už někdo řešil) tak se vlezu do 25mA. Zkoušel jsem i odpojit rádio, jak tu někdo psal, ale taky nepomohlo. Auto ani nebylo na dešti, že by někam stekla voda a vyzkratovala vodiče, už jsem fakt zoufalej co s tím ? Ještě jsem se někde dočetl že by to mohl být můstek k alternátoru ? Poradíte někdo ? Ten Alternátor se mi kupovat nechce ikdyž nový bych si ani nekoupil, to raději někde sehnat vrakoviště Abill
Červen 29, 200718 r Autor Tak nejdříve tradiční otázka: Máš odmotaný el. svazek v motorovém prostoru? ano, to mám, dělali to ve servisu v rámci akce škodovky
Červen 29, 200718 r Autor Tak nejdříve tradiční otázka: Máš odmotaný el. svazek v motorovém prostoru? ano, to mám, dělali to ve servisu v rámci akce škodovky ješte bych měl dotaz, nevíte, kde by se dal sehnat levněji alternátor ? díky Abill
Červen 29, 200718 r OK píšeš že po jazde asi 50km sa to stane a na krátke vzdialenosti nie. Alternátor merali viacerí s tým že je ok, ale asi to tak nieje resp ho nemerali po dlhšej jazde keď bol zahriaty resp celý motor zahriaty. To že ti prestane fungovať servo, začnú svietiť kontrolky je následok poklesu napätia v pal sieti keďže alternátor zrejme nedobíja a baterka to sama do nekonečne neutiahne. Aj smerovky nefungujú preto lebo BSG pri poklese napätia odpája spotrebiče s velkým odberom... Každopádne by som na Tvojom mieste skúsil premerať prúd tečúci do a z baterky pri NAŠTARTOVANOM motore podľa návodu tu len by som zvolil rozsah 20A na multimetri: - Vybitý akumulátor, Výdrž akumulátoru bez ježdění. - http://forum.skodahome.cz/index.php?s=&...st&p=346507 NIE ŽE BUDEŠ ŠTARTOVAŤ s tým multimetrom Dal by som zkontrolovať silové vedenie z altíku k baterke, či tam nie je nejaký studený spoj alebo zoxidovaný spoj ktorý by to mohol spôsobovať Napíš čo si zistil
Červen 29, 200718 r Tak nevím, jestli ti to pomuže, ale: Kamoš má 1,4 2002 a dělalo mu to podobné věci, po jízdě vybitá baterie, poblikávání kontrolek atd. Dal novou baterku a problémy se opakovaly. Tak si zapojil ručičkový voltmetr do palubní sítě (normálně do zapalovače) a sledoval co se děje za jízdy - zjistil, že se za jízdy houpe napětí (11V -13V), hledáním bylo zjištěno, že to dělá servo - snímač na tyči byl vadný a servo dostávalo špatný signál a blblo -to byla příčina velkého odběru. Vyměnil snímač a má klid.
Červen 29, 200718 r Autor OK píšeš že po jazde asi 50km sa to stane a na krátke vzdialenosti nie.Alternátor merali viacerí s tým že je ok, ale asi to tak nieje resp ho nemerali po dlhšej jazde keď bol zahriaty resp celý motor zahriaty. To že ti prestane fungovať servo, začnú svietiť kontrolky je následok poklesu napätia v pal sieti keďže alternátor zrejme nedobíja a baterka to sama do nekonečne neutiahne. Aj smerovky nefungujú preto lebo BSG pri poklese napätia odpája spotrebiče s velkým odberom... Každopádne by som na Tvojom mieste skúsil premerať prúd tečúci do a z baterky pri NAŠTARTOVANOM motore podľa návodu tu len by som zvolil rozsah 20A na multimetri: Vybitý akumulátor, Výdrž akumulátoru bez ježdění. http://forum.skodahome.cz/index.php?s=&...st&p=346507 NIE ŽE BUDEŠ ŠTARTOVAŤ s tým multimetrom Dal by som zkontrolovať silové vedenie z altíku k baterke, či tam nie je nejaký studený spoj alebo zoxidovaný spoj ktorý by to mohol spôsobovať Napíš čo si zistil to profor: dík za tip, ještě nevíš kolik bych měl naměřit proud při nastartovaném autě ? Neodpálím měřák max.můžu naměřit 20 A, ale alternátor je Bosch 120A, teda moc nerozumím tak dalece elektrice to VasekHK: servo máš namysli servo řízení ? díky chlapy za tipy
Červen 29, 200718 r Ahoj, nespomínam si presne ale kamarátke som na MPI meral prúd pri volnobehu cca 3 až 4 A ktorý tiekol do baterky teda sa dobíjala. Toho že altík má 120A sa neboj, baterka je k nemu paralelne napojená. ak nameráš záporné hodnoty teda bude prúd tiecť Z baterky tak je zle. Skús to na studenom motore a potom po cca 20 až 30 km ako sa to bude správať, predpokladám že ak tam bude niečo zle tak už pri tých 20 až 30 potečie prúd Z baterky bez jej dobíjania Ad VašekHK: môže to byť aj tým servom, ale vžd&y v spojení s inou vadou inde pretože ten alternátor tých 35A čo cucne servo pri max rajde musí aj na volnobeh dodať
Červen 29, 200718 r Ahoj, nespomínam si presne ale kamarátke som na MPI meral prúd pri volnobehu cca 3 až 4 A ktorý tiekol do baterky teda sa dobíjala. kamarádkám měříš proud jo? a a tekl správným směrem do baterky , tak to je o.k. super baterka , kdo vydržel víc? altík nebo baterka?
Červen 29, 200718 r Bolo to všetko v poriadku nastavené, takže to bolo presne 50 na 50, ale dosť ma vyšťavila heh Ahoj, nespomínam si presne ale kamarátke som na MPI meral prúd pri volnobehu cca 3 až 4 A ktorý tiekol do baterky teda sa dobíjala. kamarádkám měříš proud jo? a a tekl správným směrem do baterky , tak to je o.k. super baterka , kdo vydržel víc? altík nebo baterka?
Červenec 2, 200718 r Autor díky všem za tipy, již mám po problému Tak alternátorem to nebylo, baterkou taky ne. Zkusím to popsat, třeba to někomu pomůže v budoucnu. Budu se vyjadřovat laicky a možná budu plácat kraviny. Teprve až pátý člověk na to přišel kde je zakopaný pes, a to na to koukali i v autoriz. servisu a doporučovali vyměnit alternátor Ještě že jsem je neposlechl Problém, byl s buzením, u řidiče je někde pod pojistkama nějaká elektronika, která vyhodnocuje impulsy a řídí je a pokud je trable pošle to na počítač. Jenomže mě se stávalo že v počítači byla pokaždý jiná nesmyslná závada. Auto vůbec nedobíjelo ač alternátor byl OK (byl vymontován a odzkoušen) Takže borec opravil zmiňovaný obvod a už zase fičím v pohodě Abill
Červenec 2, 200718 r No jedine BSG do ktorej vedie káblik priamo z alternátora...žeby ju preflashoval?
Červenec 2, 200718 r No jedine BSG do ktorej vedie káblik priamo z alternátora...žeby ju preflashoval? to moc lidí neumí, resp. nemá vybavení, hmmm.. asi těžko, ikdyž všechno je možné, třeba zrušil aktivní řízení spotřeby
Červenec 2, 200718 r No to je ale nešťastné riešenie nie? No jedine BSG do ktorej vedie káblik priamo z alternátora...žeby ju preflashoval? to moc lidí neumí, resp. nemá vybavení, hmmm.. asi těžko, ikdyž všechno je možné, třeba zrušil aktivní řízení spotřeby
Červenec 5, 200718 r díky všem za tipy, již mám po problému Tak alternátorem to nebylo, baterkou taky ne. Zkusím to popsat, třeba to někomu pomůže v budoucnu. Budu se vyjadřovat laicky a možná budu plácat kraviny. Teprve až pátý člověk na to přišel kde je zakopaný pes, a to na to koukali i v autoriz. servisu a doporučovali vyměnit alternátor Ještě že jsem je neposlechl no jo.. klasická taktika servisů, známýmu odešlo čidlo serva a ve značkovým servisu, pane, to se musí vyměnit celý servo, je prostě v háji.. takový kurvy to sou..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.