Přejít na obsah

Servisni intervaly


BENY

Doporučené příspěvky

Zdravím vás.

Kúpili sme si jazdenú O2, 2.0TDI. V návode je popis ako zistiť (kľúč a na 2 sek. stlačiť nulovací gombík) zostávajúce kilometre do nasledujúcej servisnej prehliadky. Auto nebolo naštartované. Čakal som nejaké hodnoty, no auto mi písalo "Sevis za --- km alebo --- dni." Keďže auto bolo jazdené neviem či s ním niečo stvárali. Podľa kódov výbavy má premenlivý predĺžený interval. Je tá hláška v poriadku, alebo hrozí že bol zásah do auta?

Chcel by som meniť olej, filtre, atď. kedy sa má, ale či vôbec zistím kedy sa má.

V Škoda DB nemajú ani jeden záznam o aute, ani servisné, ani iné opravy. VAG nemám.

Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, aj mňa to napadlo. Práve preto som chcel zistiť aspoň termín nasledujúceho servisu. Teraz budem kľudne jazdiť, lebo si myslím (podľa tachometra), že mám pred sebou 15000km, priťom napr. možno mám už teraz starý olej. O dôležitejších súčiastkách ani nehovoriac.

Aj keby bol vynulovaný servisný interval, nemal by začať odpočítať znova?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nech si vytáhnout kilometry z ŘJ motoru, u 2.0TDI 103kW by to myslím mělo jít a teoreticky by to tam stažený být nemuselo. Buďto od někoho s VAGem, nebo v servisu a třeba se dozvíš víc. V každým případě si myslím, že něco by ten interval ukazovat měl, ať už by byl vynulovanej jakýmkoliv způsobem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Lidi potřebuju radu než se zeptám techniků na škodovce. Mám OII 2.0 TDI PD. První prohlídku sem měl v 23tisících. Pak mě řekli že na další mám jet až mě to ukáže maxidot. Teď mám 40 tisíc maxidot furt nic tak sem se podíval zkrz to zmáčknutí páčky pod budíkem a otočením klíčku kolik km mě ještě do prohlídky zbývá a tam mě to vypsalo SERVIS nyní. Takže mě teď není jasný čemu věřit. Ještě teda na ten servis jet a nebo až mě to začně před startem maxidot ukazovat sám bez toho abych to tam někde hledal sám.

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak trošku reaguju na příspěvek o 1.2 HTP ....

Jasně do htp asi leješ daleko méně oleje, a možná méně kvalitní než do TDI, ale ....

Já v pátek prohlídka na mém O2 RS TDI, olej svůj - 5 l. za necelých 1500,- Kč ( ještě 1/2 litru zbylo ), prohlídka včetně olejového filtru ze škodovky 995,- Kč. Takže pokud nebudete brát olej ze škodovky ( 650,- / litr ), tak je to v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Chtěl bych si dát prodloužený interval (mám pevný) jak to mám udělat ? Najedu tak 8-10 tis za rok, tak jsem dal longlife olej s výměnou za dva roky ale jak to mám vagem změnit ?

Na štítku z výroby mám QG1 tak by to mělo jít.

prosím bez OT že pevný je lepší.

Jak se Ti dam dostal pevný když máš QG1??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prosím bez OT že pevný je lepší.
Já jsem si po chipu naopak nechal v autorizovaném servisu přehrát ten interval na 15 tisic a nebo jednou za rok.Bavil jsem se s p.Jandou z Cimba a dal jsem na jeho slova protože to je podle mě člověk na svém místě a rozumi tomu.

Romane Ty neumíš číst :p???

Mr. Cimbu toho napovídá, kdyby aspoň půlka byla pravda :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se Ti dam dostal pevný když máš QG1??

No jednoduše, auto jezdilo na prodloužený ale bývalý majitel před prodejem se asi chtěl udělat pěkný tak dal nové náplně (v inzerátu to vypadá pěkně) ale na druhou stranu zase chtěl ušetřit tak dal obyč olej a pevný interval.

Jinak, myslím že postup na Vagu by mohl být takovýto:

1. adresa 17, přizpůsobení kanál 39, hodnota 1, snímač stavu oleje aktivovat

2. adresa 17, přizpůsobení kanál 45, hodnota 2, prodloužený serv. interval

Ale zatím jsem nezkoušel, pokud mi to někdo zkušený potvrdí, případně mě opraví budu jen rád.

Kvůli tomuto (z pevného na dlouhý) bylo toto téma založeno dle prvního příspěvku ale za 42 odpovědí nikdo přesně neporadil, naopak se jen pořád omýlá že pevný je lepší....

Jistě se plno lidem může stát že v nevědomosti si třeba vynulují interval sami přez budíky a taky by je zajímalo jak zpátky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak jsem měnil olej a trochu jsem si hrál s Vagem aby bylo jasno jak ty intervali měnit, tady jsou ověřené poznatky.

prodloužený:

nulovat poze vagem, adr.17, kanál 02, hodnota 0, zůstane prodloužený, pokud vynulujete ručně přez budíky nastaví se pevný

pevný:

nuluje se stejně, zůstane pevný

změna intervalu přez vag: adr.17, kanál 45, hodnota 1=pevný, hodnota 2= prodloužený,

u hodnoty 2 (prodloužený) ještě musí být auto vybaveno čidlet TOG a to musí být aktivní

adr.17, kanál 39, hodnota 0=neaktivní, 1=aktivní, pokud není aktivní nejde nastavit prodloužený interval

Pokud je v aute TOG poznáte podle štítku v kufru nebo servisce QG0 = není tzn. pouze pevný QG1 nebo QG2 čidlo je v autě.

Když vynulujete prodloužený, tak na maxíku ukazuje u dnů i km do servisu pouze tři čárky, to proto že čidlu TOG údajně trvá určitou dobu

než vyhodnotí a zobrazí tyto údaje, někdo zde psal že najel 250km a stále tři čárky...

Budu sledovat a potom napíšu po kolika km to naskočilo :)

A doufám, že už je konečně jasno jak to měnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Zdravím, chtěl bych se zeptat na jednu věc. Mám OII 1,9TDI PP 77KW 1/2008, Dneska jsem byl ve škodováckým servisu s tím, že ,když mám najeto zatím 500km, tak bych chtěl přestavit servisní interval z 15tis. na 30tis., protože jezdím cca 100km denně a to 95km po dálnici,takže motor není v takový zátěži jako při popojíždění ve městě. technik se mnou souhlasil, a když jsem si pro auto odpoledne přijel, tak mi sdělil, že u označení QG0, to prý asi nejde, že to zkoušeli a nedařilo se jim to. Moje otázka zní jestli je možný, že to změnit nejde, nebo to jenom nejde jim.

Servisní intervaly vozů Škoda

Na vozy Škoda se vztahují buď pevné servisní intervaly s označením QG0 a QG2 nebo prodloužený servisní interval s proměnnými intervaly s označením QG1. Přitom platí následující pravidla:

Pevné servisní intervaly QG0

U vozů modelové řady Favorit, Felicia, Octavia Tour a Fabia:

* výměna motorového oleje každých 15 000 km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve. U vozů Felicia s dieselovým motorem je interval výměny motorového oleje každých 7 500 km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve

* servisní prohlídka vozu každých 30 000 km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve

U vozů modelové řady Octavia, Roomster a Nová Fabia:

* výměna motorového oleje každých 15 000 km nebo 1 rok, podle toho, co nastane dříve

* servisní prohlídka vozu každých 30 000 km nebo po 2 letech, podle toho, co nastane dříve

Pevné servisní intervaly QG2

* výměna motorového oleje každých 15 000 km nebo 1 rok podle toho, co nastane dříve

* po každých 30 000 km nebo 2 letech provést servisní prohlídku, přičemž servisní prohlídka zahrnuje vždy výměnu motorového oleje

Proměnlivý servisní interval QG1

* proměnlivý servisní interval je závislý na intenzitě provozu vozidla a místních podmínkách, ve kterých je vozidlo provozováno

* servisní prohlídka se provádí podle ukazatele proměnlivých servisních intervalů, avšak nejpozději po 2 letech

Displej proměnlivé délky servisních intervalů vždy včas upozorní na termín servisní prohlídky.

Informaci o tom, jaký servisní interval je nastaven na Vašem voze, naleznete na datovém štítku v servisní knížce. Podrobnější informace týkající se servisních intervalů jsou uvedeny v palubní literatuře, která je součástí každého vozu, nebo se informujte u nejbližšího autorizovaného servisního partnera Škoda.

Z toho vyplývá, že na QG0 a QG2 nelze nastavit proměnlivý interval. Na QG1 lze nastavit interval 15000km a 1 rok, potom je ale úplně zbytečné používat oleje LL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak.

QG0 = Bez prodlouženého servisního intervalu

QG1 = Prodloužený servisní interval

QG2 = Prodl. servisní interval deaktivován

Ahoj,

může mi někdo odpovědět na opačnej dotaz?

Já měl z výroby QC1 (long life oil) a po 15 tis jsem jel do servisu, že chci přepnout na pevnej interval, protože jsem zastával názor, že je lepší levnější olej měnit častěji , než dávat zbytečně drahej, navíc, když jeho výkon 30 tis. za dva roky nenajedu. koukali na mě jak zjara, proč to? když navíc první výměna oleje byla zdarma.

Dali mi tam teda VW 505.01 a řekli, ať přijedu až mi ukáže display. Mezitím jsem změnil práci a nyní dojíždím 2x30km.

Uběhl rok PC ukázal servis a já koukám jak blázen, že jsem ujel 31 tkm. Tak mě popadla panika, že jsem proběhl olej 2x tolik. Volal jsem do servisu, co se stalo, moc se omlouvali a že autu se nemohlo nic stát, že pokud by byl olej špatnej, hnalo by mě to na výměnu dřív a navíc tverdili, že tam stejně lejou Long life. Tomu se mi ale nechce moc věřit.

Prostě nepřekodovali QC1 na QC2 a nalili tam VW 505.01 a já blbec na něj najezdil 31 tkm

Doufám, že to čidlo je atktivní a je tam nastavenej QC1, jinak by mě to řeklo o výměnu v 15 tkm, ne?

Teď, když jezdím mnohem víc, tak ten prodlouženej interval tam nechám a naleju si tam VW 507 00 Long L.

Nakonec jsem totiž zjistil, že olej VW 505.01 (15tkm) stojí 5L 1250Kč,- a VW 507.00 (30tkm) 1480,-Kč . Tak že není co řešit.

Zpět k otázce, mohlo se něco stát, když jsem na olej běhěm jednoho roku najel 2x tolik?

Jameson

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano zapoměli Ti to překodovat na výměnu po 15 000km...

Pokud Ti tam nalili olej 505.01 (né LL) nebude Ti čidlo hlásit že je olej špatný.... takže kecali....

Většina se mylně domnívá, že olej LL vydrží 30 a obyčejný olej 15 a přejet je o 2000km je skoro smrt motoru. Opravdu není, všechny oleje a motor jsou bohatě naddimenzovány. Je asi určitá hranice životnosti oleje, ale spíš obyčejný olej vydrží více přejet nad svoji doporučovanou hranici 15000 než LL nad svých 30 000 . Takže u obyč oleje to může být někde k 30 000 kdežto u LL k 40-50 000...

Pro QG 1 je tak striktně vyžadovám LL olej né kvůli jeho životnosti, ale že má specifické parametry kterým rozumí čidlo které měří jeho stav a dává pokyn k výměně. Pokud tam naleješ obyč olej, tak čidlo jeho parametrům nerozumí....a mohla by nastat teoreticky situace že výměnu nenahlásí nikdy a pokud majitelem auta bude někdo netechnický nebude mu divných ani 100 000 bez výměny...

Ten pokyn u QC1 je daleko složitější, neměří se jen stav (kvalita) oleje, ale po celou dobu od vynulování se zaznamenává počet startů, počet studených ujetých Km vs. teplých, množství spáleného paliva atd ... a další parametry... z toho všeho se vypočítává kdy to nahlásí....

Takže buď naprosto klidnej, nemohlo se stát vůbec nic.... je kolem toho zbytečná hysterie... nikdo tomu nerozumí (akorát tribotechnické výzkumáky, výrobci olejů a motoráři) a tak je to živná půda pro marketingové bludy...

Konec konců je to tady vidět pořád dokola jak někdo vychvaluje nějaký olej - ale na základě čeho???? Co ví o tribotechnice??? Nic, takže je to akorát jeho dobrý pocit a víra... :-)))

No a pokud tě to uklidní... do své 1,8 Turbo kterou jsem měl od nova a prodal jsem je po 6 letech a 150 000km jsem lil obyčejný olej 10w40 a měnil ho po 30 000. To samé jsem dělal už s 1,6 100K (6let a 220 000 a ta neměla QC1 vůbec) a obě auta jsem používal denně v Praze v zaměstnání odpovídajícimu taxi - takže ten snad nejhorší možný režim... a nikdy žádný problém kolem mazání/ztráta kompese/kouřivost emise nenastal.

Ve SM dělali kdysi dávno test a nějakému favoritu neměnili olej vůbec... Motor Favoritu nepodceňujte, byl generačně mnohem blíž dnešním motorům než staré 120 se kterou je házen do jednoho pytle... jde zejména o ocelové kroužky v pístech, které omezily tepelnou roztažnost pístů a umožnily řádově zmenšit konstrukční vůli ve válcích. Dále povrch válce jako i pánvičky měly zcela jiné materialy a tak tyto motory bez výbrusu byly schopny najet v plné kondici i 300 a rekordně i 500 000! (měli jsme v práci pickupa s 480 000 bez výbrusu... kasle se rozpadala, sváry praskaly, vyměněno bylo snad všechno 2x, ale blok motoru - klika - písty - kroužky válce - vše původní... Se 120 je házen do jednoho pytle hlavně pro 3x uloženou kliku a rozvod + jen 8 ventilů bez možnosti modifikovat na hydroštely.. Jenže ta 3x uložená klika byla z dnešního pohledu výhoda... o 20% menší tření, lehčí, kratší zastavbová délka a s přiměřeným vývojem (hlava, rozvody se hydronapínákem, elektronika) do Fabie podstatně vhodnější motor než 1,2 htp... (lehoučký -hliníkový, 4válec - kultura běhu, výkon by byl dneska někde kolem 55KW... spotřeba na dálnici při 130 7,5 a né 9 jako HTP...

No ale abych se vrátil k tématu - tak u toho fava neměnili olej vůbec, po záběhu v 5000km tam dali klasický supemogul 15W40 a jezdili... zadřelo se to po 80 000Km...

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč to asi píše? Každý kdo si chce od něj čipnout auto se podívá na jeho stránky a když tomu nerozumí sežere mu tuhle kravinu... On chce vydělávat a jakékoliv reklamace (nedej bože zadřené motory) jsou pro něj jen ztrátové a starosti navíc které musí řešit a zdržovat se s nimi místo aby čipoval a kasíroval.....tak proti nim bojuje všemi dostupnými prostředky...

Samozřejmě že fungl nový olej má nejlepší vlastnosti a postupně stárne.... tak aby se něco nestalo předejdeme preventivně tomu tím že je necháme měnit olej po 10 či 15000km... to si zákazník zaplatí sám a já mám po starostech... tím přece mohu předejít svým starostem.... zdůvodnění vysokým výkonem a tím rychlejším stárnutím přece zní tak věrohodně.... zamyslete se nad tím kolik procent času běhu motoru využíváte těch 15-20% nárustu výkonu čipem a kolik jedete "do svého původního výkonu".... to by opravdu odepsalo olej - myslíte že nemá rezervu??? Nejste Krestové aby jste jeli celou dobu na červené rysce otáčkoměru....

Přísady proti stárnutí hadic??? Hahaha už jste to někde četli jinde??? Třeba na stránkách výrobců olejů a nebo na plechovce? Ty zpuchřelé hadice - podívejte so do O1 a F1 - i lidé kteří měnili olej předčasně je po 5-6 letech mají našrot.... já je měl u Toleda a O1 taky...

No a ještě jedna celkem logická myšlenka - když nenačipujete... myslíte že si na sebe koncern ušije past v podobě LL aby mu tam v záruce přijíždělo tisíce aut všech 4 značek na záruční opravy motorů a náklady na záruční opravy jim rostly až nevím kam... že bude audi riskovat svoji pověst že se to rozkřikne a BMW a Medvěd mu seberou trh...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Zdravím vás.

Kúpili sme si jazdenú O2, 2.0TDI. V návode je popis ako zistiť (kľúč a na 2 sek. stlačiť nulovací gombík) zostávajúce kilometre do nasledujúcej servisnej prehliadky. Auto nebolo naštartované. Čakal som nejaké hodnoty, no auto mi písalo "Sevis za --- km alebo --- dni." Keďže auto bolo jazdené neviem či s ním niečo stvárali. Podľa kódov výbavy má premenlivý predĺžený interval. Je tá hláška v poriadku, alebo hrozí že bol zásah do auta?

Chcel by som meniť olej, filtre, atď. kedy sa má, ale či vôbec zistím kedy sa má.

V Škoda DB nemajú ani jeden záznam o aute, ani servisné, ani iné opravy. VAG nemám.

Ďakujem.

Ahoj kluci, jsem na tom podobně jako z.j ...dovezli jsem si před deseti dny O2,1,9 TDI Ambiente r.v. 05 naj. 82 tis dovoz D....

Problém je v tom,že u toho nebyla ani servisní knížka,ani jediná nálepka výměny čehokoliv...a když jsem na páčce stěračů mačkal co se dalo, neukázalo mi to ani intervaly servisních prohlídek,ani např.hlavní nabídku...můžu jen přepínat mezi hodnotami MFD 1 nebo 2.

Kupoval jsem to přes prostředníka,který tvrdí,že auto jezdilo jako firemní, a kontroly mělo,ale knížku k tomu nedostal...

Jak vymáčknout z auta ukazatel intervalů servisních prohlídek? Daly by se zjistit skutečně najeté km a historie servisních prohlídek z D ? Díky předem za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
Ahoj kluci, jsem na tom podobně jako z.j ...dovezli jsem si před deseti dny O2,1,9 TDI Ambiente r.v. 05 naj. 82 tis dovoz D....

Problém je v tom,že u toho nebyla ani servisní knížka,ani jediná nálepka výměny čehokoliv...a když jsem na páčce stěračů mačkal co se dalo, neukázalo mi to ani intervaly servisních prohlídek,ani např.hlavní nabídku...můžu jen přepínat mezi hodnotami MFD 1 nebo 2.

Kupoval jsem to přes prostředníka,který tvrdí,že auto jezdilo jako firemní, a kontroly mělo,ale knížku k tomu nedostal...

Jak vymáčknout z auta ukazatel intervalů servisních prohlídek? Daly by se zjistit skutečně najeté km a historie servisních prohlídek z D ? Díky předem za radu.

Znamej prostrednik te mozna trochu natah, vzal firemni auto stocil ho o 80 000 dolu a prodal ti ho :-) a mezi tim strhal samolepky s vymenou oleje a rozvodu kde byl pocet km. No nic otoc klickem a zmackni ne nulovaci tlacitko na pacce a to na palubovce kterym se i ridi hodiny (nuluje se tim trip) a pak ti to ukaze intervali. Ale prostrednik byl urco chytrejsi tak to pres vag taky vynuloval :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to prostředník uměl pořádně, tak opravdu nezjistíš nic, ale jestli to stáhl jen na budíkách přístrojovky, tak jsou tu na fóru moc šikovní kluci např. Váša, co to zjistit dokážou, akorát se pak vůbec nediv a raději se připrav na to, že auto má skutečně najeto více (u mně i se serviskou zmetci stočili 64 000, takže serviska byla zjevně falešná, při ročníku 05 a TDI se těm 82 tisíc km opravdu věřit nedá). Ani značkový servis to zjistit neuměl. Můžeš se ale zkusit ve značkovém servise dotázat na servisní historii podle VIN, pokud byl ve značkovém, třeba tam nějaký zápis bude. Doporučuji ti udělat výměnu všech náplní a filtrů a pokud máš jakoukoliv pochybnost u najetých kilometrů, tak raději udělej i výměnu rozvodů, zase taková položka to není vzhledem k ceně auta a máš klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...