Přejít na obsah

Úhrada škody z pov. ručení viníka s amortizací???


P2M

Doporučené příspěvky

:help:

Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám.

Setkali jste se někdo s něčím takovým????

Pak má druhou variantu si opravu uhradit ze svýho havarijního (Kooperativa All Risk), ale tam snad hrozí malus (nevím současný podmínky, dříve tam bonusy/malusy nebyly), navíc spoluúčast 10% a autí je vzatý dost - Mazda 6 Combi, trefili ho na levej zadní roh, auto nepojízdný....

K tý amortizaci - vloni jsem někde četl, že pojišťovny zpravidla amortizují (když už teda) až od 5ti let stáří, nebo od cca 100tis km, pokud teda není auto extrémně poničený dřív, nebo nemá extra nájezd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám.

--------------------------------------------------------------------------------------

Nejsu právník, ale stala se mi před lety stejná věc.

Rozdíl mezi náhradou od pojišťovny a skutečnou cenou oprav musí váš kamarád

uplatnit formou občansko-právní žaloby na úhradu škody zaviněné

jednáním oné škodící osoby.

Mě tehdy pomohlo to, že mi likvidátor ČP řekl mězi 4 očima na rovinu:

"když svůj vůz dáte opravit do tohoto autorizovaného servisu - bla-bla-bla - zařídím proplacení

100% škody. Tehdy jsu na to přistoupil, mě to bylo jedno, hlavně když bylo autí opravené...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petr: Dik za reakci. Jj, to s tim likvidátorem by byla cesta, ale zatím mu to nikdo nenabídl a předpokládám, že procento pravděpodobnosti, že bude likvidátor zaháčkovanej někde u Mazdy, bude asi menší, než spříznění se Škodovkou, o který, předpokládám, se zmiňuješ ty (tady si tykáme :) ). No a soudit se? Tady v týhle zemi? To asi jako úplně poslední varianta.

Já mu řekl, aby zavolal znova tam, kde mu tohle sdělili (asi nějakej help desk), upozornil je, že si hovor nahrává a zopakoval celej hovor znova. Pokud by mu tohle stanovisko, co jsem popsal nahoře, zopakovali i s vědomím, že to bude na záznamu, začal bych tomu přikládat váhu. Jinak to přičítám tomu, že poprvé zřejmě mluvil s nějakým "vzdělaným" operátorem (na likvidátora to dá dneska práci se provolat).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mu řekl, aby zavolal znova tam, kde mu tohle sdělili (asi nějakej help desk), upozornil je, že si hovor nahrává a zopakoval celej hovor znova. Pokud by mu tohle stanovisko, co jsem popsal nahoře, zopakovali i s vědomím, že to bude na záznamu, začal bych tomu přikládat váhu. Jinak to přičítám tomu, že poprvé zřejmě mluvil s nějakým "vzdělaným" operátorem (na likvidátora to dá dneska práci se provolat).

P2M bacha! Je potřeba pochopit jednu věc :kol-124:

že takovým tím vyhrožováním člověk ujde jen max. půlku cesty....

Lepší je zahrát ze sebe tak trochu blbce (ne každý umí a ne každý chce a zvládne)

a zjistit si kontakt přímo na likvidátora (ten, jež fotí auto po nehodě - pozor,

někde si to dělají servisy samy, ale zase to pro ně dělá člověk přímo napojený

na konkrétní pojišťovnu).

No a s tím solidně, u kávy, s citem a bez urážek (on za to nemůže, dělá to,

co mu nařídí zaměstnavatel - tedy pojišťovna) zjistit, jak je možno auto opravit

tak, aby bylo jako nové a přitom majitele stálo minimum vlastních peněz.

Jinak souhlasím: žalobou je možnost získání náhrady strašně malá a hlavně strašně dlouhá

a finančně náročná. Proto ta cesta "poníženého" jednání je bohužel cesta nejsnazší...

Ne však každý chce a zvládne (bohužel :(

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No o vyhrožování tu nikdo nemluví :) . Slušně by se jim sdělilo, že hovor je nahrávanej = nemůžou si vymýšlet, co navěsí tomu na druhym konci na nos za bulíky...

Dostat se k likvidátorovi, potažmo vytáhnout ho někam stranou na to kafe dneska už ve většině pojišťoven nehrozí - prostě ti nepoví, kdo tě má na starost a i na korespondenci není jméno likvidátora, ale většinou osoby, co pro něj tu korespondenci řeší. Bohužel, mám s pojišťovnama bohatý zkušenosti. A už ani servis, kterej ví, kdo si auto byl nafotit atd. ti nepomůže, protože dneska není pravidlem, že ten, kdo fotil, udělá i zbytek :(.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No o vyhrožování tu nikdo nemluví :) . Slušně by se jim sdělilo, že hovor je nahrávanej = nemůžou si vymýšlet, co navěsí tomu na druhym konci na nos za bulíky...

Dostat se k likvidátorovi, potažmo vytáhnout ho někam stranou na to kafe dneska už ve většině pojišťoven nehrozí - prostě ti nepoví, kdo tě má na starost a i na korespondenci není jméno likvidátora, ale většinou osoby, co pro něj tu korespondenci řeší. Bohužel, mám s pojišťovnama bohatý zkušenosti. A už ani servis, kterej ví, kdo si auto byl nafotit atd. ti nepomůže, protože dneska není pravidlem, že ten, kdo fotil, udělá i zbytek :(.

Hmmm :( tak to se hodně změnilo...

Koukám, že teď mít nehodu znamená pořádné nervy a pořádný zásah do pěněženky

ať jsu viník nebo ne... Uf! Dejte pak vědět, jak to nakonec dopadlo...

Pro poučení, jo?! Dík! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 P2M: Je to tak že amortizace u starších aut jak 3 roky je a jediná cesta je soudit se s viníkem, ale není zaručeno jak to dopadne. Obecný pohled pojišťoven je, že pokud ti dají nové ND na tvůj starší vůz tak ti ho "vylepšují" a to musíš zaplatit. Jinak z havarijka bych to určitě neřešil. Je to zhovadilost, ale funguje to tak bohužel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:help:

Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám.

Setkali jste se někdo s něčím takovým????

Pak má druhou variantu si opravu uhradit ze svýho havarijního (Kooperativa All Risk), ale tam snad hrozí malus (nevím současný podmínky, dříve tam bonusy/malusy nebyly), navíc spoluúčast 10% a autí je vzatý dost - Mazda 6 Combi, trefili ho na levej zadní roh, auto nepojízdný....

K tý amortizaci - vloni jsem někde četl, že pojišťovny zpravidla amortizují (když už teda) až od 5ti let stáří, nebo od cca 100tis km, pokud teda není auto extrémně poničený dřív, nebo nemá extra nájezd...

U staršího auta je BOHUŽEL situace taková, že oprava auta novými díly se bere jako zhodnocení vozidla, ikdyž všichni víme, že vozidlo opravované po nehodě má při pozdějším prodeji nižší cenu než nebourané...

Jak už zde bylo zmíněno, tento "nesoulad" se dá řešit pouze občansko-právní žalobou u viníka nehody jako na rozdíl v plnění mezi úhradou od pojišťovny viníka a skutečnou náhradou škody.

Co se týká posouzení úhrady celé příp. části ceny dílů, tak toto vyplývá z interních směrnic pojišťovny a navíc je to u každé pojišťovny jiné. Odvíjí se to v závislosti na r.v. vozidla, na najetých km atd. Cenu opravy (t.j. práci a lakování) platí pojišťovna celou a samotnou cenu dílů pak dle amortizace opravovaného vozidla.

Já bych doporučoval tento postup:

1. nechat vozidlo prohlédnout zástupcem pojišťovny viníka (zde zřejmě ČP), který vystaví zápis o prohlídce vozu, kde je mj. uveden rozsah opravy

2. s tímto zápisem a vozidlem se dostavit do nejdražšího autorizovaného servisu v okolí, kde je zapotřebí předstírat zájem o opravu u nich, a nechat si od nich rozepsat kalkulaci opravy (rozdělit na cenu nových "originálních" dílů a cenu práce)

3. na základě obdržené kalkulace opravy požádat pojišťovnu viníka o plnění opravy tzv. "rozpočtem" a poukázání peněz na Váš účet, přičemž je zapotřebí, aby viník nehody předtím podepsal souhlas s plněním z jeho pojistky (zde nebývá problém - v opačném případě je účinné pohrozit mu tou žalobou na dorovnání výše škody),

4. zadat neautorizovanému servisu opravu vozidla s tím, aby na opravu použil nové díly z tzv. "druhovýroby".

Editováno: , autor: Milan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:help:

Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám.

Setkali jste se někdo s něčím takovým????

Pak má druhou variantu si opravu uhradit ze svýho havarijního (Kooperativa All Risk), ale tam snad hrozí malus (nevím současný podmínky, dříve tam bonusy/malusy nebyly), navíc spoluúčast 10% a autí je vzatý dost - Mazda 6 Combi, trefili ho na levej zadní roh, auto nepojízdný....

K tý amortizaci - vloni jsem někde četl, že pojišťovny zpravidla amortizují (když už teda) až od 5ti let stáří, nebo od cca 100tis km, pokud teda není auto extrémně poničený dřív, nebo nemá extra nájezd...

U staršího auta je BOHUŽEL situace taková, že oprava auta novými díly se bere jako zhodnocení vozidla, ikdyž všichni víme, že vozidlo opravované po nehodě má při pozdějším prodeji nižší cenu než nebourané...

Jak už zde bylo zmíněno, tento "nesoulad" se dá řešit pouze občansko-právní žalobou u viníka nehody jako na rozdíl v plnění mezi úhradou od pojišťovny viníka a skutečnou náhradou škody.

Co se týká posouzení úhrady celé příp. části ceny dílů, tak toto vyplývá z interních směrnic pojišťovny a navíc je to u každé pojišťovny jiné. Odvíjí se to v závislosti na r.v. vozidla v závislosti na najetých km atd. Cenu opravy platí pojišťovna celou a cenu dílů dle amortizace opravovaného vozidla.

Já bych doporučoval tento postup:

1. nechat vozidlo prohlédnout zástupcem pojišťovny viníka (zde zřejmě ČP), který vystaví zápis o prohlídce vozu, kde je mj. uveden rozsah opravy

2. s tímto zápisem a vozidlem se dostavit do nejdražšího autorizovaného servisu v okolí, kde je zapotřebí předstírat zájem o opravu u nich a nechat si od nich rozepsat kalkulaci opravy (rozdělit na cenu nových "autorizovaných" dílů a práce)

3. požádat o pojišťovnu viníka o plnění opravy tzv. "rozpočtem" a poukázání peněz na Váš účet,

4. zadat neautorizovanému servisu opravu vozidla s tím, aby na opravu použil nové díly z tzv. "druhovýroby"

Tot mi mluví z duše, je ještě jedna možnost, mít známého v servisu, který nadhodnotí cenu opravy ve výši rozdílu amortizace a auto pak opraví za daleko nižší cenu a z dílů z vrakoviště ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to o ČP slyším poprvé, že takhle postupujou. Jinak amortizaci, co jsem slyšel, uplatňujou kooperativa, ČSOB a podnikatelská.

Jinak s tím rozpočtem to není zas tak růžový - pojišťovny na to maj tabulky a ani pro ně není problém si nechat zjistit cenu opravy. Navíc si z toho stejně něco strhnou, takže člověk dostane tak 80% z ceny opravy v autorizovaným servisu. Tak bacha na pojistný podvody... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to o ČP slyším poprvé, že takhle postupujou. Jinak amortizaci, co jsem slyšel, uplatňujou kooperativa, ČSOB a podnikatelská.

Jinak s tím rozpočtem to není zas tak růžový - pojišťovny na to maj tabulky a ani pro ně není problém si nechat zjistit cenu opravy. Navíc si z toho stejně něco strhnou, takže člověk dostane tak 80% z ceny opravy v autorizovaným servisu. Tak bacha na pojistný podvody... ;)

NO JISTĚ. :) Však cenu opravy v autorizovaném servisu si pojišťovna sama vyčte z toho rozpisu - ten se samozřejmě musí zakládat na pravdě. Ale "rozpočet" vychází lépe jednak proto, že lze použít díly z druhovýroby, které stojí cca 50% toho co origo díly, a taky "normální" servis si účtuje třeba polovinu sazby než ten autorizovaný. Mám pocit, že v první řadě dělají pojistný podvody přímo pojišťovny - a to na klientech. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:help:

Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám.

Setkali jste se někdo s něčím takovým????

Pak má druhou variantu si opravu uhradit ze svýho havarijního (Kooperativa All Risk), ale tam snad hrozí malus (nevím současný podmínky, dříve tam bonusy/malusy nebyly), navíc spoluúčast 10% a autí je vzatý dost - Mazda 6 Combi, trefili ho na levej zadní roh, auto nepojízdný....

K tý amortizaci - vloni jsem někde četl, že pojišťovny zpravidla amortizují (když už teda) až od 5ti let stáří, nebo od cca 100tis km, pokud teda není auto extrémně poničený dřív, nebo nemá extra nájezd...

já bych to řešil takto:

1. varianta - nechat si škodu proplatit rozpočtem (i s amortizací - amortizace z ceny nových značkových dílů) hodnota práce (normované dle origo servisu) se proplácí 100%

2. nechat opravit ze své havarijní pojistky s úhradou spoluúčasti (bonus neztratíš, protože to je nezaviněná nehoda, pojišťovna si vyplacenou částku bude sama nárokovat na pojišťovně viníka)

rozhodnul bych se podle výšky spoluúčasti vs. výšky amortizace,

takto mi bylo poradíno jedním likvidátorem, jinak amortizace by se měla uplatňovat od pěti let auta nebo 100.000km, tolik nepsaná domluva

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nedavno jak jsem stal u baraku tak nejaky dedula s felicii neodhadl vzdalenost pri parkovani a vrazil to do me :feve: tak jsem hned vylezl protoze jsem to slysel a tak mi rekl ze nenbudem nikoho volat ze mi to zaplati ze mi da 500 lol ze si to mam opravit sam ze se to slepi a natre barvou :smich: tak jsme mu rekl ze vzadnem pripade vyfotil jsem to a jel do skodovky tam mi rekli nraznik 6000 barva 5000 plus prace :prc: no a jak mi likvidator rekl ze amortizace je 30procent dolu tak jsem na nej cumel clovek nic nezavidi a jeste musi platit za opravu, ale je pravda ze ten deda mi naboural 5 roku stary naraznik a ne novy :feve: ale i tak je to bordel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Popisujete tu dvě varianty řešení, buď z pov.ruč. viníka nebo z vlastní havarijky.

A neexistuje ještě třetí varianta? Uplatnit náhradu škody z pov.ruč. viníka (ostatně aspoň přijde o bonusy zmetek, když nic jiného) a teprve zbytek, který nezaplatí pov.ruč.viníka nárokovat ze své havarijky? Mám pocit, že známý to takto řešil a nepřišel na své havarijce ani o bonus, protože se nejednalo o jeho zavinění, "pouze" zaplatil spoluúčast...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...