P2M Vloženo 10. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2007 Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám. Setkali jste se někdo s něčím takovým???? Pak má druhou variantu si opravu uhradit ze svýho havarijního (Kooperativa All Risk), ale tam snad hrozí malus (nevím současný podmínky, dříve tam bonusy/malusy nebyly), navíc spoluúčast 10% a autí je vzatý dost - Mazda 6 Combi, trefili ho na levej zadní roh, auto nepojízdný.... K tý amortizaci - vloni jsem někde četl, že pojišťovny zpravidla amortizují (když už teda) až od 5ti let stáří, nebo od cca 100tis km, pokud teda není auto extrémně poničený dřív, nebo nemá extra nájezd... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Vloženo 10. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2007 Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám. -------------------------------------------------------------------------------------- Nejsu právník, ale stala se mi před lety stejná věc. Rozdíl mezi náhradou od pojišťovny a skutečnou cenou oprav musí váš kamarád uplatnit formou občansko-právní žaloby na úhradu škody zaviněné jednáním oné škodící osoby. Mě tehdy pomohlo to, že mi likvidátor ČP řekl mězi 4 očima na rovinu: "když svůj vůz dáte opravit do tohoto autorizovaného servisu - bla-bla-bla - zařídím proplacení 100% škody. Tehdy jsu na to přistoupil, mě to bylo jedno, hlavně když bylo autí opravené... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P2M Vloženo 10. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Srpen 2007 Petr: Dik za reakci. Jj, to s tim likvidátorem by byla cesta, ale zatím mu to nikdo nenabídl a předpokládám, že procento pravděpodobnosti, že bude likvidátor zaháčkovanej někde u Mazdy, bude asi menší, než spříznění se Škodovkou, o který, předpokládám, se zmiňuješ ty (tady si tykáme ). No a soudit se? Tady v týhle zemi? To asi jako úplně poslední varianta. Já mu řekl, aby zavolal znova tam, kde mu tohle sdělili (asi nějakej help desk), upozornil je, že si hovor nahrává a zopakoval celej hovor znova. Pokud by mu tohle stanovisko, co jsem popsal nahoře, zopakovali i s vědomím, že to bude na záznamu, začal bych tomu přikládat váhu. Jinak to přičítám tomu, že poprvé zřejmě mluvil s nějakým "vzdělaným" operátorem (na likvidátora to dá dneska práci se provolat). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Vloženo 10. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2007 (editace) Já mu řekl, aby zavolal znova tam, kde mu tohle sdělili (asi nějakej help desk), upozornil je, že si hovor nahrává a zopakoval celej hovor znova. Pokud by mu tohle stanovisko, co jsem popsal nahoře, zopakovali i s vědomím, že to bude na záznamu, začal bych tomu přikládat váhu. Jinak to přičítám tomu, že poprvé zřejmě mluvil s nějakým "vzdělaným" operátorem (na likvidátora to dá dneska práci se provolat). P2M bacha! Je potřeba pochopit jednu věc že takovým tím vyhrožováním člověk ujde jen max. půlku cesty.... Lepší je zahrát ze sebe tak trochu blbce (ne každý umí a ne každý chce a zvládne) a zjistit si kontakt přímo na likvidátora (ten, jež fotí auto po nehodě - pozor, někde si to dělají servisy samy, ale zase to pro ně dělá člověk přímo napojený na konkrétní pojišťovnu). No a s tím solidně, u kávy, s citem a bez urážek (on za to nemůže, dělá to, co mu nařídí zaměstnavatel - tedy pojišťovna) zjistit, jak je možno auto opravit tak, aby bylo jako nové a přitom majitele stálo minimum vlastních peněz. Jinak souhlasím: žalobou je možnost získání náhrady strašně malá a hlavně strašně dlouhá a finančně náročná. Proto ta cesta "poníženého" jednání je bohužel cesta nejsnazší... Ne však každý chce a zvládne (bohužel Editováno: 10. Srpen 2007, autor: Petr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P2M Vloženo 10. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 10. Srpen 2007 No o vyhrožování tu nikdo nemluví . Slušně by se jim sdělilo, že hovor je nahrávanej = nemůžou si vymýšlet, co navěsí tomu na druhym konci na nos za bulíky... Dostat se k likvidátorovi, potažmo vytáhnout ho někam stranou na to kafe dneska už ve většině pojišťoven nehrozí - prostě ti nepoví, kdo tě má na starost a i na korespondenci není jméno likvidátora, ale většinou osoby, co pro něj tu korespondenci řeší. Bohužel, mám s pojišťovnama bohatý zkušenosti. A už ani servis, kterej ví, kdo si auto byl nafotit atd. ti nepomůže, protože dneska není pravidlem, že ten, kdo fotil, udělá i zbytek . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr Vloženo 10. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 10. Srpen 2007 No o vyhrožování tu nikdo nemluví . Slušně by se jim sdělilo, že hovor je nahrávanej = nemůžou si vymýšlet, co navěsí tomu na druhym konci na nos za bulíky...Dostat se k likvidátorovi, potažmo vytáhnout ho někam stranou na to kafe dneska už ve většině pojišťoven nehrozí - prostě ti nepoví, kdo tě má na starost a i na korespondenci není jméno likvidátora, ale většinou osoby, co pro něj tu korespondenci řeší. Bohužel, mám s pojišťovnama bohatý zkušenosti. A už ani servis, kterej ví, kdo si auto byl nafotit atd. ti nepomůže, protože dneska není pravidlem, že ten, kdo fotil, udělá i zbytek . Hmmm tak to se hodně změnilo... Koukám, že teď mít nehodu znamená pořádné nervy a pořádný zásah do pěněženky ať jsu viník nebo ne... Uf! Dejte pak vědět, jak to nakonec dopadlo... Pro poučení, jo?! Dík! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gil Vloženo 11. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2007 2 P2M: Je to tak že amortizace u starších aut jak 3 roky je a jediná cesta je soudit se s viníkem, ale není zaručeno jak to dopadne. Obecný pohled pojišťoven je, že pokud ti dají nové ND na tvůj starší vůz tak ti ho "vylepšují" a to musíš zaplatit. Jinak z havarijka bych to určitě neřešil. Je to zhovadilost, ale funguje to tak bohužel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Vloženo 11. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2007 (editace) Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám. Setkali jste se někdo s něčím takovým???? Pak má druhou variantu si opravu uhradit ze svýho havarijního (Kooperativa All Risk), ale tam snad hrozí malus (nevím současný podmínky, dříve tam bonusy/malusy nebyly), navíc spoluúčast 10% a autí je vzatý dost - Mazda 6 Combi, trefili ho na levej zadní roh, auto nepojízdný.... K tý amortizaci - vloni jsem někde četl, že pojišťovny zpravidla amortizují (když už teda) až od 5ti let stáří, nebo od cca 100tis km, pokud teda není auto extrémně poničený dřív, nebo nemá extra nájezd... U staršího auta je BOHUŽEL situace taková, že oprava auta novými díly se bere jako zhodnocení vozidla, ikdyž všichni víme, že vozidlo opravované po nehodě má při pozdějším prodeji nižší cenu než nebourané... Jak už zde bylo zmíněno, tento "nesoulad" se dá řešit pouze občansko-právní žalobou u viníka nehody jako na rozdíl v plnění mezi úhradou od pojišťovny viníka a skutečnou náhradou škody. Co se týká posouzení úhrady celé příp. části ceny dílů, tak toto vyplývá z interních směrnic pojišťovny a navíc je to u každé pojišťovny jiné. Odvíjí se to v závislosti na r.v. vozidla, na najetých km atd. Cenu opravy (t.j. práci a lakování) platí pojišťovna celou a samotnou cenu dílů pak dle amortizace opravovaného vozidla. Já bych doporučoval tento postup: 1. nechat vozidlo prohlédnout zástupcem pojišťovny viníka (zde zřejmě ČP), který vystaví zápis o prohlídce vozu, kde je mj. uveden rozsah opravy 2. s tímto zápisem a vozidlem se dostavit do nejdražšího autorizovaného servisu v okolí, kde je zapotřebí předstírat zájem o opravu u nich, a nechat si od nich rozepsat kalkulaci opravy (rozdělit na cenu nových "originálních" dílů a cenu práce) 3. na základě obdržené kalkulace opravy požádat pojišťovnu viníka o plnění opravy tzv. "rozpočtem" a poukázání peněz na Váš účet, přičemž je zapotřebí, aby viník nehody předtím podepsal souhlas s plněním z jeho pojistky (zde nebývá problém - v opačném případě je účinné pohrozit mu tou žalobou na dorovnání výše škody), 4. zadat neautorizovanému servisu opravu vozidla s tím, aby na opravu použil nové díly z tzv. "druhovýroby". Editováno: 11. Srpen 2007, autor: Milan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Vloženo 11. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2007 (editace) Editováno: 11. Srpen 2007, autor: Milan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 11. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2007 Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám. Setkali jste se někdo s něčím takovým???? Pak má druhou variantu si opravu uhradit ze svýho havarijního (Kooperativa All Risk), ale tam snad hrozí malus (nevím současný podmínky, dříve tam bonusy/malusy nebyly), navíc spoluúčast 10% a autí je vzatý dost - Mazda 6 Combi, trefili ho na levej zadní roh, auto nepojízdný.... K tý amortizaci - vloni jsem někde četl, že pojišťovny zpravidla amortizují (když už teda) až od 5ti let stáří, nebo od cca 100tis km, pokud teda není auto extrémně poničený dřív, nebo nemá extra nájezd... U staršího auta je BOHUŽEL situace taková, že oprava auta novými díly se bere jako zhodnocení vozidla, ikdyž všichni víme, že vozidlo opravované po nehodě má při pozdějším prodeji nižší cenu než nebourané... Jak už zde bylo zmíněno, tento "nesoulad" se dá řešit pouze občansko-právní žalobou u viníka nehody jako na rozdíl v plnění mezi úhradou od pojišťovny viníka a skutečnou náhradou škody. Co se týká posouzení úhrady celé příp. části ceny dílů, tak toto vyplývá z interních směrnic pojišťovny a navíc je to u každé pojišťovny jiné. Odvíjí se to v závislosti na r.v. vozidla v závislosti na najetých km atd. Cenu opravy platí pojišťovna celou a cenu dílů dle amortizace opravovaného vozidla. Já bych doporučoval tento postup: 1. nechat vozidlo prohlédnout zástupcem pojišťovny viníka (zde zřejmě ČP), který vystaví zápis o prohlídce vozu, kde je mj. uveden rozsah opravy 2. s tímto zápisem a vozidlem se dostavit do nejdražšího autorizovaného servisu v okolí, kde je zapotřebí předstírat zájem o opravu u nich a nechat si od nich rozepsat kalkulaci opravy (rozdělit na cenu nových "autorizovaných" dílů a práce) 3. požádat o pojišťovnu viníka o plnění opravy tzv. "rozpočtem" a poukázání peněz na Váš účet, 4. zadat neautorizovanému servisu opravu vozidla s tím, aby na opravu použil nové díly z tzv. "druhovýroby" Tot mi mluví z duše, je ještě jedna možnost, mít známého v servisu, který nadhodnotí cenu opravy ve výši rozdílu amortizace a auto pak opraví za daleko nižší cenu a z dílů z vrakoviště Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
inya Vloženo 11. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2007 Tak to o ČP slyším poprvé, že takhle postupujou. Jinak amortizaci, co jsem slyšel, uplatňujou kooperativa, ČSOB a podnikatelská. Jinak s tím rozpočtem to není zas tak růžový - pojišťovny na to maj tabulky a ani pro ně není problém si nechat zjistit cenu opravy. Navíc si z toho stejně něco strhnou, takže člověk dostane tak 80% z ceny opravy v autorizovaným servisu. Tak bacha na pojistný podvody... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Vloženo 11. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 11. Srpen 2007 Tak to o ČP slyším poprvé, že takhle postupujou. Jinak amortizaci, co jsem slyšel, uplatňujou kooperativa, ČSOB a podnikatelská.Jinak s tím rozpočtem to není zas tak růžový - pojišťovny na to maj tabulky a ani pro ně není problém si nechat zjistit cenu opravy. Navíc si z toho stejně něco strhnou, takže člověk dostane tak 80% z ceny opravy v autorizovaným servisu. Tak bacha na pojistný podvody... NO JISTĚ. Však cenu opravy v autorizovaném servisu si pojišťovna sama vyčte z toho rozpisu - ten se samozřejmě musí zakládat na pravdě. Ale "rozpočet" vychází lépe jednak proto, že lze použít díly z druhovýroby, které stojí cca 50% toho co origo díly, a taky "normální" servis si účtuje třeba polovinu sazby než ten autorizovaný. Mám pocit, že v první řadě dělají pojistný podvody přímo pojišťovny - a to na klientech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 13. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2007 Situace - kamaráda nabourali (4 roky starý auto) a nyní mu pojišťovna viníka (ČP) tvrdí, že pokud dá auto opravit novýma ND, zaplatí mu pouze 50% z jejich ceny, druhou polovinu si bude muset zaplatit sám. Setkali jste se někdo s něčím takovým???? Pak má druhou variantu si opravu uhradit ze svýho havarijního (Kooperativa All Risk), ale tam snad hrozí malus (nevím současný podmínky, dříve tam bonusy/malusy nebyly), navíc spoluúčast 10% a autí je vzatý dost - Mazda 6 Combi, trefili ho na levej zadní roh, auto nepojízdný.... K tý amortizaci - vloni jsem někde četl, že pojišťovny zpravidla amortizují (když už teda) až od 5ti let stáří, nebo od cca 100tis km, pokud teda není auto extrémně poničený dřív, nebo nemá extra nájezd... já bych to řešil takto: 1. varianta - nechat si škodu proplatit rozpočtem (i s amortizací - amortizace z ceny nových značkových dílů) hodnota práce (normované dle origo servisu) se proplácí 100% 2. nechat opravit ze své havarijní pojistky s úhradou spoluúčasti (bonus neztratíš, protože to je nezaviněná nehoda, pojišťovna si vyplacenou částku bude sama nárokovat na pojišťovně viníka) rozhodnul bych se podle výšky spoluúčasti vs. výšky amortizace, takto mi bylo poradíno jedním likvidátorem, jinak amortizace by se měla uplatňovat od pěti let auta nebo 100.000km, tolik nepsaná domluva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kutil_Tim Vloženo 13. Srpen 2007 Sdílet Vloženo 13. Srpen 2007 nedavno jak jsem stal u baraku tak nejaky dedula s felicii neodhadl vzdalenost pri parkovani a vrazil to do me tak jsem hned vylezl protoze jsem to slysel a tak mi rekl ze nenbudem nikoho volat ze mi to zaplati ze mi da 500 ze si to mam opravit sam ze se to slepi a natre barvou tak jsme mu rekl ze vzadnem pripade vyfotil jsem to a jel do skodovky tam mi rekli nraznik 6000 barva 5000 plus prace no a jak mi likvidator rekl ze amortizace je 30procent dolu tak jsem na nej cumel clovek nic nezavidi a jeste musi platit za opravu, ale je pravda ze ten deda mi naboural 5 roku stary naraznik a ne novy ale i tak je to bordel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P2M Vloženo 15. Srpen 2007 Autor Sdílet Vloženo 15. Srpen 2007 Dik fšem za reakce. Kámoš se nakonec rozhodl to pořešit skrz svoji havariku All Risk (10%) spoluúčast, ale zato je to pojistka na hodnotu nového auta. Takže ještě jednou, díky všem . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prtko5 Vloženo 5. Září 2007 Sdílet Vloženo 5. Září 2007 No mě shrnul borec na staré OC dvoje dveře + prah oprava v autorizovaným servise 50.000kč a strhli mi 6.500 kč auto 6 let starý a najeto přes 120.000 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 19. Září 2007 Sdílet Vloženo 19. Září 2007 Popisujete tu dvě varianty řešení, buď z pov.ruč. viníka nebo z vlastní havarijky. A neexistuje ještě třetí varianta? Uplatnit náhradu škody z pov.ruč. viníka (ostatně aspoň přijde o bonusy zmetek, když nic jiného) a teprve zbytek, který nezaplatí pov.ruč.viníka nárokovat ze své havarijky? Mám pocit, že známý to takto řešil a nepřišel na své havarijce ani o bonus, protože se nejednalo o jeho zavinění, "pouze" zaplatil spoluúčast... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kutil_Tim Vloženo 19. Září 2007 Sdílet Vloženo 19. Září 2007 jo presne takhle jak pises se to dela, ale nezapomen ze havarijni je obvykle s poluucasti Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wassermann Vloženo 20. Září 2007 Sdílet Vloženo 20. Září 2007 jo presne takhle jak pises se to dela, ale nezapomen ze havarijni je obvykle s poluucasti Jj, dyť píšu, že zaplatí "pouze" spoluúčast... Chápu ale, že pokud má někdo spoluúčast 10%, tak to "pouze" není levná záležitost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kutil_Tim Vloženo 20. Září 2007 Sdílet Vloženo 20. Září 2007 Jj, dyť píšu, že zaplatí "pouze" spoluúčast... Chápu ale, že pokud má někdo spoluúčast 10%, tak to "pouze" není levná záležitost poresne tak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.