cosmicboy Vloženo 20. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2015 Já si z ryze praktického důvodu koupil v Obi celou gola sadu (Lux), její součástí je právě i nástavec použitelný na výměnu svíček. Kupoval jsem ji před cca. 5ti lety, stála něco mezi 300 a 400 Kč (asi). Konkrétně v mém případě se jedná o sadu, kterou jsem našel na odkazu níže. Z odkazu bych ji ale asi nebral, věřím, že přímo v Obi nemůže stát víc. http://www.sbazar.cz/nakastance/detail/12033874-k-prodeji-lux-tools-gola-sada Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 20. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2015 Já si z ryze praktického důvodu koupil v Obi celou gola sadu (Lux), její součástí je právě i nástavec použitelný na výměnu svíček. Kupoval jsem ji před cca. 5ti lety, stála něco mezi 300 a 400 Kč (asi). Konkrétně v mém případě se jedná o sadu, kterou jsem našel na odkazu níže. Z odkazu bych ji ale asi nebral, věřím, že přímo v Obi nemůže stát víc. http://www.sbazar.cz/nakastance/detail/12033874-k-prodeji-lux-tools-gola-sada Dík za info. Já takovouto sadu mám ale ten klíč na svíčky tam není a tak jsem zvažoval pořídit přímo samotný klíč který by měl ty míry na nastrčení do prohlubně co je svíčka. To zn.: délka klíče /aby nebyl kratší a zase ne dlouhý/ a průměr aby se tam vešel. Já to ještě nerozebral a tak bych nerad potom běhal po kšeftech s rozebraným autem za zády. Celou akci bych pak nafotil i s doprovodným textem - délky klíče, postup a nebezpečí atd.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 21. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2015 zdravím,mám takový trochu teoretický dotaz.Kdysi dávno jsem měl moto Jawu 350,kde byly předepsány svíce s tepelnou hodnotou 7(jestli si dobře pamatuji).V rámci zkoušení a laborování jsem zjistil,že mašina jede podstatně lépe při hodnotě 9(tj studenější svíce).Nezkoušel někdo v HTP studenější svíce?Já vím,že výrobce předepisuje,ale ne vše co píše taky funguje tak,aby se to nedalo vylepšit.Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ch4ser Vloženo 2. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2015 Zdravím, mohl by mi prosím nékdo ověřit jestli svíčky VAG 101905601F pasují do motoru 1.2 HTP 40 KW (AWY) Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 2. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2015 Ahoj. Originál pro tento motor je: 101905617. Číslo: 101905601F je pro Rapida kód motoru CGPC. Stará 1,2 AZQ - 12ti ventil má 101905601B, a ta měla o stupeň jinou tepelnou hodnotu než "40". Předpokládám, že toto bylo zachováno i dál - do Rapida se dávali už jen 12ti ventily. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gtride Vloženo 3. Prosinec 2015 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2015 Pre motor AWY NGK PZFR5D-11 Laser Platinum NGK ZFR5P-G Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 28. Březen 2016 Sdílet Vloženo 28. Březen 2016 tak jsem na začátku roku kouknul do knížky údržby a s hrúzou zjistil, že první výměnu svíček jsem udělal ve 40 000 km, ale pak jsem na to nějak zapomněl a teď mám 105 000. Pročetl jsem zde názory a rady a když mi i v obchodě řekli, že Bosch svíce teď nejsou nic moc ( oni to řekli peprnějc), rozhodl jsem se dát Brisky. Origo byly Bosch, po těch kilometrech jsem nepociťoval nějaké problémy, ani při startu nebo volnoběhu, ale dnes při vymontování už měly mezeru 1,3 mm, což už je dost. Uvidím jak budou šlapat, v létě chci zkusit studenější svíce a porovnat stav a chod motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GOLF10 Vloženo 28. Březen 2016 Sdílet Vloženo 28. Březen 2016 Origo svíčky jsou Brisk a vydrží v pohodě 60 000km t.j. předpis na výměnu svíček..Kup si je na CC autodíly za cca 60 Kč kus a más pokoj a nezkoušel bych žádný experimentování s nimi.Asi tak za mě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GOLF10 Vloženo 28. Březen 2016 Sdílet Vloženo 28. Březen 2016 http://www.cc-autodi...ODA&model=FABIA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sladek Vloženo 29. Březen 2016 Sdílet Vloženo 29. Březen 2016 Však jo, už tam jsou, sice jsem je kupoval v normál krámu, ale objevil jsem v Praze obchod který se specializuje přímo na Brisky.Takže příště.Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Turista Vloženo 4. Září 2016 Sdílet Vloženo 4. Září 2016 (editace) Sám jsem hledal a nenašel rozměry pro domácí úpravu přípravků a tak sem dávám jen pro zajímavost pro ty co začínají pracovat se svíčkami. Klíč 16 mm je za cca. 60 kč ale nástavec je krátký. Vyměním za nástavec o 10 cm delší a ukončený do T /nebo pro ráčnu/. Vytahovák na cívky je z drátu prům. 5 mm - z držadla PVC nádoby na Primalex - vyndání cívky v pohodě a lehce i když to jde i šroubováky. Editováno: 6. Září 2016, autor: Turista Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
swift Vloženo 8. leden 2017 Sdílet Vloženo 8. leden 2017 (editace) ja som prave vymenil sviecky na 1.2 6V 40kW (BMD) za BRISK PREMIUM EVO najazdene 600 km, neviem ci to moze byt svieckami ale spotreba sa mi zvysila rapidne a nejak neklesa za dalsie odpalilo mi teraz 2 cievky naraz pisem o tom tu doteraz som mal original sviecky VW LONGLIFE, vyrobca bol BOSCH a ziaden problem s nimi Neviem comu pripisat tu zvysenu spotrebu, mate s tymito premiovymi BRISKami nejake skusenosti? Editováno: 8. leden 2017, autor: swift Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 8. leden 2017 Sdílet Vloženo 8. leden 2017 My v servise od jisté doby velkých reklamací už nedáváme Bosch .Pokud jsou,dáváme NGK,nikdy s něma nebyl žádný problém.(nebavím se teď ale jen o Fabiích) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GOLF10 Vloženo 9. leden 2017 Sdílet Vloženo 9. leden 2017 Kup tyhle Brrisky DOX15LE-1 a nebudeš mít s něma problémy, jsou to origo co se dávaly při výrobě. Origo svíčky jsou Brisk a vydrží v pohodě 60 000km t.j. předpis na výměnu svíček..Kup si je na CC autodíly za cca 60 Kč kus a más pokoj a nezkoušel bych žádný experimentování s nimi.Asi tak za mě. http://www.cc-autodi...ODA&model=FABIA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 9. leden 2017 Sdílet Vloženo 9. leden 2017 Na PREMIUM EVO mam najeto něco přes 8tis. Při kontrole byly suchý, čistý (jejich teplota je tedy optimální), na spotřebu nemají vliv ani jedním směrem, startovatelnost výborná a žádný problém v celém spektru otáček. Prostě dobře fungující svíčka s žádnými zázračnými vlastnostmi. Nějaký nepatrný rozdíl by se zjistil jedině na "válcích". Tu zvýšenou spotřebu bych přičítal umírajícím cívkám, co si budem namlouvat tyhle svíce dávaj zapalování pěkně zabrat... jde dlouhou o klouzavou jiskru oproti kraťonký u originálů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
swift Vloženo 9. leden 2017 Sdílet Vloženo 9. leden 2017 (editace) tak diky za nazor na PREMIUM EVO, mal som obavu ze som to prestrelil ked som chcel premiu aj v predajni na mna pozerali preco nekupim obycajnu sviecku za 3 EUR a na co kupujem PREMIUM EVO. Som rad, ze si mi objasnil aj to preco moje stare cievky zrazu zahynuli ma to logiku diky! Editováno: 10. leden 2017, autor: Malta necituj předchozí příspěvek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
swift Vloženo 12. leden 2017 Sdílet Vloženo 12. leden 2017 no... tak dnes som doriesil moje nestartujuce auto, chybu som hladal v cievkach ale v hlave som mal stale, ze 600 km dozadu som menil tie sviecky za BRISK PREMIUM EVO a odvtedy motor zere o 2 l/100 km viac a sprava sa nestabilne. DNES: vymenime vsetky cievky za nove - NIC, motor stale nestartuje toci toci ale nestartuje (padaju nazory na preskoceny rozvod, comu sa pri 1.2 6V cudujem). vymenime sviecky za obycajne zakladne DENSO osadime stare cievky a zrazu motor nabehne na prvu supu a pradie si ako nic. Nasledne spravim 200 km a spotreba je zase tam kde ju poznam na 6.3 l/100 km oproti tej na BRISK PREMIUM EVO svieckach, ktora sa pohybovala stale nad 8l/100 km. Motor je kludny uplne inak sa sprava, skratka zrazu je vsetko ako ma... Zajtra idu BRISK PREMIUM EVO s tymto popisom na reklamaciu a BRISK uz nechcem viac vidiet stratil som 4 dni casu riesenim problemu kedze sa mi to stalo mimo domu a dalsich 100 EUR na okolnostiach s tym suvisiacich (odtah+prijazd k autu+riesenie problemu...) dmiklos - som prekvapeny, ze ti tie sviecky funguju a si spokojny nechapem tomu skutocne nechapem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubo44 Vloženo 12. leden 2017 Sdílet Vloženo 12. leden 2017 Tie sviečky su zaujimave. Dal som nove sviečky do 6V a začalo isť na dva valce hned po naštartovani. VAG že druhy valec tak som dal nazad stare svičky a krasne bežal motor. Ešte 1/2 roka to tak bežalo potom sa auto vyradilo a predalo tak neviem čo bolo dalej. Predpokladal som že je načata cievka a je na odchode ale ešte 1/2 roka auto behalo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 13. leden 2017 Sdílet Vloženo 13. leden 2017 swift: "dmiklos - som prekvapeny, ze ti tie sviecky funguju a si spokojny nechapem tomu skutocne nechapem... " Tak zmetek může být čína i BRISK (jsou celkem nové, takže fejk lze asi vyloučit, i když...). Je to o tom, že každý chceme něco vyzkoušet (jinak nemlátíme ani pazourkem). První můj pokus byl s tuningovými brisky DOR14LGS - měli suprovou startovatelnost, řekl bych lehce lepší spotřebu, motor táhnul pěkně až do červenýho, ale bylo to takový "gumový" nemělo prostě bod, kdy se začne něco dít. Ne že by to nejelo - táhlo to na všechny rychlosti, ale v těch 3; 3,5 tisících ten motor prostě neožil. Pak jsem zkusil BOSCH Super 4 - řekl bych horší spotřeba a startovatelnost (i když stále výborná, ale ne na první převalení pístu), ale zmizela taková ta "mldlost" nebo jak to nazvat. A nyní tedy ty EVO brisky - starovatelnost o chloupeček pomalejší, než u těch tuningovejch, ale suprová i v mrazech, spotřeba dobrá a motor od těch 3-3,5 krásně táhne až k omezovači. Jak už jsem psal když jsem na ně po pár tisících koukal byly suchý, vypálený, žádný náznak tavení nebo tak něco a bylo vidět, že opravdu pálí po celém obvodu. Nemůžu si stěžovat, u tohodle motůrku nejde ani tak o to že by mu přibylo několik koní, ale spíš o to, aby zapálili 100x ze sta.... se všemi následnými pozitivy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gourney Vloženo 14. leden 2017 Sdílet Vloženo 14. leden 2017 Díky za podrobné skúsenosti. Ani by som nečakal že rôzne druhy sviečok budú mať až taký vplyv na jazdu. Boli to všetko sviečky s predpísanými parametrami (teplota, odtrh), či si experimentoval s mierne odlišnými? Máš skúsenosti ešte s inými typmi - ja používam NGK tak ma zaujímajú hlavne tie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 14. leden 2017 Sdílet Vloženo 14. leden 2017 Všechny měly hodnoty určené pro AZQ (tedy hlavně teplota) jiskra u těch kruhových je extrémně dlouhá, to se sériovými nedá srovnávat. Pak je samo více zatěžováno zapalování a nezanedbatelný je i stav motoru - moje spotřeba oleje je od výměny k výměně (cca do 10tis.) 00 nic, ale umím si představit, že pokud se tyto svíčky zaolejují, že prostě přestanou pálit. Pak jedině laborovat s teplejšími, ale tam je i riziko jejich destrukce. NGK jsem zatím nezkoušel, nemám takové nájezdy jako Malta a aby s jedním typem byly nějaké zkušenosti, je potřeba s nimi pár tisíc najet a absolvovat všechna roční období...(nebo alespoň zimu a léto). Až budu za cca 4tis. měnit olej tak na ně zase číhnu ( budou mít najeto 12, 13tis) tam už se dá hodnotit, v jakém budou stavu. Když bude zájem, můžu sem pak dát foto... Ale jak říkám, záleží na tom, jak na tom je konkrétní motor - spotřeba oleje, karbonové úsady, tlaky atd. co jednomu vyhovuje, druhý nezkousne. Je to chuti zkoušet. Odtrh, předstih ani směs už holt jako u š105/120 nevyladíme... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mode Vloženo 15. Březen 2017 Sdílet Vloženo 15. Březen 2017 (editace) Len pre info BME pri 152tkm tak vypadajú NGK po 40tkm. Motor bežal normálne. Výmena len preventívna Zaujímavé sú depozity na elektródach... ak niekto podľa toho diagnostikuje stav motora... Vymenil som za Denso, motor stíchol na volnobeh o 1dB (objektívne namerané...). Pri pridaní plynu je zvuk motora s novými Denso hladší s NGK mal ostrejší (raceový) zvuk. Zaujímavé Denso má iný tvar elktród. Dal som Denso lebo mám s nimi lepšie skúsenosti s moto. NGK už asi nieje čo bývalo. Editováno: 15. Březen 2017, autor: mode doplnok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 1. Květen 2017 Sdílet Vloženo 1. Květen 2017 Jak jsem v lednu slíbil, dávám foto těch EVO Brisků. Stav po 12 001 km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
swift Vloženo 1. Květen 2017 Sdílet Vloženo 1. Květen 2017 (editace) ja som prekvapeny, ze ti motor s tymi svieckami funguje vobec, ako som pisal vyssie tie moje Brisky EVO mi sposobili spotrebu o 2 l/100 km vyssiu, trasenie motora a vydrzali 800 km a nenastartoval som nakoniec vobec a starosti s odtahom a vsetkym za dalsich 150 EUR kvoli svieckam. Dal som ich na reklamaciu z BRISKu prislo vyjadrenie, ze tym svieckam nic neni, napriek tomu mi ale z Autotechny vratili peniaze takze aspon z ich strany ferovy pristup. Odkedy som vymenil Brisky EVO za obycajne DENSO mam klud vsetko funguje a najazdenych 12.000 km bez problemov... Editováno: 1. Květen 2017, autor: Pawouk Odstraněna citace - bezprostředně předcházející příspěvek se necituje! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
GOLF10 Vloženo 1. Květen 2017 Sdílet Vloženo 1. Květen 2017 ja som prekvapeny, ze ti motor s tymi svieckami funguje vobec, ako som pisal vyssie tie moje Brisky EVO mi sposobili spotrebu o 2 l/100 km vyssiu, trasenie motora a vydrzali 800 km a nenastartoval som nakoniec vobec a starosti s odtahom a vsetkym za dalsich 150 EUR kvoli svieckam. Dal som ich na reklamaciu z BRISKu prislo vyjadrenie, ze tym svieckam nic neni, napriek tomu mi ale z Autotechny vratili peniaze takze aspon z ich strany ferovy pristup. Odkedy som vymenil Brisky EVO za obycajne DENSO mam klud vsetko funguje a najazdenych 12.000 km bez problemov... Takhle vypadaji moje svičky ,když jsem ke teď měnil.Jsou to taky Brisk,ale origo co tam patří.Odesláno z mého Metal pomocí Tapatalk Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.