standavfr Vloženo 22. Květen 2015 Sdílet Vloženo 22. Květen 2015 Jistě myslíš uložení stabilizátoru,na polosách žádné silentbloky nejsou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomáš Slabý Vloženo 2. Červen 2015 Sdílet Vloženo 2. Červen 2015 Tak s prichodem jara a vyssich teplot se vrzani vyresilo samo. Jeste bych se chtel zeptat, nedelaji se na naftovou Fabii Combi sportovni podvozky, ale se snizenim tak 10-15 mm? Nechci primarne auto snizovat, ale radsi bych tuzsi podvozek. A urcite nechci stavitko, nevyuzijiho, zatim jsem zadny takovy nenasel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinro Vloženo 20. Srpen 2015 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2015 (editace) V 2. 6. 2015 na 10:36, Tomáš Slabý napsal: Tak s prichodem jara a vyssich teplot se vrzani vyresilo samo. Jeste bych se chtel zeptat, nedelaji se na naftovou Fabii Combi sportovni podvozky, ale se snizenim tak 10-15 mm? Nechci primarne auto snizovat, ale radsi bych tuzsi podvozek. A urcite nechci stavitko, nevyuzijiho, zatim jsem zadny takovy nenasel. Tuhost podvozku určují tlumiče, takže je pro tebe řešení zakoupit jakékoliv sportovní tlumiče s nezkrácenou pístnicí. Pružiny k tomu ani tak nepotřebuješ. Takové tlumiče například zde: https://tatechnix.cz/13042-fabia-1 Editováno: 4. Prosinec 2018, autor: Martinro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kapucaaa Vloženo 11. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2015 Mam taky problem, menil som si zadne tlmice na fabii 1.4MPI 50kw, dal som tam bilsteiny. No ale k veci..... Na tu vrchnu maticu uz na vybratom vymontovanom tlmici som mal akurat poruke len obycajny vydlicovy kluc, nie s tim ockom, ako sa to pritahuje na ten hriadel. A teraz mam haluze ci som to dobre pritiahol lebo na jednom tlmici je o jeden zavit viac pritiahnuty, ten druhy mi uz viac nesiel dotiahnut aj ten stary tlmic bol nejak zapeceny do toho ulozenia som ho musel vyklepnut s kladivkom, tak to potom neslo ani lepsie zatiahnut, Zatiahol som jak som vladal no len tim vydlicovym sa to buh vi ako nedalo uchopit. Moja otazka znie ci sa to moze nejak povolit a vylietiet mi tlmic pocas jazdy alebo tak neco.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skoda_felicia Vloženo 14. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2015 Zdravím. Potřeboval bych poradit. Mam 1.9TD Fabii combi '04 a již nějaký čas při přejíždění nerovnosti na silnici vždy slyším vrzání a cele auto se jako rozhýbe. Sem tam se objevi i takové rány. To rozhýbání bývá i když projíždím zatáčku. Myslíte, že to budou tlumiče? Netuším kdy a jestli vůbec se někdy měnily. Když už by se měnily, mám nechat vyměnit jak přední a zadní? Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 14. Říjen 2015 Sdílet Vloženo 14. Říjen 2015 toto väčšinou spôsobujú utrhnuté zadné silenbloky predných ramien Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
White TDi Vloženo 23. Duben 2016 Sdílet Vloženo 23. Duben 2016 Zdravím všechny fabkaře, dodělavaji mi tlumiče tak chci zainvestovat do podvozku, rád bych něco kvalitního ale za rozumné peníze, po dlouhém bádani zkoumáni a čtení sem dospěl k názoru že nejlepší jsou asi pružiny Eibach ktere se dají na fabii combi kterou mám pořídit již za 3600Kč, což je super. Ale nevím jaké tlumiče k tomu koupit taky za nejaké rozumné peníze, nechci překročit hranici 4 000kč takže se nabízeji 2 varianty, originál tlumiče Fabia 1 combi nebo tlumiče z Fabie RS ktere taky dokažu sehnat za 4000tis, nicméně mam strach se zadních tlumiču protože fabia rs je krátka a já mám combika, máte nekdo RSzadní tlumiče na kombíku? Připadě jak se chovají, nechi kupovat nějaké činy ale taky nechci aby to bylo ultra tvrdé protože fabka je tvrdá i na 14" kolech a já tam mam 16" a je to auto pro každodení ježdění. A taky se chci zeptat jak moc (jestli ma zmeřeno někdo na geometrii) se pohne odklon kol směrem dovnitř když auto snízím o 30mm jestli bude třeba pilovat díry v ramenu nebo to bude cajk. A za další se chci zeptat jestli je tlumič z fabie rs kratší celkově nebo jestli je ktatší jenom pístnice nebo je stejně dlouhý jako na klasickou fabku. Děkuji za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 11. Květen 2017 Sdílet Vloženo 11. Květen 2017 Aky velky mnohohran je na uchyteni spodnej casti tlmica? 14ka? Dakujem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 17. Květen 2017 Sdílet Vloženo 17. Květen 2017 Chcem sa opytat objednal som tlmice predne 6Q0 413 031 AM a na ne prachovky 6N0 413 175 A rovnakej znacky no prachovky su na spodnom obvode voci tlmicu volne, nieco tam este ma ist? horna cast prachovky pekne sadne do horneho ulozenia-loziska. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 18. Květen 2017 Sdílet Vloženo 18. Květen 2017 Prachovka ze spod volná je,takže to neřeš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krtek6 Vloženo 22. Květen 2017 Sdílet Vloženo 22. Květen 2017 (editace) Má někdo zkušenosti s výrobcem DACO?? Taliáni?.. tlumič za 500,- je docela dobrej kauf pokud to nebude zmetek edit: může mi někdo prosím říct, jaké jsou potřeba klíče na spodní a horní šrouby?..Velikost? A zda to lze odskrutkovat normálníma stranovýma nebo jestli je potřeba očko popř. ráčna? Editováno: 23. Květen 2017, autor: Krtek6 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gloomik Vloženo 23. Květen 2017 Sdílet Vloženo 23. Květen 2017 Zdravím, rád bych se zeptal. Mám cca 5let ve sklepě fungl nové tlumiče Kayaba Gas-a-Just a rád bych je prodal. Nestihl jsem je hodit na auto a auto nechal sešrotovat. Mám kupce, ale jeden tlumič byl trošku od oleje. žádná louže, vypadá to, jako by větší kapka stekla po tlumiči. Je to normální? Skladováno cca 5let naležato. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 23. Květen 2017 Sdílet Vloženo 23. Květen 2017 Normální to není. Je divné,že ještě nebyli v provozu a už jeden teče. Plyn z něj bude taky asi pryč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gloomik Vloženo 23. Květen 2017 Sdílet Vloženo 23. Květen 2017 Njn, v ruce zřejmě nezjistím, jak na tom jsou. Vrací se oba a stlačit jdou oba stejně težce. Říkal jsem si, jestli to není nějaký konzervační olej, ale to je asi hloupost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 23. Květen 2017 Sdílet Vloženo 23. Květen 2017 Jistě v ruce to nepoznáš. Jen namontovat a jet na test tlumičů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinro Vloženo 19. leden 2018 Sdílet Vloženo 19. leden 2018 (editace) Udělal jsem zkušenost s měřením tlumičů. Byl jsem na výměně tlumičů a pak náhodou na srazu jsem si nechal udělat zadarmo měření tlumičů. Vyšlo mi na zadku 30%. Bylo to Fabia 1 Kombi SDI. Jsem z ústí nad labem. Tak jsem zajel k vw klubákům do servisu, kde mi vysvětlili, že měření tlumičů je velká blamáž. Není to o tom že by to nefungovalo ale oni to neumí měřit. Prostě nepřipraví podmínky tak, aby to vyšlo. Breno z vw-club.cz mě poslal do servisdecin.cz ať si to nechám přeměřit tam ( dělá tam pajice z vw clubu ). Na měření vyšlo 93% s odchylkou +-5%. Auto seřizovali váhou a kalibrovali. Něco i nakládali. Což na sraze nedělali. Takže já bych z toho závěry úplně nedělal. Test tlumičů dělaný naprd neni moc průkazný. Nicméně dělal jsem v Atesu v Jilemnici tlumiče a tlumiće se oblijou olejem teda hlavně pístnice. Nový tlumiće můžou být od oleje. Starý nesmí. Editováno: 19. leden 2018, autor: Martinro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 19. leden 2018 Sdílet Vloženo 19. leden 2018 S výměnou těch zadních tlumičů tak trochu souvisí jedna věc,kterou jindy hledáte...Když vyndáte ty plastové vložky zadních nadkolí,tak na hořejší straně,směrem jako od toho tlumiče k blatníku, jsou zátky do dutiny lemu blatníku.Nedostanete se k nim,pokud nemáte ty vložky venku.Tohle potom marně hledáte třeba týden potom,co jste měnili tlumiče,nebo dorazy,když chcete stříkat dutiny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SafaCZ Vloženo 7. Březen 2018 Sdílet Vloženo 7. Březen 2018 Jaký zadní tlumič na fabii sedan motor AQW 1.4 50kw MPI. Děkuji. Je vhodný např. tento: http://www.hanza-autodily.cz/tlumic-zadni-bilstein-b4-fabia-hatchcombisedan-19-109589/d-70812/ ? Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 7. Březen 2018 Sdílet Vloženo 7. Březen 2018 Můžeš tam dát tyhle,můžeš tam dát i několikanásobně dražší a kvalitnější,záleží,co od nich očekáváš,jakou výdrž a kolik jsi ochoten investovat.Také uvaž,jestli v tom autě jezdíš převážně sám,nebo vás tam jezdí 5,s plným kufrem a připojeným vlekem.Kup také rovnou ty pěnové dorazy,ty bude jistě potřeba vyměnit také.Případně ještě můžeš,když si prohlížíš ty nabídky barevných žlutých a červených tlumičů,pokud se ti to líbí zvážit,že jestli chceš takové,můžeš si ty černé před montáží nabarvit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SafaCZ Vloženo 8. Březen 2018 Sdílet Vloženo 8. Březen 2018 (editace) před 10 hodinami, DAVID7001 napsal: Můžeš tam dát tyhle,můžeš tam dát i několikanásobně dražší a kvalitnější,záleží,co od nich očekáváš,jakou výdrž a kolik jsi ochoten investovat.Také uvaž,jestli v tom autě jezdíš převážně sám,nebo vás tam jezdí 5,s plným kufrem a připojeným vlekem.Kup také rovnou ty pěnové dorazy,ty bude jistě potřeba vyměnit také.Případně ještě můžeš,když si prohlížíš ty nabídky barevných žlutých a červených tlumičů,pokud se ti to líbí zvážit,že jestli chceš takové,můžeš si ty černé před montáží nabarvit. Díky za info. Mě šlo o to, že někde jsem viděl tlumiče, které jsou jak na hatchback, tak sedan i combi. Některé zas mají, že jsou jen na sedan a combi. Tak právě proto se ptám, jestli jsou vhodné na sedan a nebo jestli to je jedno a můžou se tam dát i na hatchback? :-) A jde mi hlavně o cenu. Je to auto na ježdění do práce po rovince 5km tam a 5km zpět. Editováno: 8. Březen 2018, autor: SafaCZ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza K. Vloženo 8. Březen 2018 Sdílet Vloženo 8. Březen 2018 Já už si Bilsteiny na fabii nikdy nekoupím, šel bych do dražších. Mám je na zadku a po roce (50k km) začaly při teplotách pod 5 °C dost klepat. Furt sem chodil a špicloval uši jestli mlátí horní uložení, nebo silentblok nápravy. Když jsem to rozhodil, všechno se tvářilo v pořádku, jsou to fakt ty tlumiče. Tlučou obě strany. Takže za mě bilstein už ne. Ale fungujou normálně, tudíž jestli nejsi citlivý na pazvuky.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DAVID7001 Vloženo 8. Březen 2018 Sdílet Vloženo 8. Březen 2018 Ty tlumiče jsou rozměrově stejné.Podle výrobců bude různá účinnost a také cena.Říkám,záleží na zatížení toho auta,záleží také na rozměru kol,která používáš to vše má na komfort jízdy vliv.Pokud s autem jezdíš převážně sám 5km tam a zpět,tak nějaké extra super tlumiče nepotřebuješ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jakub Miklas Vloženo 11. Červen 2018 Sdílet Vloženo 11. Červen 2018 Zdravím Vás,mám takový problém nebo né problém,ale spíš nevím co se mohlo stát a zda by mi někdo poradil. Koupil jsem Fábii RS 96kw po mechanikovi,v pěkném stavu a s hodně vyměněnýma věcma. Bylo to na sportovních pružinách ( tlumiče Kaybo nebo jak se to píše ) a originál pružiny ( bez vad na pohled ) jsem dostal s sebou. Bydlím ale bohužel na dědině kde se se sportovním podvozkem nikde nedostanu a tak sem auto vezl do servisu vyměnit pružiny a udělat geometrii. Ještě pán od kterého jsem auto koupil mi říkal a i ukázal,co všechno bylo vyměněné....defakto komplet podvozek s horním uložením,tyčky,čepy a řízení,atd. Auto sem tedy dovezl do servisu,vyzvedl ho ( všechno bylo v pořádku ) a po nájezdu asi 100-150 km jsem vyjížděl z parkoviště a jak jsem točil volanten na levou stranu ( pravá v pořádku ) tak se ozývalo takové lupání,jak když máte zatáhlé brzdy a zvedáte auto před barákem na heveru. Dělo se to pouze při točení na levou stranu v rozjížděcí rychlosti,jinak už né a to samé když sem najížděl na patník pravým kolem a levé bylo chvilku bez zátěže. Obešel jsem auto a všiml jsem si že na levé straně je pružina zároven z podběhem ( je tam takový zub ) a na pravé straně je cca 3mm mezera. Má to nějakou souvislost ? Popřípadě,je něco co se mohlo v servisu zanedbat ? Jde mi o to že auto jsem vezl poměrně z daleka,doma na tom najezdil dalších tisíc a víc km bez problému,vyměním pružiny a je problém ? Nemůže být něco jen špatně dotažené ? Děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MarkusDelRey Vloženo 11. Červen 2018 Sdílet Vloženo 11. Červen 2018 To pukanie pri vytacani volantom som zazil 2x raz to bolo pridrete lozisko-horne ulozenie tlmica a nasledne mi praskol spodok pruziny, a druhe homokineticky klb ktory bol zrejme este original 153t km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jakub Miklas Vloženo 11. Červen 2018 Sdílet Vloženo 11. Červen 2018 MarkusDelRey.....Tak to je paráda,pružina nebyla nijak vadná a ani není prasklá ( na podvozku vidět prasklá nejde,držel jsem ji v rukou než se tam dala ) a aby se přidřelo ložisko během výměny tlumiče se mi taky nezdá,kor když uložení bylo nové....každopádně mně to moc nepotěšilo a hold budu muset navštívit servis. Děkuji za odpověd Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.