Květen 5, 201015 r Tak to by bylo super. V pátek jedu na test tlumičů tak uvidím. Akorát jsem koukal, že u klasiky je rozdíl mezi krátkou a combi verzí, tak snad na sedana ty z RS pásnou. Pružiny jsou snad v pohodě, nějak nemůžu zjistit výrobce, ale mechanik říkal, že jsou nějaké "progresivní"? Mají totiž zajímavé "závity" kousek hustě, kousek řidčeji... Tak snad to houpání není tím.
Květen 7, 201015 r Tak jsem byl dnes na měření tlumičů - přední KO (najeto 75t km ( ) zadní tak z 60%. Takže musím pořídit nové tlumiče na předek. přemýšlím nad: http://www.skoda-dil...2-roomster.html (tlumiče na RS), ale rád bych třeba od firmy KAYABA. Poraďte mi prosím, pro jaký model automobilu mám tlumiče hledat, pokud nechci pro standardní ver.FABIE. Díky moc. P.S. na autě jsou pružiny V-MAXX -35mm Upraveno Květen 7, 201015 r od Shalibaba
Červenec 7, 201015 r Máte zkušenosti s tlumiči Bilstein? Dle referencí jsou velmi kvalitní, avšak tužší než originály. Mám ale dojem, že hodnotící mají vetšinou kombinaci sníženého podvozku a sportovní řady tlumičů. Příliš se v nabídce Bilsteinu neorientuju, ale nabízí snad i nižší klasickou řadu tlumičů. Chtěl bych něco s podobnou charakteristikou originálních tlumičů. edit: Po seznámení s prodejní nabídkou by měly být ty pravé Bilstein B4. Jsou značené jako náhrada originálu a tedy "nesportovní" verze. Má někdo reálnou zkušenost? Další možnosti: Sachs - podobná charakteristika jako origo tlumiče (někde jsem četl dokonce hodnocení "houpačky"), kvalita OK Ateso - český výrobce (dodavatel škodovky), snad shodný díl s origo, našel jsem jen hodně záporné reference na tlumiče pro Š120... Monroe - podobná charakteristika jako origo (mají několik řad, za podobnou cenu), kvalita snad OK orignál - tuto možnost též nezavrhuji, ale cena je o dost vyšší a nejspíš jde o české Ateso, které stojí cca 1200 Kč předek, 900,- zadek Upraveno Červenec 8, 201015 r od rkonf
Červenec 14, 201015 r Ahojky bohužel mě dodejchal zadní tlumič tak se chci zeptat je rozdíl plynokapalinovy nebo plynovy a pokud jo ktery jsou asi tak lepší použít,páč bych moh mít Bilsteiny za dobrou cenu ale uvádí se u nich plynovy.Podle mne je to stejné označení. Jsou tlumiče combi a krátká stejná,myslím uchycení. Upraveno Červenec 14, 201015 r od Vlasta
Červenec 15, 201015 r Pokud je to Bilstein B4, tak je to klasicky plynokapalina. Ale bacha na to, ač jsou B4 ve třídě standard, jsou o dost tužší než originály. Pokud jde o uchycení krátká/kombi, tak by to mělo být stejné, jde hlavně o tuhost tlumiče. Edit: Nakonec se opravuji... B4 jsou dle zkušeností tužší v případě OI, na Fabii jsou srovnatelné s originály (možná o chloupek tužší), vlastní zkušenost. Upraveno Duben 8, 201114 r od rkonf
Červenec 16, 201015 r Tak Bilstein B4 jsem po prostudování zkušeností v sekci OI zavrhl. Určitě to jsou vynikající tlumiče, ale na pražské silnice se díky zvýšené tuhosti příliš nehodí. Monroe mají údajně problémy s životností a o Atesu se mi nepodařilo najít vůbec žádné reference. Horkým kandidátem je tedy Sachs. Náhrady originálních tlumičů označují jako Super Touring. Pro zadní nápravu nabízejí plynokapalinové (stejně jako origo) a pro přední kapalinové i plynokapalinové. Origo přední tlumiče jsou kapalinové. Plynokapalinové mají výhodu, že neztrácejí vlastnosti při vyšším zatížení. Ovšem jejich charakteristika je obecně tužší než u klasické kapaliny. Má někdo zkušenost s předním plynokapalinovými tlumiči Super Touring na Fabii? V prvé řadě mi jde o komfort, nechci nic tužšího než originál tlumiče. Upraveno Červenec 18, 201015 r od rkonf
Srpen 18, 201015 r Já mám na origo tlumičích 210tis km a už to taky docela mlátí do podvozku:)) Takže taky po něčem budu pokukovat
Srpen 18, 201015 r chlapci kdyby jste někdo chtěl moc pěkný Kyaby G-excel, tak tu mám za směšnou cenu z mého auta - najeto necelých 30tkm, jeto jednu zimu....+ k tomu přidám nové dorazy dyštak SZ jináč dle mě nej náhrady jsou právě KYB a Bielstein B4
Září 24, 201014 r Máte zkušenosti s tlumiči Bilstein? Dle referencí jsou velmi kvalitní, avšak tužší než originály. Mám ale dojem, že hodnotící mají vetšinou kombinaci sníženého podvozku a sportovní řady tlumičů. Příliš se v nabídce Bilsteinu neorientuju, ale nabízí snad i nižší klasickou řadu tlumičů. Chtěl bych něco s podobnou charakteristikou originálních tlumičů. edit: Po seznámení s prodejní nabídkou by měly být ty pravé Bilstein B4. Jsou značené jako náhrada originálu a tedy "nesportovní" verze. Má někdo reálnou zkušenost? Další možnosti: Sachs - podobná charakteristika jako origo tlumiče (někde jsem četl dokonce hodnocení "houpačky"), kvalita OK Ateso - český výrobce (dodavatel škodovky), snad shodný díl s origo, našel jsem jen hodně záporné reference na tlumiče pro Š120... Monroe - podobná charakteristika jako origo (mají několik řad, za podobnou cenu), kvalita snad OK orignál - tuto možnost též nezavrhuji, ale cena je o dost vyšší a nejspíš jde o české Ateso, které stojí cca 1200 Kč předek, 900,- zadek Ahoj, dovolím si rozporovat uváděné info, týkající se výrobců originálních tlumičů(do prvovýroby FABIA I), takže mám tyto informace: zadní tlumiče vyrábí MONROE CZECHIA přední tlumiče se vyrábí v Braunschweig(Německo) Topolíno Upraveno Září 24, 201014 r od Topolíno
Září 27, 201014 r Díky za informace. O tlumičích Ateso jsem žádné další informace nenašel, takže asi vypadávají ze hry. Výměnu plánuju na jaro a asi jsem už nastudoval většinu toho co se dalo. Nejblíže vlastnostem originálních tlumičů bude patrně Sachs Super Touring. On-line katalog pro moje auto nabízí na předek kapalinové i plynokapalinové, ale dle čísla dílu VW jsou ty plynokapalinové pro sportovní podvozek, takže půjdu do klasických kapalinových. Bilstein B4 je také výzva, kvalita je věřím vynikající, bohužel jsem nenašel prakticky žádné zkušenosti s B4 a standardními pružinami na Fabii. Téměř všechny zkušenosti (na všech možných vozech) hovoří o horší filtraci krátkých příčných nerovností, což je pro mě docela problém - Praha.
Říjen 12, 201014 r zdar chlapi, mám dva dotazy- 1) kolik stojí (jestli někdo ví) origo tlumiče na FRS v autorizáku? A jestli by bylo už vhodný je měnit, když mám najeto 170tisíc. 2) Je vhodno měnit tlumiče i s pružinama? Pružiny se cenově pohybují jak? Díky
Říjen 13, 201014 r Přední tlumič cca 2200,-/ks, zadní 1400/ks. Myslím, že 170 tkm už bude vhodná doba. Záleží kde jezdíš a jestli je to znát na jízdním projevu auta. Pružiny se většinou nemění, pokud si auto nějak výrazně "nesesedlo", tak bych to neřešil. Ceny se můžu pokusit zjistit (počítám tak 1000-2000/ks).
Říjen 13, 201014 r To bys byl hodnej kdyby ses mrknul i na ty pružiny. Čas na výměnu už fakt asi bude protože občas pravý tlumič vrže a klepe. Houpačka to není ale už to asi nebude jako za nova. A i ty pružiny si myslím že budou unavený... Díky
Říjen 13, 201014 r Dej tam rovnou sportovní. http://podvozek.k-tuning.cz/2296/sportovni-pruziny-skoda-fabia-25-25mm.html
Listopad 6, 201014 r Máte někdo nějaké skušenosti s tlumičema viz odkaz: http://aukro.cz/item1274366772_sportovni_tlumice_skoda_fabia_00_07_ta_technix.html Snížení -2cm bych bral,je to na seriovy pružiny a nemuselo by to bejt tvrdy jako sport.pružiny. Upraveno Listopad 6, 201014 r od Vlasta
Leden 6, 201114 r Zdravim všechny, nevim zda nezakládám zbytečně další téma ale nikde sem to tu nenašel. Chci vyměnit po 120 tis. km tlumiče a nevim zda koupit kapalinové anebo plynové. Předem sem se rozhodl pro značku Billstein. Jaké s im máte zkušenosti ? Díky všem za odpovědi :-)
Leden 6, 201114 r jako náhradu za origo tlumiče na Fabii bych uznal jen dvě možnosti: 1.) Bilstein B4 2.) Kyaba exel-G obojí je plynokapalina a obojí je lehce tužší....cena krásná a narozdíl od Monroe něco vydrží
Leden 21, 201114 r Tak jsem koupil ty Bilsteiny. Ještě se zeptám co dalšího potřebuju k výměně? Dorazy a prachovky už mám ale ještě jsou potřeba nějaký šrouby a matky ne ? Nevíte přesně jaký a jejich počet? Děkuji za odpověď :-)
Leden 21, 201114 r Já jsem dělal ve 208000km i horní uložení tlumiče + axiální ložisko, v dílenský příručce píšou vyměnit šroub tlumiče, tak jsem ho vyměnil taky, kupodivu oba původní dorazy byly ve výborným stavu, takže jsem je neměnil, ale to jsem zjistil, až jsem tlumič rozebral. Taky jsem měnil silentbloky ramene a auto je v klidu. Dával jsem taky billsteiny B4.
Leden 22, 201114 r To jsi měnil tlumiče až po 200 tisících? Já mám najeto 120 a mám původní, měnim je spíš preventivně protože se mi už zdá auto takový uskákaný :-D A co ty Bilsteiny? Prej jsou tvrdší než origo, je to nějak znát ?
Leden 22, 201114 r Jsou trochu tvrdší, ale když je vyměníš za špatný, tak poznáš přínos. Jaký jsou se teprve pozná , až přehodím na letní gumy s nižším profilem. Ale bral jsem je z www.autodílycz.cz za 890,- Kč- jeden, což je gut. Ale je to podstatně lepší, měnil jse vše na nápravě- silentbloky, gumy stab. , čepy, axiál. ložiska.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.