Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Když jsem měnil letní kola, všiml jsem si, že mám více sjetý vnitřek levého předního kola. Tak jsem jel na geometrii , kde mi zjistili kromě rozbíhavosti kol také větší odklon l.předního kola. Sbíhavost seřídili a s odklonem prý nejde nic udělat.

Ještě napíšu přesné hodnoty: vlevo počáteční odklon - 2 st. 12 min konečný odklon - 2 st.

vpravo počáteční odklon - 30 min konečný odklon - 54 min

Požadované hodnoty jsou prý do - 1 st.

Děkuji všem za radu

Upraveno od RLP

Odklon by měl jít hnout přesazením nápravy, ale byla by to pakárna to chytit přesně - podle mě..

Odklon by měl jít hnout přesazením nápravy, ale byla by to pakárna to chytit přesně - podle mě..

přesazením nápravy ????

taky nechápu jak by to chěl mello dělat.

Já to vlastně vím jenom náhodu, protože jak jsem psal v jiném threadu, tak mi kamarád měnil tlumiče a u pravého předního kola, kde vadila poloosa, tak šel místo cestou povolení poloosy cestou povolení nápravy a když jí dotahoval zpět, tak ho hodně zarazilo, že nemá přesné dosedací body, resp, že má před dotažením poměrně velké vůle, kdy lze hýbat do všech stran a ovlivnit tím odklony i záklony kol. :help:

  • Autor

No jo,ale kdyby se hnulo celou nápravou, tak se posune do většího odklonu zase druhé kolo.,ne? Jinak ten odklon nejde řešit?? :help:

  • Autor

To mi nikdo neumí poradit?? :)

Já to vlastně vím jenom náhodu, protože jak jsem psal v jiném threadu, tak mi kamarád měnil tlumiče a u pravého předního kola, kde vadila poloosa, tak šel místo cestou povolení poloosy cestou povolení nápravy a když jí dotahoval zpět, tak ho hodně zarazilo, že nemá přesné dosedací body, resp, že má před dotažením poměrně velké vůle, kdy lze hýbat do všech stran a ovlivnit tím odklony i záklony kol. :help:

To máš sice pravdu..ale rozhodíš tím zase druhou stranu.... :smich: Nápravnice má být vystředěná!!!!! ;)

To mi nikdo neumí poradit?? :)

jakou má tvoje auto minulost...?nebylo bořený na předek...?nech si přeměřit přední část karoserie...klempíři mají přesný rozměry kolik od kud kam má být..

pokud to máš někde ustřelený už to nebude sedět.

jakou má tvoje auto minulost...?nebylo bořený na předek...?nech si přeměřit přední část karoserie...klempíři mají přesný rozměry kolik od kud kam má být..

pokud to máš někde ustřelený už to nebude sedět.

Souhlasím, nech to přeměřit. Na přední nápravě se dá seřizovat jen sbíhavost, ostatní parametry jsou již dané a nedají se nijak nastavit.

Souhlasím, nech to přeměřit. Na přední nápravě se dá seřizovat jen sbíhavost, ostatní parametry jsou již dané a nedají se nijak nastavit.

trochu přeci jo, vůlemi v dírách u horního uložení tlumiče a čepu ramene, ale jinak ne

trochu přeci jo, vůlemi v dírách u horního uložení tlumiče a čepu ramene, ale jinak ne

JJ tím dohoníš jen velmi málo...

Odklon může rozhodit ohnutý tlumič hned nad těhlicí. Ale proč se tu řeší jeden stupeň?

Měl jsi velkou rozbíhavost.

  • Autor

Rozbíhavé jsem měl jen pravé kolo, to také seřizovali a větší odklon má jak jsem psal levé kolo. Při jízdě s tím nemám žadné problémy, jen je víc sjetý vnitřech levého letního kola. Nevím, jestli mám podnikat nějakou opravu, třeba výměnu tlumiče,

když vlastně nevím, jestli se to tím vyřeší???

Rozbíhavé jsem měl jen pravé kolo, to také seřizovali a větší odklon má jak jsem psal levé kolo. Při jízdě s tím nemám žadné problémy, jen je víc sjetý vnitřech levého letního kola. Nevím, jestli mám podnikat nějakou opravu, třeba výměnu tlumiče,

když vlastně nevím, jestli se to tím vyřeší???

A už sis nechal přeměřit tu kastli...?Přední část-motorový prostor,kde jsou hlavně klobouky... ;)

Kluci, nestrašte ho kvůli jednomu stupni. Bůh ví, kolik mají ty naše.

Jesně, že rozbíhavé bylo jen jedno kolo. Ale to by Ti auto zatáčelo při volantu rovně. Vždycky je jedno kolo sjeté víc.

  • Autor

Kde se provádí to přeměření karoserie? Já bych ten jeden stupeň taky moc neřešil, ale nechce se mi příliš brzy měnit pneu. Uvidím na jaře, jestli se to nezlepší srovnáním té rozbíhavosti.

Díky

Já bych z toho taky nedělal takovu vědu. ;)

Kde se provádí to přeměření karoserie? Já bych ten jeden stupeň taky moc neřešil, ale nechce se mi příliš brzy měnit pneu. Uvidím na jaře, jestli se to nezlepší srovnáním té rozbíhavosti.

Díky

kastli ti přeměří klempíř... ;) O sbíhavost ani tak nejde,ta se dá doladit jde spíš o odklon/záklon kola...Kámoš měl lehce bouranou F byla na stolici,srovnáno,ustrojeno(vše sedělo perfektně) pak na geometrii zjistily odklon na pedním levém kole...návrat ke klempířoj,přeměřen předek a zjistilo se že klobouk byl o 0,5cm posunutej...ještě si s tím klempíř trochu pohrál a pak na geometrii vše v normě.... :)

  • Autor

Díky za radu, ale pořád nevím, který klempíř je schopen tu kastli přeměřit. Myslíš, že každý klempíř co pracuje s plechem??

Nikdy jsem neslyšel, že by klempíři toto dělali a ještě byli schopni to nějak upravit???

Díky za radu, ale pořád nevím, který klempíř je schopen tu kastli přeměřit. Myslíš, že každý klempíř co pracuje s plechem??

Nikdy jsem neslyšel, že by klempíři toto dělali a ještě byli schopni to nějak upravit???

Mám na mysli autoklempíře..... ;) A jak rovnají,vytahují nosníky,kastle...??jsou daný rozměry výrobcem a ty musejí mít,aby mohli dát auto do puvodního stavu..

nejlíp,když se stavíš ve škodovce...tam je mít 100% budou...

  • 2 týdny později...

Môže to ešte byť spôsobené zlou výmenou "hlavy guľového gĺbu" (tak to mali nazvané v obchode). Je to taký kĺbik na konci ramena uchytený na ramene nápravy 3 skrutkami a druhou stranou drží celý náboj kolesa. To bol aj môj prípad. Fabču som kúpil už opravenú po "ľahkej" búračke a 2 roky som v pohode jazdil, lenže keď som za tie 2 rôčky zodral celú sadu gúm (najmä vnútorné strany) a geometria bola v poriadku okrem odklonu ľavého predného kolesa, tak som to celé rozobral a s hrôzou som zistil, že ten kĺb je určený pre pravú stranu. Vymenil som ho za nový, zbehol na geometriu a už som vysmiaty :)

Inak, mali by to byť schopný zmerať a vyhodnotiť aj v servise pri meraní geometrie a rozmerov vozidla. Veď sú na to "majstri" ;)

  • 1 rok později...

Ahoj.K tomuhle se taky přidám.Vletěl jsem do díry a odnesla to guma, trochu odřený elektron, ale hlavně ohlé rameno.Už je všechno opravené, ale na geometriii mi zjistili odklon na levém kole 1 stupeň a na pravém 1stupeň 53min.Je to moc?Vím kolik je požadováno,jsem mimo o 0,5 a 1 stupeň ale zajímá mě z praxe jestli má smysl to řešit.Auto se chová normálně.Jestli se nějaká strana sjíždí víc zatím nepoznám.Ale výměna tlumiče(ů), v pravo i stěhlicí je dalších pár tisíc v háji. :feve:

Upraveno od diddi

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.