Publikováno Prosinec 2, 200717 r zdravim komunitu škoda tak jsem se v létě stal majitelem octavie 1,9 tdi. s příchodem prvních mrazíků už nejde na první cuk zjistil jsem že 2 žhavičky maj nejlepší za sebou tak se chci optat jakou značku/typ by jste doporučili hledal jsem tu na foru nějakej link ale asi jsem slepej dik za odpovědi
Prosinec 3, 200717 r Origo bývají buď Bosch C 250 202 022 nebo Beru 0 100 226 227 http://www.mjauto.cz/akce.htm Kdybys trochu pohledal tak přesně tento dotaz tu byl nedávno. Upraveno Listopad 5, 201212 r od žralok
Listopad 4, 201212 r Nedávno moje auto O1 1.9TDI ALH 2003 začalo hůř startovat, proměřil jsem žhavící svíčky a jedna má 560 ohmů ostatní kolem jednoho ohmu. Koupil jsem všechny čtyři svíčky N 101 401 05 Bosch. Dnes jsem se dal do výměny. Začal jsem tou vadnou, nová nešla moc dobře našroubovat, po vyčistění závitu je tam, utažená 15Nm. Další se také povedla. Až ta třetí, prostě nešla povolit a nešla. Nakonec jsem myslel, že už povolila, ale utrhla se jen ta matka Původní svíčky tam jsou Beru 0 100 226 227. Uřízl jsem tu vadnou svíčku v místě, v jakém se utrhla, abych viděl jak je materiál silný. Napadá mě zkusit do té díry udělat levý závit M6 možná M8. Vnitřní průměr je ve svíčce cca 5mm, vnější 8.5mm a v místě závitu asi 11,5mm, takže M6 by mělo jít udělat, a hloubka je asi 10mm. Do toho našroubovat nějaký šroub a zkusit tu dojebanou svíčku vyšroubovat. Nesetkal se někdo se stejným problémem, nebo nemáte lepší nápad jak ji demontovat ?
Listopad 4, 201212 r Zkusil bych vytahováky, fungují suprově - http://www.batacz.cz/dovozove-profi-naradi/sady-naradi/Sada-vytahovak-zalomenych-sroubu-P15106-81835.html
Listopad 5, 201212 r Ryhlejsi je vzit nejakou odpovidajici velikosti maticku z kvalitniho matrose a nasadit ji na to a pak fiii cóčkem svareckou ji proste opatrne provarit vnitrkem aby se spojila svice s matici..pak zchladit a povolit.Tim ze to provaris tak se to tim teplem i povoli v tom zavitu. Jen si musis zkusit jak velka matice ti tam vleze abys na ni dal nastrcak...Samosebou odpojit baterku i altik. Ty vytahovaky jsou fajn, ale uz jsem videl jak se primo ve zhacicce ulomil i ten vytahovak a nakonec to resil navod co jsem tu napsal. Jen to chce ale presne navarit, aby to slo do stredu osy
Listopad 12, 201212 r Vylomil jsem zbytek elektrody co je uprostřed svíčky a vyzkoušel vytahovák, což nebyl vůbec dobrý nápad, jen to tu svíčku víc roztáhlo až nahoře praskla... Svářečku nemám a ani s ní neumím, takže jsem skončil. Už jsem to odvezl opraváři aby se pokusil s tím něco udělat. Říkal, že se asi bude muset sundat hlava. Takže z banální opravy je jen velký průser. Kdo vymyslel udělat jemný závit do hliníku...
Listopad 12, 201212 r To mi připomnělo jeden příběh. Kámoš si před pár léty řekl, že asi dva dny před odjezdem na dovolenou na svém Fáčku vymění svíčky. Nevím jak se mu to povedlo, ale jedna mu zůstala v hlavě. Jeho pocity si sice dovedu představit, ale nechtěl bych je sdílet. Upraveno Listopad 12, 201212 r od Wojnar
Listopad 12, 201212 r žhavičky jsem dal vyměnit minulý týden. Mechanikovi to trvalo cca 15 minut. Jenom jedna šla hůře povolit, ale po 7 letech dobrý. Originál byly BERU a stejné jsem dodal. Taky jsem se obával, že to půjde špatně, ale dopadlo to dobře
Listopad 13, 201212 r Jak na to, jak povolit bez utržení je nějaký zaručený návod mě to čeká taky, tak abych
Listopad 13, 201212 r Mně napadá kousek trubky s vnitřním průměrem aby šla nasadit na žhavičku a opřela se i šestihran a jemně krátkým středně silným úderem po ní klepnout kladívkem. Takový "ťukec". Ale možná je to kravina a někdo s více zkušenostmi mi vynadá. Upraveno Listopad 13, 201212 r od Wojnar
Listopad 13, 201212 r Ale není to kravina .Ten jemný ťukec není někdy k zahození ,ale musí to být na správné místo.
Březen 30, 201312 r Zapomněl jsem napsat jak jsem dopadl... Opravář se pokusil navařit na zbytek svíčky šroub, ale stejně to nešlo povolit. Nakonec musela hlava dolů, hlavu dal opravit dalšímu opraváři který se na opravy hlav specializuje, ten to vyjiskřil a protáhl závity. Nechal jsem rovnou vyměnit i rozvody, když už to bylo celý rozebraný, protože bych je stejně musel dělat za 15000 km. Takže mám vyměněné rozvody, těsnění pod hlavou, šrouby... mám toho co vyměnil plnou krabici Celá tahle sranda stála 15500,- Nyní auto startuje parádně, jen se mi zdá že je motor hlučnější, ale možná se mi to jen zdá. A taky jsem měl po opravě "tvrdou brzdu" = večer zaparkuju a ráno když šlápnu na brzdu než nastartuju tak je nedál tvrdej, po nastartování, když se vytvoří podtlak pedál normálně klesne. Dřív auto klidně týden stálo a brzda byla měkká, prostě jakoby to neudrželo podtlak. Teď po 3 měsících od opravy mám tvrdý pedál tak možná jednou za 14 dní, asi se ta netěsnost zatahuje
Duben 1, 201312 r Hlučnější motor = kontrola základního předvstřiku. Po rozvodech je nutná kontrola. Pokud je větší je hlučnější.
Duben 1, 201312 r ja som zalomil tiez zhavicku a hlava nemusi ist vobec dolu staci to vediet odvrtat a mat nato taky pribravok cez ktori to odvrtas a po odvrtani cast sviecky vytiahnes pekne magnetom :kol-47:robota tak na 2 hod minimalne Upraveno Duben 1, 201312 r od sparcp gti
Duben 1, 201312 r Taky jsem měnil před zimou žhaviče. Povoloval jsem to na teplém motoru. Bylo to velký napětí, hlavně u poslední, kdy jsem si říkal už mám "vyhráno". Dotahoval jsem to momentem 15Nm.
Duben 1, 201312 r Tak to mě žhavička se jen protáčí a nejde ven ani zašroubovat okolo jdou bublinky(prognóza stržený závit v hlavě motoru) Takže jsem si pěkně vydělal z ceny 600kč za svíčky se vyšplhala na 3600
Duben 5, 201312 r Takže oprava žhavičky je udělána nešla odvrtat tak musela dát jiná hlava a oprava vyšla na 5tís
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.