Přejít na obsah

Vyhřívané trysky ostřikovačů


Jered

Doporučené příspěvky

Tak ja viem na 100% ze som si za to nepriplatil. :) Vcera mi primrzla este letna zmes. :) Takze dnes som musel do garaze pockat kym sa rozmrzne a vystriekat ju komplet von a naliat tam zimnu. :) Bo sa chystam na dlhsiu cestu a nerad by som bez ostrekovacov... :)

Ale urobil som chybu ked som si nepriplatil. Ale kto mal vediet, ze boli z Lucnice... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že mě zamrzla taky letní směs, ale podlě mě to bylo zmrzle už v hadičkách a tam vyhřívaní není. Tak právě nevím jak to s tím je.

Tak ted se dívám s tou pojistkou to není dobrý nápad, protože na ta pojistka tam bude vždycky. Je to pojistka č. 26 a je u ní napsáno: Vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, ostřikovače skel. Snad jen, že by se změnila hodnota pojistky ale to pochybuji. :mellow:

Tak nejaky dalsi napad jak to zjistit?

Editováno: , autor: Jered
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že mě zamrzla taky letní směs, ale podlě mě to bylo zmrzle už v hadičkách a tam vyhřívaní není. Tak právě nevím jak to s tím je.

Tak ted se dívám s tou pojistkou to není dobrý nápad, protože na ta pojistka tam bude vždycky. Je to pojistka č. 26 a je u ní napsáno: Vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, ostřikovače skel. Snad jen, že by se změnila hodnota pojistky ale to pochybuji. :mellow:

Tak nejaky dalsi napad jak to zjistit?

to je uplne jednoduche, sundej ten plast na kterym jsou trysky a podivej se jetli ti do nich dou dratky !!!!! kdyz ne tak je tam nemas a jestli ano mas je tam! lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš pravdu, je to zrejme na jednej poistke s čerpadlom ostrekov, na FI je na to separe poistka.

Ale to znamená že je to napájané po zopnutí klúčiku

No právě že mě zamrzla taky letní směs, ale podlě mě to bylo zmrzle už v hadičkách a tam vyhřívaní není. Tak právě nevím jak to s tím je.

Tak ted se dívám s tou pojistkou to není dobrý nápad, protože na ta pojistka tam bude vždycky. Je to pojistka č. 26 a je u ní napsáno: Vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla, ostřikovače skel. Snad jen, že by se změnila hodnota pojistky ale to pochybuji. :mellow:

Tak nejaky dalsi napad jak to zjistit?

Máš nejakú divnú logiku a máš zlé info.

Čo by to malo za význam aby to hrialo len pri ostreku??? si mysliš že jak to zapneš je tam jhneď 10°C na tej tryske?

Vyhrievanie je kontinuálne pokial je klúčik v zapalovaní a zapnutý.

Vyhrievací člen zvyšovaním teploty zväčšuje odpor takže pri zahriatí nemá takú spotrebu ako pri studenom stave.

To že sú to len trysky je v poriadku, bola by to divočina aby bola hriata aj hadica k nim od nádržky, ajkeď sa také hadice už robia ale nie na ostrekovače.

Nakolko zimná zmes nezamrzne ak nieje nejak divoko riedená tie hadice nemusia byť vyhrievané, proste v hadici a nádržke to nezamrzne. Ale do trysky sa zvonku môže dostať voda a kôli tomu sa vyhrievajú. Ak je niekto lajdák a nechá si tam alebo tom nedajbože doleje letnú, musí to rozmraziť a vystriekať a doliať ako to urobil RomanKo.

Si si tym isty ? Ja mam info, ze funguju len pri striekani, co sa mi zda aj logickejsie.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš nejakú divnú logiku a máš zlé info.

Neviem co je na tej logike divne. Ja som to aspon objednaval z dovodu, aby sa striekala tepla voda na sklo. Prietokove ohrievace predsa existuju. Poznam presne taketo systemy a to bol dovod preco som to objednaval, skoda (dokonca sa mi zda, ze to bolo v brozurke, ale to som si nie isty). Ak je to tak ako hovoris unika mi zmysel. Ani na starej octavke ani na starej fabii sa mi nikdy nestalo, zeby mi zamrzly trysky a ziadna takata vymozenost tam nebola, takto je to potom len zbytocny zrac benzinu....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Priznavam som lajdak. Alebo som to podcenil. Bo na zigulaku som do toho lial destilku aj pri minus 5 a stale ostrekovalo. :) Dovod? Trysky som mal na kapote a po zohriati motora som mal vdaka ulozeniu nadobky ostreku a ulozenia trysiek primo na plechovej horucej kapote vzdy fajn rozmrazenu vodu a teda nebol ziaden problem. :) Ale na Roomovi je to na umelohmotnej krytke ktora je izolovana od motora a teda zamrzne. Takze som to podcenil a letna zmes mi zamrzla. Stacilo ale 30 minut v garazi s vyhriatym motorom a uz slo striekat. Ked som vymenil za zimnu do -20C tak dnes v -5C uplne v pohode.

Ale nefandil by som si ze tam je nejaky prietokovy vyhrievac ktory ti bude striekat 15C vodicku na tvoje celne sklicko. :) Je to zbytocny luxus. Staci obycajna nemrznuca zmes a ofukovanie celneho skla aspon tych 18-19C na ventilatore 2. Aj to len v pripade ze mrholi pri -5C ako dnes. Nie zmes, ale samotny dazd mi zacal zamrzat na celnom skle...tak tom to riesil uz spominanym ofukom a za chvilku vsetko pekne roztopene. Takze ziadne bojlery si brat nemusite. :)

A to vyhrievanie bude na principe ako vravi profor (kusok dratiku omotaneho okolo dyz). Tak je to aj so spetnymi zrkadlami aj so zadnym sklom. Jednoduche a ucinne. Ale musi to vyhrievat bud v kuse alebo ked sa nieco zapne. keby sa to malo zopnut az v momente ostreku...bolo by to na nic pretoze by sa nestihlo nic vyhriat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako som pisal, vyhrieva to stale.

Striekať teplu vodu na studene sklo je kravina, hneď zamrzne, veď daj do kastlika na vyrobu ladu studenu vodu a ddo druheho teplu. Zistiš ktora hneď zamrzne, takisto aj ja keď umyvam auto na ručnej wapke tak po vosku ktory je teply keď dojdem domov mam zamrznute kvapky všade.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako som pisal, vyhrieva to stale.

Striekať teplu vodu na studene sklo je kravina, hneď zamrzne, veď daj do kastlika na vyrobu ladu studenu vodu a ddo druheho teplu. Zistiš ktora hneď zamrzne, takisto aj ja keď umyvam auto na ručnej wapke tak po vosku ktory je teply keď dojdem domov mam zamrznute kvapky všade.

Jo jo je znama vec ze tepla voda zamrzne driv nez studena !!! :p kdo neveri at strci 2 sklenicky za okno ( samo teplou a studenou).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano niekedy. Ci to plati pre tekutinu co sa leje do stieracov a 3s co ju mam zohriatu na skle, je dost otazne. Ak nie je cielom vyhrievanych trysiek predohrev vody, potom sa mi absolutne straca zmysel tohoto zariadenia...

Konecne ide konfigurator a tam je napisane, ze je to proti zamrzaniu ostrekovacov, takze som sa mylil, vsimnut si to tak pred kupov lol

Editováno: , autor: majko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano niekedy. Ci to plati pre tekutinu co sa leje do stieracov a 3s co ju mam zohriatu na skle, je dost otazne. Ak nie je cielom vyhrievanych trysiek predohrev vody, potom sa mi absolutne straca zmysel tohoto zariadenia...

Konecne ide konfigurator a tam je napisane, ze je to proti zamrzaniu ostrekovacov, takze som sa mylil, vsimnut si to tak pred kupov lol

mno aha., ale to preci bylo jasne ihned. ohriva to jen ostrikovace, ne celou nadrzku., muaheheeheehe., u Vas na Balkane to musi byt psina. nemrznouci slozka ve smesi je tekava, takze po nejake dode trysky mohou zamrzat, proto se predehrivaji, pokud ale nechas v ostrikovaci obyc vodu, tak to zamrzne cele., :p mnoo naskocil jsi na reklmani trik skodovky. ale nebud smutny takovych je nas vic.

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno aha., ale to preci bylo jasne ihned. ohriva to jen ostrikovace
Sakra nachytali ma, ja som videl verzie s prietokovym ohrievacom (aj od webasto ?) a nejak som sa nad tym nedostatocne zamyslel :p Uz z ceny mi to malo byt asi jasne.
u Vas na Balkane
Nie nie na tom sidisku nebyvam lol
to musi byt psina. nemrznouci slozka ve smesi je tekava, takze po nejake dode trysky mohou zamrzat,
No jo no, mozno to len niekto ten mojej kvapaline zabudol povedat, ze ma zamrznut :p Editováno: , autor: majko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Tak já vyhřívání trysek dodělával předloni. Vodní kanál musí dolů + stěrače. Měl jsem origo konektory,ale kabeláž jsem si dělal sám,takže největší"problém"byl natáhnout proud od pojistky za skříňky (spínané napětí klíčkem,po zapnutí klíčku stálé napětí) Je to Termistor,takže si odpor-příkon reguluje sám :-))

Kabeláž je ve vodním kanále nacvakaná na uchytky. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

ahoj, mám dotaz: jak sundám kryt abych se dostal k trysce ostřikovače? musí jít dolů i stěrače? nějak se mi stalo, že při ostřiku předního skla mi z ostřiků vyletěla ta dýza. pěkně si cinkla o sklo, ale už jsem ji nenašel. prosím pokud možno i s obrázky. díky

post-22278-0-79005200-1314129297_thumb.j

post-22278-0-78666600-1314129307_thumb.j

Editováno: , autor: buchty_s_makem
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...