Přejít na obsah

elekricke okna od Jablotron


almi

Doporučené příspěvky

Nazdar kolegovia! má niekto skúsenosť s dorobením elektriky na predne okná od jablotronu? Chcel by som to skombinovať s origo ovládačmi, už to niekto skúšal?

Já dělal okna z origo příslušenství (myslím, že to dělá pro škodovku Molpir) je to z originál ovladačema a šlape to dobře, montáž jednoduchá, akorát to nemá dojezd nahoru snad lze vyřešit nějakým relátkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

okna od jablotronu jsem používal vpředu i vzadu u feldy, montáž relativně v pohodě. kvalita nic moc. v porovná s origo okny v té době už i ve feldě to bylo nebe a dudy. je znát, jedou pomaleji a po čase odchází silonové zubaté kolečko do kterého zajíždí jako protikus kovový šnek. samostatně nesehnatelné jako náhradní díl. V průběhu používání jsem si nadával že jsem nedal o pár stovek víc a nekoupil origo. do fábie bych nad tím ani neuvažoval. reakce kolegů na tyto univerzální okna jsou vesměs stejné, neprodává to jen jablotron ale i několik jiných firem, původem vše pochází odjinut a to od italské firmy. u nás v republice není nikdo výrobcem, pouze to zde firmy prodávají, jablotronu nevyjímaje.

co se týče dojezdů, lze dodělat přímo dokoupením jednotky ke každému oknu a poté jsou dojezdy pro každé okno zvlášť podle toho u kterého okna je jednotka domontovaná. Tyto jednotky nabízí jablotron zhruba za 500kč na jedno okno, avšak opět není výrobce. Tyto dojezdy mají jednu nevýhodu, nechovají se jako dojezdy u fábie. zde stačí ťuknout a hned se okno rozjede až dolu, následujícím stiskem se okno zastaví. docela problém je trocha inteligence s ovládáním třeba při otevření jen na kousek okna dolů nebo povytažení okna o třetinu. těžko se to popisuje,ale dalo by se říct že s dojezdy mají ty okna tendenci se stále rozjíždět do plného otevření a zavření, uživatelsky neděláte nic jiného než "chytáte" okno.

Co se týče dodělání na origo spínače tak ano s dojezdy lze, dojezdové jednotky mají vyvedeny ovládací vodiče na spínače, silová relé jsou v jednotkách. Vpřípadě použití oken bez dojezdu se napřímo nenechají použít origo ovladače, protože bez dojezdů se spíná přímo přes spínač běh motoru

Takže sám za sebe, použití ve dvou autech a debatování s lidmi, kteří měli tyto univerzály už nikdy. Ano pravdou je cena, ke které jsem onehdá také přihlédl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

okna od jablotronu jsem používal vpředu i vzadu u feldy, montáž relativně v pohodě. kvalita nic moc. v porovná s origo okny v té době už i ve feldě to bylo nebe a dudy. je znát, jedou pomaleji a po čase odchází silonové zubaté kolečko do kterého zajíždí jako protikus kovový šnek. samostatně nesehnatelné jako náhradní díl. V průběhu používání jsem si nadával že jsem nedal o pár stovek víc a nekoupil origo. do fábie bych nad tím ani neuvažoval. reakce kolegů na tyto univerzální okna jsou vesměs stejné, neprodává to jen jablotron ale i několik jiných firem, původem vše pochází odjinut a to od italské firmy. u nás v republice není nikdo výrobcem, pouze to zde firmy prodávají, jablotronu nevyjímaje.

co se týče dojezdů, lze dodělat přímo dokoupením jednotky ke každému oknu a poté jsou dojezdy pro každé okno zvlášť podle toho u kterého okna je jednotka domontovaná. Tyto jednotky nabízí jablotron zhruba za 500kč na jedno okno, avšak opět není výrobce. Tyto dojezdy mají jednu nevýhodu, nechovají se jako dojezdy u fábie. zde stačí ťuknout a hned se okno rozjede až dolu, následujícím stiskem se okno zastaví. docela problém je trocha inteligence s ovládáním třeba při otevření jen na kousek okna dolů nebo povytažení okna o třetinu. těžko se to popisuje,ale dalo by se říct že s dojezdy mají ty okna tendenci se stále rozjíždět do plného otevření a zavření, uživatelsky neděláte nic jiného než "chytáte" okno.

Co se týče dodělání na origo spínače tak ano s dojezdy lze, dojezdové jednotky mají vyvedeny ovládací vodiče na spínače, silová relé jsou v jednotkách. Vpřípadě použití oken bez dojezdu se napřímo nenechají použít origo ovladače, protože bez dojezdů se spíná přímo přes spínač běh motoru

Takže sám za sebe, použití ve dvou autech a debatování s lidmi, kteří měli tyto univerzály už nikdy. Ano pravdou je cena, ke které jsem onehdá také přihlédl

Vymontoval som ich 7 a mám ich aj na mojom aute štvrtý rok aj s dobehom a úplne bez problémov. Montáž je jednoduchá, mení sa len kľučka za motor. Dojazdy mám tiež z Jablotronu a logika sa mi zdá byť zase lepšia, nemusím stále držať stlačené tlačítko - ale to je môj osobný názor a vec zvyku. Jednu veľkú výhodu má dorábaná sada, že to pripojíš na stále napájanie a okná fungujú stále.

Pokiaľ by si chcel origo ovládač, budeš ho musieť upravovať . Jedna poloha (dojazd) by nemal byť problém cez dojazdový modul, ale druhá poloha (beh len počas stlačeného spínača) asi bude trochu problém. Spínač nemá silové kontakty, musel by si doplniť relé (dve pre každé dvere, alebo upraviť dojazdový modul) a nejaký elektronický spínač, ktorý by bol spínaný tlačítkom okien.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych tohle vůbec neřešil… Originál okna mě vyšli na míň než Jablotron… Všechno co k tomu potřebuješ je 2x el. plechy do dveří(kolem 1500kč/ks), ovladače do dveří (max. 1000,-oba) a jestli náš úplný holátko Fabii tak i komfortku (do 1000kč)…ceny z fora. Pak nějaký ty svorkovnice do dveří,dráty,izolačku,…

Zapojeni elektriky je pro někoho kdo se trosku vyzná v el. schématech snadný… Mě to dělal známý za 2000,- komplet, ani jsem na to nešáhnul…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vymontoval som ich 7 a mám ich aj na mojom aute štvrtý rok aj s dobehom a úplne bez problémov. Montáž je jednoduchá, mení sa len kľučka za motor. Dojazdy mám tiež z Jablotronu a logika sa mi zdá byť zase lepšia, nemusím stále držať stlačené tlačítko - ale to je môj osobný názor a vec zvyku. Jednu veľkú výhodu má dorábaná sada, že to pripojíš na stále napájanie a okná fungujú stále.

Pokiaľ by si chcel origo ovládač, budeš ho musieť upravovať . Jedna poloha (dojazd) by nemal byť problém cez dojazdový modul, ale druhá poloha (beh len počas stlačeného spínača) asi bude trochu problém. Spínač nemá silové kontakty, musel by si doplniť relé (dve pre každé dvere, alebo upraviť dojazdový modul) a nejaký elektronický spínač, ktorý by bol spínaný tlačítkom okien.

No ja už mám sadu motorčekov s káblami a spínačmi, len to prevedenie a možnosti umiestnenia sa mi absolútne nepozdávajú....preto by som chcel kúpiť tie dojazdy a origo tlačítka. Potrebujem vedieť či to tak niekto má alebo čo je potrebné presne urobiť aby to fungovalo aspoň trochu ako origo:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určo to ide len by to bolo treba skusiť a ak by tie gumky v oriho spinašoch nefachali, bolo by treba ako pisal Koldo dorobiť moduly

aké gumky sú v origo spínačoch? Ja som tomu rozumel tak, že origo sú iba impulzné (signálne) spínače a pri zapojení bez dojazdov by zhoreli... Potreboval by som osobnú skúsenosť ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak takto nejak som dorabal el. okna ja. Ide o jablotron sadu , spinace , moduly dojazdu a kablovacku som si samozrejme prerobil sam. Hadzem nejake foto ako som vyrabal kable spinace a tak.

Foto 1 a 2 -madla zavarene do roviny, foto 3 vyrezy na spinace , foto 4 spinace v madle, foto5 a 6 a madla su uz v kozenke :) foto 7a8 trosku vyrobenej kablovacky, 9 riadny bordel pri vyrobe ;) a vysledny efekt v dverach.

Okn amaju svoje jednotky dojazdov pripojene na alarm , takze pri zamknuti auta to pekne dovre okienka.

post-6725-1201646256_thumb.jpg

post-6725-1201646284_thumb.jpg

post-6725-1201646364_thumb.jpg

post-6725-1201646408_thumb.jpg

post-6725-1201646471_thumb.jpg

post-6725-1201646511_thumb.jpg

post-6725-1201646560_thumb.jpg

post-6725-1201646574_thumb.jpg

post-6725-1201646692_thumb.jpg

post-6725-1201646706_thumb.jpg

post-6725-1201646718_thumb.jpg

Editováno: , autor: peto105L
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aké gumky sú v origo spínačoch? Ja som tomu rozumel tak, že origo sú iba impulzné (signálne) spínače a pri zapojení bez dojazdov by zhoreli... Potreboval by som osobnú skúsenosť ....

V origo spínačoch nie sú klasické kontakty, ale meander na plošnom spoji a tlačidlo pritlačí na tento meander vodivú gumu (ako v DO na TV). Tým vytvorí signál pre RJ, ktorá potom tieto signály spracuje a vykoná príslušnú akciu. Zjednodušene -buď spína relé motora v ovládaných dverách alebo posiela tento signál po CANe do druhých dverí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V origo spínačoch nie sú klasické kontakty, ale meander na plošnom spoji a tlačidlo pritlačí na tento meander vodivú gumu (ako v DO na TV). Tým vytvorí signál pre RJ, ktorá potom tieto signály spracuje a vykoná príslušnú akciu. Zjednodušene -buď spína relé motora v ovládaných dverách alebo posiela tento signál po CANe do druhých dverí.

To by ale znamenalo, že pokiaľ použijem dojazdové moduly, tak by mali byť origo prepínače bez rizika použiteľné....

to peto 105l: tak to si sa s tým pekne vyhral.....čím si vyplnil ten otvor na plaste?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by ale znamenalo, že pokiaľ použijem dojazdové moduly, tak by mali byť origo prepínače bez rizika použiteľné....

to peto 105l: tak to si sa s tým pekne vyhral.....čím si vyplnil ten otvor na plaste?

Normalne som isiel k Jednemu co opravuje polamane, naburane narazniky a spytal som sa ho, ci to dokaze niecim vyplnit ,pozvarat tak aby to bolo v rovine a sli tam dat spinace.Odrezal tu vanicku a vlozil tam taky kus plastu hrubeho asi 2,5mm a zavaril, tak ja to vidis na obrazku. Za 2 kilecka to bolo pozvarane a uz len calunnik :)

Inac tiez som chcel povodne origo madla s tymi spinacmi , ale nakoniec som to riesil takto. Ale v podstate by to islo aj cez tie origo madla ,kedze kazde okno ma svoju riadiacu jednotku dojazdu a cez tie vypinace mi idu tiez len signaly do jednotiek.

post-6725-1201800686_thumb.jpg

Editováno: , autor: peto105L
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by ale znamenalo, že pokiaľ použijem dojazdové moduly, tak by mali byť origo prepínače bez rizika použiteľné....

Neviem, veľkú úlohu tam bude hrať prechodový odpor a citlivosť tých modulov - nemeral som, za akých podmienok (odpor voči kostre) ešte dokážu spínať. Ale v každom prípade by to malo ísť spraviť - možno za cenu malej úpravy tých modulov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, veľkú úlohu tam bude hrať prechodový odpor a citlivosť tých modulov - nemeral som, za akých podmienok (odpor voči kostre) ešte dokážu spínať. Ale v každom prípade by to malo ísť spraviť - možno za cenu malej úpravy tých modulov.

Tak uz mám aj tie origo spínače a aj som ich rozobral. Ten plošák pod gumkami vyzerá na prvý pohľad o.k len sú tam naletované také malé srandy a je tam aj dosť málo kontaktov na pripojenie (celkom 6) a to obsluhujú aj centrál....????

ako si to myslel s tou úpravou modulov?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontakty na pripojenie, ak myslis pripojit sa na konektor, na to zabudni. Tie srandy su elektronicke suciastky.

Prerobit budes musiet cely plosak tlacitok dojazdov. Neviem vnutorne zapojenie, ale v principe takto:

Vsetky plosky pod tlacitkami prerusit spojenie s okolitou elektronikou a na vsetky plosky z jednej strany PRIAMO pripojit napr. + (zalezi, akym impulzom bude potrebne ovladat moduly). Na druhu stranu prislusnej plosky pripojit vstup modulov dojazdu - automaticky dojazd.

Pokial by si chcel vyuzivat aj rucne stahovanie, vystup z prislusnych plosiek budes musiet priviest do modulu dojazdov a tu spravit tu upravu. Najst tranzistor, ktory spina prislusne rele a do jeho baze pripojit signal od rucneho ovladania. Samozrejme cez oddelovaciu diodu a rezistor - tymto dosiahnes spinanie tranzistora len po dobu stlacenia tlacitka. Tak isto budes musiet oddelit aj povodne ovladanie tranzistora.

Pokial by bol prechodovy odpor gumy nedostatocny na vzopnutie prisl. tranzistoru, bude tam treba spravit nejaky elektronicky spinac - jeden tranzistor navyse pre kazde rele.

Toto je len princip upravy, zalezi ako su spinane tranzistory v module dojazdov, konkretneho zapojenia plosiek pod tlacitkami. Po upraveni plosaku mozes vyvody z tlacitok priviest na vystupny konektor.

Ak dokazes prekreslit zapojenie modulu - spinanie relatok, tak ti mozem nakreslit, ako to upravit.

Editováno: , autor: Koldo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týždeň som si dal namontovať sťahovanie na všetky štyri okná. Motorčeky namiesto kľučiek. Vpredu som prispôsoboval originál madlá a vzadu pôvodné. Jediná vec z ktorej som bol trochu sklamaný bolo to že sme museli trochu prispôsobovať ten plech pod čalúnením. Uvidím aké to bude spoľahlivé mám na to záruku dva roky, ale chlapík čo mi to montoval (robí to už dosť dlho) vravel že ešte s reklamáciou neprišiel nikto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týždeň som si dal namontovať sťahovanie na všetky štyri okná. Motorčeky namiesto kľučiek. Vpredu som prispôsoboval originál madlá a vzadu pôvodné. Jediná vec z ktorej som bol trochu sklamaný bolo to že sme museli trochu prispôsobovať ten plech pod čalúnením. Uvidím aké to bude spoľahlivé mám na to záruku dva roky, ale chlapík čo mi to montoval (robí to už dosť dlho) vravel že ešte s reklamáciou neprišiel nikto.

Kolko ta to cele stalo ??? Co je to za sadu? Original pre vsetky 4 okna? A kolko bola montaz?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

človeče že si ma ty hneď nenapadol.....až dnes....hehehe lol lol lol

Tak uz mám aj tie origo spínače a aj som ich rozobral. Ten plošák pod gumkami vyzerá na prvý pohľad o.k len sú tam naletované také malé srandy a je tam aj dosť málo kontaktov na pripojenie (celkom 6) a to obsluhujú aj centrál....????

ako si to myslel s tou úpravou modulov?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...