houmr Vloženo 31. Květen 2009 Vloženo 31. Květen 2009 ja by som sa zariadil podla toho v akom stave vizualne je remen a kladky ak je vsetko ok a nikde nie je nejake poskodenie alebo naznak tak by som to neriesil. pokial chodis do skodovky a mas poctivu knizku tak aj v pripade roztrhnutia pred intervalom 90tkm by som to reklamoval ako vadu materialu. vyrobca udava iba interval kontroly ( vymeny ) 90tkm a neohranicuje to casovo. Citovat
fabia16v Vloženo 2. Červen 2009 Vloženo 2. Červen 2009 Moja skúsenosť s rozvodami: pri kontrole 90 tis. km, auto mi servisuje známy, odporúčal výmenu s tým, že mi podľa svojich skúseností mi nemôže dať záruku na ďalšiu prevádzku. Kontrolovalo sa cez vrchný otvor po odňatí plastového krytu. Remene boli napnuté, hlavný remeň (od kľukového hriadeľa cez vačku sacích ventilov a vodnú pumpu) vykazoval v oblúku na remenici drobné vlasové trhlinky, ostatné sa javilo OK. Dodhodli sme sa na výmenu, zohnal originálnu sadu a išlo sa meniť. Po odstrojení spodného hliníkového krytu sme sa dostali ku všetkým kladkám a tá vodiaca kladka s bočnicami na hlavnom remeni bola v radiálnom smere úplne prasknutá s medzerou cca. do 1mm! Až ma oblial studený pot. Ak by sa tá kladka rozsypala za chodu motora, mal by som "zarobené". A to doteraz som s motorom, mimo 1 zaolejovanej sviečky, nemal jediného problému! Tá prasklina na kladke sa nedala pohľadom cez kontrolný otvor vôbec vidieť! Tiež asi záležalo od náhody, v akej polohe ostane pri zastavení motora. Citovat
marvin Vloženo 2. Červen 2009 Vloženo 2. Červen 2009 originální rozvodová sada co nevydrží 90 tkm - tomu se říká smůla. Normálně se na rozvodovou sadu dává záruka 200 - 250 tkm, tohle je ale pech Jinak, co bys dělal? Sehnal by sis za 10-15 tkm nový polomotor a rozvody bys dělal stejně tak jako tak - o potu to není, jako spíše o dopisu do Škody-Auto (měli by prece jen vědět, jaké prodávají výrobky ) Vizuální kontrola natažení řemenu není všeříkající. Citovat
fabia16v Vloženo 3. Červen 2009 Vloženo 3. Červen 2009 Jinak, co bys dělal? Asi podľa rozsahu poškodenia by som sa po konzultacii so známym rozhodol, ako ďalej. Rozhodovali by: cena opravy a tiež technická úroveň opravy. Možno by to smerovalo i ku kúpe staršieho motora, ale jednoznačne s preukázaným pôvodom! Inak by mi bolo motora veľmi ľúto. Nemal som doteraz s ním jediný problém, ťuk do kľúčika a vždy spoľahlivo bežal. Zvykol som si i na jeho charakteristiky. I keď sa mi na služobnej 1.2 12V v meste jazdí pohodlnejšie a nemal by som problém ju vlastniť ako súkromnú, mimo mesta, pri predbiehaní, v stúpaní a samozrejme na diaľnici má 1.4 16V jednoznačne navrch. Nech mi nové rozvody vydržia aspoň ďalších 90 tis. km! Citovat
pitrs78 Vloženo 3. Červen 2009 Vloženo 3. Červen 2009 jen by mě zajímalo, jak by se k tomu postavila Škodovka, kdyby ten řemen praskl dříve, než-li člověk najede těch 90t km, kdy je předepsaná kontrola řemenu. A ještě k tomu, kdyby nejezdil na prohlídky do aut. servisu. Citovat
vokyp Vloženo 4. Červen 2009 Vloženo 4. Červen 2009 zdrc, že by se dvakrát po sobě střihnul šroub v tom samym místě je divný a podle mýho to nebude chyba materiálu šroubu, ale spíš někde jinde. Mohl být třeba nějaký poškozený závit v bloku, šroub se povolil a pak už se ustřihne snadno, pač šrouby nejsou stavěný na zatížení na střih, ale na tah. Nebo řemenice na klice mohla házet, vzniklo nějaký pnutí,ale to by spíš asi odešel řemen... Jinak gratuluju k novému motoru:-) pro šodovku to je jednodušší a levnější než dělat dalekosáhlé analýzy Citovat
(c)MM Vloženo 4. Červen 2009 Vloženo 4. Červen 2009 Pozdravujem vsetkych... Ked som bol s autom pri 90.000 km na servise, taktiez mi povedali, ze vymena je az pri 120 tis., ale zaroven aj podotkli, ze zivotnost rozvodoveho remena je 5-6 rokov. Tak som radsej zohnal nove a dal to vymenit mechanikovi... Citovat
marsal Vloženo 19. Září 2009 Vloženo 19. Září 2009 Fábie 1,2 HTP 47 kW r.v. 2003,najeto 35 tis. km (pozn. do minulého roku s tím jezdil tatík), předevčírem jsem normálně zaparkoval do garáže, včera přijdu, startuju a už jsem nenastartovat a to jsem to zkoušel několikrát. Diagnostika motoru bez závad. Jak tady čtu, tak mne potkala klasika u těchto motorů tohoto ročníku, tedy přeskočil mi řetěz. Startér točí, ale nic. Snad se to nepotkalo, nic jiného jsem s tím nedělal, jen startoval, bezúspěšně :-(Mám několik dotazů: 1. Mohlo se to potkat při startování ? 2. Co všechno musím vyměnit, abych mohl dál jezdit a kolik to bude stát? Četl jsem tu částku kolem 7 tis. Kč (řetěz, kola, lišty, napínák+ práce)? 3. Je výměna těch rozvodů dostatečná, nebo musím opravit, či vyměnit ještě něco? Někdo tady psal o svíčkách ?! Dále olej ?! ,oc jsem tomu nerozumněl z pohledu souvislosti. Díky za info. Zdarec, prosimte chtel sem se zeptat, bylo to tema rozvodama nebo v necim jinym? Taky sem prijel vcera vecer domu a dneska sem nenastartoval... benzin mam, nasat ho taky nasaju.. mam najetych necelych 80tis km, r.v. 03/2003 pred tim zadne problemy s motorem nebyly, sednul sem otocil klickem a jel. zadny chrastivy zvuk ani nic podobneho sem neaslechl... Citovat
hubo44 Vloženo 19. Září 2009 Vloženo 19. Září 2009 Netreba hned myslieť na to najhoršie ako su rozvody. Može tam byť len čidlo tepla ale treba dať na VAG. Citovat
Seidon Vloženo 16. Listopad 2009 Vloženo 16. Listopad 2009 Čaute mám najeto na své fabii 115 tis. km a nevim v kolika se má měnit rozvodový řemen Citovat
Lukynoo Vloženo 16. Listopad 2009 Vloženo 16. Listopad 2009 A keby si napísal aj aký máš motor vo Fabii, veľmi by ti to ublížilo??? 1,4 16V - 90 000 km, ostatné neviem. Kukni si do servisnej knižky. Citovat
PROCHY603 Vloženo 16. Listopad 2009 Vloženo 16. Listopad 2009 A co tak napisat PRESNY typ motora???? Fabia ma rozvody aj remen!!!! Aj retaz.!!!! Citovat
Seidon Vloženo 16. Listopad 2009 Vloženo 16. Listopad 2009 A keby si napísal aj aký máš motor vo Fabii, veľmi by ti to ublížilo???1,4 16V - 90 000 km, ostatné neviem. Kukni si do servisnej knižky. Jejda pardon ve spěchu jsme zapoměl.. 1.4 16v mam ... dekuju Citovat
nero150 Vloženo 18. Listopad 2009 Vloženo 18. Listopad 2009 (editace) zdravim chlapi a dievcata je mozne aby rozvody na tuto fabiu stali 17€ to je asi riadna pi*ovina vsak?? tu mate odkaz http://www.extraceny.sk/Default.aspx?__5=_...920426,920430_1 nieje to normalne vsak??? a ak tak tak kde by som zohnal rozvody za nejaku rozumnu cenu lebo to pod kapotou riadne klepe a jeden mechanik mi povedal ze je to vodna pumpa druhy mechanik ze rozvody... ta vodna pumpa mi pride ako blbost ale neviem na fabii je najazdenych necelych 62000km a klepe to takto uz nejakych 2000km takze neviem a autu dava poriadne zabrat po meste s nim jazdim na doraz tak zacinam mat uz strach z toho co to moze byt je to fabia 1.4 44Kw 11/2001 junior. a inak ja mam zase taky pocit ako by to boli ventili alebo vahadla alebo nieco take... mozem dat dole kryt hlavy skontrolovat a skusit nastartovat?? alebo len vyskusat vole a tak??? poradte mi prosiim... alebo tieto?? http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/0471...ia-octavia.html som prekvapeny z tych cien su normalne?? diky moc chlapi za odpovede... a inak ak by som chcel menit j vodnu pumpu ako to je s nou?? diky moc za odpovede Editováno: 18. Listopad 2009, autor: nero150 Citovat
Vlasta Vloženo 19. Listopad 2009 Vloženo 19. Listopad 2009 rozvody to nebudou protože je to řetez a ten se muže tak po 150tis max. uvilnit a začit chrastit.Ta cena nevím jestli se ti zsá moc nebo málo,ale jsou to jednoduché rozvody vycházející už ze Š1000 a cena 300kč je proto zcela normální a oproti cenám rozvodu řemenem je k smíchu a pokud ti něco v motoru klepe tak by asi bylo dobré navštívit pořádnej servis a nebo postupně vylučovat přičiny a začít ventilama,altelnátorem,pumpou atd.ale pokud tomu nehovíš tak jed radši do servisu nejlépe origo. Citovat
nero150 Vloženo 19. Listopad 2009 Vloženo 19. Listopad 2009 no dobre tak rozvody necham tak no uvidim pojdem do nejakeho normalneho servisu a zistim co to je... a v origo servise som nebol uz asi dva roky lebo ja som dost dlho robil v servise tak vsetko som si tam robil sam ale z toho som jelen takze takto... no ale tak skusim zajst do autonovy do ich servisu a uvidim ze co to povie... tak jeden vravel ze to je vodna pumpa tak nvm teda nooo... kazdopadne ak ma niekto takuto fabiu alebo nejaky velmi podobny typ tak by ma potesilo ked by napisal ze co mu zacalo hrkat v motore..diky moc za odpoved... Citovat
vikino1 Vloženo 19. Listopad 2009 Vloženo 19. Listopad 2009 Mam presne také isté vozitko ako ty ešte aj "džuniora" a zvuk motora bol po 80t.km príšerný. Musel som meniť tesnenie pod hlavou tak ked som to mal otvorené vymenil som aj rozvody.Zmena je neuveritelná ten motor ide tichúčko ako v normálnej fabii. a spotreba tiež klesla o 0,5l. Ja som kupoval rozvody v origo škode a stály niečo pod 20euro. Citovat
nero150 Vloženo 19. Listopad 2009 Vloženo 19. Listopad 2009 cize to tesnenie to mohlo sposobovat??? ale tak tie rozvody niesu az take drahe tak to uz pri jednom vymenim budem si to robit sam taze len cena materialu no tak to nieje az take hroznee... tak diky moc napada este nieco niekoho?? alebo toto bude stacit?? este raz diky moc za odpovede Citovat
vikino1 Vloženo 19. Listopad 2009 Vloženo 19. Listopad 2009 To tesnenie nemá stým nič spoločné,tým som chcel povedať že rozvody dokážu byť riadne hlučné! Ak chceš vylúčiť tú vodnú pumpu tak to natoč bez remeňa a uvidíš či to robí ona. Citovat
nero150 Vloženo 19. Listopad 2009 Vloženo 19. Listopad 2009 (editace) no ale tak to sa bude menit tak ci tak... no to som skusal uz davnejsie ale nepametam si ako to dopadlo :D :D takze zajtra si to zopakujem :D EDIT:// no tak zajtra to epozriem oco si poziciava fabiu na cely den kua... Editováno: 19. Listopad 2009, autor: nero150 Citovat
bilypepa Vloženo 20. Prosinec 2009 Vloženo 20. Prosinec 2009 Dobrý den, chtěl jsem se zeptat které šrouby se mění při výměně rozvodové sady a vodní pumpy. Děkuji za odpověď Citovat
radlat Vloženo 26. Prosinec 2009 Vloženo 26. Prosinec 2009 m Tak jsem další případ přeskočeného rozvodového řetězu. Najeto 95tis.km. Motor 1.2 12V 47kW. Podle Etky se jedná o stejnou sadu s řetězem jako pro nový HTP 51kW. Je to skutečně tak? Díl: 03E198229A Citovat
Maverick Vloženo 26. Prosinec 2009 Vloženo 26. Prosinec 2009 Nepises r.v., nepises kod motoru, nepises defacto nic. Kazdopadne pod timto cislem dilu se schovava opravarenska sada platna pro vsechny HTP 12V. Citovat
radlat Vloženo 26. Prosinec 2009 Vloženo 26. Prosinec 2009 Nepises r.v., nepises kod motoru, nepises defacto nic. Kazdopadne pod timto cislem dilu se schovava opravarenska sada platna pro vsechny HTP 12V. Napravuji rest:) r.v. březen 2003, kód motoru AZQ. Rovněž byla měněna vodící lišta (03E109509), nějaký těsnící kroužky apod. Doufám, že teď bude klid a lapálie se mě s tímto motorem vyhnou, do výměny byl klid. Ani cívky sem měnit nemusel. Objevují se u AZQ nějaké jiné závady? U BME motorů o přeskakování řetězů není slyšet, hádám že tam byla ta vodící lišta delší. Citovat
Malta Vloženo 27. Prosinec 2009 Vloženo 27. Prosinec 2009 (editace) já mám taktéž AZQ, výroba srpen 2004, koupeno březen 2005, najeto 177 500km a krom problémů s EGR ventilem, klep klep, na motoru nic. Editováno: 27. Prosinec 2009, autor: Malta Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.