Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

díky za radu... ono je nejlepší když člověk potřebuje poradit a místo toho se najde akorat nějaký šulín, co si myslí že je vtipný a akorat zasírá forum... ale jinak fakt díky za duchaplnou radu :)  PS: manželku nevlastním

Nevím co ti na to říct když nejsi schopen to psát do normálních témat kterých je založena desítka a docela bych řekl pokud mi slouží pamět, že i o tom se tam píše. A nebo není na škodu zapojit hlavu a zkusit to nějak podložit popřípadě to dát na řetěz a na kladkách to nadzvednout a držet. Jednoduché ;)

 

Navíc jak vidíš, nikdo jiný nemá lepší nápad jedině ať ti to chytne někdo na kladce .. třeba přítelkyně nebo sestra :D a nejlépe ať těch 200kilo či kolik ten motor má, drží po celou dobu co ty to budeš montovat :kol-47::kol-46:

hele píšu to do tématu které se toho týká a já ho nezaložil... pročítal jsem toho dost ale přímo tohle si nepamatuju že by někdo bylo..tak pak nevím ke kterým tématum to mám teda psát... a psal jsem v domácích podmínkach.. takže kladkostroj na stropě v garáži fakt momentálně nemám..chtěl jsem jen nějaké tipy kdyby náhodou.. jasně.. zapojit hlavu není problém, ale já si raději pozjištuju nejlepší postup, než se tam pak s tím složitě dupat.. o to mi šlo...  a bez urážky, na to kolik tu máš příspěvků bych od tebe očekaval fundovanější rady... tak asi víc kecáš než radíš.. ale vzhledem k tomu že nemáš ani moc představu o váze motoru toho asi fakt moc nevíš.. ten motor jsem zvedl sám.. takže příště si odpust zbytečné komentáře... zvláštní že na jiném foru mi v pohodě poradí.. ale jen tady to je uplně marné.. plno kecalistů a jen pár borců co tomu fakt rozumí...

  • 1 měsíc později...

Zdravim musi se při vyměně řetězu počitat 12dilku jako u feldy nebo už to ma fabka jinak.dekuji

Jo musíš počítat dvanáct dílků

  • 2 týdny později...

Zdravím, jen jsem se chtěl zeptat jakým klíčem se ty rozvody povolují, jaký je ten šroub na vačce? díky

vačka je torx mylim T45 nebo T50, řemenice  je myslim 27 ... pokud máš zahnuté očko tak nemusíš motor věšet... pokut to chceš povolovat golovkou tak jedině motor spustit.. nejjednodušeji řemenici povolíš tak že si strčíš špalík mezi kliku a blok..

cau skodovaci, potreboval bych poradit co vse poridit na vymenu retezu, retez a ozubena kola to je jasne, ale co dal myslim gufera a tesneni moc se v tom nevyznam a nevim co presne objednat. Fabka uz ma cca 80 tis Mil takze neco pamatuje. je to 1.4 MPI r.v. 2002 clas

diky

80 tisic MIL? To je nějakých 100-120 000km .. to není zas tak moc na rozvody .. ikdyž já je měnil nějak ve 150 000 .. Každopádně já zašel do škodovky autorizáku a dali mě sadu rozvodů, gufero a papírové těsnění na přetěsnění víka těch rozvodů .. myslím že to jsou prsa motoru :)

Edit: když zajdeš do autorizáku a řekneš jim že chceš měnit rozvody, myslím že ti to vše dají a s cenou to bude nějak okolo 550 kč ..

Upraveno od Petrkiller

vsechen material viz odkazy nize ;) ...... beru z tohoto e-shopu pravidelne a spokojenost ;) jak cenove tak i s kvalitou ;)

 

Gufero vika rozvodu:  http://www.autobyznys.cz/x3728/gufero-vika-rozvodu-42x58x8-favorit/felicia/fabia/octavia-1.4-mpi-cerne-gumok

 

Rozvody FI 1.4 MPI ORIGINAL !:  http://www.autobyznys.cz/x8330/rozvody-fabia-1.0/1.4-44/50kw/octavia-1.4-44kw-orig.-;-047198026

 

Tesneni vika rozvodu ( prsicek ):  http://www.autobyznys.cz/x9327/tesneni-vika-rozvodu-fabia-1.4-44/50kw-047103161c

 

.......... tod vse z toho hlavniho, ale jeste doporucuju pokud si to budes delat sam, tak koupit malou tubicku CERVENYHO MOTOR. TMELU na trochu namazani prave jeste tesneni vika rozvodu - tesneni - blok motoru, lip to bude tesnit a je to zaruceny, dale pak musi pri vymene rozvodu dolu OLEJOVA VANA a na tu doporucuji koupit CERNY SILIKON TMEL, no a pak samozrejme kdyz uz se to bude delat tak NOVY OLEJ a NOVY OLEJOVY FILTR ;) ....... to by melo byt vse z toho hlavniho a podradneho ;)

 

ohledne toho cerneho a cerveneho tmelu, muzes samozrejme pouzit jenom cerny at motor nehraje barvickama a usetris nejakou tu korunu  :kol-47:

 

Cerny motorovy tmel ( silikon ):  http://www.lucebni.cz/Produkty/Lukopren%20S%209780  z česke produkce a nebo  http://www.olejshop.cz/autochemie-a-autokosmetika/lepidla-a-tmely/tesnici-tmely/p/tmel-na-motory-cerny-pressure-pack-200ml/ nebo http://www.motocomponents.cz/chemie/tesnici-tmel-na-motory-cerny-tlakova-nadoba-200-ml/

 

zalezi kterej se ti bude zamlouvat vice, ale ten z ceske produkce pod oznacenim LUKOPREN S 9780 tak toho bych se urcite nebal,... jak rikam zalezi na tobe ;)

 

 

            snad ti bude tento prispevek aspon k necemu a pomuze ti ;)

  • 2 měsíce později...

podle toho návodu to je zbytečně složité.. silentblok motoru vůbec nemusí jít dolu.. zbytečná dupačka navíc...  pokud to teda nechcete za každou cenu povolovat a dotahovat golou...ta se tam nevleze.. ale s-kové očko uplně krásně.. další věc- povolení řemenice- brzdit a rychlost a kdo vi co... zbytečně složité a potřebujete k tomu druheho... vezmu si špalík správne velikosti, mrsknu ho mezi kliku a blok a povoluju.... pak je další výdup, u kterého jsem narazil- na vačce je torx asi 45 nebo tak nějak..ktery jsem samozřejmě neměl doma.. u filcky je klasika šestihran... jinak to jde bez problemu..vanu odsekam špachtlí.. někdy stačí poklepat silonovym kladivkem a povoli..pro jistotu jsem si zajistil sešlaplou spojku.... i když nevím jestli to je až tak nutné,,

 

Dělal jsem opět tyhle rozvody a zjistil jsem že není nutné vypouštět vodu.. sice jde ta vana vytahnout trochu ztuha ale aspon se člověk nemusi nervovat s těma sponama.. ale je to na každém co mu víc vyhovuje..

Upraveno od -honza_

  • 1 rok později...

Pekny den prajem

 

chcem sa opytat, niekto tu pisal ze na povolenie remenice pouziva nejaky kiln ci kusok zeleza ktore niekam zasunie a hlavny hriadel uz sa potom neotaca, neviete nahodov kde to treba a pripade velkost/hrubku zeleza ktore treba na to ?  mam motor AZF (fabia 2001)

 

Tak isto chcem sa opytat po namontovani remenice treba srob remenice zalepit ?

bez zalepenia sa uvolni ? lepidlo sa dava na zavit ? :kol-49:

 

Dakujem

no skusal som hladat nejaky otvor okolo startera, ale nic, tak neviem ci je to pravda :kol-132:

kedze som sam, asi dost tazko povolim remenicu :kol-27:

dáš dolu olejovú vaňu a môžeš si to zaistiť ...

  • 7 měsíců později...

Zdravím fórum.

Páni chcem Vás poprosiť o radu:

Mám Fabiu 1,4Mpi 50 kW rok 2002. Kupoval som ho pri najazdených 152 000 km. Pôvodný majiteľ tvrdil že menil rozvody asi 2 mesiace predtým ako som ho od neho kúpil. Po najazdení cca 45 000 km ( za tri roky ) sa mi stala minulý rok v septembri zaujímavá vec. Z ničoho nič bolo počuť za jazdy ranu, auto samozrejme zdochlo, zastalo....Po otvorení kapoty ma čakalo nepríjemné prekvapenie : kryt rozvodov rozmlátený, reťaz samozrejme roztrhnutá. V servise vymenili komplet rozvody, olej, filter, nastavili....vraj  " odborník" ktorý to menil zabudol niečo dotiahnuť, alebo čo. ( v motoroch sa nevyznám...)  Po necelom roku jazdenia a asi 8 000 km auto za jazdy zdochlo a ani za svet naskočiť. Po otvorení v servise malé koliesko rozvodu zodraté, ale tak zaujímavo že presne oproti sebe na ňom ostali po dva zuby celé. Teraz otázka: v servise mi tvrdia že len tak vymeniť rozvody neodporúčajú pokiaľ sa nezistí príčina tohoto javu. Vraj buď si nechám rozobrať motor, alebo kúpiť motor druhý a namontovať ho namiesto pôvodného. Keď si to tak počítam, vyjde to skoro narovnako čo sa týka ceny. Je ale potrebné kvôli tomu rozobrať komplet motor? Mali by sa dať predsa skontrolovať len ventily.....či sa to ťažko netočí, nedrhne, prípadne vyčistiť. Vopred  ďakujem za reakcie a prosím nekameňovať, spaľovacie motory nie sú moja vášeň.

Ahoj,tak roztrhlý řetěz a pak zase zedraná kola rozvodu,to teda není běžná závada. Taky bych doporučil motor rozebrat a zjistit příčinu. Ale na druhou stranu zase oprava pravděpodobně vyjde na nemalé peníze. Počítám i repas hlavy,takže já bych doporučil výměnu motoru. Zrovna tvé motorizace je dostatek.

Máš samozřejmě na vybranou.

Můžeš nechat jen vyměnit rozvody, pak nechat změřit kompresní tlaky a pak teprve nechat sundat hlavu (předpokládám, že to bude nutné a kompresní tlaky to jen potvrdí), vyměnit a zabrousit ventily a jezdit. Je otázka jak dlouho.

 

Lepší by bylo motor rozebrat, protože tak snadno zkontroluješ jestli vačkový hřídel není ohlý (pak by se obtížně otáčel v bloku, přidíral by se a mohl by tak nadměrně zatěžovat rozvodový řetěz a kola), také jestli jsou souosá ložiska vačkového hřídele v bloku (to asi budou, jinak by motor nenajel tolik) a tak.

Je samozřejmě i jednodušší vysvětlení rychlého opotřebení rozvodu - stačí aby poháněné kolo na vačkovém hřídeli nebylo souosé s kolem pohonu na klikovém hřídeli. Pak se řetěz příčí a nadměrně namáhá - stejně jako kola.

Kontrola souososti je snadná - stačí pravítko. A jsou i podložky, kterými se jedno kolo podloží, aby se souososti dosáhlo.

 

Jenže jak motor rozebereš, tak se nedoplatíš, protože na co sáhneš, to vyměníš...

Hmm, takže zrejme najrozumnejšie riešenie bude zohnať druhý motor. Ďakujem Vám za odpovede.

  • 3 měsíce později...

Hezký den, jak je to tedy s tím zajišťování axiálních ložisek a podobného u F1 44kw ?

  • 3 měsíce později...

post-88912-0-43802100-1460366633_thumb.j

Dělal jsem je u 120tis.km, ale kolikrát to blbě chrastí už po 70tis.km, jako mě teď biggrin.gif
Jinak to ničemu nevadí, mechanik musí něco chytrého z úst vypustit, ale výměna nutná není.

Páni, nie je možné, že vymenená reťaz nevydrží toľko ako original preto, že pri výmene sa nepoužije vymedzovacia podložka?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=hfxHJixVo3U

 

 

post-88912-0-06812400-1460368014_thumb.j

Upraveno od HeFab

Je to možné, pokud se řetěz kříží.

A kříží se, když nejsou řetězová kola na klice a na vačce v zákrytu.

Zkontroluj to pravítkem a když tak nějakou podložku použij, abys je do zákrytu dostal.

Hlavně nekupuj sadu od vika,jak ukazuješ na obrázku a ve videu,je to čína a ta do motoru nepatří!! Kup originál,není to drahý.

Chlapi, ďakujem za rady.

Nezvažoval niekto, že pri výmene rozvodov vymeniť len reťaz? Nie že by som na rozvodoch chcel niečo ušetriť, aj tak sú oproti iným motorom extrémne lacné, ale predpokladám, že pôvodné rozvodové kolesá majú od výroby správnu súbežnosť. A niekto tu písal, že tieto kolesá sa nejako zvlášť neopotrebia, len reťaz sa natiahne. Tie vymedzovacie podložky sú nejak ťažšie dostupné, aspoň čo som ja pozeral.

Upraveno od HeFab

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.