Přejít na obsah

Odešla hlava motoru


ljuk79

Doporučené příspěvky

jj, ježdění podotáčkově, někdo tady na fóru psal, že řadí při 2.000 ot. a nemá ropáka :wacko:

Já taky řadím při 2000 ot. a nemám ropáka lol Jinak nechápu co to je za matroš na těch sedlech a ventilech.Vždyť i perníkové by tam vydrželi dýl. A takovou chybu udělají zrovna u nových motorů.Zajímavý že u favoritů, felícií s tím problémy nebyli. To už v tý Boleslavi opravdu nejsou schopní udělat nic pořádně-ku..a???? -_- -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já taky řadím při 2000 ot. a nemám ropáka lol Jinak nechápu co to je za matroš na těch sedlech a ventilech.Vždyť i perníkové by tam vydrželi dýl. A takovou chybu udělají zrovna u nových motorů.Zajímavý že u favoritů, felícií s tím problémy nebyli. To už v tý Boleslavi opravdu nejsou schopní udělat nic pořádně-ku..a???? -_- -_-

A myslíš si, že to tomu mototru prospívá jo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podtáčanie je zaťažovanie motora pod optimálnymi otáčkami. Dochádza k nedokonalému spaľovaniu zmesi, zvýšeniu spotreby, väčšiemu opotrebovaniu a v praxi často dochádza až k mechanickému poškodeniu - trebárs podpálené ventily.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podtáčanie je zaťažovanie motora pod optimálnymi otáčkami. Dochádza k nedokonalému spaľovaniu zmesi, zvýšeniu spotreby, väčšiemu opotrebovaniu a v praxi často dochádza až k mechanickému poškodeniu - trebárs podpálené ventily.

Tomu rozumiem, ale podtacanie nie je pre mna 2000ot/min. Pri tychto otackach ma bezny motor 80-85% maximalneho krutiaceho momentu o a o nepravidelnom chode nemoze byt ani reci. Samozrejme nehovorim o pedali na podlahe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tomu rozumiem, ale podtacanie nie je pre mna 2000ot/min. Pri tychto otackach ma bezny motor 80-85% maximalneho krutiaceho momentu o a o nepravidelnom chode nemoze byt ani reci. Samozrejme nehovorim o pedali na podlahe.

Nepravidelný chod som nespomínal kol5 Záleží takisto veľa od typu motora, trebárs zrýchľovať s HTP na 4-ke pod 2tisíc otáčok, keby mal motor ruky, tak nafackuje šoféra! Mimochodom, podľa grafu má HTP pod 2000 ot/min len 35 Nm, čo je cca. 20% jeho maxima...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepravidelný chod som nespomínal kol5 Záleží takisto veľa od typu motora, trebárs zrýchľovať s HTP na 4-ke pod 2tisíc otáčok, keby mal motor ruky, tak nafackuje šoféra! Mimochodom, podľa grafu má HTP pod 2000 ot/min len 35 Nm, čo je cca. 20% jeho maxima...

Este sa tak pozri na spravnu os :D a zistis, ze ma cca 95Nm z maxima 112Nm. Ak si pozries testy bezne sa robi pruznost 60-100 kmh na 5ke co je zrychlovanie cca od 2000 otacok, takze to asi az taky problem nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Os - to je samec od osy ;) ? Meranie pružnosti 60-100 na 5 ke je v pohode, pretože to začína na tých 2000 ot/min. Bola ale reč o otáčkach pod 2000, trebárs akcelerácia na 5-ke z 1500ot, čo človeku minimálne trhá uši...

Samozrejme zavisi ako sa zrychluje, takze ani to nemusi byt problem (aj pri 1500 ot ma 1.2 90Nm). Myslim, ze kazdy trochu skuseny sofer citi kedy motor netaha a podradi. Takze osobne by som navrhoval neodvolavat sa na konkretne otacky a zaucha od motora...

hmm jasny. klotkani ventilu, to me vzdycky trha usi. lol

Co si mam predstavit vlastne pod kloktanim ventilov ?

Editováno: , autor: majko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A myslíš si, že to tomu mototru prospívá jo?

Poslední poznámka ;) To se nedá říct s těma otáčkama přesně.Záleží na charakteristice motoru. HTP znám dobře a pokud se dostane pod 2000ot. tak už začíná výrazně protestovat.Moje motorizace se chová jinak.Samozřejmě proti kopci tak brzo neřadím, ale po rovině to Oktě úplně vyhovuje.Důvod? Charakteristika motoru, objem, osmiventil, dlouhozdvih a čtyřválec. Při 2000 ot. tam mám nějakých 126Nm-takže pohoda. ;) Maximum je pak 135Nm.

Abych se vrátil k původnímu tématu, s těma hlavama mě to mrzí, protože mám HTP vcelku rád. Ale někdy se hold i v MB nezadaří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Navrhujem diskusiu ukončiť - majko si tu trvdí dokola to svoje bez ohľadu na to, čo mu kto napíše...
Neviem nemam dojem, ze by som vobec nieco vyslovene tvrdil okrem toho, ze nerozumiem celkom argumentom. Ak som sa Ta niecim dotkol prepac, ale rad chapem detaily problematiky a tie mi unikaju. Som len laik-pouzivatel a do detailov motoru sa velmi nevyznam. Nie je mi jasne cim presne skodim motoru ked jazdim aj na 1500-2000 ot/min (a rucim za to ze nikto to sluchom nerozpozna). Co si uvedomujem, je ze pri modernych motoroch v urcitych situaciach nastava detonacne spalovanie co motoru skodi. Podla mojich vedomosti je to to kloktanie. Motory dokonca na to maju udajne senzory na zaklade coho sa posuva bod zapalovania. Ale ak toto nenastava nie je mi jasne preco by sa mal motor namahat viac pri nizkych otackach viac ako pri vysokych a co s tym napriklad maju ventily. Prosim nezabite ma a skuste mi to vysvetlit a majte so mno trochu trpezlivost ked budem klast cudne otazky a pouzivat cudne argumenty.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem nemam dojem, ze by som vobec nieco vyslovene tvrdil okrem toho, ze nerozumiem celkom argumentom. Ak som sa Ta niecim dotkol prepac, ale rad chapem detaily problematiky a tie mi unikaju. Som len laik-pouzivatel a do detailov motoru sa velmi nevyznam. Nie je mi jasne cim presne skodim motoru ked jazdim aj na 1500-2000 ot/min (a rucim za to ze nikto to sluchom nerozpozna). Co si uvedomujem, je ze pri modernych motoroch v urcitych situaciach nastava detonacne spalovanie co motoru skodi. Podla mojich vedomosti je to to kloktanie. Motory dokonca na to maju udajne senzory na zaklade coho sa posuva bod zapalovania. Ale ak toto nenastava nie je mi jasne preco by sa mal motor namahat viac pri nizkych otackach viac ako pri vysokych a co s tym napriklad maju ventily. Prosim nezabite ma a skuste mi to vysvetlit a majte so mno trochu trpezlivost ked budem klast cudne otazky a pouzivat cudne argumenty.

co si myslis, ze tym dosiahnes, ked budes jazdit pri otackach 1500-2000? mensiu spotrebu?

ja radim 5. stupen az pri 85-90 tj skoro 3500 otacok a vcera cesta z domu do petrzky a naspat (mesto 65kmh - 4.stupen, BA obchvat 85kmh, mimo mesto 95kmh, dialnica SC-BA 120kmh - 5. stupen) spolu 157km, a spotreba 4,7 l / 100km :p

PS isiel som sam (na ciernej) a cestou naspat som mal ale 100kg v kufri

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co si myslis, ze tym dosiahnes, ked budes jazdit pri otackach 1500-2000? mensiu spotrebu?

Nemyslim, mam to vyskusane (a je to aj logicke) a zhoduje sa to s udajmi zo skodovky, ak si dobre pamatam aj v manuale sa odporuca radit medzi 2000-2500 (heh nasiel som to, strana 185 :p). Samozrejme takto jazdim po rovine a konstantnou rychlostou. Zatial nevidim dovod preco by som mal zbytocne chodit na vysie otacky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemyslim, mam to vyskusane (a je to aj logicke) a zhoduje sa to s udajmi zo skodovky, ak si dobre pamatam aj v manuale sa odporuca radit medzi 2000-2500 (heh nasiel som to, strana 185 :p). Samozrejme takto jazdim po rovine a konstantnou rychlostou. Zatial nevidim dovod preco by som mal zbytocne chodit na vysie otacky.

musim rict, ze me to zacina zajimat. Jako bezneho uzivatele a ne znalce motoru. Co se tedy muze stat s motorem?.

Mam ted odzkousene, ze na rovince v podstate cca 1500-1600 otacek bezproblemu 5 udrzi na 50km. (tempomatem). a spotreba je pod 5 litru. kdyz jsem zkousel 4, tak to bylo vic nez 5 litru(s tempomatem, s lehkou nohou jeste vic) . Zvuk motoru se mi nezdal nejaky zvlast jiny ano trochu si brucel, ale nejake klepani mi to neprislo.

Samozrejme jinak radim vetsinou pri zrychleni tak kolem 3 az 3,5 a bych to porad drzel pri prerazeni nad 2000otacek, ale pri dojezdu na krizovatku, se mi nechce zbytecne podrazovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam ted odzkousene, ze na rovince v podstate cca 1500-1600 otacek bezproblemu 5 udrzi na 50km. (tempomatem). a spotreba je pod 5 litru. kdyz jsem zkousel 4, tak to bylo vic nez 5 litru(s tempomatem, s lehkou nohou jeste vic) . Zvuk motoru se mi nezdal nejaky zvlast jiny ano trochu si brucel, ale nejake klepani mi to neprislo.

tak to potom nechapem... ja mam okamzitu spotrebu na rovinke pri 60kmh a 4. stupni 4,2-4,3l a ked som skusal 5. stupen tak som mal 4,7l a ked som trocha pridal, tak hned naskakovali strasne cisla okolo 8-9 l. mam sice fabku I, ale ze by bol az taky rozdiel v prevodovke?

PS nabuduce ked pojdem, tak pozrem kolko to toci na 4. a 5. stupni aj pri 50kmh a 60kmh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lumir: Práveže s tým podradením pri dojazde na križovatku by to bolo lepšie... Podtočený motor má trebárs vyššiu spotrebu len kvôli tomu, že potrebuje vynaložiť viac paliva na to, aby ten motor vôbec udržal v chode. A určite takto nízke otáčky neprospievajú úplne novému motoru, tam by skôr boli vhodné vyššie otáčky.

Celkovo mám tú istú skúsenosť ako domino - proste HTP otáčky pod 2000 ot/min nesvedčia. Skús si trebárs zrýchliť z tých 1500 ot na 4-ke alebo 5-ke, na nejakú vyššiu rýchlosť a zmeraj čas. Podradením tento čas skrátiš a zároveň znížiš spotrebu, lebo motor bude pracovať v optimálnych otáčkach. Úplne najlepšie je skúsiť jazdu v nejakom BMW, ktoré majú econometer, alebo nový Civic - tam to človek jasne uvidí v praxi, keďže tam je priamo na to kontrolka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lumir: Práveže s tým podradením pri dojazde na križovatku by to bolo lepšie... Podtočený motor má trebárs vyššiu spotrebu len kvôli tomu, že potrebuje vynaložiť viac paliva na to, aby ten motor vôbec udržal v chode. A určite takto nízke otáčky neprospievajú úplne novému motoru, tam by skôr boli vhodné vyššie otáčky.

Celkovo mám tú istú skúsenosť ako domino - proste HTP otáčky pod 2000 ot/min nesvedčia. Skús si trebárs zrýchliť z tých 1500 ot na 4-ke alebo 5-ke, na nejakú vyššiu rýchlosť a zmeraj čas. Podradením tento čas skrátiš a zároveň znížiš spotrebu, lebo motor bude pracovať v optimálnych otáčkach. Úplne najlepšie je skúsiť jazdu v nejakom BMW, ktoré majú econometer, alebo nový Civic - tam to človek jasne uvidí v praxi, keďže tam je priamo na to kontrolka.

OK musim s tebou ve 2/3 souhlasit.

1.Urcite cas, ktery venuji zrychleni je kratsi pri podrazeni (a rozhodne tohle nedelam a pri akceleraci podrazuji).

2.Rovnez u noveho motoru podotacky nejsou doporucene. Avsak definice nizkych otacek je pouze takova, ze auto jiz nechce jet. Na zaklade toho muzu vyplynout, ze 1600 otacek na rovinnce nejsou podotacky, jelikoz to auto jede. Fakt to nechce chcipnout. To ma tendenci az u tech cca 1300. Dale jsem uvedl, ze to delam, pri dojezdu na krizovatku == semafor ma cervenou stejne budu zastavovat. Proto nepodradim na 4 ale necham to spadnout na tech 1600 a drzet chvili na tempomatu (pro znale ostravy, jedna se o krizovatku ve vitkovicich, smer od poruby rovinka s 50 od krizovatky na hrabuvku po semafor s tramvajemi). Jinak motor uz neni zcela novy.:) Po cca 3 tydnech uz mam skoro 1400km.

3. prave ze v tomto useku mam overene, ze tempomat na 5 na 1600 otacek zere min, pri 55km/h, nez tempomat na 4 a 55km/h a nez moje noha na 4 nebo 5 (noha je holt nejtezsi).

Kazdapadne diky za vysvetleni. Beru to tedy tak, ze obecne bych pod 2000 otacek moc nemel jezdit, ze to neni idealni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podtočený motor má trebárs vyššiu spotrebu len kvôli tomu, že potrebuje vynaložiť viac paliva na to, aby ten motor vôbec udržal v chode.
Ako uz bolo na priklade z tempomatom ukazane, neplati to vseobecne. Motor ktory ma nizsie otacky potrebuje menej energie na prekonanie vlastneho "trenia" tym padom bude mat praveze nizsiu spotrebu (pozri si manual tam je pekna grafika na tuto temu...). A samozrejme sa bude aj menej opotrebovavat, kedze ma nizsie otacky, potrebuje menej cyklov na rovnaku drahu. Niekde vsak nastane hranica ked naroky na potrebny krutiaci moment a vykon presiahnu uspory. Tato hranica bude pri kazdom motore ina. To ze motor ma mensiu akceleraciu na 5ke ako na 4ke je jasne. Ale ja mam na mysli jazdu kontinualnou rychlostou, nie rozbiehanie sa zo 40 na 5ke. Editováno: , autor: majko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:o

Myslím si,že celý problém bude trošinku jinde a podpálené ventily budou jen důsledkem.Tříválec,vysokoobrátkový a moc blízko kat.Při určitém režimu jízdy může docházet k nežádoucímu proudění výfukových plynů přes kat a v hlavě to může nadělat paseku....

coze? :o to s tim nezadoucim proudenim vyfukovych plynu pres kat bych si nechal rad vysvetlit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...