Přejít na obsah

Odešla hlava motoru


ljuk79

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Zdarec lidi, docela se zájmem jsem si todle téma přečetl a přihodím pár zkušeností. Na firmě máme 2 služební F I obě jsou to HTP 47 kW, ta první má naběhané 110 000 a ta druhá cca 70 000 km. Krom výměny oleje a pravidelného servisu, který se řídí podle PP nebyly problémy ani s jedním autem. Auta dostávají docela záhul (jízda po dálnici, tažení přívěsu, odvoz vzorků - někdy i vice jak 200 kg, jízda mimo zpevněnou vozovku apod.) Já osobně nejsem vyznavačem defenzivní jízdy, zejména tenhle motor, pokud člověk od něj něco potřebuje je potřeba točit. Nedávno jsem jel trasu Brno - Olomouc - pak odbočka na Potštát - Fulnek - Bílovec - po dálnic do Ostravy - Hlučín. V autě dva dospělí lidé (cca 180 kg) v kufru vzorky (cca 150 kg). Na záčatku jsem vynuloval PP celou cestu jsem to nijak nešetřil ba naopak - spotřeba na konci trasy 6,5 dle PP - docela jsem tomu nechtěl věřit. Já osobně bych uvítal raději 1,4. Ovšem i tak jsem s tím motorem velice spokojený má své klady i zápory, jako vše ostatní. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdarec lidi, tak jsem byl dneska v servise kvůli tomu že moje Fabia II trochu za studena cvaká při na startování a řekli mi že to je jen než se dostane olej k vahadýlkům. Nic méně mi bylo taky řečeno že motory 1.2 HTP jsou nekvalitní, že u jedničkovejch Fabii dost odcházeli ty hlavy jak se o to píš tady. Tak jsem z toho docela hotovej a nevím jestli jí nepošlu do svšta i když jí mám ještě 3 roky v záruce. Docela mě to vzalo. Nevíte jestli tyhle II jsou už kvalitnější?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavy se začínají měnit skoro jako na běžícím pásu.Není měsíce bez......Bud jsou ventily jako květinky,nebo jsou přidřené ve vodítkách.Spíš se to objevuje na autech,které jezdí ekonomicky.Nové hlavy mají o 3mm delší vodítka.Ve vetšině případů se jedná o 6V.

A to mluvíš o Fabi I, kde odcházej ty hlavy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mnoo ja byhc to tak nedrmatizoval. Sama skodovka k tomu nabada v prirucce. Sice sem taky spis vyzvavac stylu brzda -plyn, ale u R sme se naucil takhle plynule zpomalovat ( ne brzdit) :)

Ahoj, nevíš jestli tyhle problémy s hlavama jsou jenom u Fabie I nebo i Fabie II? já mám dvojkovou a jsem z toho co tady čtu docela v šoku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

keď som kupoval fabču povedali mi optimalne otačky okolo 3000 aj sa toho držím i keď spotreba je trocha vyššia ale veď nebudem ten motor trápiť pod otáčkami veď je to vysokootáčkový motor. Kolega má polo 1,2 trojvalec to je tá istá technologia od novoty ide pod otáčky na spotrebu a po 20000km už osem krát servis nevedia čo tomu je jednoznačne ho utrápil pod otáčkami

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co to je za servis? Tam uz nechod. Takovy keci. Hovno odchazelo. Mozna par kousku, ale aut se vyrobilo statisice. Mam sluzebku 6let, 145000km, jezdi stim kde kdo ,tkaze dostava poradne na prdel a zadnej problem. ;)

Je to"autorizovanej servis" Verold v HK. Nevím docela mě to vystrašilo. Že jsou nekvalitní materiály, že u fabie I odcházeli hlavy a ventily u HTP a že se to někdy objeví i u FII. No já jen doufám, že to není pravda a že mě nečeká investice do motoru. Snad ty závady co byli na FI už na FII odstranili.Ještě že jí mám ještě 2,5 roku v záruce. No v ponděli jedu do autorizovanýho servisu ke kamarádovi aby se mi mrkli na to zacvakání při studeným startování tak se ho zeptám na názor na HTP Fakt mě dneska nas.... :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík :palec2: No oni to ani neslyšeli a vynesli ortel ale když jsem se ptal na to zacvakání za studena ve 3 jinejch servisech tak tam se zasmáli, že mi v nějakým servise řekli že se musí vyměnit půl motor že to u těch HTP hodně dělá než se tam natlačí olej že je vysokej motor a přes noc může stéci a pak to může tak 3s zacvakat, tak nevím viď ale radši to tam dám

Editováno: , autor: Blacky
Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek! pouzivej tlacitko ODPOVEDET, ktere je az uplne dole.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle mi napsal známej o kvalitě HTP a problémech s hlavou tak koho to zajímá tak si to může přečíst je to z autorizovanýho servisu:

problém s hlavou ventilů se vyskytl u velmi malého procenta vozů,zejména u

těch, kteří užívali vozidlo stále na velmi krátké trasy-motor se řádně

neohřál. Nikdy nevznikla tato závada u firemních vozidel, které jezdí na

dlouhé trasy a řidiči jezdí vyšší rychlostí.

V součesné době již tento problém není. Motor 1,2 plně dostačuje na

běžné uživání vozidel. Jeho výhodou je nízká servisní náročnost.- má nízké

náklady

na servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Hlavy se začínají měnit skoro jako na běžícím pásu.Není měsíce bez......Bud jsou ventily jako květinky,nebo jsou přidřené ve vodítkách.Spíš se to objevuje na autech,které jezdí ekonomicky.Nové hlavy mají o 3mm delší vodítka.Ve vetšině případů se jedná o 6V.

Mimochodem, ventily by meli ve voditkach lehounce rotovat od nejakych otacek,

otazka v jakych otackach zacinaji u techtomotoru 6V a 12V rotovat ventily ve voditkach ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 3 roky později...

Když stu taky někdo říkal o tom katalizátoru jak je blízko motoru a někdo další, že se spaliny někdy vrací od katalizátoru zpátky pod ventily.

 

Nedělá se nějaká sada aby se nějak nastavyly výfukový "parohy" a katalizátor se od bloku motoru oddálil aspoň tak o 1,5 až 2 cm?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to chceš kvůli teplotě, tak já měl jsem v plánu tepelně zaizolovat katalyzátor (alespoň na straně u motoru), před tím jsem si změřil teplotu oleje a žádné vysoké teploty jsem nenaměřil, maximálně necelých 100 st. v létě na dálnici, tak jsem se na izolování vyprdnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš sice pravdu,že na každým šprochu pravdy trochu,ale dodnes nikdo nevysvětlil proč se to u HTP děje,páč vím o hodně HTP co maj 150-200tis a žadnej problém a o HTP který nedaj ani 100tis(kámoš 80tis)zároveň jsem už tady na foru čet,že někdo podpálil i po opravnej sadě ze škodovky,ke které patří i vězší kat pro lepší chlazení,já mám přes 130 tis auto dostává záhul a prozatím bez problému,kámoš s tím jezdil jak s traktorem to auto v životě nevidělo větší otáčky než 3 tis(plus mínus) a podpáleno,táta má už tak kolem 120tis a taky v pohodě.oba měníme olej do 10tis doma, kámoš to nechal na servis po 15ti, a v tom bych řek je zakopanej pes,HTP má strašně malo oleje 3litry a zkrátka ten olej se přehřívá a ztráci mazací vlastnosti ventily špatně chladí a ty se přidřou a podpálí.Ať tam je Mogul nebo Shel zkrátka je potřeba ho měnit zavčasu,ale mohu se mýlit nejsem odborník.

 

Pro případ,že tohle co píšu není pravda jsem si našel firmu v Kladně,která za 2500kč hlavu zrepasuje,20tis za opravnou sadu škodovce určitě nedám,už jenom proto jak se škodovka k tomuto problému staví alá mrtvej brouk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...