Přejít na obsah

Odešla hlava motoru


ljuk79

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny toto téma jsem tu nikde nenašel, ale týká se to FI, ale vzhledem k tomu, že by motory měli být stejné myslím FI a FII tak jsem se na to chtěl zeptat. Jedná se o motor 1.2 47kw. Mému kolegovi v práci po 27000 najetých km a stáří vozidla cca 1 rok FI odešla hlava motoru nevím co přesně tam nejspíš se mu zapekli ventili. Já jsem motorový analfabet tak to asi moc dobře ani nepopíšu. Přijel domů vypl motor a po deseti minutách chtěl nastartovat a odjet rozsvítila se mu kontrolka chyba el. motoru a auto začalo vydávat prapodivné zvuky. Již asi týden před tím začal zjišťovat větší spotřebu cca o litr. Auto odvezl do servisu kdy předtím zavolal zda s tím může po vlastní ose či to bude chtít odtahovku. Servis nebyl daleko tak dojel. V servisu mu to napíchli a zjistili rozhozený tlaky. Další den se byl optat a sdělili mu právě, že odešla hlava mutoru. Nový si nechají poslat z MB takže auto bude mít odstavený v servisu asi týden. Jinak mu řekli, že nová hlava vychází asi na 20000 kč práce + nějaký šrouby a pod k tomu dalších 5000kč. Ptal se jestli je to obvyklá závada nebo je to nějaká vyjímka a i k mé hrůze mu řekli, že to vůbec není neobvyklé, že toto je běžná závada se kterou se setkávají i dvakrát až třikrát do měsíce. Vyděsilo mě to, že se klidně může stát, že po dvou letech mého spokojeného ježdění se mi stane to samé a já po skončení záruky budu dávat auto opravovat za 25 000 kč. Nedochází mi proč po X letech výroby tohoto motoru nedokázali vyřešit tento problém nebo jestli je to prostě neřešitelný. Možná už proběhla nějaká změna mezi FI a FII, ale podotýkám, že kolega má auto starý pouze rok. Já mám F II 1.2 44 kw kdy prý u těchto slábších motorů odcházejí hlavy ještě častěji. Má někdo nějaké podobné zkušenosti či snad informace, že by tento problém byl již vyřešen?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedochází mi proč po X letech výroby tohoto motoru nedokázali vyřešit tento problém nebo jestli je to prostě neřešitelný. Možná už proběhla nějaká změna mezi FI a FII, ale podotýkám, že kolega má auto starý pouze rok. Já mám F II 1.2 44 kw kdy prý u těchto slábších motorů odcházejí hlavy ještě častěji. Má někdo nějaké podobné zkušenosti či snad informace, že by tento problém byl již vyřešen?

jestli má vůz 1 rok, tak by to měl mít v záruce, ne???

A jestli nemá, tak bych šel na vrakoviště, není důvod přece hned napoprvé tahat z kapsy až 35.000,- (i s prací a DPH).

Autorizovaný servis bych nechal jako poslední variantu. Ale když někdo neřeší peníze, může si to dovolit :palec2:

za 35.000 CZK bych radši pobyl 3 týdny v THAJSKU lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spis to vidim, ze kolega koupil starsi " vyhubeny" auto. on sice najezdil 27000, ale predtim uz nekdo., 200 000km, ne? mam sluzebni FI r.v 2003, dostava dooost na prdel, najeto 120 000 a v poho. Takze to vidim spis na vyjimku. Co zmanensa odesla hlava nevim. Pokud zapekl ventily, tak to muselo blbe mazat (starej, spatnej olej, pricpany potrubi, cerpadlo, filtr, tesneni pod hlavou, pod ventilovym vikem), nebo obdobne z chlazenim. Jenze to by se dali vymenit, jen ty ventily s futrama, tkazeto bude asi neco vic. Mohla ta hlava snad i prasknout, ale to se ted neda poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli má vůz 1 rok, tak by to měl mít v záruce, ne???

A jestli nemá, tak bych šel na vrakoviště, není důvod přece hned napoprvé tahat z kapsy až 35.000,- (i s prací a DPH).

Autorizovaný servis bych nechal jako poslední variantu. Ale když někdo neřeší peníze, může si to dovolit :palec2:

za 35.000 CZK bych radši pobyl 3 týdny v THAJSKU lol

Auto je v záruce takže servis a ne vrakáč tak dobrý

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spis to vidim, ze kolega koupil starsi " vyhubeny" auto. on sice najezdil 27000, ale predtim uz nekdo., 200 000km, ne? mam sluzebni FI r.v 2003, dostava dooost na prdel, najeto 120 000 a v poho. Takze to vidim spis na vyjimku. Co zmanensa odesla hlava nevim. Pokud zapekl ventily, tak to muselo blbe mazat (starej, spatnej olej, pricpany potrubi, cerpadlo, filtr, tesneni pod hlavou, pod ventilovym vikem), nebo obdobne z chlazenim. Jenze to by se dali vymenit, jen ty ventily s futrama, tkazeto bude asi neco vic. Mohla ta hlava snad i prasknout, ale to se ted neda poznat.

Kolega nekoupil starší vůz je to funglovka přímo z MB jel do Laurety od kud mám auto i já.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jinak už záhada vyřešena. Dnes jsme se šli opět pozeptat do servisu a mluvili jsme přímo s mechanikem. Takže odešlo sedlo ventilu nevim jestli nasávací nebo výfukový. Auta s tímhle problémem jsou u nich profláklí jako páteční auta. Jsou to vyjímky kdy se jim něco nepovedlo při výrobě. Jinak mají povinost i po záruce do dvou až tří let udělat bezplatnou výměnu jelikož je to chyba z výroby. Kolega prostě chytl špatný kus auto se dá poznat podle čísla karosérie a VIN u určitých to prostě odchází. Je zajímavý, že u 6V častěji než u 12V a víc těchhle aut mají vyzkománo odešlo do západních čech. Takže zdarec. A přeju hodně najetých Km v pohodě a bez nehod. :palec2::palec2:-_--_-kol11kol11:kol-147::kol-147:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jinak už záhada vyřešena. Dnes jsme se šli opět pozeptat do servisu a mluvili jsme přímo s mechanikem. Takže odešlo sedlo ventilu nevim jestli nasávací nebo výfukový. Auta s tímhle problémem jsou u nich profláklí jako páteční auta. Jsou to vyjímky kdy se jim něco nepovedlo při výrobě. Jinak mají povinost i po záruce do dvou až tří let udělat bezplatnou výměnu jelikož je to chyba z výroby. Kolega prostě chytl špatný kus auto se dá poznat podle čísla karosérie a VIN u určitých to prostě odchází. Je zajímavý, že u 6V častěji než u 12V a víc těchhle aut mají vyzkománo odešlo do západních čech. Takže zdarec. A přeju hodně najetých Km v pohodě a bez nehod. :palec2::palec2:-_--_-kol11kol11:kol-147::kol-147:

Tak jak píšeš, častý problém, škodovka řeší bezplatně i po záruce. Co se přesně stane je vidět z fotek. Výměna samotného ventilu nepomůže, teplo načne celou hlavu a závada se zase objeví.

post-25-1204317854_thumb.jpg

post-25-1204317861_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zas tu nerobte z komára somára - snáď neveríte tým bájkam, že tie motory boli zrovna vyrobené v piatok, alebo že všetky skončili zrovna v západných čechách!

Tento problém bol popísaný presne v technickom dokumente v novembri 2004. Až taká bežná závada to nie je, pretože každý výskyt treba hlásiť a posudzuje sa individuálne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zas tu nerobte z komára somára - snáď neveríte tým bájkam, že tie motory boli zrovna vyrobené v piatok, alebo že všetky skončili zrovna v západných čechách!

Tento problém bol popísaný presne v technickom dokumente v novembri 2004. Až taká bežná závada to nie je, pretože každý výskyt treba hlásiť a posudzuje sa individuálne.

Páteční auta to se jim jen tak říká jako že mechanici jsou už unavený a natěšený na víkend neber všechno tak úplně doslova byl to jen slovní obrat. Stejně tak jsem nenapsal, že by všechny odešli do západních čech jen se jich tam s tímto problémem vyskytuje víc podle tvrzení mechanika, který se bavil se svýma kolegama nebo pokud chceš jinak tato závada se v záp. čechách objevuje častěji. Zdá se mi že jsi tohle téma nečetl celý kdy jsem nakonec psal, že se jedná o várku špatně vyrobených kůsů tak to znamená, že to není běžná závada, ale závada o které vědí a řeší ji. Rozhodně nechci z komára dělat velblouda, ale toto fórum je o diskuzi a řešení problému hold jsem chtěl něco rozebrat a upozornit ostatní, že by se jim mohlo něco podobnýho stát a zároveň na konci poradit jak to řešit. Prostě kuci nechte to reklamovat s klidným srdcem i po záruce oni vám to opraví zdarma. Zdar a sílu. :palec2::palec2::scooter::scooter::kol-147::kol-147:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já dělám v malém autoservisu i když nejsem automechanik a není to značkový takže se tam opravují všechny auta. A o tomhle problému jsem vubec neslyšel natož aby se tam řešil. O tom rozvodovém řetězu se tam mluvilo ale stávalo se to u motoru někdy do roku 2004 pak tam dávaly delší přítlačné lyžiny a prý je to dobrý. No a stávalo se to u studenýho motoru když se mu dal hned po nastartování záhul. Ono to bude možná tak i s těma ventilama záleží určitě jak se s motorem zachází. Určitě ale nnezaškodí olej vyměnit dřív a rozhodně výměnu nepřetahovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sluzebni., FI 1,2 HTP. Olej menim dle toho jak si auto rika. Zatim bez problemu. NEchci rict, ze Cimbu dela zbytecne paniku, neco na tom muze byt, ale jak psal Petr, pokud nedas studenymu motoru hned sponu, tak bych se toho nebal. Nevim jak ostatrni ,ale ja ze zvyku cas do casu olej stejne kontroluju a pokud by se mi zdal ( jestli to ofsem poznam) nejake vic zprasenej tak ho necham vymenit. fuck

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem ještě prohlížel stránky Cimbu a to upozornění o olejích je jen u motoru 40 a 47 kw u nových teda těch co se dávají do Fabie II už tohle upozornění nemají. Opravdu se asi jednalo o nějakou špatnou serii a v těch matorech se zvýšeným výkonem je to asi odstraněno. Ale i tak jsem se kámošu automechaniku na to ptal a zatím se s tím nesetkali. Tak to asi není tak časté jak "nepřátelé" HTP píšou. A co se týče výměny oleje říkají že dřívější výměna motoru jen prospěje a těch 15 000 je opravdu nejzašší hranice. A když uvážím že výměna i s filtrem mě vyjde na 1000 kč tak budu měnit po 10 000km .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Hlavy se začínají měnit skoro jako na běžícím pásu.Není měsíce bez......Bud jsou ventily jako květinky,nebo jsou přidřené ve vodítkách.Spíš se to objevuje na autech,které jezdí ekonomicky.Nové hlavy mají o 3mm delší vodítka.Ve vetšině případů se jedná o 6V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavy se začínají měnit skoro jako na běžícím pásu.Není měsíce bez......Bud jsou ventily jako květinky,nebo jsou přidřené ve vodítkách.Spíš se to objevuje na autech,které jezdí ekonomicky.Nové hlavy mají o 3mm delší vodítka.Ve vetšině případů se jedná o 6V.

jj, ježdění podotáčkově, někdo tady na fóru psal, že řadí při 2.000 ot. a nemá ropáka :wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...