Přejít na obsah

Manuální klimatizace - nefukční, poruchy, závady


Pavel412

Doporučené příspěvky

dnes zkoušeno na 18 stupnu a dělá to taky uz teda nevim čím to může být zkusím jed na doplnění a tak se uvidí když jedu a otáčky jsou kolem 2000 tak vše v pohodě ale jak to spadne na neutrál tak to zase se mnou mluví vag nic neukazuje tak zkusim a budu se po tom pídit

Editováno: , autor: Majkl Bouky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím mám taky problém s klimou,mám octavii I r.v.99 TDI 1,9 manuální klima,můj problém spičívá v tom že když zapnu klimu tak klima cca 10-20 jede,potom slyším někde v prostoru spojujezdce jakoby odněkud unikal vzduch a potom klima prestane chladit,když klimu na cca 20 minut vypnu a pak zapnu tak zase chvilku jede,auto bylo na diagnostice nic nenalezeno,kontroloval jsem pojistky-ok,jinak ventilator se netoči ale jak zapnu klimu tak poklesnou otačky a jde slyšet jak kompresor sepne.Neví někdo čím by to mohlo být?Předem díky za rady.

Napadla mě jedna věc mohl by to být filtr dehydratator neboli susarna?

Aha ale kdyz jsem se dival na rozkres klimy tak je tam takový valec který je nazvaný právě jako ten filtr dehydratator a na natu jsem nasel ze pokud je ten filtr spatny tak dochazí k zamrzání klimy,takze klima chvilku jede pak prestane a jak rozmrzne tak zase chvilku jede a takhle porad dokola..

Editováno: , autor: smydys843
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediný filtr je filtr pylový neboli kabinový a ten je pod krycím plastem pod předním sklem na starně spolujezdce.

Dále, celé vysušování vzduchu se děje tak, že se ochladí a pak ohřeje. Nic sofistikovaného v tom nehledej, tudíž nic takového jako extra filtr dehydratator neboli susarnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravíčko přeji. Jestli jsem to správně pochopil, jsou ventilátory na chladiči ovládány jednak klimatizací, tzv. když zapnu klimu, roztočí se ventilátory na chladiči a když mám klímu vypnutou, roztočí se ventilátory díky teplotnímu čidlu chladící kapaliny ? Tedy až se chladící kapalina zahřeje na určitou teplotu, roztočí se ventilátory ? Snažím se mezi těmito věcmi najít nějakou souvislost, mám totíž problém, když nastartuji motor, klimu nechám vypnutou a po nějaké chvíli (až se zahřeje motor) se roztočí ventilátory ale ihned se spálí pojistka č.8 na baterii (pojistka pro ventilátor chladící kapaliny) a ventilátory se zastaví. Klima nefunguje a ventilátory se netočí ani do doby než se opět spálí pojistka. Pomůže někdo ? Jde o manuální klimatizaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, taktéž mám problém s klimou, koupil jsem octávku I MR2001 s klimatronikem, ale nechladila klima, nechal jsem doplnit chladivo(je to asi tak 14dní), ani to nepomohlo, zjistil jsem, že se netočí ventilátory tak jsem vyměnil řídící jednotku dochlazování a od té doby klima chladila jak má až do včerejška. Odpojil jsem totiž baterii kvůli demontáži airbagu a výměny snímače ESP, po připojení baterie klima opět nechladí, ventilátory se opět netočí a VAG píše tlakový spínač klimatizace F129. Už jsem z toho na prášky, mohlo se odpojením baterie a následným připojením něco stát? Mohlo to mít vliv na F129? Je mi totiž divné, že by naráz během půl hodiny uniklo chladivo nebo odešel tlakový spínač. Spíš mě napadá jestli se nemohlo někde něco seknout při připojení baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, nechtěl jsem zakládat další téma, tak píši zde... mám taky problém po zimě s automatickou klimatizací v OII. Nechal jsem doplnit chladivo, klima sice chladí, ale někdy nabíhá později, tak po cca ujetí 3-5km. Na VAGu mám hlášenou jednu chybu a to 00819 (vysokotlaký snímač -g65, přerušení/zkrat ke kostře, sporadická). Dá někdo tip.... díky

Editováno: , autor: Milaro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem si všiml červeně označené věty v tvém příspěvku pod čarou... :kol-47: Ptám se proto tak blbě, protože tam, kde mi tu chybu detekovali na VAGu, mi řekli, že je to s největší pravděpodobností "chycený" kompresor. No a pak už jen sázeli předpokládanou cenu opravy 10, 20 tis. Podle všeho bude potřebovat vyměnit jen ten tlakový spínač - te to jen na hliníkové trubce, která je pod plnicími ventily (levá spodní strana)? Vede k němu 3 drát. vodič.

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Milaro:

Žádné reakce jsem se na tomto fóru nedočkal. Nicméně jsem v servisu uplatnil reklamaci. Bylo mi oznámeno, že mám přidřený tlakový ventil kompresoru. Jesoučástí kompresoru a lze ho byměnit samostatně. Nabídli mi výměnu kompresoru. Jejich cena kompresori je asi 10 tis. S díky jsem to odmítl, nicméně po této návštěvě v servisu klima začala fungovat. Závěr: Absolutně nesnášim, když ze mě někdo dělá blbce!!! Podle mě doplnili chladivo. Už mě ten servis nebaví.

Kdyby měl někdo solidní tip na dobrou klima firmu v Praze, uvítal bych to. Díky.

EDIT:

Pojistky se zpravidla spálí, když je někde zkrat.

EDIT2:

Souhlasím s červenou větou.

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

507922- jo pochopils to správně,bď ventilátory spíná termospínač nebo řj dochlazování,zkus odpojit postupně jeden nebo druhej ventilátor abys došel na to kterej ti pálí tu pojistku a pak až to spravíš tak to zkus jestli to nebude chodit tak je možná něco tím zkratem odpálenýho v té řj dochlazování.Doufám že ostatní poj.sou v pořádku.

Ričina- buď je vadnej ten tlak.spínač nebo málo chladiva,zkontroloval bych přívody k němu,zkus chybu vymazat jestli se objeví znovu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

507922- jo pochopils to správně,bď ventilátory spíná termospínač nebo řj dochlazování,zkus odpojit postupně jeden nebo druhej ventilátor abys došel na to kterej ti pálí tu pojistku a pak až to spravíš tak to zkus jestli to nebude chodit tak je možná něco tím zkratem odpálenýho v té řj dochlazování.Doufám že ostatní poj.sou v pořádku.

Ričina- buď je vadnej ten tlak.spínač nebo málo chladiva,zkontroloval bych přívody k němu,zkus chybu vymazat jestli se objeví znovu.

Zkoušel jsem postupně odpojit ventilátory na chladiči, ten větší pálil pojistku, tak jsem ho nechal odpojený. Ale i bez tohoto ventilátoru klima šla. Tedy někdy šla, někdy né. Teď už třetí den nejde. Jsem z toho jelen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Milaro

Pokud Ti to občas chladí a občas ne a vypisuje chybu kterou vypisuje, šel prvně po tom. Je to levnější varianta opravy než rovnou kompresor.

Čidlo vyměněno, klima sice chladí, ale najíždí později... cca 5 - 10 minut po spuštění. Diagnostika nehlásí žádnou chybu, jen tlak v okruhu je max. 9 barů .... takže s toho soudím, že bude potřeba nový klimakompresor. Nebo máte ještě tip, co zkontrolovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás,

Prestala mi naáhle isť klimatizacia,bol som prečistiť aj doplniť,ale keď sme doplnili klimu tak oapt to nešlo.Nebol tam žiaden tlak.Aj na diagnostike ukazalo chybu ,229" tlak chladeny..nedosiahnutie ...Nemate s tym niejake skusenosti,či sa jedna o senzor tlaku klimatizacie alebo o spínač klimatizacie?

Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přidám se do party ... Jsem po výměně kompresoru a doplnění kapaliny, ale klimatizace začne chladit až po těch 8-10 minutách. Je to vždy po prvním startu, pak jak se to prožene, tak už to běží celý den bez problémů ...uvidím co řekne diagnostika, pokud nic, nechám přeplnit klimu.Jen doufám že to neudělá něco s novým kompresorem, bych se posral dávat zase takové peníze servisu :-/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, taky mam celkem problem s klimou... z niceho nic mi na Oktavii 81kw s klimatronikem se roztocil ventilator a toci se i po vypnuti motoru, zamknuti auta... proste hodinu i v kuse... po zapnuti spinacky, resp, otocenim klicky do teto polohy ventilator vypne... a tak furt dookola, tak jsme ventilator narychlo jen odpojili na konektoru co je primo u nej... klima neni naplnena...prosim o radu co s tim asi je.... dekuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, jak na potvoru v tomhle hicu mi sepne klima až po 15km.. jedna se o manual, loni plněná, po těch 15km chladi jak o dušu :) všiml jsme si, že poslední měsíce, se mi často spinal a rozpínal klimakompresor. Klima, ale chladila neřešil jsem. Teď jsem po těch 15km zpozoroval, že se snaží naskočit ale neudrží se :( pak po x pokusech se mu to povede a klima jede. Jedna se o závadu klimakopresoru, či nějakého čidla, snímače ? Má někdo podobnou zkušenost ? děkují :)

EDIT:

Tak jsem zkusil první testy, kompresor při přípojení na 12V spíná a klimatizace chladi, na konektoru ke kompresoru při vypnutém zapalování po rozpojení bylo 9V..vice jsem to nezkoumal( po čase,zapla vypla klima atd.), má tam být stále napětí těch 9V pořád / do času ? A aktivace nastane při 12V?

Když jsem jel auto projet cca 4km bylo už plně v provoz. teplotě. Až po příjezdu do garáže začla klima spinat a rozpínat kompresor, chaoticky, zapl-vypl-zapl-vypl v sekundových intervalech jako by nevěděla co chce.. klima chladi, větrak se spíná, ale jen na okamžik.

Na čidle tlaku byl odpor v M ohmech.. přesně si nepamatuji. Má někdo data jaký odpor by na čidle měl být?

Kompresor by měl tedy být v pořádku, chladivo bylo plněno loni (snad neuteklo), žeby problém v čidlu tlaku ?

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...