Přejít na obsah

Manuální klimatizace - nefukční, poruchy, závady


Pavel412

Doporučené příspěvky

koupil jsem oktavii 98 s manualni klimou,s tim ze klima byla prazdna.po naplneni a zkousce tesnosti se bohuzel kompresor nerozbehl,pouze cvakalo relatko u spojky.Po delsi dobe jsem zjistil ze uz ani tohle nejde.Pojistky ok.Muze nekdo poradit kde je zakopany pes? dik :unsure:

"se bohuzel kompresor nerozbehl,pouze cvakalo relatko u spojky" Co to je?? Kompresor má elektromagnetickou spojku, takže pokud ti něco cvaká u kompresoru, pak ti cvaká ta spojka- tam žádné rele není.

Jestli ti to cvaká-tlak(nízký,vysoký), teplota,špatný vypinač(kontakt), spojka(vadná cívka, nebo špatný štít((čelo řemenice))-nekompletní(u octavek běžné), nebo velká vzdálenost od řemenice-třeba jen povolený......

Nějaký schemata mám v DP(případně přepošlu)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dyt jo.Driv to aspon cvakalo,ted uz ani to ne. A to jsme to i naplnili jak to ma byt,ale kdyz se to nerozbehlo ,tak si kluci ten freon vytahli zpet.Ze pokud by se montoval komresor,tak by to stejne vyletelo pryc a musel bych to plnit znova.Neznas nekoho kdo se vtom opravdu vyzna?at nedelam opravu za silene penize a nakonec to muze byt nejaka ptakovina.Jinak ale diky.S pozdravem Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

odsávat chladivo, když to "cvaká" je pěkná ....., na prázdný klimě toho moc nezjistíš.

Když to máš prázdný, tak je vypnutá podtlaková ochrana. Je třeba postupně- zkontrolovat okem-mrkni na ten štít jak jsem psal (mezera max. 1mm jinak se nesepne a ne zas tak blizko aby škrtal při vyp. klimě)

Pak můžeš měřit, ale moc toho nezkontroluješ(odpor cívky spojky cca 4ohmy)

Ale lepší je, když to naplníš a postupně zjištuješ co vypíná(nebo nespíná) Chladiva je tam asi 750g(jestli si dobře pamatuji) stačilo by i částečně, aby se to seplo, ale při takovém množství to nemá cenu.

Cena naplnění klimy se pohybuje okolo 1000,-(i s mat.), ale zjištění vypínání-to záleží jak je to složité najít

S pozdravem mechanik chladící a klimatizační techniky- www.carrier.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych řekl že tam bylo málo média,

ted bych zkusil sundat řemen, pustit + na spojku aby sepla zkusit rukou jestli opravdu sepne a poté naplnit a pokračovat v testování.

Když ti to naplnili měli zkontrolovat jestli tlakuje kompresor ,.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem z východních čech,jetli máš kontakt na kluky z olomouce- zkus to tam, už to dělají soukromě, ale kontakt by měl být i na našich stránkách

jinak by ti to měli naplnit skoro v každým autoservise-je to na všech autech stejný

Je možný jak říkal Vaša málo náplně, ale to by museli buď špatně naplnit nebo by to uteklo, ale když říkáš že ti to zase ti co to dělali odsáli zpátky, tak předpokládám, že , JESTLI TO NEBYLI ÚPLNÍ B........,vyloučili špatnou dávku chladiva.

Nemusíš sundávat řemen-když odpojíš konektor na kompresoru a přivedeš na něj 12V (+i-),pak ta spojka musí cvaknout. Bez sepnutí s čelem řemenice otočíš(možná tíž) se zapnutou neotočíš(drží řemen)

Ale jak říkám :jestli to cvaká, pak to něco vypíná= naplnit na váhu,pustit,sledovat tlaky,vzít zkoušečku.....

Nemusí to být uteklé, stačí,kdaž ti nebude spínat ventilátor na chladiči=vysoký tlak, těch možností je víc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo,možností je hodně a u AC nepomůže diag.Docela nedávno jsem tu měl tu samou závadu.Byl s tím ve škoda servisu,tam mu to naplnili a na nic nepřišli.Nakonec to bylo tím,že nefungoval ventilátor,byla to totálně zapečená pojista v boxu nad baterkou.Pojistka byla OK,ale pouzdro vypečené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty delas v Carrieru? ja jsem z Olomouce.DoCSAD sem jezdil s chladakem co chvili.ty jsi teda odkud? Jestli ti muzu poslat treba telefon a domluvit se s tebou na oprave.Pavel

No vidíš to, když jsi dal info, že jsi z Olomouce. Už to vypadá jinak. Pokud máš zájem napiš mi na PM a dám ti adresu na servisáka z Ol, který ti to může opravit soukromě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pepo,psal sem ti na to PM,ale nevim jestli ti to prislo.Jeste psal Milda z Carrieru,ze to taky spravuji a radi jak na to.Jezdim nakladakem,takze do patku su mimo republiku a toho casu moc nemam.Daval sem ti tam i telefon.Hodne veci si spravim sam,ale tohle je na profika.dik moc,P.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud můžu přispět s kapkou zkušeností z výroby konkurečnčních klimakompresorů (neděláme kompresory se spojkou pro VW), tak nefunčknost kompresorů s cvakáním měl na svědomí solenoid ventil, který přepouštěním kapaliny uvnitř kompresoru ovládá naklopení pístů a tím i výkon. Ventil se prostě zasekne (nečistota, nefunčknost,...) a kompresor se tváří že nefunguje, - stačilo na ventil poklepat a bylo. Když to nepomhlo tak se dal jinej a kompresor fungoval. Nejsem si ale jistej, co máš za kompresor (výrobce) a jak vypadá (typ solenoidu), podle výrobce co máš, bych se kouknul v práci a zaptal se borců, co kompresory přímo testujou, sou to kluci chytří a poradí.

Vvůle na spojce při montáži by se měla pohybovat v rozmezí 0,35-0,55mm, měří se obyčejnýmy spároměrkami - záleží ale co máš za model řemenice, do některých se nedostaneš a nezměříš nic :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli se nepletu, popisuješ kompresor bez elektromagnetické spojky, který je regulován (a defakto spínán) regulací zdvihu pístů, ale Octa 98 ho asi na 99,9999% mít nebude ( mám pocit že začali u fabií)

připomínka- kapalina v kompresoru EEEEEE - KAPALNÉ CHLADIVO V KOMPRESORU=KAPUT VENTILKY-kapalina je nestlačitelná-přeláme ventilky

otázka-kde se seřizuje ta vůle??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli se nepletu, popisuješ kompresor bez elektromagnetické spojky, který je regulován (a defakto spínán) regulací zdvihu pístů, ale Octa 98 ho asi na 99,9999% mít nebude ( mám pocit že začali u fabií)

připomínka- kapalina v kompresoru EEEEEE - KAPALNÉ CHLADIVO V KOMPRESORU=KAPUT VENTILKY-kapalina je nestlačitelná-přeláme ventilky

otázka-kde se seřizuje ta vůle??

sem to napsal blbě, byl sem asi rozespalej v práci (byl sem na noční) - nehoní kapalinu, ale plyn 100% souhals, sem byl zblblej tim, že se do kompresoru leje oleje - při výrobě, proto sem napsal kapalina...

nevím jak který výrobci, ale my sme do koncernu - potažmo Škodovek začali dovávat tušim v roce 2003-2004 kompresory bez spojky s řemenicí natvrdo

pokud se ptáš na vůly na řemenici tak se seřizovat nedá, je to daný z výroby (při obrábění) a při montáži neseřiditelné

já sám mám 2002 a sanden s megnetickou spojkou a elektronicky ovládaným solenoidem.

Sou i kompresory, který maji megnetickou spojku a mechanický solenoid - ovládací ventil, ale nevim jestli je někdo dodává do Škodovky

Editováno: , autor: malec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, takže tam je el.mag.spojka a ještě ta regulace výkonu(teď nemyslím tu 98) . já jsem na nějakým VW viděl kompresor bez magn spojky(jen přez jakousi gumovou- asi proti rázům).

A ta vůle je mezi řemenicí a přítlačným čelem?? - ta se u "obyč" kompresorů dá vymezovat podložkama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, takže tam je el.mag.spojka a ještě ta regulace výkonu(teď nemyslím tu 98) . já jsem na nějakým VW viděl kompresor bez magn spojky(jen přez jakousi gumovou- asi proti rázům).

A ta vůle je mezi řemenicí a přítlačným čelem?? - ta se u "obyč" kompresorů dá vymezovat podložkama.

já to tam tak mám - aspoň tušim, nerozebíral sem to a nevim co tam je přesně za typ solenoidu

bez spojky dodává na 100% Valeo, jestli někdo další nevim, nahoře je jakási střižná pojistka, kdyby se seknul kompresor tak se přestřihne, aby nedošlo k poškození další soustav na motoru

k tomu vymezování:

tak všechno asi teoreticky jde, ale nevim že by se to dělalo a jak

spíš se vyznám ve vnitřnostech kompresoru, ktrerý děláme, řemenice je dodávanej kus a moc do toho nevidim, teť bych vařil z vody, kouknu se na to, jak to přesně je,

předem můžu říct, že se vlastní cívka-(jednoduše řečeno) dává jako první kus z celé soustavy řemenice, cívka drží pomocí ségroky, další se dává vlastní řemenice s ložiskem, která se zase zabazpečuje ségrovkou, nahoru se dává poslední díl, který má tisícihran a přenáší vlastní kroutící moment z řemenice do kompresoru - středem je chycenej šroubemm těžko tam kde co budeš vymezovat pdložkama, musel by jsi buť čelo řemenice frézovat - kdyby to bylo moc těsný,druhou varinatu(mezera by byla moc velká) si nedovadu dost dobře představit - musel by jsi celý čelo řemenice "zvednout" a to by šlo dost těžko

jakým způsobem se ale přesně zpuští mechanismus spojky teť nevim

doufám že sm se moc neseknul, nejsem machr na montáž... :(

Editováno: , autor: malec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo máš pravdu- na hliníkovým těle kompresoru je přidělaná cívka(segerovkou, nebo přišroubovaná 3ks šroubků((např. sanden TM15....))) pak řemenice na ložisku, čelo je na tisícihranu na hřídeli kompresoru( pozor!!někdy je na klínek a dvakrát pozor!!-někdy ten tisícihran je udělaný tak by to nešlo pootočit-vynechaná jedna drážka)

funkce:

když nejde klima- otáčí se jen řemenice na ložisku

po sepnutí- 12V jde do cívky spojky=magnetismus přitáhne čelo řemenice(na hřídeli drží na pevno střed a zbytek je na pružných "packách")k řemenici a začne se točit kompresor celý- teda jen to co se točit má :D

vymezovací podložky se právě dávají mezi hřídel a čelo(je buď přidělaný šroubkem, nebo je na hřídeli závit a drží maticí. neřeknu ti kolik má přesně mezera být-my to neměříme(kouknem a vidíme B) )tipnul bych těch 0,5mm cca., když je malá-škrtá při vypnuté klimě, když velká-při zapnutí nemá cívka sílu přitáhnout čelo(nebo přitáhne, ale málo a prokluzuje to)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo máš pravdu- na hliníkovým těle kompresoru je přidělaná cívka(segerovkou, nebo přišroubovaná 3ks šroubků((např. sanden TM15....))) pak řemenice na ložisku, čelo je na tisícihranu na hřídeli kompresoru( pozor!!někdy je na klínek a dvakrát pozor!!-někdy ten tisícihran je udělaný tak by to nešlo pootočit-vynechaná jedna drážka)

funkce:

když nejde klima- otáčí se jen řemenice na ložisku

po sepnutí- 12V jde do cívky spojky=magnetismus přitáhne čelo řemenice(na hřídeli drží na pevno střed a zbytek je na pružných "packách")k řemenici a začne se točit kompresor celý- teda jen to co se točit má :D

vymezovací podložky se právě dávají mezi hřídel a čelo(je buď přidělaný šroubkem, nebo je na hřídeli závit a drží maticí. neřeknu ti kolik má přesně mezera být-my to neměříme(kouknem a vidíme B) )tipnul bych těch 0,5mm cca., když je malá-škrtá při vypnuté klimě, když velká-při zapnutí nemá cívka sílu přitáhnout čelo(nebo přitáhne, ale málo a prokluzuje to)

u nás máme normální tisícihran, bez vynechané drážky a klínku, přichycený šroubkem, bod který se někdy dává lepidlo, aby se při chvění a silných nárazech od motoru na řemenici (hlavně výkoný naftový motory s velkým kroutícím momentem, který si s kompresorem jenom hrajou) nepovoloval

to s tim vymezování vůle je chytrý a jednoduchý, ale bohužel na našich kompresorech to nedělaji - ale bylo by to na ně použitelný, pricnipi spínání je stejnej, co si takhle pamatuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravim vsechny odborniky.mam problem.Klima mi nechladi,dnes jsem byl v servisu a rekli mi ze je naplnena,tak jsem si ji nechal vycistit a neco malo doplnit. Zavada je pry nekde jinde.Kompresor nejde,ventilatory se netoci.Pred mesicem jsem byl na diagnostice motorua ve sprave jsem vycetl jednu zavadu climatroniku.Cituji,zavada-Servomotor pretlakove klapky-V71.Co to znamena,jak to opravit.Predem dekuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A spínají ti ventilátory(vpředu) když se ohřeje motor? Pokud ne tak je to jednotkou dochlazování. Taková malá krabička umístěná někde pod baterkou. Když jsem tu krbičku rozebral tak jsem zjistil že tam jsou dvě relé pro ventilátory, když jsem je ručně sepnul tak se rozběhly větráky. Nakonec jsem zjistil že porblém byl v napájení mikroprocesoru. Bohužel jsem nenašel kde je origo zdroj 5V pro uProc. tak jsem tam přiletoval 5V stabilizátor. Jako vstup je 12V ze vstupního konektoru a jeho výstup je připojen přímo na procesor. A už mi klima i ventilátory běží v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...