Přejít na obsah

Manuální klimatizace - nefukční, poruchy, závady


Pavel412

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Doporučuji překontrolovat chladivo když ho je málo tak rozpíná tlaková ochrana spojku a kompresor odpojí od řemenu může být i opačný problém když je chladiva moc.

http://www.servis-klimatizace.hys.cz

chladici-okruh.jpg

Editováno: , autor: petr.wenzel
Doporučuji NEcitovat poslední příspěvek!!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, taktéž mám problém s klimou, koupil jsem octávku I MR2001 s klimatronikem, ale nechladila klima, nechal jsem doplnit chladivo(je to asi tak 14dní), ani to nepomohlo, zjistil jsem, že se netočí ventilátory tak jsem vyměnil řídící jednotku dochlazování a od té doby klima chladila jak má až do včerejška. Odpojil jsem totiž baterii kvůli demontáži airbagu a výměny snímače ESP, po připojení baterie klima opět nechladí, ventilátory se opět netočí a VAG píše tlakový spínač klimatizace F129. Už jsem z toho na prášky, mohlo se odpojením baterie a následným připojením něco stát? Mohlo to mít vliv na F129? Je mi totiž divné, že by naráz během půl hodiny uniklo chladivo nebo odešel tlakový spínač. Spíš mě napadá jestli se nemohlo někde něco seknout při připojení baterie.

Pokud je tlakový spínač F129 nizkotlaká ochrana tak by mohlo jit o únik chladiva hlídá pokles množství(tlaku na sací straně chladiva), pokud je vysoko tlaký tak bud hlídá vysoký tlak nebo má za úkol spínat ventilátor, pokud by ventilátor nesepnul dojde k přéhřátí (příliš vysoký tlak) a kompresor řídící jednotka odpojí.

http://www.servis-klimatizace.hys.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdravíčko všem, vrátím se ještě ke svému problému z loňského roku. Oteplilo se a já začal opět řešit nefunkční klimu. Jak už jsem v tomhle tématu psal, mám odpojený větší ventilátor na chladiči, protože pálil pojistku. Byl jsem se ohledně opravy klímy poptat v servise, kde mi řekli, že se musí ventilátor vyměnit, protože bez něj klimatizace fungovat nebude. Má servisák pravdu, nebo výměna ventilátoru bude jen zbytečná investice, která s funkčností klimy nijak nesouvisí. Loni v létě se auto ani bez velkého ventilátoru nepřehřívalo. Díky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak já tedy odpovím sám, protože už se mi auto vrátilo ze servisu. Velký ventilátor má velký vliv na funkci klimy, je na dochlazování. Bez něho klima funguje, ale prý bude pořád spínat a vypínat a to by neměla. Kromě ventilátoru mi ještě našli vadné teplotní čidlo na výparníku a děravou trubku, kterou budu kvůli vysoké ceně řešit vysokotlakou hadicí. Tak to jen, aby věděli ostatní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám podobný problém z klimatizáciou na OCTAVIA 2 FSI - bol som minulý 2x aj predminulý rok 2x, v servise  naplnili mi klímu, no v marci znova nefungovala - pravdepodobne je to problém: ventilov klímy, tlakového spínača - kúrenie funguje v pohode - cítil som v interíéri čpavkový pach - v servise mi to otlakovali a nemali výhrady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím.

Tak jak to tady čtu, asi mně čekají pěkný problémy.

Mně klima - manual - nejde už dva roky, nešla už když jsem auto kupoval.Bylo 7,5 roku staré.

Říkali že stačí doplnit.

Letošní vedra mně konečně donutily jet do servisu a naplnit jí.

Bohužel to nepomohlo.

Klima je teď plná ale když ji spustím , vůbec nic se neděje.Jen na tlačítku se rozsvítí nápis AC.

Pojistky O.K.

V servisu mi řekli že se na to musí podívat elektrikář.

Napadlo mně že bych zkusil vyměnit to čidlo tlaku klimatizace . Dá se zkontrolovat jestli funguje ?

Dá se vyměnit v domácích podmínkách ?

Je to to samé jako někde píší - Tlakový spínač klimatizace ? Nebo to jsou rozdílné věci ?

Na co bych se ještě mohl podívat - zkontrolovat ?

Mal som podobný problém ktorý som riešil dlho – média bolo dosť, olej v systéme čiří, čidla teploty

nohy-okno-výparník OK, Kontrola klapky radiator TEPLO / výparnik CHLAD OK, remenica kompresoru OK.

 

Pomohla výmena tlakového spínača (1K0959126E - http://www.cc-autodily.cz/spinac-klimatizace-1). Pod tymto spínačom je ventíl (medium neunikne) takže sa dá výmeniť v domacích podmienkach stačí kľuč 17.

 

Diagnostika (VAG-COM) pred výmenou: cca 5 – 7 Bar, teplota výparníku cca 15-18 Stupňov C, trubky s väčším priemerom TEPLÉ.                                                  .                                  

Diagnostika (VAG-COM) po výmene spínača/senzoru: cca 9 – 10 Bar, teplota výparníku cca 9 -10 Stupňov C, trubky s väčším priemerom konečne orosene a CHLADNÉ.

 

Mam Octaviu 2, climatic (manuálna), 1,9 TDI

PD, bez elektromagnet. spojky (bypass ventil).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

ahojte mam o1 1,6 nejde mi klima ked ju zapnem otacky na motore stupnu ako ked fungovala, ventilator na cladici sa netoci, ma sa zapnut hned po stlaceni klimy alebo nie? nsu tu rozne nazory. Aka je podla Vas pricina? v motorovej casti na lavej strane pri nadrzkach s kvapalinami mi nieco stale cuka ))) viete som zena prosim poradte. Dakujem.

 

Janka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čaute.. poraďte mi prosím.Mám oct. 1,9 81kw rv.02 Zničeho nic mi uplně vypl CLIMATRONIC ani nesvítí displej vůbec na nic nereaguje. Na palubovce mi ani neukazuje venkovní teplota a zjistil jsem, že je nějaká chyba v čidlu teploty oleje. Může to s tím nějak souviset? Předem díky za rady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdraví všechny, prosím o pomoc s automatickou klimatizací.

Celkově s ní nic není (běží normálně) dokud nedojde k přepnutí na ohřívání předního okna nebo zapnutí ventilátoru na MAX. Pak je v kabině cítit smrad jako by něco hořelo a spálí se pojistka 25A

Clima píše chybu 4f9, mám podezření na tu řídící jednotku, je to možné nebo by to mohlo být něco jiného?

Děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

zdraví všechny, prosím o pomoc s automatickou klimatizací.

Celkově s ní nic není (běží normálně) dokud nedojde k přepnutí na ohřívání předního okna nebo zapnutí ventilátoru na MAX. Pak je v kabině cítit smrad jako by něco hořelo a spálí se pojistka 25A

Clima píše chybu 4f9, mám podezření na tu řídící jednotku, je to možné nebo by to mohlo být něco jiného?

Děkuji za rady.

PROSÍM nikdo mi neporadí!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim vsechny a jak to vidite?Mam I Octavii 1,6 74kw.Vcera jsem chtel vyzkouset funkcnost klimatizace.Motor zahraty na provozni teplotu,ventilator na ochlazovani spinal.Zmacknul jsem tlacitko klimatizace (AC).Zacala hucet,ovsem dva ventilatory,co jsou za chladicem a mely by se tocit,zustaly v klidu.Ujel jsem asi 20km,zkusil znovu a fungovaly.Dnes rano zkousim cely proces znovu a opet nic.(bylo 3st.C)Odpoledne prijdu k autu a aniz bych zahral motor,pustim tlacitko klimatizace a ventilatory bezi.(bylo 6st.C)Nevite,kde muze byt problem?Jedine co me napada,jestli tam nekde neni cidlo na venkovni teplotu-rano vetsi zima,nezli odpoledne a podle toho to funguje,popr.jestli nekde nevznika kondenzace vody,ktera zpusobuje zkrat a behem dne se odpari.Skutecne jsem z toho jelen a hlavne v tomto smeru laik.Diky za postrehy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí letmý pohled do manuálu, kde najdeš podmínky pro činnost klimatizace:

Klimatizace (mechanická)
Chladící zařízení může pracovat jen tehdy, pokud je stisknuto tlačítko AC a jsou splněny následující podmínky:

- nastartovaný motor
- vnější teplota nad +5°C
- spínač ventilátoru v poloze 1 až 4

Climatronic
Chlazení může pracovat jen tehdy, jsou-li splněny následující podmínky:
- nastartovaný motor
- vnější teplota nad +5°C
- není stisknuto tlačítko ECON

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj,

 

Mám O I 1,9TDI 2004 66KW. Nechladí mi klimatizace. Dofouknuto, nikde prý neuníká, tlak tam je, ale při stisknutí tlačítka AUTO (climatronic) se vzduch neochlazuje.

V zimě jsem měl problém naopak s tím, že se pořád spouštěla vrtule u sahary (nejsem si jistej, ale tak se tomu myslím u chladiče říká). Tento problém ale sám odezněl, takže jsem to nijak neřešil.

 

Nevíte někdo, kde by mohla být chyba?

 

Předem moc děkuji.

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...