Únor 25, 200916 r To je taky možný, ale ona 55Kw tuto rychlost dá. Akorát potřebuje dlooooouhou rovinu. Jezdit tak pořád, asi by ten motor umřel vyčerpáním Tohle je spíš z dlooouhýho kopce. Jestli chce takhle jezdit, tak vyndat spodek i s pístama, odlehčit, vyvážit + udělat vačky a čip. Pak bude točit a opře ručičku i na rovině. Eventuelně zvážit bolt kit do diferáku.
Březen 22, 200916 r Autor Rozebírání spodku a odlehčování je podle mě zbytečná práce - i když pro "tuningové gurmány" proč ne.... Stačí vačka + čip a hned je to o něčem jiném.
Březen 22, 200916 r njn niekde to tu už bolo, nejaké firmy čo opravujú tento motor - hovorilo sa tam tiež o čipe a vačke, motor má vraj aj hladší chod potom. Ty by si do toho išiel?
Březen 22, 200916 r Autor Abych řekl pravdu, tak vačka mi připadá jako velký zásah do motoru. Vezmi to tak, že ta původní už je se zdvíhátky zaběhlá a teď tam dáš jinou úplně novou. Nevím no ale časem bych zkusil jen ten čip. 61Kw stačí. A za 4000Kč by se to u Cimbu dalo.
Březen 27, 200916 r Caute mam tento motor a zaujimalo by ma ci je mozne nan dat sporotve ladene zvody, kt. su robene na feliciu 1.6...viem ze je to ten isty motor ale ci nebude problem pri montazi k vyfukovemu potrubiu....alebo tahani pod motorom Dakujem
Březen 27, 200916 r Autor Tak to bude problém. Felicia AEE a Octavia AEE mají řešené svody jinak. Litina z Felicie na Octu nepasuje. Ale není nic co by nevyřešila bruska a svářečka
Březen 28, 200916 r Abych řekl pravdu, tak vačka mi připadá jako velký zásah do motoru. Vezmi to tak, že ta původní už je se zdvíhátky zaběhlá a teď tam dáš jinou úplně novou.Nevím no ale časem bych zkusil jen ten čip. 61Kw stačí. A za 4000Kč by se to u Cimbu dalo. Tak ono každá výmena súčiastky ktorá je vo funkčnom vzťahu s inou má aj negatívny vplyv. Čip spraví 61kW? No to by mi tiež stačilo, 4000 nie je fakt tak veľa.
Březen 28, 200916 r Autor No jen čip je 61Kw, Vačka + čip je 68Kw. Vačka +čip+filtr+svody a další úpravy je i kolem 80Kw. Traduje se i zde, že upravená 55Kw s vačkou a čipem jezdí líp než sériová 1.6 74Kw, ale to nemůžu posoudit. Ale bylo by to logické. Zůstane dlouhozdvihový-pružný motor s docela dlouhou převodovkou a výbornou gradací výkonu a příjemným průběhem točivého momentu. Ještě jedna poznámka-vím o HTP jsme se tu bavili, ale... Včera jsem měl jedinečnou možnost porovnat krátkou F HTP 12V 47Kw a hned potom svoji Oktu. Prostě jsem z F vystoupil a přesedl do O. Stejná trasa a stejné obsazení s oběma auty! Gradace výkonu je u obou motorů prakticky stejná. 4 ventily na válec jsem teda nijak nepoznal. V jednom místě se pak projevil výrazný rozdíl. Hlavní a odbočka na vedlejší a hned prudké stoupání. HTP za dva plyn na podlaze a už jsem myslel že budu muset podřadit na jedničku o zrychlování se mluvit nedalo. Okta za dva a třetina plynu - ani náznak zadýchanosti a utrpení. Když jsem plyn došlápl za půlku, tak bez řečí zabrala a začala zrychlovat. Takže u HTP jsem měl občas plyn na podlaze a připadal si celkem bezmocný - v těch samých místech měla Okta plynu daleko méně a při došlápnutí měla rezervu na záběr. Když jsem mrknul na spotřebu, tak rozdíl byl cca 0,6l. Ve prospěch HTP samozřejmě. Hlučnost stejná-HTP vyšší zvuk ale ne nepříjemný, 55Kw hlubší zvuk také snesitelný, ale takový "obvyklejší". Tím nechci samozřejmě nic namítat proti tříválci. Má své výhody i nevýhody stajně jako 1.6 55Kw. Ale můžu říct a plně chápu ty co tento názor vyslovili také, že 1.6 55Kw je na běžné ježdění velmi příjemná. A při určitých situacích narozdíl od HTP hned a bez boje nemává posr..... spodky
Březen 29, 200916 r Autor Těžko říct. Každopádně konstrukce motoru těch továrních 55Kw zvládne s prstem v nose. Myslím, že i 65Kw by nebyl problém - bez újmy na životnosti. Nad 80Kw to už je maso , ale zase kdyby to člověk pořád nehonil a nechal si ten výkon jen na předjíždění, tak by to taky šlo. Ale asi největší odpovědí čeho je tento motor schopen byla návštěva ve škoda muzeu. Mají tem vystavené AEE z Felicie Kit-Car naladěné na 130Kw
Březen 29, 200916 r Těžko říct. Každopádně konstrukce motoru těch továrních 55Kw zvládne s prstem v nose. Myslím, že i 65Kw by nebyl problém - bez újmy na životnosti. Nad 80Kw to už je maso , ale zase kdyby to člověk pořád nehonil a nechal si ten výkon jen na předjíždění, tak by to taky šlo.Ale asi největší odpovědí čeho je tento motor schopen byla návštěva ve škoda muzeu. Mají tem vystavené AEE z Felicie Kit-Car naladěné na 130Kw myslíš tento ? :-)
Březen 30, 200916 r Těžko říct. Každopádně konstrukce motoru těch továrních 55Kw zvládne s prstem v nose. Myslím, že i 65Kw by nebyl problém - bez újmy na životnosti. Nad 80Kw to už je maso , ale zase kdyby to člověk pořád nehonil a nechal si ten výkon jen na předjíždění, tak by to taky šlo.Ale asi největší odpovědí čeho je tento motor schopen byla návštěva ve škoda muzeu. Mají tem vystavené AEE z Felicie Kit-Car naladěné na 130Kw Tak on by to vydržel, otázka jak dlouho. Každopádně, odlehčení a vyvážení není jenom fajnšmekrovinka, ale jde o to, že do 6000,- ot. se principiálně s tímhle motorem přes 85 kW těžko dostaneš (Jo, bez turba to nikdy nebude ono), jediná šance je vyhnat to vejš otáčkama (samozřejmě, že budeš onanovat na hlavě s úpravama kanálů, leštěním, dopasováním... abys dostal krouťák celejch 135Nm při 6000 ot.). Jenže protože se jedná o dlouhozdvihový motor, s dlouhejma ojnicema a dlouhejma ramenama na klikovce, budou veškerý nevývažky na protiváhách znát víc než u krátkozdvihu (naštěstí příslušný síly mají odhadem lineární nárůst), takže vyvážení je o udržení životnosti a komfortu (kravál, vibrace). Ale jinak do toho nějaký borci namontovali turbo a jezdilo jim to. Dokonce snad Oettinger, nebo kdo dělal turbokit na Golfa. Samozřejmě není důvod, proč by to motor nevydržel, když blok je dost robustní litinovej a klikovka pětkrát uložená. Zbajvá už akorát hlava a to fakt neni žádnej zázrak. Jinak s těma vašima "vačkama" už mě pěkně se...te v motoru není TA vačka, ale vačková hřídel, což je TA hřídel, na který jsou obrobený TY vačky. Pochopitelně v některých motorech je i těch vačkových hřídelí více. Přičemž upravovat jednu vačku v motoru je fakt myšlenka
Březen 30, 200916 r Autor Tak on by to vydržel, otázka jak dlouho.Každopádně, odlehčení a vyvážení není jenom fajnšmekrovinka, ale jde o to, že do 6000,- ot. se principiálně s tímhle motorem přes 85 kW těžko dostaneš (Jo, bez turba to nikdy nebude ono), jediná šance je vyhnat to vejš otáčkama (samozřejmě, že budeš onanovat na hlavě s úpravama kanálů, leštěním, dopasováním... abys dostal krouťák celejch 135Nm při 6000 ot.). Jenže protože se jedná o dlouhozdvihový motor, s dlouhejma ojnicema a dlouhejma ramenama na klikovce, budou veškerý nevývažky na protiváhách znát víc než u krátkozdvihu (naštěstí příslušný síly mají odhadem lineární nárůst), takže vyvážení je o udržení životnosti a komfortu (kravál, vibrace). Ale jinak do toho nějaký borci namontovali turbo a jezdilo jim to. Dokonce snad Oettinger, nebo kdo dělal turbokit na Golfa. Samozřejmě není důvod, proč by to motor nevydržel, když blok je dost robustní litinovej a klikovka pětkrát uložená. Zbajvá už akorát hlava a to fakt neni žádnej zázrak. Jinak s těma vašima "vačkama" už mě pěkně se...te v motoru není TA vačka, ale vačková hřídel, což je TA hřídel, na který jsou obrobený TY vačky. Pochopitelně v některých motorech je i těch vačkových hřídelí více. Přičemž upravovat jednu vačku v motoru je fakt myšlenka Bóže ty jsi tak odporný detailista Vačková hřídel s jednotlivými vačkami=zkráceně "vačka". Asi těžko bude někdo řezat vačku výfukového ventilu prvního válce z vačkové hřídele a měnit nastavení jedné vačky s tím že ostatní vačky na vačkovém hřídeli nechá být jelikož řezat všechny vačky na vačkovém hřídeli je nesmysl, když se dá koupit celá vačková hřídel bez potřeby předělávat jednotlivé vačky. Stejně tak nebude nikdo řezat vačku sacího ventilu prvního válce z vačkové hřídele a měnit nastavení jedné vačky s tím že ostatní vačky na vačkovém hřídeli nechá být jelikož řezat všechny vačky na vačkovém hřídeli je nesmysl, když se dá koupit celá vačková hřídel bez potřeby předělávat jednotlivé vačky...... .....tak a máš to i s úrokama ...a nechtěj abych pokračoval dál podle pořadí zapalování
Březen 30, 200916 r Autor myslíš tento ? :-) Myslím tento: ...jen je samozřejmě otázkou jak dlouho to vydrží. U tohoto motoru je životnost tolerována i na jeden závod, ale civilní vozítko musí vydržet o "něco" víc
Duben 5, 200916 r Tak jsem měnil vzduchový filtr a když jsem odmontoval dekl, tak jsem měl pod filtrem dost oleje. Myslím, že to normální nebude. Oddělal jsem celý sání a kolem škrtící klapky byl olej taky. viz fota. Odkud se bere? Taky mám pěkně orezlý rozdělovač, v podstatě spodní polovina je celá rezavá. Ale žádný problémy s motorem nemám, tak to nechám zatím být. Chtěl jsem ještě měnit svíčky, tak jsem se díval, jaký tam mám, ale mám tam nějaký BUR, dál jsem nepřečetl, pač jsem svíčky nemohl vyšroubovat, musím koupit lepší klíč. Budu tam dávat buď Boschky nebo Beru, ještě nevím. EDIT: zjistil jsem, že ten olej je normální Upraveno Duben 5, 200916 r od Iguka
Duben 5, 200916 r Autor Jo ten olej je normálka. Dostává se tam odvětráním z klikové skříně. Když jsem čistil motor, tak jsem to vytřel do sucha. Kolem klapky to být taky může. Stejně tak to teče i do ní a proto ji musíme čas od času vypucovat. Ten rozdělovač je to samý jako u mě. Mrkni na fotky, když jsem dělal generálku já. http://forum.skodahome.cz/index.php?showto...36230&st=25 Stínící obal jde z víčka sundat, opucovat a natřít. Mrkni spíš do rozdělovače jak vypadá palec a jemně očisti kontakty. Ničemu to neublíží-spíš naopak
Duben 12, 200916 r Chci ještě měnit svíčky, tak jsme hledal, jaké typy svíček jsou pro naše motory, viz první obrázek. Pro nějaké se rozhodnu, teď tam mám ty NGK a vše bez problému. Jsou ale jen jednobodový. Když jsem měnil ten vzduchový filtr, tak jsem zjistil, že ke svíčkám je dost špatný přístup. U dvou svíček se mi ani nepodařil oddělat kabel, možná kdybych víc zabral, tak bych ty kabely stáhl, ale nechtěl jsem to urvat, svíčky ještě nemám stejně koupený. Uvítal bych nějaké rady, jak nejlépe výměnu svíček provést. Na stránkách Bosch, jsem našel tabulku, jaké svíčky jsou nejlepší na Octavii, viz druhý obrázek. Líbi se mi ty Super 4 WR78X, které jsou čtyřbodové. Nemáte někdo s nimi zkušenosti? Upraveno Duben 12, 200916 r od Iguka
Duben 12, 200916 r dej ty co jsou doporučený, experimenty často zklamou, že jsou vícebodový samo nic nezaručuje
Duben 12, 200916 r no takze ja mam tiez nieco podobne hehe .. spotrebu mam 6.8l po meste a mimo 6.2l som velmi spokojny zavady : no tak lambda sonda ako kazdy potom meneny spinac svetla v zamku meneny spinac svetiel a potom bezne menenie filtrov mam najazdenych 110 000 KM rok vyr. 99
Duben 12, 200916 r Autor Iguka: Svíčky sem tu probíral nedávno. Sportovní a podobné tomuto motoru moc nesedí-spíš to člověk potento. Pak se zvedne spotřeba, cukání, neklidný volnoběh, ztráta tahu... Výrobcem předepsané jsou Bosch W7LTCR-tříelektrodové. Já tam mám BERU tříelektrodové. Koupil jsem ji s nimi a zatím tam pořád jsou-měl jsem je venku před rokem a byly jako nové Pokud sundáváš kabel ze svíčky, tak prvně odtlač plíšek který přitlačuje plastové vodítko, kterým vedou kabely pro první až třetí válec. Celý ten vodící plast mírně nadzvedni a pak chytni za vršek koncovky kabelu a škubni. U mě to šlo relativně dobře-ale musel jsem taky zabrat. Pružinky v těch koncovkách na kabelech asi nejsou příliš opotřenované. Jinak co chceš vědět víc o výměně? Musíš oddělat úplně ten plastový box sání. Bacha ze spodní strany je hadice na odvětrání klikové skříně. Je bez spony jen nasunutá. Celý filtrbox dáš úplně pryč. Pak je přístup přímo královský. Potom uvolni výše zmiňovanou plastovou lištu ve které jsou vedeny zapalovací kabely. Možná odcvakni dvě pružiny na rozdělovači a uvolni víčko rozdělovače. Pak postupně jednu po druhé sundej koncovky ze svíček. Na svíčky se dostaneš normálním klíčem na svíčky, který je v každé "gole" klubky potřebovat nebudeš(chudáci 74Kw-aťáci to mají trochu horší). Novým svíčkám lehce potři závit grafitovou vazelínou. Pokud máš štíhlé prsty, tak je zkus chytnout zpět. Svíčky jsou trochu utopené v hlavě a v plastovém sání. Pokud se budou chytat obtížně, tak na izolátor svíčky natáhni kousek gumové hadice odpovídajícího průměru a chytni je do závitu rukou pomocí tohoto "přípravku".
Duben 13, 200916 r Díky, takový vyčerpávající příspěvek jsem od tebe čekal. Svíčky Bosch W7LTCR nejsou nikde k sehnání, místo toho jsou všude WR7LTC+ (novější označení místo WR7LT+) http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/svi...228cc2d0e0edf94, tak nevím, jaký je mezi nimi rozdíl. Upraveno Duben 13, 200916 r od Iguka
Duben 13, 200916 r Autor Jo tak to jsou asi ony. To bude nové označení. Není co řešit-koupit-namontovat.
Duben 16, 200916 r Tak pánové taky vlastní jednu Ocatvii 1.6 55Kw rok výroby 1997 je po prvním majiteli a už mám na ní nalítáno něco přes 10 000Km a musím říct že naprostá spokojenost kromě výměny oleje rozvodů snad ouplně bez problémů jen mi dělo ze začátku starost Řídící jednotka nefungovala elektrika v autě a zimní startováni bohužel slabá baterka kterou mi dali v autorizovaném servisu tak žádný jiný problém opravdu musím zaklepat dotáhla mě kamkoli a nikde mě nenechala jen teď nás čeká spojka pro jistotu a přední brzodvé kotouče nové ale jiank maximální spokojenost a spotřebu jezdím tak 6-7L a když jedu opravdu předpisově tak se svezu i za 5,5L:)Takže eště spolu nějakých těch pár tisíc KM najezdíme:)A všem ostatním přeju mnoho šťastných km:)
Duben 21, 200916 r Chtěl bych se zeptat, jestli tady není nějaký nadšenec z okolí Mladé Boleslavi, který by mi pomohl s mojí Octavií 1,6/55. Věci kolem motoru - lambda, spotřeba, výfuk atd. Potřeboval bych spíš poradit, nářadí a prostory mám. Předem děkuji.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.