Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Ono je to po výměně řízení? A od té doby to dělá?

V bloku hodnot se to projevuje jak?

Upraveno od Wittmann

No auto ke me prijelo s novym hrebenem. delaly se jine veci a me prislo divne ,mali ucinek posilovace. merene hodnoty jsou takove ze proud narusta pri otaceni, as treba 40 A navolno je kolem 2,2 A  ale nevidi to otaceni volantu.Merene hodnoty skupina 2 pole 1 je porad 0,0

Při téhle konstelaci může být problém kdekoliv. Je to řízení vůbec kompatibilní s čerpadlem (Koyo vs. TRW)?

  • 7 měsíců později...
V 8. 3. 2010 na 11:49, Smejky napsal:

SÚNK => senzor úhlu natočení kol. Jest-li jsem správně pochopil, v servisu ti ho již jednou měnili a měl si na určitý čas klid. Pokud chceš vědět zda-li máš kaput posilovač, odpoj zmíněný senzor. Posilovač se ti přepne do nouzového režimu, bude konstantně posilovat cca na 40%, ale nebude ti přeposilovávat při 120 km/h a hlavně ustane kolísání napětí. Na přistrojovce ti samozřejmě bude svítit žlutý volant, ale nevěnuj tomu pozornost, hlavně, že si ověříš funkčnost posilovače. Jezdi s odpojeným senzorem třeba do léta a pak ho vyměň. Ostatně je toho tady napsáno mraky, při výměně ošetřit bezbarvým lakem (pokud to bude starý typ). Jest-li je tvůj vůz vyroben v letech 99-02, máš s největší pravděbodobností posilovač od subdodavatele TRW a tam jsou senzory celkem problémové, osobně jsem již měnil 3krát. Ve škodovce se tento problém svádí na ŘJ řízení, čili ti vymění servo, když to nepomůže mění ti kabelový svazek nad předním kolem u řidiče. Je na takové "šavli", vede od baterky k ŘJ. Jest-li máš motor 1.4 MPI vyhoď vzduchový filtr i s boxem, ve kterém je, odpoj autobaterku i s plastovou krabicí a mrkni se na kabelový svazek. Jest-li bude nabobtnalá nebo jinak poškozená izolace, může to být tím, ale ten ti v servisu měnili, to bude jistě slepá cesta. Přikládám pár fotek, ať odpojíš to, co odpojit chceš :) . Smejky

post-3968-12680494025235_thumb.jpg

post-3968-12680494079278_thumb.jpg

post-3968-126804941137_thumb.jpg

post-3968-12680494165645_thumb.jpg

post-3968-12680494207861_thumb.jpg

post-3968-1268049425318_thumb.jpg

Ahoj, prosím mohl by být stejný problém se senzorem, když mi Fabia při pomalém točení volantem funguje v pohodě, pokud vezmu za volant rychleji tak ztuhne a jde ztěžka. Co se týká blikání elektroinstalace to jsem si nějak nevšiml. Jinak kontrolka "volantu" svítí pořád. A velké rychlosti jsem bohužel neotestoval. Pokud jsem odpojil ten konektor dle tvého obrázku, tak je stav stejný.

Jejda, to už je let. Měl jsem servo značky TRW a ten senzor časem koupil nový a byl klid, ale jak jsem kdysi psal, zkontrolovat dostatek hydraulického oleje a popřípadě čidlo vyměnit.

 

V 18. 3. 2021 na 18:33, dejvic napsal:

Ahoj, prosím mohl by být stejný problém se senzorem, když mi Fabia při pomalém točení volantem funguje v pohodě, pokud vezmu za volant rychleji tak ztuhne a jde ztěžka. Co se týká blikání elektroinstalace to jsem si nějak nevšiml. Jinak kontrolka "volantu" svítí pořád. A velké rychlosti jsem bohužel neotestoval. Pokud jsem odpojil ten konektor dle tvého obrázku, tak je stav stejný.

Tak to je docela legrace, sel jsem si do Fabie 1.4 MPI , z kterou delší dobu nejezdím a světe div se, otočím kdykoliv tj. na místě, při jízdě a volant tuhne a klade odpor, který může být pro člověka věci nebezpečný. Když je volant v krajní poloze, ať již vlevo nebo vpravo, ozývá se od místa, kde jev umístěné servo, syčení, jako když čerpadlo běží naprázdno. Zkontroluji stav hydraulického oleje a uvidíme. Kontrolka posilovače nesvítí, VAG nic nehlásí. Uvidíme. Jak jsi DEJVIC dopadl ty? Díky za info. Popřípadě ostatní, setkal jste se někdo především s tím syčením? Díky.

 

Opraveno: servo KOYO a přes gufero natekl olej do spodní části s elektronikou. Koupeno repasované za 3,5 táců a jedeme dál ;-)

 

Upraveno od Smejky

  • 3 týdny později...

Zdar boys,

Máme doma Fábku 1.4 MPi 50KW, r.v. 2000
Asi tak dva roky zpátky začalo zlobit servo. Autem jezdí máma (dáma důchodového věku) takže problém bylo třeba okamžitě řešit. Na netu jsem našel kontakt na pána ze Zlína který serva repasuje. Poslal jsem mu error kódy z VCDS. Po výměně serva bylo nějaký čas vše ok, ale pak mamka začla hlásit že servo vypadává. Párkrát jsem tím jel a ikdyž auto stálo na místě tak servo "kňučelo" , během točení volantem kopalo do řízení (výpadky účinnosti). Na radu zdejších matadorů jsem vyměnil čidlo rejdu: 6Q1423291 a vše funguje jak má. 
Manžety řízení zatím suché, takže to vypadá že v nejbližší době bude snad chvíli klid :)

Mám 2 otázky:

> Nemohlo se to repasované servo nějak zku*vit tím že s tim máma jezdila bez funkčního čidla rejdu?

Všiml jsem si že auto pořád dělá ty kňučivé zvuky při manévrování na místě. Zvenčí je to slyšet, ale dělal jsem dvě delší testovací jízdy a příjde mi že řízení funguje naprosto správně. 

 

> Světla stále poblikávají - Může to znamenat že je v prd*li kabelový svazek?

Jak píšou někteří v tomto tématu, blikalim jim světla a osvětlení kabiny a tento problém byl prokazatelně spojen s činností serva, protože se pak psalo že po výměně čidla se to vyřešilo.

 

Díky

 

Upraveno od l3ricktop

Ahoj mám dotaz, přestal fungovat posilovač řízení, když se rozjedu kontrolka serva se rozsvítí, když zastavím tak zhasne a když se jen trochu pohnu tak se zase rozsvítí a pořád dokola. Jen bych chtěl vědět jestli to může být samotným servem nebo spíš nějakým snímačem. Ještě mě napadlo, včera jsem sice nastartoval, jel jsem krátkou trasu, ale dnes už nastartovat nešlo, baterie vybitá, auto před tím dlouho stálo, tak jestli to má nebo nemá nějaký vliv na servo když je baterie slabá?

Upraveno od stahovani001@seznam.cz

Ma pri nizkom napati sa servo vypne, pozri chybove kody. Tym za zacina. 

  • 3 měsíce později...

Zdravím, mám 2 Fabie a nefunguje servo řízení po výměně servo čerpadla najeto 50 km a opět nejde posilovač řízení, neví někdo co stim dál? Děkuji 

Spousta možností... Pojistka, snímač polohy atd.... U mojí fabie jsem vyměnil čerpadlo i snímač, všechno fungovalo, přijel jsem z dílny 20km domů a při parkování vypadlo servo, ABS, ASR a myslím že i kontrolka airbagu začala svítit, nakonec se přišlo na alternátor který dobíjel jenom 10,5V, po repasu altíku všechno v pohodě

V 18. 4. 2021 na 9:35, atlan napsal:

Tak jsem prolezl kabeláž pak změřil altik a vše v pořádku. Teď jsem stim přijel a vypadlo abs, epc, airbag znovu měřím altik a dobyji 13,26 tak ho zkusím asi z repasovat.

Upraveno od Saiba

Zdravím,

výpadky posilovače řízení se tu řeší-řešily často. V mém případě posilovač řízení vypadl dvakrát minulý rok, po pár hodinách odstávky zase začal fungovat. Teď se dvakrát vypnul, když se s autem učila řídit žena, tedy pomalá jízda na jedničku/dvojku, hodně kroutění volantem, asi po 40 minutách. Na diagnostice (pravda, minulý rok) mi v autorizáku i v neautorizáku odděleně řekli, že to všechno vypadá v pohodě, že tam není uložená žádná chyba a že to funguje (což byla pravda, většinou se učíme v noci na parkovišti, kdy po ruce není žádný  otevřenýservis s diagnostikou).

 

Včera se mi podařilo natočit video se zvukem, jaký posilovač dělal, když to vypadlo. Je to bez motoru, pokus o točení volantem na parkovišti. Tušíte, co ten zvuk znamená?

 

Díky

 

EDIT: Kdyby někdo hledal nebo řešil, je to servo KOYO a odešlo přímo to servo. Vyřešeno výměnou za repas.
 

Upraveno od MP2

  • 2 týdny později...

Ahoj, 

na Fabii 1,2 rok 2006 mi přestalo fungovat servo... Občas funguje a občas ne. Vždy se rozsvítí kontrolka volantu a volant jde okamžitě ztuha. Pokud servo funguje, tak nesvítí kontrolka a na diagnostice jsem bez chyb, pokud kontrolka svítí, tak servo nefunguje a diagnostika se k servu nemůže připojit. Co jsem tady přečetl, tak to budou buď kabely nebo celé čerpadlo. Napadá vás ještě něco? Pro úplnost, čerpadlo mám Koyo. 

Díky za odpovědi. 

Poistku mas prepalenu no kedze je na pruznom plaste na baterke sem tam sa spoji.Je 100A osmickova poista.

Tak opravdu to byla pojistka... Já blbec jsem si řekl, že přepálená nebude, když to občas funguje. Každopádně díky moc! 

  • 1 měsíc později...

Ahojte, určite sa tu už popísalo o serve dosť ale idem si k vám po radu od skúsenejších. Môj problém spočíva v tom, že mi znovu posilovač nefunguje a na palubovke svieti kontrolka volantu. Stalo sa mi to už aj minulý rok. Servo asi dva dni nefungovalo, následne z ničoho nič nabehlo a viac ako 8 mesiacov fungovalo. Chcem preto vyselektovať chybu aby sa zbytočne nemenilo celé čerpadlo ak by bola chyba niekde inde. 

 

Jedná sa o servočerpadlo značky KOYO.

 

Takže k príznakom:

Keď svieti kontrolka na palubovke (servo nefunguje) , s RJ serva sa neviem spojiť ani diagnostikou. Keď fungovalo servo tak na diagnostike chyba nebola.  

Premeral som aj dva silové káble vedúce k čerpadlu  tam je pri vypnutom motore 12V a po naštartovaní 14V - takže to je ok a tým pádom aj poistka v motorovom priestore a taktiež dobíjanie alternátorom.

Káble vyzerali byť nepoškodené a konektory nezatečené. 

 

K zvyšným káblom by som potreboval nejakú radu ako ich premerať ak je to možné. Viem že ešte jeden kábel ide cez poistku v kabíne takže ten skúsim taktiež ešte premerať.. ale dá sa nejakým spôsobom zmerať (otestovať) aj snímač natočenia volantu ? Ák áno ako? 

 

Za všetky rady a postrehy vám budem vďačný.

 

Dá se otestovat v bloku hodnot. Tohle ale snímačem nebude.

Pokud se servem nedá spojit, měl by o tom být záznam v jiných jednotkách v autě - Ty totiž pak hlásí chybu o nefunkčnosti. 

Pokud servo neví, že nefungovalo (samo neeviduje záznam o poruše), tak bych tipoval právě na něj.

Tohle jsem taky hodně dávno řešil servo KOYO byla vadná elektronická deska. Zoxidovaná. Pomohla výměna celého serva.

  • 4 měsíce později...

Zdravim. Rad by som sa poradil ohľadom problému, ktorý vznikol po výmene riadenia Koyo na VW Polo 2004. Staré riadenie začalo tiecť, takze sa vymenilo za nové repasované. Avšak problém nastáva, že posilňovač funguje iba 20 kilometrov, potom nasleduje kontrolka na budíkoch a posilňovač je v núdzovom režime. Vo vcds som pozeral hodnotu Steering Aid Sensor Angular Velocity a hodnota je stále  -0.0°/s bez ohľadu na to či točím volantom alebo nie. Skúšal som meniť senzor ktorý ide do riadenia, objednal som ďalšie 3 kusy, avšak žiadna zmena. Keď skúsim prejsť magnetom po senzore tak sa hodnota mení. Magneticky pásik v riadení tiež vyzerá v poriadku. Nestretol sa niekto s týmto problémom? Ďakujem 

  • 1 měsíc později...

Dobrý deň nevie niekto ake servo ide do Škoda Fabia 1 1.4 16v 55kw AUA 2001 ? Na svojom nemám nálepku že aké ma OE v gafa auto mi povedali že podľa vin sú tam OE čísla 6Q0 423 155 AE a 6R0 423 156, vraj tam ide: https://www.autodielygafa.sk/autodiely/skoda/fabia-i-6y2/14-16v/servo-cerpadlo-a-riadenie/hydraulicke-cerpadlo-pre-riadenie/15107/1171658, ja som prvé chcel objednať: https://www.autodielygafa.sk/autodiely/skoda/fabia-i-6y2/14-16v/servo-cerpadlo-a-riadenie/hydraulicke-cerpadlo-pre-riadenie/15107/1171664.

Dej jsem VIN aby ti někdo mohl poradit. Jinak nálepka na čerpadle určitě bude, bude za mlhovkou schovaná

Na serve spredu pod kontaktmi nieje je tam len čiarový kód a zozadu tiež nieje.

 

Upraveno od VoRTeXo

Mám tam TRW ibaže tie OE kody mi poslali z GafaAuto že podľa VIN by to mali byť oni, ale nevedia na isto či to su oni... Vraj mám ísť so servom do škody aby mi zistili presné OE číslo.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.