marekmara94 Vloženo 6. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2022 Ahoj kluci, Mám problém s posilovačem. Za poslední dva dny mi několikrát za jízdy vypadl, rozsvítila se kontrolka a volant ztuhl. Pomohlo vypnout a zapnout motor. Dnes je to třetí den a jezdím bez problémů. Z informací zde jsem usoudil, že by mohla být špatná pojistka. Je to možné, že by to bylo tím? Pokud ano, jak ji mám vyměnit? Nevím o tom vůbec nic. Musi se něco udělat, vyndat baterka, vzít gumové rukavice? Nebo ji jen vycvaknu a hotovo? Náhradní pojistky mám. Nechci čekat, než to zase vypadne. Mám škoda fabia 1.4 MPI 44 kW. V jednom servisu v Holešovicích mi, aniž by auto vůbec viděli, rovnou řekli, že je nutná výměna čerpadla a že si mam připravit minimálně 10 tisíc, protože tam není co opravovat. V jiném servisu zase to, že to může být cokoliv i nějaká blbost. Myslím si, že v prvním servisu chtěli využít mě neznalosti a okrást mě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mar.se Vloženo 6. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2022 Mně podobné chování dělal vadný snímač úhlu řízení. Ale může být i problém v konektorech na servu, v kabelech atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekmara94 Vloženo 6. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2022 Před hodinou, mar.se napsal: Mně podobné chování dělal vadný snímač úhlu řízení. Ale může být i problém v konektorech na servu, v kabelech atd. To by logicky dávalo smysl. Přijde mi, že je řízení trochu tužší. Ale nevím, jestli to není jen můj dojem. Taky jsi měl takový pocit? Vše dnes funguje jak má, akorát jak píšu, přijde mi řízení trošku tužší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 6. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2022 Nejdřív bych zkontroloval tu silovou pojistku u akumulátoru, je to práce na minutku a nic tě to nestojí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekmara94 Vloženo 6. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2022 před 3 hodinami, Petr L. napsal: Nejdřív bych zkontroloval tu silovou pojistku u akumulátoru, je to práce na minutku a nic tě to nestojí. Mohl bys být prosím konkrétnější? Kde ji presne najdu? Děkuji moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2022 @marekmara94 Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 9. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2022 V 6. 10. 2022 na 17:36, marekmara94 napsal: Mohl bys být prosím konkrétnější? Kde ji presne najdu? Děkuji moc. Na víku pro akumulátor pod krytem jsou pojistky, vyšroubuj preventivně všechny a při jednom očisti styčné plochy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekmara94 Vloženo 9. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2022 Tak jsem to vzal do servisu a tam se to udělalo a pojistka byla v háji. Já myslel úplně jiné pojistky. No přepojili to na nějakou volnou pojistku abych mohl jezdit a zjistili, že když zatočí volantem, tak pohasínají světla. Sdělili mi, že to znamená, že servocerpadlo je nutné vyměnit, protože žere moc proudu, že to tam jiskří a proto to tu pojistku postupně odrovnalo. Taky jsem si dal do souvislosti, že nejspíš proto se mi před pár dny až týdny stalo to, že se z ničeho nic vybila po chvíli stání baterka a musel jsem volat asistenci. Takže pohasínají světla při otáčení volantem a na základě toho se bude měnit servočerpadlo. Jezdit s tím teď pár dní ještě můžu, než mi ho seženou a pak co nejdřív na výměnu. Vzhledem k tomu, že zjistili, že je i v prdeli řemen, tak se budu snažit jezdit co nejmíň. S tím řemenem mě dost vystrašili. Jako kdyby se mi to čerpadlo nerozbilo, tak by mě vůbec nenapadlo nějaký řemen kontrolovat a na výměnu oleje jedu až někdy koncem roku. Kdyz už jsme u toho, je tady nějaké téma, co si takhle člověk má u tohohle typu auta průběžně kontrolovat? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 9. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2022 No pokud je "v prdeli" řemen, tak to taky nemuselo pořádně dobíjet a kvůli tomu můžou pohasínat světla při točení volantem (nepatrné pohasínání světel při točení volantem je OK). Takže možná bych nejdřív vyměnil řemen, zkontroloval nabíjení a pak až měnil servo. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekmara94 Vloženo 9. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2022 To zní logicky, takže k vůli řemenu se mohla zničit ta pojistka se servem? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 9. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2022 Pokud byla pojistka prasklá, tak to se na tomto autě běžně stává (měl jsem ji taky prasklou, po výměně vše funguje normálně), pokud by byla přepálená (což předpokládám, že nebyla) tak by byla chyba v servu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekmara94 Vloženo 9. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2022 Byla údajně přepálená a prasklá. Říkal, že prý to celou dobu jiskřilo nebo tak něco. Říkal, že se za chvíli přepálí i ta druhá, jestli servo nevyměnim. Zkusím to zítra vyfotit, jestli to můžeš poznat. Napřed to jenom blblo, stačilo restartovat motor a šlo v pohodě, po chvíli vypadlo. Pak to přestalo fungovat úplně a nepomohlo už ani to. Teď jezdím na tu druhou pojistku. Děkuji moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 9. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2022 Myslím si, že kdyby to byl zkrat, tak se pojistka přepálí a pak už ti servo nepojede vůbec. Podle toho co popisuješ to spíš vypadá, že pojistka praskla a pak to v té prasklině jiskřilo tak dlouho až se kontakt přerušil úplně a servo přestalo jet. Netvrdím, že to servo nemůže být vadné, ale moc se mi to nezdá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marekmara94 Vloženo 9. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2022 Tak teď nevím, co mám dělat. Co jim mám teda prosím přesně říct? Říct jim, ať výměnu tu pojistku, vymění řemen a počat pár dní, pak to zkontrolovat? To se mi vůbec nechce, už jen z toho důvodu, že autům vůbec nerozumím. Ale tak asi budu muset a k vůli tomu to sem píšu. Když to u těch pojistek měřili, řekli mi, že prý to servo žere hrozně moc elektřiny a proto se musí vyměnit, nebo tak něco, že proto za chvíli vypálí i tu další pojistku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 9. Říjen 2022 Sdílet Vloženo 9. Říjen 2022 Těžko radit, já osobně bych vyměnil řemen, pojistku a pár dní to testoval a kontroloval pojistku. Na druhou stranu pokud autům nerozumíš, tak se holt musíš spolehnout na profesionalitu servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hermit Vloženo 25. Březen 2023 Sdílet Vloženo 25. Březen 2023 Ahoj, začal mi z posilovače řízení silně unikat olej (během pár dní nádobka prázdná). Problém je v tom že si nejsem jistý kde přesně to uniká. Čerpadlo i hadice (kam až jsem došáhnul bez rozebírání ničeho) a prachovky na hřebenu jsou suché. Loužička oleje když nechám auto stát je uprostřed auta a až jakoby pod tunelem - ne pod motorovým prostorem a hřebenem kde bych ji čekal, po něčem mi to stéká. Chtěl bych se tedy zeptat zda nevíte ze zkušenosti kde by to mohlo unikat a zda se to dá diagnostikovat bez nějakého "velkého" rozebírání. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
VoRTeXo Vloženo 25. Březen 2023 Sdílet Vloženo 25. Březen 2023 Ja som mal zhrdzavenú kovovú hadicu čo ide zo serva zo zadu, asi tak 20cm od napájania na zhybe. Je to za krytom podbehu ľavého predného kolesa. Akurát keď dáš dole ten kryt, tak po pár dňoch je horšie ho napasovať naspäť lebo sa poskruca. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1Dexter1CZ Vloženo 20. Duben 2023 Sdílet Vloženo 20. Duben 2023 Zdar bando. Potřeboval bych poradit se server. Pročetl jsme snad celé fórum, ale chci se ještě konkrétně ujistit. Mám Škodu Fabii 1,4 MPI, 50 kW, 2001. Rozsvítila se mi kontrolka servořízení, svítí pořád. Přijde mi, že servo je v nouzovém režimu. Co se týče blikání světel, tak normálně svítí jak mají, akorát při koncové poloze volantu trochu pohasnou, ale to beru že čerpadlo jede naplno. Pojistky vypadají v pohodě (nekontroloval jsme je zkousečkou). Baterka je tak týden dozadu nabitá. Diagnostika mi vypisuje chyby: 01309 - elektrohydraulické řízení, řídící jednotka, přerušovaný 01598 - napětí baterie, trvalé 01290 - elektrohydraulické řízení, referenční napětí, zkrat na plus-pól baterie nebo zkrat na kostru, trvale Dokážete mi poradit co to může být než budu kupovat snímač úhlu otáčení nebo čerpadlo? Děkuji 🙂 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JesuaHamasia Vloženo 11. Března Sdílet Vloženo 11. Března (editace) Ahojte prosim vas mam fabiu 1 1.4mpi 50kw 2000 trw.deje sa mi to,ze pri jazde posilovac posiluje veľa.skoro stále zápasím so servom.ja držím do ľava ono dáva do prava alebo moc do lava..ked idem rovno myka volantom do strán mozno pri 60 70 zacne..chvalabohu ked zatocim a drzim,auto ide tym smerom..niekedy mam pocit akoby predne kolesa isli kazde inym smerom..zapasenim vyberem zakrutu ale vyberem..kontrolka davnejsie obcas zasvietila ale uz bola dlho zhasnuta..auto bolo menit tlmice v servise a ine casti podvozku a ked sa vrátilo posilovač robil tieto extremy castejsie..cital som prestreknut kontakty, maličkosť najjednoduhsia pomoc..konektory odpojim, podarilio sa mi vybrat prvy a treti druhy nechcel ist.strekol som ich kontaktolom založil späť, nastartujem, na palubke kontrolka volantu a servo tuhé..predtym nebolo tuhe vôbec, vzdy len moc posilovalo na hocijaku stranu..tak som teda skusil prvý a tretí konektor po jednom nezapojit , ze ci to nebude senzor natocenia volantu ale pri odpojdni prveho a potom iba tretieho konektoru ten posilovac blbol rovnako.. aj bez zapojeneho senzora volantu bolo tuhe ale zapasil som s volantom stale posilovalo do blba.Niekedy ide,dokonca malo kedy ide uplne nadherne.takze zapojil som opat vsetky tri konektory,startnem, kontrolka svieti ale uz posilovac posiluje..ked svieti kontrolka,fabia ide celkom pekne.obcas mykne volantom ale nieje to take dramaticke...ale prečo blbol posilovac ked boli odpojene konektory vzdy jeden.ze by cerpadlo?alebo senzor volantu?vag som nepozeral co sa skryva pod kontrolkou teraz..ked sa menili tlmice atd pytal som sa v servise ze auto akosy blbne a ze to bude servo cerpadlo..mohlo by robiť toto?zda sa mi ze svetla neblikaju a poistky su ok l..volant mäkne robi si co chce..tuhy nebyva iba ten jeden pripad co som opisoval Editováno: 14. Března, autor: JesuaHamasia Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JesuaHamasia Vloženo 14. Března Sdílet Vloženo 14. Března (editace) Ahojte prosim vas mam fabiu 1 1.4mpi 50kw 2000 trw..vymenil som cerpadlo, prestrekol konektory..2 dni vyzeralo ze je ok a na treti nastartujem a zase kontrolka svieti a servo je tuhe a po par km kontrolka zmizne a servo ide krasne..preco ta kontrolka zrazu hned pri starte a zrazu za chvilu vsetko ide? Ok takze cerpadlo vymenene to odstranilo samovolne mykanie volantom a kontrolka svietila koli elektrike pod vzduchovym...aspon zatial to tak vyzera Editováno: 18. Března, autor: JesuaHamasia Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 14. Března Sdílet Vloženo 14. Března Tohle by tedy nešlo. Svůj dotaz jsi už jednou napsal, kolikrát si myslíš, že to budeš ještě psát? Víckrát už ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JesuaHamasia Vloženo 19. Března Sdílet Vloženo 19. Března (editace) Ahojte nemam nic vyriesene...servo sa tvarilo dva dni ze ide a potom neslo..prosím vas v tom kablovom zvazku akej farby kable su od serva?ked s nimi pokyvam obcas servo chyti a ide..ale uz ani to nepomaha.. Editováno: 19. Března, autor: JesuaHamasia Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PetrPn Vloženo 24. Srpna Sdílet Vloženo 24. Srpna Dobrý den. Mám 1.9 SDI. Posledních 14 dní registruji, že když jedu rovně a chci třeba jen lehce zatočit tak volant jakoby ztuhne a musím se s ním trochu poprat abych ho natočil a natočila se i kola. Nestává se to při každém otočení, ale cca tak při jednom z deseti. Více při zatáčení doleva než doprava. Když zacvičím volantem tam a zpátky, tak auto normálně zakličkuje a kola reagují na volant naprosto krásně. Stává se spíš když jedu někde po okresce kousek rovně a pak to chci stočit do zatáčky. Navíc registruji že volant začal jaksi daleko více cvičit když přejíždím nějaké výmoly nebo nerovnosti na vozovce. Prostě ho musím chytnout pevněji, aby mi nevyklouzl z rukou. Také jsem si povšiml že volant se nechce moc vracet. Jedu zatáčkou, mám zatočeno, pustím volant a on se nesrovná, ale zatáčí pořád. Loni měněné tlumiče, kosti stabilizátoru, silentbloky stabilizátoru, brzdová kapalina. Může to být servem posilovače řízení, nebo je to spíš nějaká mechanická závada v řízení? Když třeba parkuji a otáčím kolama při stojícím vozidle tak slyším nějaké hučení (asi serva) už asi několik měsíců. Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik 123 Vloženo 23. Října Sdílet Vloženo 23. Října Zdravím nadšenci Vlastním Fabií 1 Rs Nedávno sem měnil kryt na baterce tudíž sem přehazoval pojistky na nový kryt , od té doby mi při startu rožne chyba serva a nejde mi tudíž zatáčet Diag psal chyba snímače natočení (konkrétně chyba 00778- G85 a 00532) ten sem tedy koupil nový a vyměnil a stále beze změny. Před měněním krytu baterky vše šlapalo, vše sem složil tak jak bylo (nedělal sem poprvé) ale bohuzel už si nevím rady Měl by někdo nějaký nápad, ještě mě napadlo kroužek pod volantem ale nechce se mi za X tisíc kupovat nový když si tím jistý nejsem Díky za každou radu a ať to frčí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondřej Knápek Vloženo před 2 hodinami Sdílet Vloženo před 2 hodinami (editace) Zdravím. Mám jedničkovou fabii 1.4 16V 59 kW. Při jízdě zlehka táhne doprava. Dělá to na zimních i letních gumách a sklon silnice jsem taky vyloučil. Nijak se to se mnou nepere, posilovač funguje v pohodě, jen to mírně táhne doprava. Před časem odešlo a měnilo se čerpadlo (za repas) a nejsem si úplně vědom, jestli to dělalo i před tím. Nechal jsem zkontrolovat a udělat geometrii, ta ale ani před tím nebyla úplně špatná a vliv by na to mít neměla. Mechanik říkal, že je prý mírně hnutá zadní náprava a mělo by to táhnout když už, tak právě naopak Taky mi říkal, že by se měl dát nastavit senzor úhlu natočení. Tvrdil, že je pod volantem, ale jedničková fábka přece má jen snímač G250 na hřídeli hřebene, ne? Každopádně on se nikam nedokázal připojit a já jsem ve VAGu taky nenašel žádný kanál, který by ukazoval hodnotu úhlu natočení. Mimochodem, všechny řídící jednotky jsou bez závad. Poradíte mi prosím kanál, na kterém je senzor úhlu natočení a jeho hodnoty, abych se mrkl, co to dělá? Dík moc Editováno: před 2 hodinami, autor: Ondřej Knápek doplnění info Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.