Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

taky by mě to zajímalo :) u rv 2001 je ještě stará verze TRW, která se dost sere (+- 140-180tkm je dost často pro řízení "smrtenej" nájezd <_< )...když začne prochcávat kolem manžety servo kapalina, tak je to zlý znamení, chvilku ještě drží, nebo se dá udržovat při životě kontrolou - doléváním servo kapaliny....ale po čase (u mne cca 4 měsíce) servo začne vynechávat a v mým případě dostalo i ošklivou vůly = výměna (nové origo se dá za 7.500,- komplet včetně tyček,čepů)

- opravit se dá pouze repasí (vrácení starého serva + cca 4.500,-)....za 1.500,- to vidím na výměnu servo kapaliny, možná natrhlé manžety ;) jinak nechci být nositelem špatných zpráv, ale na pár let je klid možná tak s novým hřebenem řízení :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nemam paru, jaky tesneni.. cely je to naky drahy za olej a tesneni a praci.. prave ten najezd uz se hodne blizi k 180tkm, ale snad to vydrzi, jinak to pude uz asi z domu..budu mit vic informaci zitra..jeste se delaj silentbloky (za nesmyslnou cenu 2900 za zesileny, geo a prace prijde mi to teda dost), nakonec palka dost velka okolo 4,5tKč. ale sem v cizine tak sem se o to nemohl postarat holt si to bracha zaplati :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se pridavam do party :wallbash: dnes jsem zkontroloval hladinu kapaliny v sevru a mam tam minimum :kol-49: nevim jak dlouho to tam je a jakou rychlosti to tece jen mam poznatek ze nikde nic netece ikdyz obcas se nejaka voda obevi ale zda se me ze to ma na vine chladici kapalina ne posilovac takze nevim kde ten olej zmizl .. je to jeste puvodni rok 2000 najeto 156 200 km ma .. koupil jsem 3 dcl oleje tak snad to bude vpohode a vydrzi to aspon jeste par let .. :kol-26:

Jinak zadne problemy me posilovac nedela posiluje normalne jen je trochu slyset jak knuci ale to je pry normalni .. takze bych nespolehal na to ze posilovac funguje..radeji bych dolil..

A pristup k tomu vicku je za trest nechapu jak to nekdo takto mohl vymyslet! Musel se oddelat vzduchovy filtr i s krabici,baterka i s krabici no hruza :X

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petře ten přístup k víčku je ok...ono se nepočítalo, že se má kapalina měnit nebo dolívat, ale prostě ty starší TRW hřebeny řízení stojí za vyližprdel (opravdu odchází téměř s jistotou kolem 130-180tkm)....mrkni se na manžety u tyčí řízení, pokud jsou poblité servokapalinou, tak je hřeben KO a je jen otázka času, kdy se vysype úplně <_< držím palce ať to není moc brzy, protože je to celkem nepříjemná suma za nové a práce nahov... (musí se shodit nápravnice).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prave ze nikde neni nic videt ze by teklo (pravidelne to kontroluju) ikdyz presne nevim kde jsou tyce rizeni .. ale ja zkoumal uz kde me tece ta voda a pripada me to fakt jako od chladice .. tak snad to vydrzi aspon do jara :( pak mozna budu mit vice penez .. zitra to jeste prohlidnu poradne jak budu dolivat :wallbash: uz setrim 10 000 ..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ohneš se pod kola a pojedeš zraem od čepu řízení - přez tyčku řízení a sjedeš na manžetu zakrývající napojení tyčky řízení na samotný hřeben řízení....ta manžeta nesmí být od servo kapaliny...pokud je poblitá, prolíná olej tam = gufera jsou KO potažmo celý hřeben je KO

post-25532-0-03574900-1323113469_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tak to bych rekl ze ty manzety nejsou od oleje zadneho co si pamatuju jeste to zitra poradne zkouknu ale zda se me ze nejsou od zadneho oleje .. to bych si toho urcite vsiml .. a ja s tim posilovacem jezdim neceleho pul roku a pres 12 000 km takze jestli to tu decku sezralo za 12 000 km tak to asi ani nepoznam si myslim .. ale kazdopadne diky zkouknu to vim co myslis uz jsem to aspon poznal :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Peťo vidím,že si zablúdil aj sem ;) ..ak je olej na značke minimum,netreba z toho hneď robiť paniku :huh: ...ak už to máš rozobrané,tak dolej maximálne do stredu tej mierky...ak by si mal markantný únik,poznal by

si to na tady už zmieňovaných tyčkách riadenia ako písal kibi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tuz ja bojuju se vsemi problemy :kol-22::kol-36: doliju do stredu jak rikas a zkouknu jeste ty manzety jak pisal kibi ale ja to pravidelne kontroluju nejmene jednou tydne .. hlavne kapalinu chladici ktera me obcas ubude a vytece tak proto vse zkoumam no a prozkoumam i ty gumove casti hned zitra rano nez vyjedu do skoly :) a jestli nebudu moct spat tak jeste dnes s baterkou budu strasit po parkovisti :kol-141:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 157tkm a servo zatím drží, dolil jsem 3dcl oleje a snad to vydrží.

Abych mohl dolít bez demontáže, tak jsem si udělal přípravek z trychtýře a hadice v ceně asi 40kč,

ale u 1.4 16V je obecně lepší přístup, díky absenci externího airboxu.

Že by to někde chcalo, jsem si nevšiml, ale úbytek 3dcl za 10let mi nepřijde příliš markantní.

Jinak, už se to tady taky probíralo, dávejte bacha co za servo olej do toho lejete.

Editováno: , autor: Lancelot
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v nejhorsim se to da udelat nakou strikackou ne?? natahnes lupnes to tam a parkrat dokola, urcite bych se neobtezoval vyndavat baterku, budu se na to muset podivat doma budu az pred Vanocema, tak sem na ten zelenej uzaver zvedavej. kazdopadne snad po doliti to bude v poradku, ten co to delal nezminil zadnej problem. tak snad, vam taky drzim palce..prece to neni takova jebka to auto :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem s kamosem dnes uspesne dolil kapalinu :) Vlezlo se tam po max asi 1,5 dcl .. mam najeto 156 320 km takze si myslim ze to odpovida najetym km .. kazdopadne posilovac je o hodne tizsi ani o nem nevim driv to knucelo a hucelo porad :) a manzety jak jsem zkoumal jsou vsechny suche bez znamek nejakych povlaku na nich nebo cehokoliv jineho vypadaji vpohode :) diky vsem za rady a pomoc doufam ze to co nejdele vydrzi a ostatnim taky preji at se jim nic nekazi :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau lidi, mam problem se servem. Asi pred 5 dny jeste bylo vsechno v poradku, pak jsem chtel odjet z prace a servo nefungovalo ( kontrolka nesvitila ), asi po cca 5 minutach nastartovaneho motoru se posilovac rozebehl. Dojel jsem domu pockal 4 hodky cca, nastoupil a vyrazil za pritelkyni, servo hnedka fungovalo. Ale pak rano jsem jel zase do prace, ale to uz servo nenaskocilo ubec ani po zapnutem motoru ( kontrolka nesvitila ). Dojel jsem pak domu, ze se na to kouknu a zkusim dolit servo kapalinu, ale bohuzel pro me je tam hodne omezeny pristup a ja nemel prostredky vyndat ten plech pod baterkou atd. Tak jsem to nechal ze to dam do servisu, dam zpet baterku a pak truchu ve volantu skublo sem a tam a zacla svitit kontrolka rizeni. Mam to v servisu, dolili jsme trochu kapaliny vic nebylo nutne. Servisak to napichnul a vyskocila mu tam chyba ze neni spojeni s cidlem, tak zkusil prej projet vsechny draty, prozvonit je jestli vodi, a prej to konci u servocerpadla, nejak se mi nechce ale porad verit tomu ze to muze byt cerpadlo, vzdyt mu diagnostika hlasila ze neni spojeni se snimacem. Chtel bych od vas radu co si o tom myslite. Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau lidi, mam problem se servem. Asi pred 5 dny jeste bylo vsechno v poradku, pak jsem chtel odjet z prace a servo nefungovalo ( kontrolka nesvitila ), asi po cca 5 minutach nastartovaneho motoru se posilovac rozebehl. Dojel jsem domu pockal 4 hodky cca, nastoupil a vyrazil za pritelkyni, servo hnedka fungovalo. Ale pak rano jsem jel zase do prace, ale to uz servo nenaskocilo ubec ani po zapnutem motoru ( kontrolka nesvitila ). Dojel jsem pak domu, ze se na to kouknu a zkusim dolit servo kapalinu, ale bohuzel pro me je tam hodne omezeny pristup a ja nemel prostredky vyndat ten plech pod baterkou atd. Tak jsem to nechal ze to dam do servisu, dam zpet baterku a pak truchu ve volantu skublo sem a tam a zacla svitit kontrolka rizeni. Mam to v servisu, dolili jsme trochu kapaliny vic nebylo nutne. Servisak to napichnul a vyskocila mu tam chyba ze neni spojeni s cidlem, tak zkusil prej projet vsechny draty, prozvonit je jestli vodi, a prej to konci u servocerpadla, nejak se mi nechce ale porad verit tomu ze to muze byt cerpadlo, vzdyt mu diagnostika hlasila ze neni spojeni se snimacem. Chtel bych od vas radu co si o tom myslite. Diky.

Pročti forum, někde tu něco obdobného bylo jsou tam nějaké snímače naklonu atd... jinak pokud odejde servo měla by se rozsvítit dle mého laického selského rozumu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobry vecer, chtela bych se zeptat na servo. Mame faibii 1 z roku 2000 motor 1.4. Cca pred 1 rokem bylo dane repasovane servo, protoze neustale svitila kontrolka serva. A servo nebylo vubec funkcni. Pry bylo v tom starem neco vadneho. Pry nejake uhliky. Nevim... Za to reparovane servo chteli 3500 a za pracu 1500. Asi 3 nebo 4 mesice byl klid. Pak se to asi 1x stalo za mesic. A ted se porad obcas stane cca 1x za mesic, ze prestane fungovat a svitit kontrolka. Zatim to bylo jenom jednou za cas. Meli jsme od te vymeny auto v servisu, ale ti na nic neprisli, protoze v tu chvilku to zrovna neblbnulo. Posledni dobou se to ale stava cim dal vic. Driv to vypadavalo uplne nahodne. Ted nove cca 2 tydny se stava, ze po nastartovani motoru sviti kontrolka serva a servo nefunguje. Nastartuju znovu a sviti znova kontrolka. Prijde manzel a nastartuje a kontrolka serva nesviti a servo funguje. Rekne, ze je to rukama, ze jsem hlucha ze to nechavam moc dlouho toci a ze uz je to davno nastartovane... no a nasrany jde pryc :-0. Koupila jsem od znameho polevnu diagnosticky kabel s softwarem VAG COM verze 304. Do VAG COMu jsem podle navodu na foru pridala do soubotu AutoScan.txt radek: 6Y,Skoda Fabia,01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69 Projela jsem VAG COMem fabii Autoscanem. Pak jsem dala vsechno smazat. No a potom znovu Autoscan. Mezi smazanim a druhym Autoscanem neubehla vic jak minuta. Pritom jsem to scanovala pri nastartovanem motoru a v tuto chvili servo fungovalo a kontrolkla serva nesvitila. No a vysledek je tady:

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Model: 6Y - Skoda Fabia
Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69

Adresa 01	 -------------------------------------------------------
  Oídící jednotka: 047 906 033 A
  Komponent: 1,4l SIMOS3PA   00HSSJ48
  Kódování: 00031
  Opravna #: WSC 33480
  TMBNB46Y5Y3032540	 SKZ7Z0Y0500388
1 Nalezeny chyby:
17526 - rada 1 -sonda 2: topny okruh Preruseni
		P1118 - 35-00 -  -
Readiness: 0110 0101
Adresa 03	 -------------------------------------------------------
  Oídící jednotka: 6Q0 907 379  
  Komponent: ABS 5.7	 FRONT   V00
  Kódování: 00044
  Opravna #: WSC 13765
0 Nalezeny chyby:
Adresa 09	 -------------------------------------------------------
  Oídící jednotka: 6Q1 937 049  
  Komponent: BORDNETZ-SG.		1S30
  Kódování: 09234
  Opravna #: WSC 13765
2 Nalezeny chyby:
00778 - Snimac uhlu rizeni (G85)
		49-00 - bez komunikace
01324 - rid.jedn. nahonu na vsechna kola (J492)
		49-00 - bez komunikace
Poeskoe adresu 15-Airbagy
Adresa 17	 -------------------------------------------------------
  Oídící jednotka: 6Y1 919 880 C 
  Komponent: KOMBIINSTRUMENT VDO V06
  Kódování: 16142
  Opravna #: WSC 10091
  TMBNB46Y5Y3032540	 SKZ7Z0Y0500388
0 Nalezeny chyby:
Adresa 19	 -------------------------------------------------------
  Oídící jednotka:  6N0909901
  Komponent: Gateway K<->CAN	1S30
  Kódování: 00014
  Opravna #: WSC 13765
2 Nalezeny chyby:
00778 - Snimac uhlu rizeni (G85)
		49-00 - bez komunikace
01324 - rid.jedn. nahonu na vsechna kola (J492)
		49-00 - bez komunikace
Adresa 44	 -------------------------------------------------------
  Oídící jednotka: 6Q0 423 156 E
  Komponent: Lenkhilfe		   0001
  Kódování: 00110
  Opravna #: WSC 00000
2 Nalezeny chyby:
00566 - Provoz servorizeni
		27-10 - nesmyslny signal - Sporadicky
01288 - sv.30 servorizeni
		07-00 - signal prilis nizky
Adresa 46	 -------------------------------------------------------
  Oídící jednotka: 6Q0 959 433 C
  Komponent: 06 Komfortgerát	 0002
  Kódování: 00067
  Opravna #: WSC 13765
0 Nalezeny chyby:
Konec   -------------------------------------------------------

Hlavne asi bude problem s tim: 01288 - sv.30 servorizeni

07-00 - signal prilis nizky

Jestli by byl nekdo tak hodny a nasmeroval me? Abych mohla v servisu rict na co se maji podivat, kdyz na to minule nemohli prijit. Diky moc za jakoukoliv radu. Gabca

Jo a jeste jeden problem, po vloyeni klicku pred nastartovanim hlasi INSP service... To se zacalo objevovat cca po 2mesicich co vymenili za to repasovane servo. Diky.

Editováno: , autor: mamkaking
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mamkaking: vypadá to na vadný snímač úhlu řízení, pokud trošku s VAGem umíš, vymaž všechny chyby....a až se znovu rozsvítí kontrolka udělej tento výpis znova, ale dle mne ti blbne na autě práve snímač úhlu řízení (bohužel u fabek se starším řízením typu TRW častá závada)...nový díl se dá za cca 2000,-Kč, z vrakáče kolem 500,-, ale hůř se shání...

http://www.cc-autodily.cz/senzor-uhlu-otaceni

každopádně první řekni manželovi, ať se podívá na stav servokapaliny (zelené víčko pod plastovým boxem na baterii), zda není kapaliny po výměně řízení málo a také ať mrkne na hřeben řízení - konkrétně na pryžové manžety u tyček řízení, nesmí kolem nich prolínat servo kapalina, jinak je KOhřeben řízení!

INSP. service se servořízením nijak nesouvisí, vymaž to dle návodu od Libera, pokud to nepůjde, můžu ti napsat, jak to smazat pomocí VAGu

PS: na foru je zvykem tykání, pokud by se tě to nějak dotklo, nebo tě to urazilo, předem se omlouvám :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

INSP se mi podarilo vymazat podle navodu. Moc diky.

Manzel se dival na stav servo kapaliny a malo ji tam neni. Na hreben rizeni se podiva jiny den.

Dnes jsem s VAGem zjistila, ze kdyz nastartuju a kontrolka serva je rozvicena a servo nefunguje, tak se VAGem neda pripojit na 44 - Podpora řízení.

Kdyz nastartuju a kontrolka serva nesviti a servo funguje, tak se VAGem na 44 - Podpora řízení.

Je toto normalni?

Kazdopadne jsem chyby v 44 - Podpora řízení smazala. Znovu nastartovala. Kontrolka serva svitila a servo zase nefungovalo. Pak jsem znovu nastartovala a kontrolka serva zhasla a servo bylo funkcni. VAGem jsem vycetla chyby z 44 - Podpora řízení a bylo tam tohle:

VAG-COM verze: IHR 304.0
Autosoft
Èíslo dílu øídícího modulu: 6Q0 423 156 E
 Komponent a/nebo - verze: Lenkhilfe		   0001
	Kódodvání softwaru: 00110
		   Kód opravny: WSC 00000
2 Nalezeny chyby:
00566 - Provoz servorizeni
	27-10 - nesmyslny signal - Sporadicky
01288 - sv.30 servorizeni
	07-10 - signal prilis nizky - Sporadicky

ahojky a diky za odpovedi. mamkaking

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...