Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

Zdravím, 

 

mám riadenie KOYO ,

 

diagnostika hlási:

G85 snímač žiadna komunikácia

 

v bloku hodnot zozačiatku dávalo nezmyselné čísla pri otáčaní volantom, teras uz len nulu ukazuje

 

kontakty prečistené, snímač bol vonku a čistil sa od prípadnej vlhkosti

 

 

dá sa ešte nejako premerať samotný snímač či je chyba v nom?

ked som vybral snímač tak s tým plechovým krúžokom v riadení, ktorý je snímaný sa dalo točiť. Je to normálne alebo je odtrhnutý (riadenie je po havarke)

snímač vymenený, problém ostáva... nemá tu niekto skúsenosti s takou chybou? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to servo se zas tak moc rozebírat nedá. Zkontroluj vedení pak je také častý problém, že do elektroniky nateče voda - takže nechat vyschnout (to ale pojistky většinou nevyhazuje), ta 50 A pojistka je myslím u Fabie OK. Pak je tam ještě jedna slabší

Takže som servo vytiahol je to KOYO a zistil som že jeden kondezator zhorel a tym aj doska takže bohužia musim kupit nove cele čerpadlo  :kol-26:  ale aj tak dakujem za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám takový problém se stáčením volantu doleva. Nejdříve jsem si myslel, že mi auto táhne doleva při srovnaném volantu, pak jsem ale zjistil, že se vždy natočí i volant. 

Nejvíce znatelné je to při přidání plynu. Například na rovince pustím volant, hodně sešlápnu plyn a volant se okamžitě natočí trochu doleva a během dvou vteřin jsem v protisměru. Nedávno jsem si všiml, že se volant docela dost stočí i při dojíždění na semafor. Zase pro příklad - dojíždím pomalu na neutrál do kopce na semafor, postupně přibržďuji a volant se pořád lehce natáčí doleva. Zastavím a kolikrát ho mám otočený skoro o čtvrt otáčky. 

Je možné, že bych měl tento problém spíše řešit v sekci podvozek, ale kvůli táhnutí do strany jsem měl auto v servisu už třikrát. Ani jednou závadu nevyřešili. Z přední nápravy je vyměněno snad vše (tyčky, silentbloky, čepy) kromě tlumičů. Na klasické geometrii jsem byl dvakrát. Podruhé mi řekli, že nebylo co srovnávat - vše bylo ok. Bylo mi řečeno, že mají podezření na bouračku, ale že takhle okem nic nepoznají a doporučili mi laserovou geometrii - že by prý mohla něco objevit. Na laserové geometrii bylo taky vše v pořádku. Nevím, zda to není jen můj pocit, ale přijde mi, že volant jde mnohem ochotněji doleva i při běžném zatáčení. Doleva zatočím klidně malíčkem. Pokud zatáčím doprava, musím vyvinout určitou sílu (ale nic hrozného). S poklesem napětí se taky občas při točení volantem nebo při špatné práci se spojkou při rozjezdu potýkám, ale to je asi normální - nevím. 

 

Nevíte někdo, kde by mohl být problém? 

Díky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může to dělat cokoliv, co má vliv na pozici kola (kol) v klidu i při jízdě - klidně i jen částečně prasklej silentblok v rameni nápravy, kterej se při jízdě začne otevírat a nemá dostatečnej útlum pro zachycení sil, který má tlumit. V klidu je kolo správně, za jízdy "uhne" vinou nesprávně utlumený příčný síly ze správný polohy. Když se měnilo "všecko možný co vyměnit jde", překontroloval sis, jestli to je opravdu fyzicky vyměněný, nebo ses spolehnul na tvrzení mechána? Oni občas ojebávají, řeknou že měnili obě strany a vymění jen jednu, nebo namontujou "co dům dal" = na jednou auto prdnou občas nevědomky, jindy naprosto vědomě díly ze dvou různejch dodávek a to taky není vždycky úplně recht... Chtělo by to měřit geometrii při zatížení jízdou - ale to pokud vím nikdo nedělá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nechci zakládat nové téma, tak se zeptám zde.F1rs 2003 najeto 117000km.Při plném zátahu do velkého kopce se celé auto rozvibruje-musím ubrat a přestane to. Dělá to na 4-5 i 6 rychlost. Zároveň i při nepatrném přidání auto lehce táhne doleva. Při ubrání nebo brzdění jede rovně. Mám podezření na vnitřní kloub vlevo. Může mi někdo znalý mojí domněnku potvrdit, nebo vyvrátit? Zatím je vyměněno-sylenblok předního ramene zadní na obou stranách-zesílený, přední tlumiče oba, misky uložení nahoře obě. STK na plotnách -OK. Zimní i letní kola -stejné. Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim. Mám FABIA I r.2000 1.4MPI. Prednedávnom sme menili servo v servise, pretože svietila kontrolka na paneli a vypadávalo počas jazdy (volant bolo treba točiť vacsou silou). Po výmene sa javil problem vyriešený, ale po prejdení pár km sa problém vrátil znovu. V servise len doliali do serva olej s tým, že ho tam určite bolo málo. Kontrolka nezasvietila. Po prejdení dalších pár km sme ale zasa tam, kde predtým. Vie niekto poradiť, kde hladať naozaj chybu? Diagnostika nič podstatné nezistila a točil sa aj plný volant do strán. Dakujem   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1, nech ti vrátia peniaze keď neodstránili problém a choď do iného servisu kde vedia nájsť problém a nie sú tam len "meniči dielov"

2, po výmene serva treba spraviť kalibráciu aby si servo zapamätalo krajné polohy
3, chyba môže byť ešte v čerpadle alebo snímači uhla natočenia na volante...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

zdravim, neviem ci to tu niekto uz riesil ale uz dlhsiu dobu mi vrta v hlave jedna myslienka...

po dlhodobo nevyriesenom probleme s mojim servom ma zacina zaujimat ako sa da prekopat elektrohydraulicke servo na cisto hydraulicke.
Npr. ako maju octavky, teda samozrejme len pre motory ktore maju rovnake s fabiou (nie htp, ani mpi)
Pride mi to ako jednoduchsie a hlavne spolahlivejsie riesenie

predstavujem si to tak ze na povodne riadenie dat hadice a cerpadlo s nadrzkou z octavie, na motore by mal byt drziak na cerpadlo kedze tie motory su typyzovane na viac modelov. Tym padom treba pouzit remen z octavie. Diagnostikou vypnut posilovac riadenia aby neukazoval chybu.


napisal by mi tu prosim niekto znaly, ci to je realizovatelne alebo ake medzery ma toto riesenie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...