Přejít na obsah

Máte problémy s řízením? Nefunguje servo?


Martin 3500

Doporučené příspěvky

  • o 7 měsíců později...
V 8. 3. 2010 na 11:49, Smejky napsal:

SÚNK => senzor úhlu natočení kol. Jest-li jsem správně pochopil, v servisu ti ho již jednou měnili a měl si na určitý čas klid. Pokud chceš vědět zda-li máš kaput posilovač, odpoj zmíněný senzor. Posilovač se ti přepne do nouzového režimu, bude konstantně posilovat cca na 40%, ale nebude ti přeposilovávat při 120 km/h a hlavně ustane kolísání napětí. Na přistrojovce ti samozřejmě bude svítit žlutý volant, ale nevěnuj tomu pozornost, hlavně, že si ověříš funkčnost posilovače. Jezdi s odpojeným senzorem třeba do léta a pak ho vyměň. Ostatně je toho tady napsáno mraky, při výměně ošetřit bezbarvým lakem (pokud to bude starý typ). Jest-li je tvůj vůz vyroben v letech 99-02, máš s největší pravděbodobností posilovač od subdodavatele TRW a tam jsou senzory celkem problémové, osobně jsem již měnil 3krát. Ve škodovce se tento problém svádí na ŘJ řízení, čili ti vymění servo, když to nepomůže mění ti kabelový svazek nad předním kolem u řidiče. Je na takové "šavli", vede od baterky k ŘJ. Jest-li máš motor 1.4 MPI vyhoď vzduchový filtr i s boxem, ve kterém je, odpoj autobaterku i s plastovou krabicí a mrkni se na kabelový svazek. Jest-li bude nabobtnalá nebo jinak poškozená izolace, může to být tím, ale ten ti v servisu měnili, to bude jistě slepá cesta. Přikládám pár fotek, ať odpojíš to, co odpojit chceš :) . Smejky

post-3968-12680494025235_thumb.jpg

post-3968-12680494079278_thumb.jpg

post-3968-126804941137_thumb.jpg

post-3968-12680494165645_thumb.jpg

post-3968-12680494207861_thumb.jpg

post-3968-1268049425318_thumb.jpg

Ahoj, prosím mohl by být stejný problém se senzorem, když mi Fabia při pomalém točení volantem funguje v pohodě, pokud vezmu za volant rychleji tak ztuhne a jde ztěžka. Co se týká blikání elektroinstalace to jsem si nějak nevšiml. Jinak kontrolka "volantu" svítí pořád. A velké rychlosti jsem bohužel neotestoval. Pokud jsem odpojil ten konektor dle tvého obrázku, tak je stav stejný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 3. 2021 na 18:33, dejvic napsal:

Ahoj, prosím mohl by být stejný problém se senzorem, když mi Fabia při pomalém točení volantem funguje v pohodě, pokud vezmu za volant rychleji tak ztuhne a jde ztěžka. Co se týká blikání elektroinstalace to jsem si nějak nevšiml. Jinak kontrolka "volantu" svítí pořád. A velké rychlosti jsem bohužel neotestoval. Pokud jsem odpojil ten konektor dle tvého obrázku, tak je stav stejný.

Tak to je docela legrace, sel jsem si do Fabie 1.4 MPI , z kterou delší dobu nejezdím a světe div se, otočím kdykoliv tj. na místě, při jízdě a volant tuhne a klade odpor, který může být pro člověka věci nebezpečný. Když je volant v krajní poloze, ať již vlevo nebo vpravo, ozývá se od místa, kde jev umístěné servo, syčení, jako když čerpadlo běží naprázdno. Zkontroluji stav hydraulického oleje a uvidíme. Kontrolka posilovače nesvítí, VAG nic nehlásí. Uvidíme. Jak jsi DEJVIC dopadl ty? Díky za info. Popřípadě ostatní, setkal jste se někdo především s tím syčením? Díky.

 

Opraveno: servo KOYO a přes gufero natekl olej do spodní části s elektronikou. Koupeno repasované za 3,5 táců a jedeme dál ;-)

 

Editováno: , autor: Smejky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar boys,

Máme doma Fábku 1.4 MPi 50KW, r.v. 2000
Asi tak dva roky zpátky začalo zlobit servo. Autem jezdí máma (dáma důchodového věku) takže problém bylo třeba okamžitě řešit. Na netu jsem našel kontakt na pána ze Zlína který serva repasuje. Poslal jsem mu error kódy z VCDS. Po výměně serva bylo nějaký čas vše ok, ale pak mamka začla hlásit že servo vypadává. Párkrát jsem tím jel a ikdyž auto stálo na místě tak servo "kňučelo" , během točení volantem kopalo do řízení (výpadky účinnosti). Na radu zdejších matadorů jsem vyměnil čidlo rejdu: 6Q1423291 a vše funguje jak má. 
Manžety řízení zatím suché, takže to vypadá že v nejbližší době bude snad chvíli klid :)

Mám 2 otázky:

> Nemohlo se to repasované servo nějak zku*vit tím že s tim máma jezdila bez funkčního čidla rejdu?

Všiml jsem si že auto pořád dělá ty kňučivé zvuky při manévrování na místě. Zvenčí je to slyšet, ale dělal jsem dvě delší testovací jízdy a příjde mi že řízení funguje naprosto správně. 

 

> Světla stále poblikávají - Může to znamenat že je v prd*li kabelový svazek?

Jak píšou někteří v tomto tématu, blikalim jim světla a osvětlení kabiny a tento problém byl prokazatelně spojen s činností serva, protože se pak psalo že po výměně čidla se to vyřešilo.

 

Díky

 

Editováno: , autor: l3ricktop
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj mám dotaz, přestal fungovat posilovač řízení, když se rozjedu kontrolka serva se rozsvítí, když zastavím tak zhasne a když se jen trochu pohnu tak se zase rozsvítí a pořád dokola. Jen bych chtěl vědět jestli to může být samotným servem nebo spíš nějakým snímačem. Ještě mě napadlo, včera jsem sice nastartoval, jel jsem krátkou trasu, ale dnes už nastartovat nešlo, baterie vybitá, auto před tím dlouho stálo, tak jestli to má nebo nemá nějaký vliv na servo když je baterie slabá?

Editováno: , autor: stahovani001@seznam.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Spousta možností... Pojistka, snímač polohy atd.... U mojí fabie jsem vyměnil čerpadlo i snímač, všechno fungovalo, přijel jsem z dílny 20km domů a při parkování vypadlo servo, ABS, ASR a myslím že i kontrolka airbagu začala svítit, nakonec se přišlo na alternátor který dobíjel jenom 10,5V, po repasu altíku všechno v pohodě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 4. 2021 na 9:35, atlan napsal:

Tak jsem prolezl kabeláž pak změřil altik a vše v pořádku. Teď jsem stim přijel a vypadlo abs, epc, airbag znovu měřím altik a dobyji 13,26 tak ho zkusím asi z repasovat.

Editováno: , autor: Saiba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím,

výpadky posilovače řízení se tu řeší-řešily často. V mém případě posilovač řízení vypadl dvakrát minulý rok, po pár hodinách odstávky zase začal fungovat. Teď se dvakrát vypnul, když se s autem učila řídit žena, tedy pomalá jízda na jedničku/dvojku, hodně kroutění volantem, asi po 40 minutách. Na diagnostice (pravda, minulý rok) mi v autorizáku i v neautorizáku odděleně řekli, že to všechno vypadá v pohodě, že tam není uložená žádná chyba a že to funguje (což byla pravda, většinou se učíme v noci na parkovišti, kdy po ruce není žádný  otevřenýservis s diagnostikou).

 

Včera se mi podařilo natočit video se zvukem, jaký posilovač dělal, když to vypadlo. Je to bez motoru, pokus o točení volantem na parkovišti. Tušíte, co ten zvuk znamená?

 

Díky

 

EDIT: Kdyby někdo hledal nebo řešil, je to servo KOYO a odešlo přímo to servo. Vyřešeno výměnou za repas.
 

Editováno: , autor: MP2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, 

na Fabii 1,2 rok 2006 mi přestalo fungovat servo... Občas funguje a občas ne. Vždy se rozsvítí kontrolka volantu a volant jde okamžitě ztuha. Pokud servo funguje, tak nesvítí kontrolka a na diagnostice jsem bez chyb, pokud kontrolka svítí, tak servo nefunguje a diagnostika se k servu nemůže připojit. Co jsem tady přečetl, tak to budou buď kabely nebo celé čerpadlo. Napadá vás ještě něco? Pro úplnost, čerpadlo mám Koyo. 

Díky za odpovědi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, určite sa tu už popísalo o serve dosť ale idem si k vám po radu od skúsenejších. Môj problém spočíva v tom, že mi znovu posilovač nefunguje a na palubovke svieti kontrolka volantu. Stalo sa mi to už aj minulý rok. Servo asi dva dni nefungovalo, následne z ničoho nič nabehlo a viac ako 8 mesiacov fungovalo. Chcem preto vyselektovať chybu aby sa zbytočne nemenilo celé čerpadlo ak by bola chyba niekde inde. 

 

Jedná sa o servočerpadlo značky KOYO.

 

Takže k príznakom:

Keď svieti kontrolka na palubovke (servo nefunguje) , s RJ serva sa neviem spojiť ani diagnostikou. Keď fungovalo servo tak na diagnostike chyba nebola.  

Premeral som aj dva silové káble vedúce k čerpadlu  tam je pri vypnutom motore 12V a po naštartovaní 14V - takže to je ok a tým pádom aj poistka v motorovom priestore a taktiež dobíjanie alternátorom.

Káble vyzerali byť nepoškodené a konektory nezatečené. 

 

K zvyšným káblom by som potreboval nejakú radu ako ich premerať ak je to možné. Viem že ešte jeden kábel ide cez poistku v kabíne takže ten skúsim taktiež ešte premerať.. ale dá sa nejakým spôsobom zmerať (otestovať) aj snímač natočenia volantu ? Ák áno ako? 

 

Za všetky rady a postrehy vám budem vďačný.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se otestovat v bloku hodnot. Tohle ale snímačem nebude.

Pokud se servem nedá spojit, měl by o tom být záznam v jiných jednotkách v autě - Ty totiž pak hlásí chybu o nefunkčnosti. 

Pokud servo neví, že nefungovalo (samo neeviduje záznam o poruše), tak bych tipoval právě na něj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravim. Rad by som sa poradil ohľadom problému, ktorý vznikol po výmene riadenia Koyo na VW Polo 2004. Staré riadenie začalo tiecť, takze sa vymenilo za nové repasované. Avšak problém nastáva, že posilňovač funguje iba 20 kilometrov, potom nasleduje kontrolka na budíkoch a posilňovač je v núdzovom režime. Vo vcds som pozeral hodnotu Steering Aid Sensor Angular Velocity a hodnota je stále  -0.0°/s bez ohľadu na to či točím volantom alebo nie. Skúšal som meniť senzor ktorý ide do riadenia, objednal som ďalšie 3 kusy, avšak žiadna zmena. Keď skúsim prejsť magnetom po senzore tak sa hodnota mení. Magneticky pásik v riadení tiež vyzerá v poriadku. Nestretol sa niekto s týmto problémom? Ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý deň nevie niekto ake servo ide do Škoda Fabia 1 1.4 16v 55kw AUA 2001 ? Na svojom nemám nálepku že aké ma OE v gafa auto mi povedali že podľa vin sú tam OE čísla 6Q0 423 155 AE a 6R0 423 156, vraj tam ide: https://www.autodielygafa.sk/autodiely/skoda/fabia-i-6y2/14-16v/servo-cerpadlo-a-riadenie/hydraulicke-cerpadlo-pre-riadenie/15107/1171658, ja som prvé chcel objednať: https://www.autodielygafa.sk/autodiely/skoda/fabia-i-6y2/14-16v/servo-cerpadlo-a-riadenie/hydraulicke-cerpadlo-pre-riadenie/15107/1171664.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...